Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Styrtblødning under menstruation
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:38

Kære kvindelige HN´ere :-)

Jeg har oplevet 2 gange inden for det seneste halve år, at jeg har fået en decideret styrtblødning under min menstruation.

Min menstruation er som regel svag nogle dage, og så meget kraftig et halvt - til helt- døgns tid, hvor jeg kan skifte supertampax hver time, for så igen at blive svag få dage.

Men så er det at jeg har prøvet to gange i offentlige sammenhænge :-P pludselig at få deciderede styrtblødninger. Jeg rejser mig op fra en stol (på et tidspunkt hvor menstruationen er næsten ovre), og så styrter det ud med blod. Senest havnede blodet halvvejs nede af mit lår og gennemblødte cowboybukserne fuldstændigt med mørkerød farve ned ad benet. Det stopper hurtigt inden for halv time, men der står man ligesom ude i verden i gennemblødt blodigt tøj og gode råd er dyre.

I begge tilfælde havde jeg sat ny supertampax op inden for 1 time tidligere, så det er ikke ligefrem småblødninger vi taler om :-P

Nogen, der har prøvet noget tilsvarende? Skal man gå til læge?

Jeg er 30 år og har ikke været gravid.

0
0
Svar på denne tråd

Det er noget...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 18:01

... som jeg ville gå til lægen med.

Jeg havde en lignende oplevelse for nogle måneder siden - og det endte med en lille operation (ikke noget alvorligt - og så skulle der ikke være så stor risiko for igen at stå der i kridhvide shorts der pludselig er røde...)

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

operation
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 18:47

Det var noget min mor led af i mange år. Hun fik fjernet sin livmoder omkring 40 års alderen. Men som jeg forstår det var der ingen "sygelig" årsag, blot forskellighed i den enkelte krop.

Må man have lov at spørge, hvordan de løste dit problem, Lisbeth? Ja, af teknisk interesse, jeg er vel en smule miljøskadet.... (min far er læge)

:Pia

*

"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Hej Begge..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:51

Kære Begge.

Mange tak for jeres svar. Jeg har på fornemmelsen - ligesom pjemm siger, at der ikke er noget "galt" med mig men at jeg "bare" har fået en utroligt uhensigtsmæssig måde at få mens på :(

Men når du, Lisbeth, skriver, at du ville gå til lægen, og at du rent faktisk har fået hjælp, så er det nok det bedste. Omend jeg er meget dårlig til at tage mig sammen til at gå til læge.

Men altså - det er jo ikke holdbart at man står et eller andet sted uden skiftetøj med "uheldet", der bestemt ikke er til at overse for forbipasserende.

Sidste gang befandt jeg mig 200 km. hjemmefra og var på vej til et heldagsarrangement..!

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg havde...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 22:49

... var polypper i livmoderen - MANGE.

De er væk nu, og der har ikke været styrtblødninger siden. Min - meget uvidenskabelige - tanke om hvorfor de har kunnet forstyrre er at de har "lukket for udgangen" i perioder, og når de så har givet plads, har der været en masse blod der skulle ud - NU.

Jeg er absolut heller ikke god til at gå til lægen. Men til sidst gik jeg og var så overanspændt - nok i en halvubevidst angst for at det skulle ske igen - at jeg fik så voldsomme smerter at jeg troede at jeg havde blindtarmsbetændelse eller noget andet der var ved at eksplodere i regionen. En uges smerter så jeg ikke kunne gå oprejst var nok til at få mig til lægen. (smerterne skyldtes IKKE polypperne, men muskelspændingerne)

£isbeth & Baloo
0
0
Svar på denne tråd

polypper
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:02

Har du så fået færre smerter siden de blev fjernet? Eller er spændingerne helt urelaterede?

:Pia

*

"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Ingen smerter..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 13:22

... siden. Og mindre mens. Og mindre smertefuldt!

£isbeth & Baloo
0
0
Svar på denne tråd

sådan får jeg det
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 16:50

efter en nats søvn hvor der ikke har været fri udgang for stadset så at sige- så samler det sig og når man så rejser sig vupti, så er der fri udgang igen og så løber det ellers bare.

Nikon-pics4U

2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

klfjajlaljfdla
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 10:54

Det havde jeg også problemer med for nogle år siden.

Lægen kunne ikke finde nogen årsag så vi løste problemet med nogle piller som jeg ikke længere kan huske hvad hed ;-)

Der behøver ikke være nogen fysisk årsag til problemet og så kan det afhjælpes medicinsk - det er ikke så slemt ;o)

Mvh. Dorthe

www.vindelhuset.dk

Opdræt af Norske Skovkatte

Smukt mussegråt islænder hingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

cyklokapron
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 00:07

Hedder min redning, det er nemlig de piller der standser voldsom blødning, også næseblod for den sags skyld.

Hos mig har de ingen bivirkninger, og heller ikke hos andre jeg kender, så de er gode, hvis man altså er blevet tjekket at der ikke er noget galt.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider