Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Rygestop. Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 12:36

Jeg har røget siden jeg var 15 år gammel. Idag er jeg 30 år. Altså har jeg været afhængig af de hvide ligkistepinde i halvdelen af mit liv. Og jeg vil så gerne stoppe.


Mit problem er hvordan? Jeg har prøvet nikotintyggegummi. Det virkede overhovedet ikke. Så har jeg prøvet en kold tyrker, adskellige gange. Det virker i tre dage, og så er det overstået. Så har jeg prøvet at trappe ned. Har sågar i en længere periode kun røget 7 cigaretter om dagen, men det holdt heller ikke i længden. Så har jeg prøvet hypnose, det virkede i tre dage.


Jeg ryger en pakke om dagen. Jeg må ryge alt det jeg vil på mit arbejde, og det hjælper ligesom heller ikke på det.


Rygestopkurser er jeg ikke rigtig med på. Og det er ikke fordi motivationen til at stoppe ikke er der, men mit liv er bare ikke rigtig sat sammen til at gå til faste møder. Mit arbejde er 12 timers vagter både nat og dag.


Så er der nogen der har nogle gode råd? Jeg er vildt modtagelig.



Mvh. LoneR


Den underfundige Dancer søger en part. Kontakt mig via tlf. eller privat besked. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du prøvet...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 13:02

at læse bogen "Endelig ikke-ryger for kvinder"? Den skulle efter sigende være ret effektiv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 14:29

Det må jo være et spørgsmål om motivation, for vil du virkelig ikke, så er der jo altså ingen som tvinger dig til at ryge...


Verden består af valg, ingen er lette, ej heller at holde op med at ryge, men det er altså et valg, om man vil ryge..


Tænker at du må have temmelig meget selvmelidenhed, for ellers ville du vel bare lade være...

Og nej, jeg er hverken et hårdt eller ondt menneske, men det er vel kernen i problmet...


Så den dag du vil, virkelig VIL, så undlad at købe flere, undlad at tænde en den næste, længere er den ikke...


Min erfaring siger mig, som både eks ryger, og eks og pt. slanker, at vil man en ting nok, så gør man det, vil man ikke, ja så gør man som du gør lige pt...


Ingen kan hjælpe dig, kun dig selv, så vent til du virkelig vil, og så stop...


Hilsen Vibeke


Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr


Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..


0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfgh
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 15:50

Jeg er også eks.ryger og mener at det som Vibeke skriver er helt rigtigt...


Man kan det man vil

og kan man ikke

vil man det ikke nok.


Vh. Annikka

0
0
Svar på denne tråd
 
 rygestop
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 16:53

Du kan få noget der hedder Zyban.

Det er receptpligtigt, og du skal have checket blodtryk osv. før lægen vil give dig det.


Det blev førhen brugt som anti depresivt middel, hvilket det ikke virkede for godt til, men af dem der brugte det, stoppede mange med at ryge.

Derfor bliver det vist kun brugt som rygestop middel nu (mener jeg).


Jeg har selv forsøgt at stoppe mange gange - med alle mulige hjælpemidler, havde masser motivation den første uge, men rygrad som en regnorm! så INTET hjalp før Zyban.


Nu er det over 3 år siden jeg stoppede, og jeg er HELT stoppet.

Har ingen lyst til at ryge overhovedet.

Der er nogle bivirkninger ved Zyban, søvnløshed, extra energi osv osv., men for mig var det INTET i forhold til de problemer der var med rygning - hoste osv.


Flere vi kender har brugt Zyban efter jeg brugte det, og de har også haft held med at stoppe.


Så hør din læge, han kan give dig masser af info om det.


Held og lykke med det


Mvh

Anne 1


0
0
Svar på denne tråd
 
 rygestop
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 22:02

Jeg stoppede selv for 2 år siden. Jeg planlagde det i 2 mdr, og gik og sagde til mig selv og alle andre at den dag ville jeg stoppe med ryge, jeg gjorde det for kærestens skyld og fordi jeg skulle på S.U. men i virkeligheden er det jo for min egen skyld

Jeg tror det er rigtig vigtigt at forberede det, få det ind på underbevidstheden, det at du vil stoppe.

De 4 første dage brugte jeg 24 timers plaster og tyggegummi, tog dog plasteret af om natten. Det fede med plasteret er at det virker efter et par sekunder, så lige så snart jeg stod op tog jeg bare et nyt på.

Men det hjalp med til at jeg ligesom kunne komme igennem den trang jeg havde som kom hver gang jeg havde spist eller sovet eller hvornår jeg nu plejede at ryge, du ved vane smøgerne.

Så når det fysiske behov jo ligesom var dækket, var det jo rent mentalt jeg skulle kæmpe, og det gør det altså meget nemmere når man ikke har brug for det fysisk.

Jeg lod så være efter 4 dage at bruge plaster og brugte så kun tyggegummiet, når det var allerværst, og efter yderligere 3 dage med det, så stoppede jeg.


Det vigtigste er at sige til dig selv hele tiden at du faktisk ikke har brug for de smøger, det giver dig ikke noget, overhovedet...! for det de giver dig, kan du også få af et tyggegummi.


For mig har det været overraskende nemt at stoppe, selvom jeg har røget i 13 år, men jeg tror det var fordi jeg havde forberedt så godt.


Og det er ikke mange dage du skal være røgfri før du begynder at kunne mærke fordelene ved ikke at være ryger længere.


Pøj Pøj med det.


tro på dig selv.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man tager
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 22:00

Man tager en beslutning... og så holder man fast.

Vælge gerne en dag et par uger ud i tiden, og beslut at stoppe den dag... feks d. 17 Januar.

Så forbereder du dig de næste par uger... tænker over at om x antal dage, kan du ikke ryge denne smøg.

Beslut at d. 17 Januar ryger du ikke længere, og når rygetrangen kommer skal du ikke diskutere med dig selv om du skal ryge eller ej, for du ryger ikke længere, du skal finde ud af hvordan du slår den trang ned. Stop didkutionerne, stop flugt mulighederne, afliv undskyldningerne og stop.




Mvh
Lin
da
***Jack og Pascall ***
:-) :-)

Thor R.I.P



Nu 15 kg lettere og på vej nedaf....


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rygestop???
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 22:18

REB OM HALSEN!!!


Og stram godt til!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne 1
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 00:58
Det receptpligtige medikament Anne 1 henviser til, har kureret min kærestes gennem hele livet kæderygende morfar fra den ene dag til den anden (han bruger ikke engang nicotintyggegummi), og jeg har også hørt om en del flere, der er blevet mirakuløst afvænnet uden kvaler og på nul komma fem.
Min kærestes mor og hans tante (røg henholdsvis 30 og 40-50 om dagen) gik til hypnotisør for et halvt år siden, og de holder begge endnu med lidt hjælp fra tyggegummiet, så selvom jeg er meget, meget skeptisk over for den slags, må jeg sige, at det har hjulpet dem fantastisk - hvilket jeg er utroligt glad og stolt over på deres vegne.
Selv vågnede jeg en søndag op og syntes jeg havde fået lidt for mange i byen aftenen før, og så lod jeg simpelthen bare være med at tænde den næste - det er nu 14 måneder siden, og det bedste valg (for det er jo intet andet end lige netop det), jeg nogensinde har taget.
Held og lykke med det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 12:37

Køb/læs bogen "Endelig ikke ryger" af Allan Carr - den virker og gør det nemt og "smertefrit" at stoppe rygningen uden brug af nogen former for erstatninger/afledningsmanøvre og afsavn..


Tjek evt. hjemmesiden www.easyway.dk og læs mere om metoden.


Jeg er selv tidligere ryger og VED den virker.


Held & lykke, du vil blive glad for din beslutning om at stoppe og det vil lykkes for dig også... det er et løfte!


God jul & godt nytår.


Med venlig hilsen

Pia


** Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt **
Den som mener han er færdiguddannet - er mere færdig end uddannet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 17:23

Mange tak for de mange gode råd. Der er bestemt glere jeg vil følge op på.


Det drejer sig ikke om at jeg har selvmedlidenhed. Absolut ikke. Vores hverdag er bare præget af ustabilitet, sådan seriøs ustabilitet. Min mands ekskone er psykisk syg og der er tre børn i forholdet. Så en del dage ser ikke ud som man helt havde forventet det, når den er slut. Dette betyder også at hun ind i mellem er TOTAL URIMELIG, og der vil jeg jo godt indrømme, at jeg hidser mig ned med en smøg som hjælpemiddel.


Så her i huset er det svært at planlægge noget som helst. Så det er nogle redskaber jeg ligesom mangler til at modstå trangen med. Uanset hvordan min dag så ender ud med at blive.


Mvh. LoneR


Den underfundige Dancer søger en part. Kontakt mig via tlf. eller privat besked. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 17:46

Nu er det ikke for at være led, men jeg kom lige i tanke om, hvordan min kollega kvittede smøgerne: Hun havde fået taget nogle prøver, da hun havde haft ondt i maven i et stykke tid. Lægen fortalte hende så; "det er kræft - og det er ondartet"!!! De først ord, som kom ud af min kollega's mund, var: "jeg holder op med at ryge". Og det gjorde hun så - og hun blev forøvrigt også rask. Det satte alligevel en skræk i livet på hende, at hun pludselig kunne "lugte jorden"!


Ok, det kan du nok ikke bruge til så meget. Men jeg så faktisk en gang i fjernsynet om en dame, som skrællede sig et æble, hver gang hun fik trang til at ryge. Så havde hun fingrene beskæftiget samtidig med, at hun fik noget sundt at spise. Faktisk en ret god ide.


Held og lykke med det.




*Snepony*


"A woman travels the world over in search of what she needs

and returns home to find it"


*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Motivation
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 13:03

Du kan ikke stoppe hvis ikke du er motiveret. Er din motivation derimod ægte går det ganske let.


Jeg stoppede den 3. september -uden hjælp og støtte. Jeg røg den sidste smøg i en pakke, krøllede den tomme pakke sammen, kiggede over på kæresten og sagde "Nu køber jeg ikke en ny". Det har jeg heller ikke gjort. Min kæreste ryger knap 2 pakker om dagen, så det er ikke fordi jeg ikke bliver fristet.

Jeg prøvede forleden i en mindre brandert at ryge igen -bare for hyggens skyld, for jeg kan da sagtens huske, hvor hyggeligt det var! Men er du da vims, den smagte skidt! Føj for pokker -det behøver jeg ikke at prøve igen. Adr! Så jeg er vist officielt kureret!


Jeg har taget nogle få kilo på, men jeg tilskriver det ikke smøgerne. Derimod tilskriver jeg det mit ændrede budget -en pakke om dagen er alligevel omkring 1000 kr om månedenog de 1000 kr bruger vi nu på bedre mad og lidt hyggeligt til efter maden. Det er sgu nok nærmere dér mine kilo kommer fra end fra selve rygestoppet


Til gengæld kan jeg nu gå op ad trapper uden at blive forpustet, jeg kan bedre smage maden, jeg ser bedre ud osv osv. Det er en lettelse!


Men pointen er, man skal ikke bare VILLE stoppe -man skal have LYST til at stoppe. Hvis ikke man virkelig har lyst til at stoppe, så er det svært. Og hvis man har indstillingen "Det bliver såååå svært at undvære smøgerne", så lykkes det ikke. "det bliver dejligt at undvære smøgerne" er en bedre indstilling. Hvis man på forhånd mener, det bliver svært og tæt på umuligt at stoppe, ja så BLIVER det svært og umuligt.


/Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg - en eksryger
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 20:49

Rygestop - åh-ja - det kan være så svært, så svært, eller det kan gå langt nemmere, end man havde frygtet.


Vi er jo alle forskellige pesonligheder og hvad der fungerer for den ene, fungerer ikke for den anden. Motivationen skal være ærlig - ingen tvivl om det - og man skal MENE det, det er ens for os alle.


Du er nødt til at prøve dig frem - det måtte jeg !! Jeg har haft 5 stop bag mig og er lige nu igang med det 6. og håber, det holder denne gang. Jeg er så en af de personligheder, som har bundet så meget op i mine smøger - ikke kun selve afhængigheden, men også en masse psykiske (ubevidste) ting - hele min identitet hang sammen med cigaretterne. Jeg har røget i næsten al den tid, jeg kan huske. Startede som ung teenager, så de har fulgt mig i alle livets faser. Jeg kan ikke huske, hvordan det var, før jeg røg, har ingen erfaringer i voksenlivet uden at smøgerne har været med. Jeg har forsøgt alle metoderne - men motivationen har været for ringe i længden.


Hvad der har fået mig til at droppe dem igen ??? - hm,hm - *host* *host* en grimmer lungebetændelse, nr. 2 inden for et år. 3-4 gange indenfor de seneste månder, hvor jeg pludselig ikke har kunnet trække luften ned i lungerne. Det er angst, der er min motivation. Angst for ikke at kunne følge mine børn og børnebørn. Så det går fint med tyggegummiet denne gang!! Og denne gang fejler motivationen heller ikke noget.


Pøj-pøj med det - klik ind på kvit.dk, der får man god hjælp !!


Sys





Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allan Carr
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 23:14

Jeg tilslutter mig Pia B. Jeg laeste Allan Carr's "The easy way to stop smoking", og jeg har nu vaeret rogfri i 3 aar...saa den virkede i hvert fald for mig.


Men jeg er ogsaa enig med andre i traaden...rygestop er kun muligt, hvis du virkelig deep down VIL stoppe...hvis ikk, saa er der ikke noget der virker.


Held og lykke


My love for horses seems unremarkable to me.

It is part of my blood, my soul and my history.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 21:09

Ja kender det alt for godt. Nu holder jeg op, ej nu holder jeg op, ej denne holder jeg rigtig op.


Hvis motivationen ikke er der 110 %, så drop det, får så lykkes det ikke.


Jeg havde været der så mange gange og har været holdt op 3 dage, 2 uger eller 1 mdr.


Så havde jeg min skønne datter til lægen fordi hendes næse altid var stoppet og ikke trak vejret rigtig igennem næsen, det var forstøret polypper sagde doktokdamen pga. hendes mor (mig) ryger, tænk at jeg var skyld i det pu ha ikke sjovt.


Men så kom motivationen 110 % jeg skulle holde op og der var ingen tvivl, og det var forbløffende nemt (nemmere end hvad jeg havde regnet med).


Jeg er 31 år, startede med at ryge da jeg var 12 år. Og har nu til marts været røgfri 3 år.


Mona.

Endnu en tosse


Venner er den familie du selv vælger


Falkensteen's Bobby Brown.


www.am-rideudstyr.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Klart Allan Carr!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 12:50

Og man kan altså godt stoppe med at ryge selvom man ikke er motiveret for det!


Eller dvs. man er vel lidt motiveret når man selv køber bogen og vælger at læse i den.. Men inderst inde kunne han godt lide at ryge.


Min kæreste som var ryger gennem 17 år stoppede så godt som fra den ene dag til den anden efter at have læst Allan Carr "Endelig ikke ryger" og han kunne ikke helt forklare det.. men bogen havde i hvertfald fået ham til at stoppe.


(Der er et kapitel til IKKE-rygende samlevende som er en god ide at læse iøvrigt! Som motiverer x-rygeren til at fastholde.. men ikke på den der "Er det ikek hårdt, savner du det ikke, tænker du slet ikke på det" måden. Men mere "Du er sluppet af med røgen, din krop er røgfri, føles det ikke rart" måden.


Vi kender efterhånden 15 i vores venneskreds som er stoppet med at ryge pga. bogen. Kun ÉN faldt i.


Al det med tyggegummi mv. tror jeg ikke en dyt på.. for det liggere dybere end abstinenserne.. efter min mening skal der nogle psykologiske aspekter til at stoppe.




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Allen Carr
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 14:17

Tja altså bogen hjalp ikke mig, synes det er en gang hjernevask som jo er ok hvis det kan få en til at stoppe, men nahhh den fik desværre ikke mig på bedre tanker, så jeg kan ikke sige.. HURRA jeg er ikke ryger :( Har endda også læst den der hedder Endelig ikke ryger for kvinder, den fik mig heller ikke på bedre tanker.


Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og Ejer af den gule.

Kvornings Tanja.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske en ide ??
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 19:19

www.cancer.dk/Tobak/Hjaelp+til+ rygestop/Rygestopkurser_i_kommuner/


se om der er et kursus nær dig...de skulle vist være ret gode-enkelte kommuner har individuel rådgivning...

Pøjpøj fra en x ryger- nu røgfri i mange år

MVH Dorthe


Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.


Øremærke nr. ZGO383


Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.


Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 00:02

også læst "Endelig ikke ryger for kvinder"


2 gange for at det ikke skal være løgn, det har ikke så desværre heller ikke fået mig til at miste lysten eller kvitte smøgerne.


Hilsen Helen.


Flot galla kjole sælges

billeder på præsentation.

HUSK IGÅR

DRØM OM IMORGEN

LEV IDAG.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor svært kan det være
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 14:12

Det er da bare at lade være med at tænde dem.


Men motivationen skal være der ellers kan du lige så godt droppe det.


Har røget fra jeg var 14 til jeg var 40, stoppede på min fødselsdag ( dagen efter )og ja savnede det i lang tid, men havde bestemt det var slut, og nu savner jeg det ikke mere.


Det er 8 år siden.


Karin - frelst eksryger.



Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rygestop
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:06

Ja, så er det gjort. Den sidste cigaret blev tændt og røget. Nu er det uigenkaldeligt slut.


Denne gang holder det. Jeg har nemlig lovet mig selv, at hvis jeg er røgfri i et år, så skal jeg belønnes med en trailer til min kære pruh. Og jeg vil bare såååå gerne have en trailer. Jeg har bare ikke penge til at købe den, men det får jeg jo nu. :-)


Mvh. LoneR


Den underfundige Dancer søger en part. Kontakt mig via tlf. eller privat besked. :-)


"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:12

Det er flot... Den svære beslutning er truffet... Nu skal du ikke lave flere beslutninger... Det er faktisk en del af kunsten... du skal ikke beslutte at du lige... må noget som helst...


Nu ryger du ikke længere, og når trangen kommer over dig er der 500 ting du kan gøre for at slå trangen ned.. Og 1 tinge du ikke kan gøre... Let at træffe det rigtige valg???


De første dage og uger er de værste... jeg synes allerede det blev lettere efter 14 dage... Der kunne jeg mærke at trangen kom sjældnere... Og i dag efter 8 måneder, kand er gå uger i mellem jeg får trangen... tror den har været der 2 gange i år...



Mvh
Lin
da
***Jack og Pascall ***
:-) :-)

Thor R.I.P


Nu 18 kg lettere og på vej nedaf....


0
0
Svar på denne tråd
 
 noget...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:58

... af det, der hjalp mig, da jeg holdt med at ryge, var - og ja, det lyder fjollet, men har virkelig gjort det lettere - at tænke på rygetrangen som sådan en lille arrig mand, der sidder på skulderen af mig og forsøger at få mig til at gøre noget, der er virkelig skidt for mig selv.


Jeg vil tro, at lysten/trangen til at ryge på den måde mentalt bliver skilt fra "mig" - hvad der gør det væsentligt nemmere at bekæmpe den. Det har ikke i så høj grad været "jeg må hellere lige ryge 1 til for bare lige at være helt sikker på, at jeg kan undvære det" men "åh nej, nu er den tåbelige, lille mand tilbage - kan han så gå væk..."


Argh - det lyder virkelig fjollet, når det kommer på skrift - men syntes bare, du skulle have tippet med, hvis nu det også kunne hjælpe dig i den rigtige retning...


Mvh. Maiken



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider