|
|
| Nabo fylder..... |
|
|
Hejsa HNer.. Uha vi er sku komme i et dilemma..  Vores nabo han fylder rimelig meget indad på vores grund.. Vi bor oppe bag ved, forstået sådan at vi har en landevej og der bor der mange hen af, også vores nabo. Vi har en grund bag ved vores nabo.. Forstod I den ????? Det sørme svært at forklare.. NÅÅ men vi deler vej/indkørsel med en tom grund (den er solgt fra til have), men hvis den grund f.eks blev solg til nogle som ville bygge et nyt hus der, så havde de faktisk lov til at sætte et lille rekværk op, der hvor vi normalt køre/har indkørsel.. Det vil sige at vejen/indkørslen skulle faktisk værer 6m bred. Men er kun 2-3 meter. Nu efter vores fornabo har sat nyt hegn op.. Altså de har "taget" vores vej ind til ders have.. Samt vi har en lille skråning ned til ders grund (der har stået en meget grim hæk/ den er nu fældet) Der har DE plantet FINE blomster, samt en ny hæk.. Det som sådan også fint nok, MEN så fik jeg lige den melding henover fodgængerfældet på vores børns skole. Vi har lige planer om at sættet et fast hegn op, det bliver desværrer lige oppe ved jer for ellers bliver vores nyplantet hæk jo mast ????? Det vil faktisk sige at DE har "lånt" mellem 1-1½meter af vors grund. Den måde de har sat hele deres NYE hegn gør at folk ikke kan vende i vores indkørsel, og den ellers rimelig nem at komme rundt i.. Det der så ligesom slår det hele istykker er at vi har fået afvide i dag, at hvis vi ønsker at få olie på frem over, så skal det hegn flyttes.. Puha jeg bare ikke meget for/eller manden, at skal tage det med vores nabo, da han en som bare bliver mega fornærmet over ingen ting. Samt jeg er bange for det kommer til at gå ud over børnene.. Har I nogle gode råd ??? erfaringe ?? eller noget så tager jeg gerne imod det.. En lidt forvirret Bitten
Hilsen Bitten Ejer af Møltrup Odin & Luna R:I:P Egelund Kaifas ALT i Hestevogns kørsel udføres se mere på www.hestevognene.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hegn... |
|
|
Hej går ud fra et I bor på en såkaldt "koteletgrund" hvor I skal forbi naboens grund for at komme ind på jeres egen??
Hvor går skellet mellem jeres og naboens grund? hvis I ikke er helt klar over dette, så er det nok et godt sted at starte, så I ved præcist om der er overtrådt nogen regler eller ej. Hvis naboen ikke er helt til at snakke med, så kan et evt hegnssyn komme på tale, og her mener jeg at man skal have fat i kommunen. Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at forstå |
|
|
det er godt nok svært at forstå, men hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det som ovenfor skrevet en kottelet grund i bor på. der skal så på jeres ejendom være tinglyst vejret, og det er der hvis i ikke kan komme ind til jeres hus uden at bruge denne vej. på naboens skøde er der samme tinglysning, dvs. at han ikke kan indrage jeres vej. jeg ville ringe til teknisk forvaltning og få opklaret hvilke regler der gælder, samtidig ville jeg oplyse naboen om at de skal flytte hækken så i kan få olie på. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Du kan lige så godt tage tyren ved hornene og udvise bestemthed med det samme. Der er ikke andet at gøre end at du må ud og kikke efter skelpælene. Det er enten nogen træpinde med rød spids eller jernpæle med et lille messingskilt i toppen. (Som det er meget forbudt at trække op eller flytte). Er de på mystisk vis væk, ringer du til landmåleren og får ham til at komme og banke nye i de steder de mangler. Nu har du grundlaget for at snakke med naboen. Han har mulighed for at plante eller sætte stakit op i skellet - intet andet. Så hvis der er noget af hans habengut på jeres stykke, så beder du ham bare om at flytte det. Incl. hans nyplantede hæk. Sådan er det. Hvis der bliver noget hov hov eller mukken. Så er det meget nemmere at forklare sig når pælene står der. Ingen diskutioner og ingen tvivl. Det koster godt nok lidt at få landmåleren ud, hvis det er nødvendigt. Men det er bare så meget nemmere at snakke med naboerne bagefter. Hvis han er en rigtig tværing og begynder at sætte hælene i, så er der hegnssyn og politi til at tage affære efterfølgende. Men selv her ude på landet hvor det at pløje sig ind på naboernes stykker nærmest er en sport, så er der langt imellem dem der ikke respektere nysatte skelpæle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa hejsa |
|
|
Hej Igen Mange tak for jers svar  Jeg har prøvet at snakke med vores nabo i dag og ja det var ikke sjovt. Han blev så mega sur og tja helt oppe i det røde felt.  Jeg prøvede på en meget pæn måde at sige til ham , at vi ikke var int. i hans hæk stod på vores vej/grund og han måtte desværrer rykke den.. Det faldt IKKE i god jord. Han var jo overbevist om at nu var vi jo fri for at tænke på rengøringen/rivningen osv, når han nu brugte vores grund..? Da min mand kom hjem, blev vi enige om at jeg lige ringer til kommunen i morgen også må de hjælpe os vidre.. Men syntes sku det er træls, hva pokker havde han regnet med  Altså lige nu kunne det værer godt IKKE at havde nogle nabo 
Hilsen Bitten Ejer af Møltrup Odin & Luna R:I:P Egelund Kaifas ALT i Hestevogns kørsel udføres se mere på www.hestevognene.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
det er dog en rædselsfuld situation at stå i, med en meget grænseoverskridende nabo. i må blot huske på at i ikke har gjort noget forkert, det er ham der er gal på den. -og det må i nok være klar til at gentage overfor tossen, hvis der fremover bliver ved at blive problemer. men godt at i tog fat i problemet nu, ellers havde han nok også overtaget jeres hus på et tidspunkt......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nabo.... |
|
|
"Han var jo overbevist om at nu var vi jo fri for at tænke på rengøringen/rivningen osv, når han nu brugte vores grund..?" Det er sgu da ret smart... Kan du ikke få ham til at slå græsplænen for dig også?? Du MÅ jo kunne forstå at han gør dig en tjeneste  Og ganske smart for ham. Hvis han lige så stille overtager jeres grund, bid for bid, har han lige pludselig en meget større grund, ganske gratis  Undskyld, jeg er godt klar over, at det slet ikke er sjovt, men det er den fedeste undskyldning jeg længe har hørt  Gør som Jens siger: Landmåler. Fatter han ikke det, så hegnssyn og måske en lille samtale med Ordensmagten 
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Start med at finde skelpælene - det er metalrør eller cement"pæle" på ca. 6*6 cm med afrundet top. Træpælene med rød top er ikke skelpæle - de bankes i ved siden af skelpælene til at markere dem med. Hvis vejen er gammel skal den ifølge tinglysningen være mindst 6 alen = 3,77 m. Hvis den er nyere skal den være mindst 4,0 m. Du kan se om du har et matrikelkort over din grund, deraf fremgår det om grunden har nyere mål eller skellene er så gamle at de ikke er korrekt afmålt - hvis de er målt er det simpelt at få nye skelpæle sat i, hvis ikke der er gode mål og du ikke er enig med naboen kan det blive en rigtig træls sag. I det sidste tilfælde vil hegnssynet være en bedre løsning for jer. Du er velkommen til at sende en pb med din adresse + kommune, så skal jeg undersøge om der er mål til skelpæle eller ej. - sagde landmåleren.
Gitte Forskelligt udstyr sælges - se mine annoncer  Memento mori
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godmorgen |
|
|
Godmorgen  HEHE ja kan kun give jer ret.. Nu venter jeg på kl er 10 så jeg kan få fat på kommunen.. Vi kiggede lidt på måder vi kan skærme lidt af ned til naboen i gårs aften, tja manden mente vi skulle sættet et stort hegn på 180cm hele vejen ned til hans husmur op GRINNN.. Nåå men dejligt I gider at hjælpe, anede virkelig ikke lige hva vi skulle gøre, Vi kender ikke lige loven ang. det her og har aldrig tænkt noget vidre over det.. Men man skal jo lære så længe man lever..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hegnstilsynet |
|
|
Jeg ville kontakte hegnstilsynet, det er lige en sag for dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa hejsa |
|
|
Hejsa PUHA den bliver altså slem den her..  Vores søde raer nabo har lige overfuset mig totalt.. Råbt og skreget, ja slet ikke sjov at værer i nærheden.. Jeg har ikke kunne få fat på kommunen det jo 1maj. Derfor har jeg forhørt mig hos en landinspektør hva det vil koste at få ham ud.. Han kunne oplyse mig om at vores og vores nabos grunde ikke er målt/afsat mål , meget længe, så det vil blive en meget omfattende sag.. Så det vil komme lang over 10000,- at få gjordt.. Det kan vi simpelthen bare ikke finde penge til.. Jeg godt nok ked af det og jeg sku ikke helt sikker ved at værer alene hjemme, godt jeg har en meget vagtsom hund.. Må vel bare vente til i morgen også håbe kommunen kan hjælpe mig.. Joo forresten Naboen siger han har set på et kort hvor skellet går og det der hvor hegnet står ????? Nogle der ved hvor man kan se skel tegninger ??? En meget træt og kedaf det Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hejsa Der har jeg kigget, men man kan jo ikke rigtig se noget ud fra det.. Andet end det jeg kan se på vores orginale matrikkelkort. Har heldigvis fået noget hjælp af en dejlig person her inde fra.. Tak for hjælpen endnu engang.. Jeg vil i morgen kontakte komunen, men puha det ikke sjovt når han går derude og ser surt op på mig.. Det han har fundet ud af er at der lægger 2 kloakker i vores indkørsel og der mener han der kun skal værer 2 meter over til hans hæk.. Bum bum jo det passer med den ene kloak, men hvis man skal måle fra den anden, står hans hæk 1-1,5m ud på vejen.. ??? Jeg godt nok træt og jeg dur bare ikke tilsådan noget.. Mega træls.. øc..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Glemte jo så lige at fortælle at det hans far´s hus.. Og han er åbenbart en eller anden stor bolig kanon i Odense.. Det fik jeg lige afvide også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nå ja! At man er 'kendt' i Odense gør det jo fair nok og hans far giver ham lov til at te sig som tosset, det giver jo mening!! NOT sikke en ABE Håber virkelig i finder ud af noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Den med kloaken kan han stikke skråt op. Det er almen viden at man hverken kan stole på kloak, el, eller vand-kort. De er lavet så de passer efter gældende regler for lægningen - ikke virkeligheden. Derimod kan du regne 100% med dit matrikelkort. Jeres huse er nok det der er mest målfast uden at have afsat de rigtige skel vha. landmåleren, så hvis i ellers kan slippe afsted med at måle op med et målebånd, så er det nok det nærmeste i kommer uden landmåeren. Du kan evt, printe et satelitfoto ud fra google earth eller kraks kort og tegne skellene op efter matrikkelkortet og billedet med jeres huse på. Det kan gøres indenfor +- 50cm hvis man er lidt omhyggelig. Så kan du da se at det er dig der evt. har ret. Naboen skal du nok ikke regne med selv at kunne overbevise desværre. Jeg er ikke helt sikker på hvordan hegnssyn foregår i virkeligheden, men de kan jo heller ikke sige noget uden landmåler. Om i så bliver pålagt at dele regningen eller det bliver anmelder/anmeldte der får den, skal jeg ikke kunne sige. Dog er jeg ret sikker på at der er nogen der får en regning, da den slags ikke er kommunal "service". Hvis der kommer landmåler på, så sørg for at rende i rø.. på ham og få taget billeder så man kan se hvor pælene står fra flere vinkler i forhold til noget baggrund. Det er set før at nævenyttige naboer har været henne og flytte på pælene inden hegnssynsmanden møder op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med |
|
|
Jens... ALTID fotos! Mht. kloak mv. Som Jens skriver- så er der forskel på virkeligheden og kortene jævnligt! Min mand arbejder ved entrepenør, og kan ofte berette om at der er røget en vandledning el lig, fordi den ikke ligger som de papirer de har fået af kommunen siger den gør. Det samme gælder for kloaker mv. Hvorfor er da altid nogle imellem som gerne vil gøre krav på mere end de reelt HAR krav på!! Uha jeg blir så sur når folk ik bar overholder regler mm. Du må endeligt opdaterer når du ved mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa igen  Jeg havde da lige overset en mindre detalte i går i alt forvirringen.. KOMMUNEN har LUKKET om onsdagen  For pokker da også, nu var jeg ellers lige klar til en salgs tale  Har målt vores indkørsel som KUN er 3,1 meter bred. SKAL være 4 meter ifølge loven..  Fant en side i går der hedder OTS.dk og der kunne vi faktisk se rigtig meget.. også nogle ca mål osv.. Men vi vil ikke begynde at røre i nabens såkalde HANS grund, for så pusser han politiet på os , joo det så lige vores matrikkel ven.. Så vi køre HELT vejen, har også funder Hegnsloven frem og printet ud, samt gennemlæst den grunddigt.. Der står da faktisk RIGTIG mange gode ting vi ikke hviste i forvejen.. Men giver lige en opdatering i morgen, hvor jeg håber kommunen HAR åben.. God dag til jer alle og mange tak for jeres råd og opbakning.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Så jeg her igen  Har snakket med teknisk forvaltnig og sikke en klap hat  Det fik jeg sørme ikke meget ud af. Fik dog tlf.nr på en landbrugsinspektør..  Ham prøvede jeg så at ringe til, han kom så med en masse hjælp og forklarede og skar ud i pap , hvordan vi best gjorde.. Han anbefalede at vi gik igennem en advokat, da vi på den måde kunne få ratshjælp igennem vores forsikring.. Smart.. Han fik så hele historien (landinspektøren) han mente vi lige så godt kunne køre den vej da det lød til vores nabo blev meget strid.. ØHHH JOOO TAK... Så jeg ringede til vores lokale advokat fik en lang snak med ham, foresten en super mand , han vejledt mig osv.. rigtig godt, så jeg forstod hva der var at gøre.. Vi aftalte at vi skal ind til ham på Tirsdag kl 11, hvor vi igen fortalte forløbet og hva vi kunne forrestille os naboen skulle gøre, hvis han ikke ønskede at gå HELE vejen. Altså landinspektør - hegnsråd osv osv, hvor det er ham som kommer til at betale.. Han ville gerne hvis vi evt. havde billeder af hvordan det har set ud og hvordan det så ud nu.. TJA så jeg har været i arkivet , uha jeg er glad for vi først blev gift for 4år siden GRINN, har faktisk fundet nogle rimelige billeder..  Nåå vi så har været der, så skriver advokaten til ejer af min nabos hus, som får X antal dage til at rette henvendelst til ADVOKATEN og IKKE mig.. Hvis han ikke reagere, TJA så går vi igan med en skelforretning (kaldte han det) PUHA syntes det fuldstændigt TOSSET... Nåå men sådan er det også må vi jo se hvordan det går.. Men nøj det trætter.. Lige det nyeste nye herfra.. KNUS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Det lyder bare rigtigt fedt at du har fået det sat på skinner nu. Fra nu af kan du jo med sindsro smile og hilse på naboen hver gang i mødes . Ærgeligt at det er forbudt at sætte skjult kamera på hos fremmede mennesker - det kunne være ret så fedt at have et klip af ham når det første brev fra advokaten kommer. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa Jens UHA jeg ville mega gerne værer flugen på væken  Han går da HELT kold... Men han har SELV valgt.. Jeg/vi er bare SÅ ked af vi skal så langt ud.. Men vi gider ikke finde os i alt.. Vi er faktisk nogle meget stille og rolige personer og vi finder os i rigtig meget.. MENNNN nu har han sku pisset for meget på vores sukkermad.. SÅ nu får han det på HANS måde.. PENGEPUNGEN og det bliver IKKE sjovt..  GOD AFTEN til jer alle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har prøvet |
|
|
Sådan noget nabo vrøvl. Vi har boet på vores egendom siden 1988 og har haft 3 naboer ,der har aldriv været vrøvl, skel pæle var der intet af med de gl, vi købte af fortalte hvor skel gik osv. og det var fint med alle. Så fik vi nabo nr 4. og pludselig en dag vi kom hjem fra arbejde, havde han fældet ca 12 af vore grantræer som stod på vores side af skel, og ikke nok med det han havde sgu også taget træet selv. træerne var ikke voldsom gl. de var plantet ca i 1987 året før vi kom til. Vi fløj over til naboen og spurgte hvad han havde gang i, og ja han gad ikke se på træer ?? Ja men det var jo vores træer, nej det troede han da ikke og desuden var de ved at gå ud ??? næ det var de så heller ikke det. Ja men nu plantede han nogle cypres, så måtte det være godt. Min man mente så at rødderne skulle op og så kunne vi sætte hegn op ?? nej det ville han ikke, og begyndte at filme os hvad vi lavede i vores have, Så politimeldte vi ham, og politiet tog ned og fik en snak med ham, sjovt nok fik vi det brænde tilbage han havde lavet ud af vores grantræer. Så ville naboen have landmålere på, for det var ihvertfald hans grund, Vi sagde at det kunne han jo gøre, men vi betalte ikke, da vi ikke var i tvivl om hvaor skellet var. Nå men landmålerene kom, målte op og skellet var så som vi havde sagt enda til den gode side for vores synspunkt, Naboen til den anden side fik også mere grund.. Så nu var han ikke så kæp høj længere, han stod med mindere grund og en mega regning. Vi satte så straks et højt stakit op ind til nabo grunden, og betalte selv omkostningerne, så vi var fri for at diskutere med ham...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa hejsa |
|
|
Hej furius Uha dejlig historie... Jeg har hafktisk lige været oppe at skændes med min far  Da han bare ikke kan se problemet... HMMM jeg fortalte ham at det jo faktisk er ham selv som fortalte mig at det var HELT forkert med det "NYE" hegn.. Vi har kigget på vores matrikkel kort og vi mener altså ikke vi kan "se" så forkert. Så ja vi fortsætter til advokat på tirsdqag og håber selvfølgelig at de får kolde føder.. MEN jeg tror det desværrer ikke.. SMILLL.. KH Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
06-05-2012 11:55 |
|
Måske BBR registeret kan give dig nogle svar. Det indeholder oplysninger om alt bebyggelse i Danmark 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hej igen alle.. PUHA en dag i går.. Tja man siger jo at en ting aldrik kommer allene og ja det har vi godt nok lige mærket i går. Vi var så uheldige at miste min dejlige svigerfar, mandag aften, vi fandt ham sættende i sin sovfa, sovet stille ind i løbet af natten søndag/mandag. Puha det var hårdt, min mand er enebarn og hans mor døde af kræft da han var 12år, så vi står med det hele selv. ØJ DA I må lige undskylde men min computer går lige i spas.. derfor kan jeg ikke lave mellemrum ???? Nå men vi havde jo en aftale med advokaten i går og vi valgte at tage der op alligevel. Helt og aldeles et godt møde, men vi var nu ikke helt nemme at forstå, smill, vi havde mega mange andre tanker i hovedet.. Nå men vi fik da gennemført.. Vi fik lige lidt råd med på vejen ang. min svigerfar, Min svigerfar var rigtig gode venner med vores advokats far.. smill.. Så fik vi bedemand og han var rigtig dejlige og behalig at snakke med også han er en kammerat af min svigerfar, så han gav rigtig gode råd. det var bare så dejligt.. Men lige imens ringede min mor og var total forvirret.. Jeg havde en bil stående hos dem som skulle skrottes, den havde jeg lavet en aftale med en ophygger han skulle hente den i går. Der var også kommet en lastbil og hentet den, men ca 30min senere kom der en til ???? ØHHH ??? det viste sig at den sidste var den rigtige , ham jeg havde en aftale med og jeg havde sendt alt om bilen til pr. post. Tja han måtte køre uden bil, for den var jo hentet og vi aner IKKE hvem den først var.. ???? Der var total kaos omk. os i går, så i dag tager vi lige afslapnings dag inden vi går i krig med alt forberedelse til det hele... Fakta er at til denne hegns sag, køre det igennem advokaten fra nu af og vi skal ikke tænke på det.. Det bare dejligt og tjaaa det skader jo bestemt ikke at min svigerfar kender de rigtig folk SMILLL.... Lige det nyeste her fra...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jeg |
|
|
ked af at høre - men naturligvis glad for at den anden del varetages af en der kender til den slags... Det med bilen lyder skisme sært... For hvordan ved en anden at der står en bil som skal til skrot og dermed kan hente den??? Kort af en lang er - meld den stjålet hvis du har overskuddet - for det er jo så hva den er. Altså stjålet. Og godt nok er der ik mange penge i en skrot bil- men man får da alligevel mellem 12 og 1800 kr, og det er osse penge. Foruden det faktum at man ik bar må tage andres ting. Du skal ha rigtig meget held og lykke, selvom det lyder super tåbeligt (håber du ved hva jeg mener, og kram vedsendes!!!) med begravelsen. Det er ski*de hårdt. Lagde vores svigerfar i jorden for 1 1/2 år siden selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ****** |
|
|
Hej LUNA. Er der noget nyt i sagen om din "skønne" nabo ? Venlig hilsen Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa igen Jamen hva er der sket ??? IKKE en pind , jo har sanakket med advokaten og det nu sendt vidre til hegnssynet, så lige nu venter vi på en dato hvor alle parter kan.. Men tja min "dejlige" nabo er bare en skør skid.. Han lukker os inde, så vi ikke kan komme ud med vores bil. Ringede til politiet den anden dag, så de kom lige en tur forbi og måtte fortælle ham at det måtte han IKKE... Det sked han sku på, for dagen efter var den gal igen  Denne gang lod jeg som ingenting, skulle ikke ud, så jeg gik bare og ordnede noget i haven.. Da hans "kone" kom hjem blev bilen fjernet og vi kunne komme ud igen.. Men for pokker det tager sin tid, det sku træls, men er helt sikker på at det er HELE ventetiden hvær..  Tja det er sådan hele problemet ser ud lige pt.. Skal nok give en opdat når jeg får brevet ind af døren..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
07-06-2012 20:20 |
|
Øv altså, får næsten ondt i maven over din nabos opførsel. Håber i finder ud af det og i kan få ham til at makke ret.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror du skal ringe |
|
|
til politiet HVER gang du blokeres. Hvad nu hvis du skulle have været ud akut? Skadestue eller lignende - så har man måske ikke tid til at vente på policen. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis ambulancen |
|
|
en dag SKAL frem, så er der problemer! Han må ikke - det er ulovligt. Lige netop bl.a. pga. hvis man skal ind med en ambulance- så det skal abre meldes HVER gang! Jo det er ski da træls og ligge og ringe for sådan noget til dels pjat - men det erh am det blir mest træls for i sidste ende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Du kan også skiftevis vælge at ringe til politiet og brandvæsnet. Hvis brandinspektøren ser at der holder en bil på brandvejen, så bliver den fjernet uden pardon.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa der ude.. @!#$ jeg HADER vores nabo..  Nu har han så lige været igang igen igen.. Fik afvide i går, han går og forteller en masse @!#$ om os ude i byen..  F.eks. at vi for 10år siden blev nød til at få aflivet vores hunde fordi vi fik for mange klager over dem, samt de var MEGA agrasive.  ØHHHHHHHH. De "omtale" hunde var 2 dejlige labradore, den ene havde desværrer en tildens til at gå i byen når vi ikke var hjemme, men folk her ude hviste hvor han hørte til, så de satte ham bare i den snor vi havde sat på hundegården.. Han gjorde INGEN fortræd.. Han var en mega glad dreng, som gerne ville værer i centrym hele tiden.. Vi fik aldrig klager over nogle af dem.. Den unge (den som gik tur selv) fik desværrer en meget akrativ kræft i huden, så vi valgte at give ham fred i en alder af 8mdr.. Han var ALDRIG agrasiv.. Den gamle havde haft en lille hjerneblødning og havde fået noget hvor han fik nogle anfald hvor han ikke kunne noget som helst. Derfor i samråd med dyrlægen, valgte vi af aflive begge hunde samtidig. Derefter havde vi ikke hund i 1års tid. Så fik vi Boomer en dejlig Berner sennen, som i dag er 9år. Vi fik en anden Berner Bendji da Bommer var 3år.. Bendji fik vi aflivet sidste år, da han havde fået hjernebetændelse og var blevet agrsiv overfor MIG og INGEN andre. Men vi fandt jo også ud af hvorfor han var blevet sådan.. Jeg forstår bare IKKE hvorfor han skal gå med sådan en gang @!#$. Hvis der noget som bare har det godt hos os, er det sku vores dyr.. De bliver passet i hoved og BIP.. Jeg tager lige forbi advokaten i dag for at høre hvorlangt de er nået, for det her kan jeg sku ikke holde til.. Lige nu køre han sku terrie på os.. Har mest af alt lyst til at bare sælge lortet og flytte et sted hen hvor der INGEN naboer er.. Men det har vi ikke råd til desværrer. Også vinder han jo så også.. Forresten ved jeg ikke hvor han har det @!#$ fra, for de flyttede først her ud for ca 6-7 år siden ????? Jeg er ikke en person som går med en masse @!#$, men han kunne jo lige tage og kigge på hans egen 5mdr. hund, forstår ikke helt hvorfor den går med halen IMELLEM benene når han er i nærheden ???? Måske han selv har et problem ???? NÅÅÅÅ Joo vi var på dyrskue i weekenden og havde ikke hundene med. Vi havde en anden nabo til at kigge efter dem.. Der har jeg fået afvide han slap sin KØTER fri oppe ved os, dog uden for rekværket og lod den gå og drille vores hunde, så de stod og gøede helt vildt.. Han ved Boomer ( den game) IKKE kan udstå ham, så han stod rigtig og iraterede ham.. Uha sådan noget gør mig vildt ked af det.. HVORFOR skal han gå og drille vores hunde ??? Undskyld men skulle lige af med det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Kan du ikke sætte overvågning op? Og så se om du kan lade være med at tage dig af ham? Hvordan ved du hvad han siger "Ude i byen" (et godt råd - folk bekymrer sig dybest set kun om sig selv og deres nærmeste, så hvad der bliver sagt om jer er i bund og grund ligegyldigt) og hvorfor betyder det noget? Som du selv siger, folk kendte jo godt jeres hunde, så hvad han siger er vel ligegyldigt?
De skønneste hundehvalpe sælges! Kleiner Münsterlænder/lab. Sorte med pjuskepels. Tæver. Søde og tillidsfulde. 3500 kr Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Vær ligeglad og pas på med ikke at synke ligeså lavt som ham..
Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Jeg ville også sætte kamera op. Jeg har en bekendt som har 6 store racehunde til hyggeavl og vagthunde i hans firma som ligger på en trelænget gård med industrihegn udenom. Desværre har en nabo set sig gal på ham, på trods af at hundene aldrig kommer ud uden at være i snor eller at der er støjproblemer (i øvrigt er der 600 meter over til pågældende nabo). Klaphatten har selv en hund og for at chikanere, går han hen forbi lågen og står og hidser hundene op inde på den anden side ved at lave lyde og grimasser... Chikanen blev så slem at han meldte min bekendte til politiet flere gange for at hans hunde dels skulle have været ovre og tage høns, at hans hunde skulle have overfladet hans hund og at de truede ham når han gik forbi på vejen. Første gang han blev meldt havde naboen påstået at en bestemt af min bekendtes hunde havde været ude og overfalde hans... Der var bare det ved det at den hund som klaphatten beskrev var blevet aflivet ved dyrlægen pga. sygdom 4 måneder tidliger. De næste anmeldelser dukkede op og ligeså politiet ude ved min bekendte. Det var faktisk politiet der anbefalede videoovervågning, for de skulle rykke ud til de klagetyper naboen kom med og så længe det blev ved påstand mod påstand kunne naboen blive ved med at drive chikanen i årevis sagde de. Det resulterede så i at min bekendte fik klaphatten på video, og derefter fik naboen et polititilhold om at holde sig væk. Jeg har for øvrigt set videoen selv. Manden står og spasser fuldstændigt ud for at få de store hunde op at køre...  Så jeg ville ikke tøve med at sætte en lovlig overvågning op, der holder øje med egen grund. Så kan man jo ikke gøre for det hvis der kommer lidt offentlig vej med som baggrund.. Det er ikke til at vide hvad den slags ender med. Hvad bliver det næste? Grafitti eller brandattentater? Måske ikke, men ridsede biler, punkterede ruder osv. er ikke ukendte resultater. En anden god ting er at få noget sensorstyret lys sat op. Man kan få sådan nogle ganske effektive 500W og 1000W halogenprojektøre til at lyse sin indkørsel op med når det er mørkt. Det er meget rart at kunne se når man skal ind selv om aftenen og så er man også fri for at der kommer kratluskere uanmeldt om natten. Ulempen er selvfølgelig at den slags lys går lige gennem almindelige gardiner på flere hundrede meters afstand. Men det er jo et mindre onde, hvis de peger væk fra ens eget hus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldstændig |
|
|
enig med Jens- det er desværre blevet sådan i vort samfund at vi er nødt til at være på forkant, og garderer os selv inden tingene eskalerer! For nogles vedkommende, helmer de heller ikke og kan finde på nærmest hva som helst... Det er da (vist) heldigvis i de færreste tilfælde - men better safe than sorry
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ???????? |
|
|
Og så spekulerer jeg på hvad hul....... naboen får ud af det her? En eller anden sygelig tilfredsstillelse? Lille barn, der råber SE hvad JEG kan?
Mvh. Sanne Overvejer pt. min nye signatur ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hej ALLE... Uha det sku dejligt at kunne dele det her med nogle..  HVA for naboen ud af dette her ????? HMMM tror han håber på vi pakker sydfrugterne og flytter.. MEN NEJ det gør vi ikke, VI kom sku først.. Jeg har fået en dejlig LANG snak med vores advokat i fredags og i går var vi ude og købe et overvågningskamera , det er sat op og tændt.. Hvis han fortsætter får vi lavet et uha hva hedder det ?? så han ikke må komme i nærheden af os ??? Tja som advokaten siger, så må han faktisk ikke engang gå i sin lånte hus..  EJ for pokker jeg syntes det er så tragisk.. Vi har også kigget på hegn, og er blevet enige om at der bliver sat et hegn op på 180cm HELE vejen ned til naboen.. Det skal bare stå 5cm fra skellet, så må vi gerne dette..  Så vi kommer rigtig til at bo i et fort,, suk suk suk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Det i får lavet er det der hedder et polititihold og rockerhegn 
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Din nabo må under ingen opstændigheder tage noget af jeres grund/indkørsel. Rent lovmæssigt er det nemlig sådan, at der SKAL været ordenlige tilkørselsforhold for udrykningskøretøjer, til ALLE huse i DK. Et eller andet sted står der, hvor mange meter en indkørsel skal være ift udrykningskøretøjer. Kan ikke huske om det er mim. 4 eller 5 meter. Men det må jeres advokat vide. Held og lykke med at få neutraliseret naboen.
Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
neutraliseret naboen... Det kunne være at i skulle hyre en vasektolog til det grove 
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nemlig - 
Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa I dejlige HNere.. Så kom der gang i sagen igen... Nu var lansinspektøren endelig tilbage på sin pind , så nu er der fastlagt en FAST dato.. Den 23august kl 10. kommer HELE banten. , politi, advokat, osv.. Vores GODE naboer har fået besked på at møde op og støtte os og de kommer heller end gerne.. , der kommer ihvertfals 4par, som er 100% på vores side og som har boet her i over 30år, jo jo de gamle støtter sku op om os.. DEJLIGT.. Vi må hvis lige give en bid mad oven på det  NÅÅÅ jo også er det dagen på vores 4års bryllupsdag , det kan da KUN betyde det vil gå godt... Ja der sku LANG tid til, MEN vi ryger jo lige ind i ferie osv. så derfor kunne det først blive der.. MEN PYT, vi har fået en dato.. JUBIII NÅÅÅ jo også har vi fået på overvågningen, at vores nabo går og driller vores hunde lige så snart vi tager hjemme fra , det bliver også lige lagt på bordet den dag, samt de politi reporter der indtil nu er lavet på vores nabo..  Øj det bliver godt at få ud af verden, hmmm MÅSKE..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fint det |
|
|
er på overvågning... Bare for en sikkerhedsskyld. I har husket at skilte med at der er overvågning?
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Ja for søren. Det med skiltet skal i huske for en sikkerhed skyld. Det er nok at finde et på Google og printe ud, men det skal i langt de fleste tilfælde være der!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa hejsa Jo jo det stå på vores rekværk (staves???) Et lille fint et, som vi har fået af vores advokat.. , så det skulle værer iorden.. Vi kan jo ikke gøre for naboen ikke kan læse VEL ???? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Naboen er jo dummere end HN tillader..  Måske skulle i begynde at hænge sedler ud med tegninger af cirkusnumre i gerne vil have at han optræder med på film? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Det sku da en mega god ide´, du kom med der Jens 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Godmorgen HNere Nååå uha jeg er glad for vi ikke har en stor bil... Og KUN en lille hyundai I10. I får lige et foto fra nu her kl 7.. Altså naboens grund er inde fra den røde mur I ser.. Og IKKE ca. 2,5m. ude på vejen.. I kan også se det omtalte hegn også LIDT ude på vejen.. HOST HOST.. Jeg har taget billedet sådan at jeg stå og flugter med vægen på deres hovedbygning, hvor skellet er.. Så kan I se det med jers egne øjne.. GOD dag til jer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville ringe til politiet |
|
|
og det tror jeg at jeg ville gøre HVER eneste dag når han satte noget så I ikke kunne komme ud eller ind med en brandbil.
Med venstre hånd Line http://linebergmann.dk/ Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hej igen.. Jeg havde sendt dette billede til vores advokat i morges  Han havde sku set RØDT, så han havde haft fat i landinspektøren og fundet ud af om vores nabo overhovedet har nogle vejret på vejen.. DET HAR HAN IKKE han har ikke engang lov til at køre i sin garage.  Så nu indtil d. 1august skal vi tage billeder lige som det jeg har taget i dag, sende det til advokaten, også selv om han KUN holder der i 2min.. Efter d. 1 august indtil d. 23 august, skal vi ringe til politiet og de skal skrive report hvergang og sende til advokaten.. Om jeg så kan tage 4billeder om dagen SKAL vi sende dem til advokaten.. Jooo vi har hvist danset en lille sejresdans , da vi fik det afvide.. Det bliver joooo mere og mere spændene det her....  God weekend til jer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 234567890 |
|
|
Ej hvor er det altså bare super fedt.. Sådan en idiot så kan han virkelig lære det.. Synrtes det er fedt du har dit på det rene og det faktisk er ham der er forkert på det  Glæder mig til at høre mere nyt i sagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ****** |
|
|
Gud hvor ville jeg gerne være en flue på væggen, den dag den rigtige side af sagen kommer frem. . . Han kan ikke engang bruge sin garage . Bliver der solgt ståpladser til d. 23. august ?  Hilsen Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold kegle |
|
|
ejg glæder mig til hammeren falder, når han ik engang er i sin ret til at køre i sin egen garage! SÅ kan han da lære det kan han!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hegnet |
|
|
Er det pileflethegnet som er naboens eller? Hvem har så det andet? Lidt spændende at følge med her...  '
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa igen Ja pileflethegnet er hans.. Det er det omtalte "nye" hegn, som stå på vores vej.. Det bliver spændene at se hvordan det går..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering? |
|
|
Hvordan går det med jeres vidunderlige nabo?
Mvh. Sanne Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa Hejsa Uha vi har haft 14dags ferie fra naboen, da de har været på ferie  Der har været SÅ stille og roligt.. Vi går nede i mine svigerfars hus i disse dage, for at få ryttet ud, så det kan sættes tilsalg.. Og hva fant vi da vi kom hjem i går ??? Jo jo en ordentlig bunke ukrudt, smidt inde på vores grund.. Hmm og naboen havde været i haven og fået deres fine fine blomsterbed tæmmet for ukrudt.. HVA SKAL DET LIGE INDE VED OS????? Vi tog et par billeder, samlede det op og smed det i traileren.. Tja vi skulle vel havde smidt det tilbage, men nej så dybt synker vi altså IKKE.. Nåå jo naboen blev gift her for små 3uger siden, og vi som de gode naboer vi er købte en stor sammenplantning og et tillykke kort. Da vi aflevedrede det, viste naboen ikke lige om han gad modtage den.. Men tog dog imod den efter et par min.. JA JA sådan er vi, vi går IKKE i små sko  Naboen er også rigtig ved at få ryttet op samt ordnet hus. Det nok nu her når advokater osv kommer, så skal det jo ikke se ud som om det er hos dem der er et problem , hmm men billedere lyver jo som sagt ikke.. Nåå men det var lige det nyeste nye herfra.. Kan I alle havde en god ferie.. og nyde den "gode" danske sommer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nabo fylder... |
|
|
I skulle næsten liste ind i hans have når det er mørkt og så lidt frø i hans fine bed Helst noget der vokser rigtig hurtigt og spreder sig som pesten. Okay, måske ikke særlig konstruktivt, men det kunne være sjovt at se ham bande over det  Det bliver spændende hvad der sker den 23. august. Held og lykke med det. Hilsen Marianne
Prescription diet r/d 5 kg til overvægtige katte sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lunaluna |
taina |
18-07-2012 17:06 |
|
Du er et stort menneske  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Marianne: Nu INGEN GODE IDE`r  Tina : Hmm stort menneske ved jeg ikke om jeg er, men syntes nu livet er for kort til sådan en omgang @!#$, for at sige det lige ud..  Jeg TAKKER for jeres omsog og dejlige gode råd.. Det holder nu lige humøret oppe .. Vi er også meget spændt på d. 23 og det jo så også vores bryllupsdag, så vi regner med at starte dagen, med at invitere på morgnmad, for dem som kommer og støtter op omk. os..  Naboen får også en indbydelse , bare for at vise os fra den HELT gode side.. For pokker vi skal jo bo ved siden af henanden i mange år endnu, så hjælper det sku ikke at værer så snæversynet.. MEN RET SKAL VÆRE RET... Og hvis de får hegnssynet på deres side, tja så bukker vi os i støvet, giver et par flasker GOD rødvin også den sørme ikke længere.. Sådan er vi  Men tvivler MEGET på de får ret.. Også skal I da bare høre/se en nabo som går i SORT...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JDkkflddl |
|
|
Åh, hvor er du skøn! Synes det er SÅ stort, at I som den naturligste ting i verden SEFØLI overbringer blomster og en hilsen i anledning af deres bryllup. Virkelig god stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa til jer som stadig følger med...  Så fik vi uanmeldt besøg i går af landmålerene, de skulle måle op osv. Vi havde ikke regnet med de dukkede op før efter næste uge, så vi havde ikke ryttet krattet osv. Brandenellerne stod i fuld flor og tja jeg var ikke stoldt  Nåå men så måtte vi lige lave lidt om på planerne, så der blev ryttet op og fældet krat samt brændeneller i stor stil, landmåleren havde sagt det skulle vi sørme ikke tænke på.. Men for pokker det sku da os, som der har startet dette her, så skal de da også havde så de kan komme til..  Men må sku indrømme vi ikke kan se os ud af noget af de mærker osv. de har sat og de sage jo INGEN ting..  Min far siger at de mærker osv, de har sat er nogle de vil bruge på selve dagen, derfra ved de 100% hvor mange meter osv. der skal værer fra skel til skel.. Øhh okay, for hvis vores skel skal gå der hvor de mærker er tja så der det da hvist os som har bredt os og så passer vores matrikkelkort INGEN steder hen.. Vi snakkede jo med dem og de fortalte at efter deres papir, skulle der stå X antal jernrør, men de kan ingen finde. Så det tog sin tid, inden de kunne mærke af.. Nogle der har forstand på sådanne udmålinger de laver inden sådanne en hegnstilsyn ?? der evt. kunne fortelle hvordan sådan noget måles ud og hvordan denne hegnssyn forgår ??? Lige en lille optodat herfra.. Fortsat god dag til jer alle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak tak |
|
|
Tak for opdateringen. Jeg har da jævnligt kigget efter hvordan jeres 'sag' går. Hvis det er sådan, at jernrørene er skelpælene og de IKKE er der, er det ret alvorligt, så vidt jeg er orienteret. Det der med at fjerne/flytte skelpæle må man ikke. Så fingrene er fortsat krydset for jer.
Mvh. Sanne Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
Vi har også været involveret i en sag om skel. Vi havde et matrikelkort, som tydeligt viste hvor skellet skulle være. På selve dagen for hegnssynet fortalte landmåleren så at man ikke kunne regne med det kort vi havde, da det var "noget usikker satelit-måling" eller streger der var lavet ved et skrivebord. Noget i den stil - han fortalte at kortet ikke var en s... værd - trods det var landmålerens eget firma, der i sin tid havde udarbejdet det! Flot. Så nye pæle blev sat, der hvor det nok virkede mest logisk (for modparten) og modparten vandt sagen. Vi mistede så vores lille vej ned til en af vores folde - som vi så godt nok i forvejen går ind på fra en anden side. Jeg håber I klarer sagen, men jeg vil blot advare om at man ikke skal føle sig sikker, selvom man står med et nok så fint matrikelkort.
Mvh Tina "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Det lyder altså mærkeligt Tina. På matrikelkortet er alle pæle og hjørner sat af efter længde og breddegrader på jordkloden, så med mindre at jordskorpen har flyttet sig væsentligt, så er det altså disse korordinater pælene sættes efter - og det ganske precist endda. Et rigtigt matrikkelkort er tegnet op efter de samme korordinater, ved et skrivebord, så hvis ikke de har drukket af potten så passer stregerne også. Men det er altså måletabellerne der gælder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| se Jens |
|
|
Altså Jens. Jeg forstår ikke helt din forklaring. Men det er ganske vist!! Landmåleren fortalte faktisk at vi stod med et ubrugeligt kort. Den havde vi ikke set komme. Hans eget firma havde ganske tydeligt stemplet kortet engang. Om de har siddet og tegnet kortet ud på de små timer til deres årlige julefrokost - det skal jeg ikke gøre mig klog på. Så naboerne fik en ca 2 X 10 meter stribe gammel vej tilføjet til deres matrikel. Hvilket var heldig for dem, da de både havde plantet et hønsehus og og nogle nye frugttræer der. Tvisten opstod efter deres hus udbrændte og der blevet lavet en del terræn-ændringer. Det betyder nu, at vi ikke ville kunne sælge en jordlod fra, da der nu kun er tilgang til stykket via vores egen grund. Ikke at vi vil sælge.
Mvh Tina "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa igen Puha Tina, håber virkelig ikke vi kommer hen og at det bliver naboen som vinder.. Vi har så også lige modtaget afslag fra vores forsikring, om at de ville dække denne skelsag ØV ØV. Så vi skal betale af egen lomme.. Nåå men vores advokat har skrevet tilbage til forsikringen og vil havde en forklaring på afslaget.. EJ her går det sku godt ØV...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
der er klokkeklare regler for hvilke sager der er dækket af retshjælpen i jeres indboforsikring dog kan du SAGTENS komme ud for at de afviser alligevel. vi blev afvist 3 gange over et helt år, før forsikringen gad indvillige i at dække noget vi var 100% berrettige til. de fleste opgiver jo bare ,og betaler selv..... win wi for forsikringsselskabet,- de risikerer ingenting på at afvise jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering? |
|
|
Har I fået klarhed over hvor skellet går? Jeg tænker jævnligt på jeres 'gode' naboforhold 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så hut jeg visker |
|
|
var det her omkring d 23 de ville få dem ud som skal kigge på det ikke?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Godmorgen med jer.. Ja det er først d. 23 august, altså på torsdag  UHA det bliver spændene....  Jeg skal nok skrive lige så snart vi ved hvordan det går.. også selv om hvis det ikke lige går efter vores mening  Vi mega spændet.. KRYDS nu finger for os  og tak fordi I stadig følger med....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 234567890 |
|
|
Uuuhhh jeg er altså stadig mega spændt må jeg sige.. JEg læser og læser med spænding hver eneste gang der er noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følger med |
|
|
Jeg har også fulgt med på sidelinien. Jeg ville bare lige ønske jer held og lykke og jeg håber sagen for et godt udfald. Bedste hilsner Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ****** |
|
|
SÅ er dagen som vi har ventet på, endelig kommet
Jeg vil ønske jer held og lykke, og glæder mig til din opdatering
Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVA SÅÅÅÅÅÅ???? |
|
|
ja du skal ik tro jeg troligt følger med, og håber det hele går til jeres fordel da!!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Kom nuuuuuuu.... Nu er det aften så hvad er der sket????? 
Belinda "Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det" Citat : Van Wilder Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med bryllupsdagen |
|
|
 Håber i idag fik en ekstra god nyhed at fejre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa alle.. Undskyld jeg først skriver nu, men min sygdom har drillet mega i dag og efter afgørelsen måtte jeg gå i seng og har sovet siden  Nå men alle parter mødtes kl 10, vi havde jo inviteret til morgenmad, men naboens part kom dog ikke  Først skulle hver part forklare hvor de mente deres skel var osv.. Naboens part startede dog med at erklære de jo ikke havde forlangt en hegnssyn og de havde hele tiden "bare" forlangt der kom en og satte de faktiske hegnspæle.. GODT SÅ, det skulle vores advokat så lige havde skåret ude i 4kanter , bare så alle havde forstået det..  Naboens part var dog af den mening at de bestemt kun brugte deres grund og hegn osv stod i skel.. Men at de igen ville sætte hegnet efter skelpælene.. Så begyndte hegnssynsmændene at aflægge de faktiske skelmærker.. Tja I får lige lidt billeder.. På det første ser i den rød/hvise pind ude til højre, der er skellet ifølge matrikkelen. Hegnet er hvor coladåsen er naboens hegn.
Her ser i skelmærkningen inde fra naboens grund. Her ser i den grå pæl, som viser det skelmærkningen, henget er naboens.pilen viser hvor stor afstand der er.. Her har i det andet skel problem langs vores hus. Den foreste pæl makere matrikkelmærkningen, den plæ med den røde pil viser den anden mærkning. Den grønne hæk i ser til højre er naboens.
Her ser i den matrikkelmærkning nede for enden af hækken. Naboens nye grønne hæk str hangs den flise kant i kan se.. Pilen viser forskellen..
Tja så fik vi da nogle pæle i og nu blev det så møg spændene om naboens part ville gøre som de havde lagt ud med fra start. Som vores advokat så pænt havde fået slået ud i 4kanter.. Vores nabo var rødgløddende , men blev lige sat på plads af deres part.. og måtte gå ind og få noget koldt vand i hovedet.. Hegnssynsmændene spurte jo så nu om begge parter kunne godkende disse mærkninger , uha det var spændene... .. Vi sage jo selvfølgelig ja for det var der vi hele tiden havde sagt der vores skelmærkninger var ifølge vores matrikkelkort.. Så var det naboenspart der skulle svare... Han kløede sig ret meget i håret og vores advokat kiggede på ham og sage, tja så må vi høre om I stadig mener det i lage ud med. ??? De sage sku JA.... , tror sku ikke de ture andet.. Så nu har de 14dage til at flytte deres @!#$.. Vi fant så ud af naboen har kørselret på vejen, MEN MEN må IKKE parkere eller noget som helst andet. Det fik vi også lige en LANG snak om og igen måtte naboen lige ind og få vand i hovedet..  Nu skal parterne så finde ud af hvem som skal betale dette og tja vores advokat fortalte at vores forsikring havde sagt 20-80 hvis vi vandt.. Men det var naboenspart nu ikke med på. Så det kommer til at forgå imellem advokaterne og forsikringsselskaberne.. Vi høre ikke mere.. hehe Vores advokat var dog af den mening at i det de har bredt sig så meget og de har målt så meget forkert, så kom de til at betale det HELE.. Så vi vandt vildt stort og vi bare så mega glade.. Vi havde inviteret alle på grillaftensmad, men da jeg gik helt ned, måtte vi lige give det en anden dag.. Jeg TAKKER jer alle, I har bare værer super god støtte når jeg lige blev i tvivl og bare lige skulle af med noget.. I bare for dejlige og hold dog op det dejliget man i dagens Danmark kan støtte hinanden på denne måde.. MANGE KNUS OG KRAM fra EN MEGET GLAD Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Stort tillykke med at retfærdigheden endelig sejerede. Nu må man jo gerne fotografere alt hvad der foregår inde på end egen grund og for at gnide så meget egen muld i såret som muligt vil jeg da personligt sætte pris på en lige så underholdende billedserie af naboens lille ufrivillige projekt når det løber af stablen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hffdhfhd |
|
|
1000 gange tillykke! Hvor er det dejligt, at det faldt ud til jeres fordel. Ret skal være ret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
23-08-2012 20:12 |
|
Tillykke med det dejlige resultat.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| self. havde i ret.. |
inger christensen |
23-08-2012 20:18 |
|
I sådanne sager er det rigtigt sjovt at stå med retten på sin side, når modparten har opført sig på den skammelige måde. Tillykke med jeres RET til egen jord.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ****** |
|
|
Stort tillykke . . . Men det blev jo kun som vi havde regnet med, og glædet os til . Glade hilsner fra Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SUPER..... |
|
|
At i har fået styr på sagen, og ikke mindst at du havde ret..  Jeg kan simpelthen bare ikke få rodet billederne sammen i mit hovede så jeg forstår grunden - og det går mig lidt på nerverne..  Det er vel ikke muligt at lokke et satelitfoto med grundene ud af dig - bare til os der er blevet helt opslugte af tråden, og ikke kan få billederne til at give mening inde i knolden.  Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen) Afskaf fjederled - se HER og HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God dag |
|
|
Tillykke! Både med bryllupsdagen og "sagen". Det har været spændende at følge og dejligt når ret også BLIVER ret. . Håber du opdatere når der bliver "ryddet op"...
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Islænder udlånes. Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har fuldt med på sidelinien, i spænding  STORT TILLYKKE 
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihhhhhhhh |
|
|
Årh tillykke tillykke tillykke!!!! Hvor er jeg glad på jeres vejne!
Med venlig hilsen Karen Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010 www.negle-nu.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Sikke billeder. Den nabo har da haft skelpæle med indbygget 'kryb' i .... Hvor er det dejligt I har fået medhold. Og tillykke med bryllupsdagen, det må siges at være en ekstra 'gave'. Og pøj pøj med helbreddet, pas nu på dig selv.
Mvh. Sanne Lånehest søges for 1 år, se præs. Crosstræner sælges, se præs. Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Deres have |
|
|
blev lige lidt mindre der, hva  Tillykke - jeg blev helt bekymret midt i tråden for, om I måske ikke ville få ret alligevel, men det hele fik jo en lykkelig slutning For jer i hvert fald 
What doesn't kill you, makes you stranger. (nope, ingen stavefejl) Udlandsdansker siden 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
En eftertanke - håber at naboen har lært at opføre sig ordentligt  I bliver nok aldrig slyngvenner.
Mvh. Sanne Lånehest søges for 1 år, se præs. Crosstræner sælges, se præs. Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
hej har fulgt med fra side linien. det var spændene hvordan det villle gå. lp-mor skelpæle med "kryb" i den var god  syndes det er godt der kom en afgørelse på det hele og at naboen har sagt god for at følg afgørelsen. nu må vi se om han også mener det... det var kedeligt at i skulle igennem alt det. mvh. claes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hejsa I dejlige mennesker  TAK for jeres dejlige hilsner, det varmer totalt meget.. Vi nu meget spændt på hvordan naboen opføger sig fremover, der er jo desværrrer INGEN garanti for han bliver bedre.. Vi er også blevet enige om at fremover, hvis der bliver problemer så ringer vi til naboens rigtige ejere. Altså hans far og onkel. Så må de få Naboen til at rette sig ind til højre.. MEN vi har ALT på vores side og vores advokat, som vi også kender privat. følger med på sidelignen og hvis der bliver problemer med naboen, tja så får han en advarsel igennem ham.. Nu har de så 14 dage til at fjerne deres ting. Og vi er gået på jagt efter et hegn i 180sm højde, gider bestemt IKKE glo på den skid mere.. Jeg vil lige se om jeg kan finde ud af at få lagt sådan et matrikkelkort ind, så I evt. bedre kan se forskellen  Vi sad lige i aftes og regnede lidt på hvor meget af vores matrikkel de havde lånt, og det blev til ca. 40m øhh hvordan skrives det ???? Altså 1m x med 40m Øhhh jo det er nu en del  Jeg vil og skal nok lige skrive løbende når der sker nyt.. og finder lige ud af det med matrikkelkortet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Hej Igen Prøver lige at se om jeg kan forklare den matrikkeltegning her..
Den mørkeblå er = med vores grund. Den mørkerøde er = med naboens rigtige grund. Den brune er = med det naboen har taget med til sin grund.. Kan det nu forståes ???? Ellers vil jeg se om jeg kan gøre det bedre.. Fortsat god dag til jer alle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke! |
|
|
Jeg var også en af dem, der spændt ventede på en opdatering igår.  Et lille tip: Placer jeres nye hegn, så det står inde på jeres egen grund, og så I kan vedligeholde det uden at skulle ind på naboens grund. Så slipper I for at diskutere med naboen om det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Nu kan jeg se at i ligger syd for hans grund med en del af jeres. Specielt i denne placering kan jeg anbefale søjlegraner/tisselgran. De vokser op mod 60cm om året hvis de får lidt gødning og sætttes de tæt går det stærkere. Denne type grantræer bliver hurtigt 12-15 meter høje og helt tætte fra bund til top.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|