Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Seksualitet
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 23:09
Hvilken seksualitet har i egentlig? Altså biseksuel, homoseksuel eller lesbisk?
Og hvordan reager jeres venner på det? Hvordan har i det med jeres seksualitet?

Yesterday was a history

Tomorrow is a mystery

Today is a gift

It's why we call the life a present.


Ejer af verdens bedste pony blanding [:

Når verdenen ikke følger en s:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 00:20

helt alm. hetro seksuel. Men jeg har en søster på 14 år og jeg har lagt mærke til at det er blevet meget moderne at være enten bi eller homo som pige i den alder. Især efter Sarah har været i x faktor har der været et boom af lesbiske. Jeg tror man skal lade være med at tænke så meget over hvad man er og hvad andre tænker, men bare være sig selv og være glad for det.

Måske møder du en sød pige eller dreng lige pludselig der også er glad for dig og så betyder det intet hvad alle andre mener om jer :)


Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 13:43

Jeg er selv lesbisk, og har det meget svært med det? Mine forældre har altid vidst det. Jeg har dog først accepteret det for 1.5 år siden. Mine 'venner' og ''veninder'' mobber mig bare med det? De siger at jeg er: Klam? At være lesbisk er en sygdom? Jeg er et misfoster! Er dine forældre ikke sure over at du er lebbe? ''


De kommentar for jeg hver dag s:

- Ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv?


Yesterday was a history

Tomorrow is a mystery

Today is a gift

It's why we call the life a present.


Ejer af verdens bedste pony blanding [:

Når verdenen ikke følger en s:

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er hetro
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 14:41

Men ahr haft en bisexuel veninde, der ik turde fortælle mig det før hun havde hørt min mening om det fordi hun var bange for at miste endnu en veninde fordi hun var bange for jeg ville tro hun ville jage mig...


Jeg kunne ik være mere ligeglad med om folk er det ene el det andet- jeg plejer gerne sige så længe i ved jeg ikke er det- og dermed ik går efter mig, så er det ik et problem for mig. Og det gælder jo osse det andet køn skal det lige huskes


Man er den man er - det bør man ik skjule el leve i skam over- det bør de derimod som gør grin med en el mobber.


Be you - Be proud. I am...



27 breve movicol gives væk da min søn ik længere er på det. Et brev kan deles over to dage.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 15:35

Tusinde tak!

- Det var rigtig, rigtig flot skrevet(:

Jeg har også mistet mange veninder pga. min seksualitet.


Yesterday was a history

Tomorrow is a mystery

Today is a gift

It's why we call the life a present.


Ejer af verdens bedste pony blanding [:

Når verdenen ikke følger en s:

0
0
Svar på denne tråd
 
 seksualitet.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 15:50

Er selv hetro, og har ikke udsvingende tendenser.


Jeg har flere venner som er bi eller homosexuelle og har fuld forståelse for dette. Det gør dem jo ikke til dårlige mennesker bare fordi de føler noget andet end jeg selv.


MEN; nu har jeg efterhånden læst en del af dine (mange) indlæg den seneste tid, og har måske lidt på fornemmelsen at det liige er "gået op for dig" at det er en ny måde at få opmærksomhed på. Selvfølgelig kan det sagtens være du føler noget for piger, men du er 14 år gammel og jeg tror ikke du er klar over hvad det vil sige at være lesbisk men alt hvad dertil høre. Du er ikke så gammel så du er klar over hvad det vil sige at have "opdaget" sin sexualitet.


Mange i din alder ved selvfølgelig godt hvad de hælder mest til, men ligefrem at erklære sig for lesbisk som 14-årig syntes jeg virker useriøst.. Også selvom sara fra x-factor gør det


Dette er ikke men som en provokation, men syn tes du skal passe på med at slynge begreber om dig, før du har nået en lidt højere alder, og har haft mulighed for at udforske din sexualitet lidt mere.


Dette er ikke ment som en opsang eller andet, undre mig bare over hvorfor samtlige indlæg skal handle om din sexualitet. Selvfølgelig er det okay at spørge om råd, men så ville jeg råde dig til at gå på junier HN hvor folk er lidt mere din alder og måske kan se tingene fra din vinkel.


Håber du finder din rette hylde, og finder nogen venner der accepterer dig for den du er!


Mvh. Julie (som ikke er så homofobisk som jeg muligvis kommer til at udtrykke mig.)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Homoseksualitet
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 16:31

Jeg er selv lesbisk og er gift med en kvinde. Sammen har vi vores søn Lucas som vi har fået gennem kunstig insemination.


Jeg har ikke mødt den store modstand mod mit "valg", i hvert fald ikke fra de mennesker der betyder noget. Men du kommer aldrig til 100% at kunne undgå at nogle mennesker ikke kan/vil acceptere din livsstil. Det gælder om at tro på sig selv, kende sit værd, have selvtilliden i orden, et sundt bagland og så ellers bare kunne "lukke af". De mennesker som ikke vil kunne elske eller holde af dig uanset din seksualitet er ikke værd at bruge tid på.


Jeg har altid været 100% ærlig og åben omkring min seksualitet, men det er det er ikke noget jeg som sådan skilter med. At jeg er til kvinder er for mig helt naturligt og en del af mig. Jeg er lige så almindelig som alle andre, jeg kan tilfældigvis bare lide kvinder frem for mænd. Hetroseksuelle går jo heller ikke rundt og påberåber sig opmærksomhed osv pga deres seksualitet. Men dermed heller ikke sagt at jeg skjuler at jeg er til kvinder. Vi er da lige så "par-agtige", når vi er ude som alle andre. Jeg synes bare, at der er kommet en tildens til at homoseksuelle påtager sig en offerrolle eller et behov for at råbe til hele verden at de netop er homoseksuelle (her taler jeg generelt og ikke møntet på dig).


Jeg tror sagtens, at du kan være sikker i din seksualitet som 14 årig til at vide, at du er lesbisk. Min egen kone fandt ud af det som 13 årig (sprang dog først ud som 15 årig). Men du er stadig meget ung og påvirkelig, så kan også godt forstå hvorfor det påvirker dig så meget hvad andre tænker. Min egen erfaring er at fordomme ofte bunder i uvidenhed. Det ukendte er "farligt" og derfor kan det få nogle mennesker til at reagere negativt mod dig.

Måske var det en ide at kontakte nogle af de mange homoseksuelle foreniger der er? Så du kan få et netværk af ligesindede? Der findes også flere sociale netværk for homoseksuelle.... :)





2 stk. ponyhingste til salg. 2000 kr samlet.

1 rød meget flot shetlandshingst

og 1 knapstrupper blandingsplag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 seksualitet
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 20:54


Jeg er 100% heteroseksuel :)

Har aldrig været i tvivl.


Jeg færdes meget i bøssemiljøet, da jeg har en del kammerater, som er bøsser :)




NUMSEFISKEN


Søger lejlighed og job i Odense

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hetro...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 23:36

men jeg tror da sagtens man kan være klar over at man er lesbisk som 14 årig.. Faktisk tror jeg det bliver tydligere for homo6uelle netop fordi de opdager at de skiller sig ud..


Kunne forestille mig at der er mange der i længere eller kortere tid prøver at fornægte det og derfor først i en senere alder "springer ud".. Har i hvert fald også hørt en del der fortæller at de set i bakspejlet har vidst det siden de var ret unge.. Det er nok nærmere den accept eller mangel på samme den unge forventer at modtage der afgør hvornår vedkommende springer ud..


Som jeg kan forstå på TS så har hendes forældre været meget åbne og forstående hvilket da indlysende må give en mulighed for at springe tidligere ud end personer der forventer eller frygter en fordømmende reaktion fra forældrene.. Det er vel meget tænkeligt at man dels prøver at fornægte den side af sig selv dels har behov for at samle mod og styrke til den konfrontation det kan blive - og så er personen nok nærmere oppe i tyverne..


Den åbenhed som Sarah fra X-Factor har vist kan jo have både fordele og ulemper.. Det er jo åbenlyst at der kan gå mode i at erklære sig for lesbisk og således udvande begrebet.. På den anden side kan det hjælpe til åbenhed i forhold til en gruppe som stadig i høj grad stigmatiseres og diskrimineres..









VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 seksualitet
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 18:17

Super gode indlæg som Stute og GrislingQ kommer med.


Jeg er 100 % hetro, men jeg har den største respekt for de der er til deres eget køn. Jeg synes bare det er flot, at man tør stå ved det... Nu er det jo ikke noget fænomen længere som det var engang, men i din alder er det nok mere usædvanligt at man hører om det. Ikke fordi der ikke er mange der opdager det i din alder, men jeg tror det er de færreste der tør åbne munden og fortælle det.

Jeg synes det er super flot at du erkender at det er sådan du er. Og jeg vil sige som Stute: Vær pokkers stolt af at du er kommet til den selverkendelse og elsk dig selv for den DU er. De der håner dig, er simpelthen bare ikke modne nok til at se verden fra andre vinkler end deres egen, men det skal du ikke lade dig gå på af (lettere sagt end gjort - i know). De skal nok blive klogere - og så længe du ikke viser dem at du bliver stødt af deres dumme kommentarer, men istedet bare smiler og siger: Det er sådan jeg er. Accepter mig for det, eller brug jeres energi på noget andet, så skal de nok med tiden finde ud af, at de ikke kan rokke på din personlighed... Og lur mig om du ikke med tiden vil hente stor respekt hjem fra dem. De skal bare selv lige modnes oppe på øverste etage ;-)

Et andet tip til at håndtere deres dumme kommentarer er, at gøre lidt grin med det. Hvis de f.eks. siger det er en sygdom, så smil eller grin og vis overskud og sig f.eks. "ja og pas på, for det smitter ret meget"... Det viser dem, at du står fast på den du er, at de ikke kan ændre det og det får dem måske (hvis du er heldig*) til at indse, at deres kommentarer lyder ret dumme :-)


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasse tænkning
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 09:45

Hvor er det synd for dig, at du skal opleve så meget modstand på det punkt!


Jeg er i et heteroseksuelt forhold, og har aldrig været andet. Men det ser jeg mest som tilfældigheder...

Er meget imod at putte personer/følelser og seksualitet i kasser.

Der er forskellige ting man tiltrækkes af - om det så er mænd, kvinder eller noget midt i mellem (eller noget helt fjerde for den sags skyld). For mig handler der mere om personen man forelsker sig i, frem for vedkommendes køn, og personlig har jeg ikke lyst til at blive puttet i en kasse. Tror på, at seksualitet ikke er 100% stationært alligevel. Mærk efter hvad du føler, og gå efter det.

At dine venner så ikke kan håndtere den sag, er naturligvis meget beklageligt. Det lyder meget umodent af dine "venner", at de ikke er mere rummelige!


Håber det kunne vende tingene lidt rundt.



Hilsen hende, der har valgt ikke at definere sig selv - eller lade andre gøre det...


Iser


~ Kun havet frygter ikke tåber ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lesbisk..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 19:06

Jeg er lesbisk - 100 % ude og har været det i mange år.

Jeg har en søn d er er donor barn.

Jeg har valgt at være åben omkring min seksualitet - det gavner både mig og min omgangskreds. Har ikke mistet venner eller familie på den konto. Tror det har meget at gøre med hvordan man håndterer det og om hvordan man formidler det.

Jeg kommer fra en meget konservativ familie hvor homoseksualtitet bare ikke er iorden. MEN .. Min familie vidste godt at jeg ikke var glad - de ønsker kun min lykke i dag. om det er med en kvinde er så et fedt.. Heldigvis..


Never go faster than your angel can fly!

0
0
Svar på denne tråd
 
 seksualitet...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:28

Jeg er lesbisk og i et parforhold på 5. år.


Min kæreste vidste det også da hun var 13-14 år, så det er ikke så usædvanligt, som folk gør det til.


For mig føles det 100 procent naturligt, og det er ikke noget, jeg gør mig ret mange tanker om til hverdag. Mine venner har udelukkende været støttende omkring det. Min familie er meget ala klainis.


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider