|
|
| Naboer! |
|
|
Argh!! Det der bare skulle ha været den dejligste dag er blevet en dag hvor jeg er ked af det, irriteret og gal. Min søn har fødselsdag og jeg havde inviteret nogle af hans bedste venner til boller og lagkage, og det var så hyggeligt! En pige ville hjem og da hun går ud af døren får hun ikk lukket døren ordenligt og min ene kat løber ud. Hvilken kat ville ikke gøre det? Skal lige siges at det er tilladt at have katte, de må dog ikke være ude. Min kat har været stukket af 4 gange på de 6 mdr jeg har haft ham, det er jo ikk alverdens, er det? Jeg er meget påpasselig med han ikk kommer ud, men sønnen min synes det er synd vores kat ik må komme ud, når naboens må! (De er ligeglade med klager åbenbart...) Så kommer naboen og banker på og spørg surt om jeg mangler en kat, for den har været inde i deres lejlighed og hendes mand er tosset for den har været i deres soveværelse og han kan ikke tåle kat. Jeg undrer mig en del over at katten i det hele taget har været gået ind i deres lejlighed for han går ikke frivilligt ind her, og kan da slet ikk fatte at han skulle være løbet op af deres trapper! Jeg forklare hende at ja jeg mangler en kat, at jeg holder børnefødselsdag og en lille pige havde fået lukket katten ud. Da hun så begynder med den har været ovenpå i deres lejlighed begynder jeg at mistænke hende for at overdrive en del, for mener nu nok jeg kender min kat! Så blir hun gal og siger at hun vil sige/melde/klage til viceværten i morgen for det var jo ikk første gang min kat var ude og hun havde set den ligge udenfor mange gange. Dertil svarede jeg, nok i en lidt hidsig tone, at nu måtte hun jo lige forstå at min nabo har en kat som ligner min og som bliver lukket ud hver dag, og det vil jeg ikke have skylden for! Forklar mig lige engang, hvorfor flytter man til et sted hvor det er tilladt at have husdyr, når man kun kan brokke sig over dyrene, ikke selv har nogle og generalt er negativ omkring dyr?! De klagede jo over min hund for et år siden, jeg måtte af med ham pga dem. Jeg fatter simpelthen ikke hvad jeg har gjort dem, andet end de ikke kan lide dyr. Jeg er ung, men holder ikke fester, jeg hører sjældent højt musik, larmer ikke i min have og hilser venligt på dem. Har hørt fra andre der bor herude, at ingen har holdt særlig længe i min lejlighed, netop pga denne nabo. En tidligere beboer har endda måtte aflive sin hund pga af dem. Hvorfor er det sådanne mennesker så ikke vælger at flytte et sted hen hvor man ikke må have dyr, så de kan få den ro de ønsker?
Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nabo.. |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
28-01-2007 19:21 |
|
jeg har også en sindssyg sur nabo.. hun er fraskildt, alene mor med to børn, og hun har nok set bedre ud i hendes yngre dage.. hun er typen at hvis hun har det dårligt så skal ALLE andre også have det dårligt.. da vores søde underboer fik en baby, valgte hun at slå græs uden for deres soveværelsesvindue midt om natten så hverken baby eller nybagte forældre kunne sove!!!
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yiip... |
|
|
Det er jo vanvittigt!  Overvejer stærkt at flytte herfra snart, for gider ikke deres bøvl mere. Aldrig har jeg oplevet større brokkehoveder end dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis du flytter |
|
|
ja, så vinder de, kæmp, vis at du ikke finder dig i det,argumenter på en pæn måde til vicevært , adminstretion , uden at være personlig, hvis at du får skriftelige klager, du skal have skriftlige klager før de kan bede dig om at fjerne katten, få eventuelt de andre beboer til at skrive under på. at de ikke er generet af din kat/ ser den ude. jeg flytter ikke fra min bopæl, pga af en negativ nabo, tro mig jeg har en der er af de værste støbning du kan forestille dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis at du flytter |
|
|
så vinder de, du skal ikke finde dig i det, argumentet på en pæn måde, du må ikke være personlig, overfor vicevært/adminstration. hverken i tale eller eventuelt breve, du vil argumenter for, hvis du får skriftlige klager, du skal have skriftlige klager,inden de kan forlange at du fjerner din kat, en klage er ikke nok, der skal flere underskrifter på end bare nabo. den skal være til gene for andre også. du kan samle underskrifter fra andre beboer, om hvorhvidt din kat er til gene for andre beboere, jeg har prøvet det, og har stadig en nabo af den af den værste støbning, så jeg ved en del om det allersidst så chech om du har retshjælp på din forsikring, vi havde i en sag mod boligselskabet, det kostede os 2500 kr, og vi vandt over boligselskabet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
|
|
det var ikke meningen, troede den var blevet væk, den første altså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke noget at gøre |
alleos7 |
29-01-2007 09:50 |
|
Der er nok ikke noget at gøre... Det er tilladt at holde kat, men den må ikke være ude... Så burde du måske sørge bedre for at den blev inde... Uanset at naboen lader sin kat være ude. Det er jo så naboens valg. Du burde måske have overvejet anskaffelsen af kat lidt bedre... Fra starten have valgt en indekat der var vant til det. Uanset om naboen overdriver, ville jeg nok også være knotten over at have katte i mit hus som allergiker, når nu den kat skal blive i dit hjem... Måske har de ikke lige lyst til at bruge så kold en dag på at gennemlufte huset længe, for at manden skal kunne bebno sit eget hjem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er derfor |
|
|
... at jeg ikke bor i en boligforening længere  Det du gør, er at forsyne din kat med et halsbånd. Dermed kan man skelne den fra kvarterets øvrige, hvis det skulle slippe ud. - Og så passer du naturligvis mere på, at den ikke løber ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da |
|
|
lige godt utroligt! Hvor læser I henne at jeg lukker min kat frivilligt ud?? Nu er der to der skriver jeg skal passe bedre på?? Min hoveddør er låst så sønnen ikk kan åbne den for katten, jeg må vel godt lade folk gå selv ud af døren?! Det kan da ikk være rigtigt at der ikke er plads til sådanne hændelige uheld. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helene vi kan da |
|
|
godt blive enige , desuden er det jo svært at holde kat/hund indenfor lejemål, hvis at man har børn, de åbner jo desværre bare døren, og snakker med eventuelle legekammarter, glemmer alt om at kat/hund kan finde på at løbe ud, hvis dyrene ser noget interisant, nu er det jo sådan at vi ikke alle kan købe en gård/eller vil bo ude på los tynskidsmark, vi er jo nogle der bor tæt på byen, og vi har også ret til at have dyr. der skal være plads til hændelige uheld, der er jo stemt ind på generalforsamlingn, at man må have hund og kat. kan man ikke li det, man man flytte, et sted hen hvor det ikke er tilladt at have hun/kat, tro mig, der findes mange lejemål, hvor man ikke må have hund/kat tværtimod er det temmelig svært at finde et sted at bo hvor man må have hund og kat,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koldt vand |
|
|
i blodet. Tidligere beboere er flyttet p.gra. hende. Så må boligselskabet jo kende hende som vanskelig. I øvrigt jkan du ikke blive sagt op på så tyndt et grundlag. Der skal meget mere til. Jeg ved det. Har selv siddet i bestyrelsen her hvor jeg bor. Elsk dig selv før du kan elske andre som dig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen selvfølgelig |
|
|
... skal der være plads til den slags uheld. Men derfor syntes jeg, at du skal sørge for at katten har halsbånd på. Ikke mindst fordi, at det er en indekat - som pludselig befinder sig udenfor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da |
alleos7 |
30-01-2007 13:14 |
|
ligegodt ligeså utroligt... Uanset hvordan vi vender og drejer den, så må din kat IKKE være udenfor. Det skriver du jo selv. Derfor er du altså nød til at passe på den. Jeg kan godt se det er skide surt, men sådan er det jo. Det nytter ingenting at blive fornærmet, hverken på det vi skriver eller omtalte dame. Jeg har katte, jeg elsker katte, og kunne ikke undvære dem. Men der er folk der er allergiske overfor dem, og det er altså ikke sjovt. Jeg synes personligt at når du ved din kat ikke må komme ud, så er det da for mange gange den er stukket af. Tænk sig, jeg har haft min hund i 3 år, og den er aldrig stukket af. Hvordan kan det være p.gr.a. dem du skulle af med din hund? Hvis den har opført sig så det overholdt reglerne, så kunne du jo have beholdt den. Og at de er flyttet til et sted hvor det er tilladt at have dyr? Ja, men ikke katte der render løs vel? Derfor regner de vel med at de ikke får besøg af jeres katte, da de jo skal holdes inde... Man kunne jo vende den om og sige, hvorfor bor du et sted hvor du kun må have katte indenfor, når du mener det er svært. Hvorfor flytter du ikke hen og bor hvor din kat bare kan rende...? Stadig en venlig hilsen fra Dorte Hansen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar,, |
|
|
Pinkid: Jeg ved hvor svært det er at finde bolig med husdyrstilladelse, derfor jeg for så vidt muligt overholder samtlige regler. Men det er dyr, der skal være plads til fejl, da disse ikke kan tæmmes. Min mening. JDE: De finder dem ikke som vanskelig, da de har boet her i 15 år og er vel foreninges kæledækker som altid har ret. -Fandt jeg ud af da jeg kæmpede om min hund! Louise: De skal have halsbånd på med sådan et skilt på, men, hvorfor skal mine indekatte have halsbånd på, så de kan komme galt afsted indenfor, når de nu kun sjældent er ude?? Dorte: Jeg ved du er venlig og ved du mener det i en god mening, men du må forstå jeg "forsvare" mig selv nu.. Ss I en pæn tone selvfølgelig.. Ja det er nok mange gange min kat har været ude, men 4 gange på 6 mdr for en hankat-ungkat som blir fristet af naboens hunkat, der skal meget hurtige dør-lukninger til for at holde ham inde. jeg har immervæk et barn jeg skal have med ind. Jeg kan sagtens forstå det med mandens allergi, ingen tvivl om det, men jeg kender min kat! Jeg ved han ikke ville løbe ind i deres lejlighed og endda op af en trappe og ind i et soveværelse! De gange han har været ude har jeg kunne hente ham ind efter 2 minutter, så har han siddet udenfor og kaldt og så har jeg skulle bærer ham ind. Nu er en hund og en kat ikke samme dyr. En hund kan du opdrage på, kan du ikke på samme måde med en kat. Jeg gør det ihvertfald ikke. jeg skulle af med min hund, da han gøede i haven. vi har en lejlighed der ligger lige overfor sådan et containerrum hvor der dagligt er mennesker og larm og når hunden var i haven passede han på. Hundens natur, intet andet. Han fik aldrig lov til at stå og gø i haven, jeg var over ham med det samme. Jeg mener igen, det er et dyr, man kan ikke få dem til at være helt stille og aldrig sige noget! Men, naboen, a, havde overdrevet en hel del og boligselskabet tog deres ord højere end mit. Der er løse katte her, uanset om det er beboernes i boligforeningens eller ej, så er der ikke et skilt rundt om hele kvarteret at katte ikke må færdes her, og lige overfor ligger der et villakvarter, hvor der kommer en del katte fra. Der er jo ikke kun boligforeningen her, der er også ejer-huse. Vores kat må gerne være ude, i snor, men det er svært når min nabo, c's kat, er løs udenfor. Vores lejligheder er rækkehuse, så kan i måske bedre forstå når jeg snakker om naboens løse kat og naboen der brokker sig..  Jeg finder det ikke besværligt at min kat ikke må komme ud, jeg er glad for det. Jeg er bare ikke glad for naboens kat kan rende ude og genere min kat, og jeg ikk kan lufte min kat i snor i haven som han er vant til. jeg har nu skrevet en klage over naboens løse kat og at jeg har fået en mundligt klage af min anden nabo men at jeg ikke vil have den beskyldning at det er min kat der er ude hver dag. Jeg har forsøgt at skrive til boligforeningen at jeg gerne vil gøre opmærksom på naboen, A's tendens til at klage over husdyr, men ved ikke om jeg kan skrive det brev til dem. Hvad synes I?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes da godt |
|
|
at du kan informere boligforeningen, meen du skal da være klar over, at de forholder sig 100% til husreglerne. det er måske ikke til din fordel, jeg ved godt hvor svært det er, vi bor også i rækkehus, med tilhørende villaveje, og dem der hat kat lukker den da bare ud, desuden kommer der også løse katte her, fra villavejene, hvis du skriver til boligforeningen, så få en til at hjælpe dig, så du ikke bliver personlig, du kan jo godt informere dem om at din kat kun er ude ved hændelige uheld, jeg har selv lige måtte skrive til boligforening 2 gange, over uberittiget klage fra vores nabo, og min holdning er, den som tier samtykker. for 3 år siden , fik en af vores naboer en labadorhvalp, ejeren har en mongol bror, når hun var på arbejde, kom han og gik en tur med hunden,men hunden stak af fra ham , den løb imellem benen, på ham,løb rundt i gården, ville ikke fanges, den hyggede sig virkelig,jeg var flere gange ude og hjælpe ham, stor morskab fra hundens side, så går man da bare ud og hjælper ham, det syntes jeg der skal være plads til, han gjorde det jo ikke med vilje, og hans fornøjelse var jo at gå en tur med hunden. held og lykke med det kh doris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig, den sure nabo? |
gamleged |
31-01-2007 10:09 |
|
Altså! Lad det være sagt med det samme, jeg kan normalt godt li dyr, men har gennem de sidste par år fået et ret belastet forhold til katte og folk som synes det er verdens bedste ide at bo i lejlighed OG have kat på samme tid... Særligt når de (altså katteejeren) bare ikke kan fatte at "Evt husdyr ikke må færdes på fællesarealerne uden opsyn og at dyrene ikke må være til gene for de øvrige beboere" betyder... ja... lige akurat hvad der står!!! Jeg har gennem 2½ år nu, jævnligt fået OVERPISSET min hovededør (bor altså på 2 sal) af en eller flere af naboernes katte. Min dør er ødelagt, gulvet i pgangen er ødelagt, mit dørtrin er ødelagt, min ubehandlede trægulv i entreen er ødelagt, mine leggins er ødelagt, mine korte ridestøvler er ødelagt, min cavallo ridestøvler er ødelagt, min kærestes jakke er ødelagt og jeg er så pisse røv skide træt af de forpulede katteejere der bare ikke kan få ind i deres små hoveder at de SKAL holde deres møg dyr under opsyn hvis de skal ud af lejlighederne! Selvfølgelig kan der ske "uheld" som beskrevet oven for, men altså... måske kunne det være at naboen var ret træt af at disse uheld, hvis I er mange som har kat?? I vores gård, er det konsekvent en af os der IKKE har kat som samler deres efterladenskaber op, for at vi ikke skal gro helt til i møg. Vi har adskillige gange forsøgt at få en dialog med katteejerene omkring problemet, senest da katten pissede på min ridestøvler, men hver gang NÆGTER de bare, tiltrods for at jeg (og andre) har set katten gøre det.. Det er endt med at vi har klaget til boligselskabet, som har indraget deres tilladelse til at holde husdyr i lejligheden, hvilket de bare har ignoreret. Nu er sagen endt i byretten, og de bliver smidt ud af lejligheden hvis de taber sagen, hvad de givet vis gør! Så hurra, jeg har fået smidt mine naboer ud af deres hjem, fordi de ikke vil holde deres kat under opsyn når den skal tisse! TÆNK engang, hvor er det dog pattet??! Så måske er det fordi jeres nabo, var lidt træt af at have allemulige naboers katte rendende i sin seng, og altså bare lige jeres der fik læsset til at vælte, selvom det var et uheld?? VH Gamleged - der uden tøven afliver en hvilken som helst kat jeg måtte finde i min opgang!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halsbånd... |
|
|
... fordi. 1. Så kan naboen se om det er din eller den anden kat. Der bliver ikke tvivl om, hvem synderen er om man så må sige. 2. din kat er indekat, dermed ikke vant til at være ude. Bliver han skræmt væk af for eksempel en bil, er det meget rart, at han har et halsbånd med kontaktoplysninger i. Går ud fra at han også er øretatoveret  Dernæst - nu ved jeg ikke hvordan din lejlighed ser ud. Men måske kunne du lukke døren til entreen og derved skabe en sluse. Sådan at du kan komme ind af hoveddøren og dernæst ind i lejligheden uden at skulle holde øje med katten. Og jo, man kan godt opdrage hunde til ikke at gø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gamleged |
|
|
Jeg kan så udemærket godt forstå dig og jeg ville godt kunne forstå mine naboer hvis de har sådan som dig, men når jeg står som nabo og undskylder at min kat er stukket af pga en lille pige har fået åbnet døren og at jeg virkelig er ked af det, og hun påstår hårdnakket at det er min kat der er ude hver dag, blir jeg arrig! De kan i det mindste hører på hvad jeg siger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha... |
|
|
Det er svært med de katte !. Jeg har de venligste overfor-boer (huse på villavej). Vi havde en super kælen og smuk kat der vandrede ind i deres hus gennem soveværelsesvinduet - om natten !!. De kom over og sagde at de var bekymrede for hvis hun hvæssede kløer i møblerne. Den var svær for vores kat kan selv bestemme om den vil være ude. Vi gav dem lov til at jagte katten med alle midler der ikke direkte skadede den (men jeg havde dårlig samvittighed !). Vi gav dem ideer mv. Katten blev så efter 3 mdr. bidt ihjel af et dyr, formentlig en ræv. Katten vi har nu sidder troligt hver morgen og spiser af en af deres buske (det havde de dog ikke opdaget før vi fortalte dem det . Han sidder også hver dag derovre og håber på at en af fuglene i deres udendørs voilere flyver ud så han kan fange dem... Det håber jeg ikke da det er præmie-kanariefugle !!. Anaway de er heldigvis søde og blot lidt kede af at vores kat ikke vil snakke med dem medmindre VI er i nærheden. HAN går heldigvis IKKE ind i deres hus da han ikke tør. Men situationen med den forrige kat var uholdbar i længden !. Held og lykke med din kat. Hilsen en der også kender til at have en selvstændig kat !.
KatrineH Det bedste er bare islandske uldtotter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gamleged- hvordan |
xtiny |
05-02-2007 00:31 |
|
Kan dit rideudstyr blive ødelagt af, at katte har tisset på hoveddøren? Jeg forstår ikke rigtig sammenhængen...
Mvh xtiny ---
Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse. Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte og læder. |
Camilla (Felur) |
05-02-2007 07:27 |
|
Mit ene kat går helt besærk i læder nogengange. Det skal helst være dyre sko (katten har vel smag)! Så gnaver han i dem rundt i kanter og snuder, så lad os bare sige, at jeg er pænt god til at stille sko på plads nu og lukke garderoben. Et par overpissede lædersko kunne jeg godt forestille mig ikke at være dybt begejstrede for at blive vasket af med Rodalon. Og en jakke, der måske er blevet opdaget lidt sent, kan have fået skjolder af kattetissen. Jeg bor i rækkehus og prøver virkeligt at tage hensyn til mine naboer med mine to katte. F.eks. lukker jeg ikke kattene ud, hvis jeg kan se, at de har havedøren stående åben (vi har et stort fællesareal). Men særligt den ene kat har vi pænt måtte hente på 1. sale og forskellige terrasser en del mere en én gang  . Godt at naboerne kan li' katte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtinky |
gamleged |
07-02-2007 08:40 |
|
Jo det er såmændt fordi den ene gang pissede katten så meget at det løb ind under døren og ud på gulvet i entreen hvorder lå noget rideudstyr. En af de andre gange havde kræet ikke behersket sig til kun at pisse på døren, men også vores reol med sko og jakker osv! VH Gamleged
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det samme når man bor på landet |
|
|
DER og OGSÅ nogle total latterlige naboer der burde bo på en øde ø!
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05 (snart 2 år ) Naturlig bedækning tilbydes af broget hingst på 161stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering.. |
|
|
Så er det på tide med en opdatering..  Jeg har ingen klage modtaget fra boligforeningen, så mon ikke naboen forstod det jeg sagde med det ikke var min kat der rendte ude hver dag.. Nu holder jeg lav profil og sønnen får skideballe hvis han vil åbne døren og denne er altid låst.. (Skræmmende at ens hoveddør skal være låst hele tiden selvom man er hjemme, men sådan er det..)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|