Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er det til at sælge
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 23:53

huse i jylland i øjeblikket?

Vores økonomiske liv går slet ikke, som vi gerne vil have og for at være på forkant, har vi besluttet at forsøge at sælge vores hus selvom det bliver med underskud.

Rigtig træt af økonomien pt. men efter storm kommer der godt vejr siger de kloge!

Hilsen,

Anja

En dosis sæd fra His Highness sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vi har haft
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 06:57

kærestens til salg i 6 mdr nu, og har kun haft en fremvisning :-(

Det skal så kun sælges fordi vi skal finde noget fælles her på sjælland, så det haster næsten ikke ;-)

Men ifølge ejendomsmægleren skulle der nu komme lidt gang i det igen.

De huse der rygerførst er dem mellem 1,5 og 2 mil.

Pøj pøj med det.

MVH Vipse

Ejendom ved Haderslev sælges. 6,6 hk 153 m2 bolig. 2 nye hestebokse.

2.985.000 kr

Dan-bolig sagsnr. 189-1064

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 09:39

Hvad med at gå i en F1 her til december - renten ender på omkring 2 % og det vil sikkert give jer et større råderum. Jeg kender jo ikke jeres lån nu men det er helt sikkert med højere rente.

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 11:42

gennemgået vores økonomi fra ende til anden incl. en omlægning af vores lån og har da også sparet en hel del penge. Vi havde også lejet den ene ende af vores hus ud, men de har opsagt kontrakten.

Problemet er den, at min mand er sygemeldt pga et kompliceret lårbensbrud, han pådrog sig i forbindelse med en trafikulykke oktober sidste år og vi aner ikke, hvornår han bliver raskmeldt. Vi har længe troet, at det var lige om hjørnet, men bruddet vil slet ikke hele op. Nu har lægerne forsøgt at fjerne nogle skruer som skulle fremme helingsprocessen, hvis det ikke virker, så er det hele møllen om igen og det betyder hurtigt 4-6 måneder mere på sygedagpenge. Derudover er jeg blevet opsagt fra mit fornuftigt betalt job og selvom jeg har lønsikring, går jeg 5.000 ned i "løn".

Det er ikke sjovt, når økonomien er ved at være temmelig presset og det giver os mange frustrationer efterhånden og vi vil hellere sælge huset og bo i en billig lejlighed for en periode og komme på fode igen, end at bo i vores hus og komme til at skylde mange penge væk og måske risikere mange skænderier og dårligt humør.

Men tak for det gode råd.

Hilsen,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

123458
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 09:02

Hej Anja,

Øv hvor ærgeligt.

Du skal bare huske på at beslutninger taget under den slags pres sjældent er gode beslutninger.

Hvad råder banken jer til?

Husk på at flytter i med et stort tab skal i måske betale af på det de næste 20 år og vil efter al sandsynlighed IKKE kunne købe noget andet i den tid - alternativt kan i ikke betale og bliver registret som dårlige betalere. Nogen gange kan man få lempeligere vilkår i relalkredit og bank hvis alternativet er tvang eller stor gæld.

pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd

Vi taler ikke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:51

så meget med banken mere, de er nogle fjolser.

Vi har som jeg skrev tidligere gennemgået vores økonomi fra ende til anden og har allerede sparet en hel del penge, men det er bare ikke nok, hvis Peter ikke snart bliver rask og får et job.

Vi kommer ud med et tab mellem 150.000 - 250.000 og vi vil flytte i en billig leje lejlighed, som gør at når vi får jobs igen, vil vi kunne afdrage et sted mellem 4.000 - 8.000 hver måned, så nej vi vil ikke komme til at afdrage de næste 20 år og vi bliver heller ikke dårlige betaler. Bliver vi tilgengæld i huset, kan vi risikere at blive dårlige betaler og det har vi overhovedet ingen interesse i.

Vi får besøg af nogle ejendomsmæglere i denne uge, og så kan vi se lidt mere sort på hvidt, hvad konsekvensen af et salg bliver. Vores hus ligger heldigvis under 2 mill og kurven for prisfald er endelig knækket i vores område.

Mette, tak for din bekymring, men bare rolig, vi tager ikke forhastet beslutninger. Første gang vi overvejede nødvendigheden af at sælge var allerede tilbage i april.

Beslutnngerne bliver taget ud fra at vi vil have styr på økonomien og ikke være ved at blive kvalt i den, at det er vigtigere at vi er sammen og lykkelige end at vi forsøger at holde fast i noget, som gør at vi bliver frusteret og ulykkelige.

Hilsen,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 20:02

Hej igen,

Der er noget der ikke passer sammen.

Hvis i skylder under 2 mill. vil i med F1 afrdagsfrie lån kunne sidde for godt 4400 kr før skat - så hvis i har råd til lejlighed og afdrag på mellem 4 og 8.000 kan i da ligeså godt blive i huset eller sagt på en anden måde det skal vel være andet end økonomi der gør valget :-).

Beregn evt. selv på nykredits eller rds hp.

pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd

nu havde
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 23:46

vi ikke kongens mønt, da vi købte huset og har et 105% lån og derudover har vi et lille boliglån, som gik til at lave køkkenet og andre småting i huset. Hvis vi flyttede i en billig lejlighed ville vi kunne spare et sted mellem 4-5000 kr om måneden. Udgifter ved at bo i vores hus udgøres ikke kun af terminer, men også af udgifter til olie, el, vand, ejendomskat og forsikringer. Selvfølgelig skal vi også betale varme, vand og el i en lejlighed, men det vil blive væsentlig billigere.

De store afdrag vil vi først kunne betale, når vi begge har jobs igen, som jeg også skrev.

Hilsen,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 08:12

Vil blot sige at jeg synes det lyder som en rigtig fornuftig beslutning. Har selv tidligere stået i sammme situation, da manden mistede sit arbejde. Heldigvis nåede han at få nyt job inden vi røg ud i et salg.

Det er så frustrerende at tænke på økonomi hele tiden og et hus er simpelthen ikke det værd.

Held og lykke med det hele...

0
0
Svar på denne tråd

1234564
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 08:58

Hej ANja,

I den sidste ende er det jo også mavefornemmelsen og ikke mindst nervesystemet der skal afgøre det :-)

Ærgeligt med en stor gæld nu hvor i kunne være hjulpet på vej at ekstremt lave korte renter - det var såmænd bare mïn pointe.

pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd

vi er hjulpet på
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 11:32

vej af de lave renter, det er årsagen til at vi stadig bor her ;o)

Ja, det er dybt frustrende og kilde til mange bekymringer. Vi finder en løsning, det gør vi som reglen altid.

Nu er det snart jul, så kan det da være at julemanden kommer forbi med et job

Hilsen,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider