Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Stegepander...?!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 20:57

Gennem hele min barndom, brugte min farmor den samme kulsorte stegepande med træhåndtaget. Alting gled let på panden og ingenting brændte på!

- Min far har senere fortalt at den samme pande da også eksisterede i hans barndom...

Hvorfor er det, at vi kun kan have en stegepande i 1½-2 år, så er den hamrende irriterende - alt brænder fast, uanset mængden af fedtstof og varmegrader!?!

Hvem har en GOD stegepande, som de IKKE har arvet af et ældre familiemedlem, men som stadig kan købes i velrenomerede isenkræmmere?!?

Kan jeg få nogle anbefalinger på den ultimative stegepande?!

Der må da være andre med samme erfaringer eller er jeg bare SÅ ringe en kok?!

Gitte C
www.gila.dk
  • 25% rabat på udvalgte Breyer Heste!
  • Dansk/svensk gårdhundehvalpe - Flytteklar d. 15. marts.
0
0
Svar på denne tråd

altså jeg har en
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 21:34

scanpan pande og den er jeg super glad for, men om den stadig dur om 20-30 år skal jeg ikke kunne sige

Men bedstemødre kan bare det der, det kan min også og hun kan lave en frokost ud af en pose raps og et glas marmelade, eller noget i den stil :D

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:53

ca 15 pander af forskellig slags.

De er næsten alle EvaTrio, og ingen af dem brænder på.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

WHAT???
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:58

15 PANDER...?!?

Pia, jeg ved godt du er glad for at lave mad, men 15 PANDER???

- Hvorfor i al verden har du så mange? Samler du på dem, ligesom du samler på bid?!

- Du vil måske ha' alle vores aflagte?!?

Jeg samler gerne ind til dig

Gitte C
www.gila.dk
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Gitte
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 23:31

Der er jo mange slags pander :)

Og tak for tilbuddet, men jeg samler ikke på gamle, brugte pander :)

Jeg har jo:

Crepe pande x 2

Æbleskivepande

Sautepander x 2

Store pander

Mellem pander

Små pander

Blinipander

Hjerteformet spejlægpande/pandekagepande

Det løber hurtigt op.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Pandesnak
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 00:43

Din farmors pande har enten været en emaljeret jernpande eller højst sandsynligt en støbejernspande.

Og årsagen til, at den fungerede så godt var, at den ikke blev affedtet ved at blive vasket med sæbe.

Enten blev den kogt af med lidt vand (til sovsen) og derefter skrubbet ren med en stiv børste UDEN sæbe!

Eller også blev fedtet tørret af med en gang avispapir.

Sagt på en anden måde: den var mættet af fedt og derfor slap den så godt

Til gengæld vejede den godt til og var så skæv i bunden, at den ikke fungerer på en EL-kogeplade, halogen eller whatever.

Du kan købe mange gode stegepander... også uden at de koster en mesterkok.

Men du kan også lynhurtigt ødelægge selv den bedte ved at lade den gå direkte fra varmen og under vandhanen (den slår sig). Ved at bruge skuremidler og makinopvaskemiddel i den.

Og den store synder: sæberester - får alt til at brænde på!

Er den brændt på, så hæld vand i og kog den op, brug en alm. opvaksebørste og kog/vask vidre, til alt har sluppet. Tag den over i vasken og skyl den i meget varmt vand, så den køler gradvist af. Brug evt lidt sæbe og skyl igen, før du tørrer

der er den lykkelige ejer af 6 gode pander og gas til madlavning

0
0
Svar på denne tråd

stegepander
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 01:25

Min bedste stegepande, som jeg har haft fra ny er en eva trio (ikke noget med teflon og alt det - det gider jeg ikke!) Den brænder ikke på, og den er stadig pæn efter 10 år hvoraf de sidste 8 har været med gaskomfur. Jeg lader altid mine pander køle helt af på komfuret og skyller dem derefter under den varme hane (70 grader!).

Skulle der komme lidt på panden som sidder bedre fast end at rindende vand kan klare det får de en blid tur med en sæbefri opvaskebørste.

Hvis det er en af mine arvede pander, som har fået en del høvl igennem tiden, og noget hænger fast under stegningen giver jeg den en gang madolie efter vask og lader den stå og suge det til den skal bruges igen.

En anden årsag til at maden ikke har brændt så meget på i tidligere tider kan også skyldes, at nogle brugte det at sætte panden i skabet med al stegefedet på, så den kunne suge godt inden næste gang, hvor en blev varmet igennem og fedtet fjernet inden nyt fedtstof blev tilsat - der var heller ikke noget med tørstegning tidligere...

Man kan også købe for billige pander, som ikke kan tåle det daglige slid lige så godt som kvalitetspander, så min holdning er, hellere bruge lidt ekstra og så have den i længere tid - derfor er mange af mine køkkenting eva trio, men det er også fordi jeg synes det ser pænt ud - og sovseskeerne har hank så de ikke kan drukne i sovsen

Mette - ejer af 6 pander (mener jeg det er - gider ik gå ud og tælle efter - og jeg bruger egentlig kun de 3 af dem, da de er bedst)

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdk
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 07:35

Inden jeg startede på seminariet, arbejdede jeg et par år hos en insenkræmmer (Inspiration)

Problemet er nok blot, at folk behandler deres nye pander som deres "mormors gamle støbejerns-stegepande" - altså blot koger den af på komfuret og tørrer med et stykke køkkenrulle.

Diverse slip-let belægninger skal vaske ordentligt af - med sæbe! og hver gang!

Titanium belægninger (som fx. Scan-pans gryder og pander) skal have en ordentlig omgang med sæbe OG skrubbesvamp.

Hvis der sidder skidt i belægningen virker den nemlig ikke...

Så bare smid din pande i opvaskemaskinen - så holder den næsten evigt

Men du efterspørger gode pander. Scan-pan er virkelig gode. (titanium belægning)

Selv har jeg Eva Trio - de er over 10 år gamle og er stadig iorden.

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

en anden ting.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 11:02

Det er ikke kun panden men også måden man steger på, mmange får ikke skruget nok ned for varmen og så er der mange ting som brænder på.

Men man kan faktisk lave brasede kartofler eller panerede ting uden det brænder fast, kødet bliver også bedre hvis man efter det har taget farve på begge sider skruger kraftigt ned og steger færdigt..

Læste en artikel om pander med slip let belægning, de skal skifes ud med ca 1½ år mellemrum, uanset om det var en dyr eller billig pande, så derfor behøver man ikke at betale mere en 150 for en pande..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

vi har EN
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 14:50

pande som hedder - øeeeh det ved jeg ikke, men på håndtaget står der jamie oliver, intet brænder på - virkelig en super pande, mener vi gav 1000 kr for den...

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

jamen sådan en har jeg.
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 10:54

den er købt i en vist nok imerco og er lavet af støbejern.

tung som en betonklods og med træhåndtag.

Efter brug, skylles den i kogende vand og skrubbes med en stiv børste. tørres over med en tør klud og er nu igen så god som ny.

Engang imellem får den en gang med madolie på indersiden efter rengøring.

IMC.
Rutineret dressur rytter og staldpige søger job i hverdags dagtimerne
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
DRESSUR GAMACHER SÆLGES. HELT NYE FEJLKØB.
www.heste-nettet.dk/ma...7&t=191957
PONY SÆLGES.
0
0
Svar på denne tråd

tywetpeleto
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 13:20

Hmmm, nå jeg kan se, at jeg nok er for hård ved vores pander!

De har alle været billige "Bilka/Føtex...-pander" og de er kommet fra blusset og under vandhanen - godt nok med varmt vand, men ikke altid MEGET varmt.

Jeg tror at vi har brugt metoden med ingen rengøringsmidler i visse perioder og med rengøringsmidler i andre!

Jeg tror jeg vil prøve at fedte dem godt ind og se om ikke det hjælper og så vil vi næste gang investere i en ORDENTLIG pande!

... Tænk, jeg troede kun at jeg havde 2 pander, men jeg har 6 i forskellige størrelser! Måske skulle jeg overveje en udsmidning, da de sidste 4 alligevel bare ligger og fylder og er medårsag til, at skabsdøren til tider er svær at lukke!

... PiaR har skrevet en privat besked til mig, at hun faktisk ER begyndt at samle på stegepander... - Skal vi ikke bare ALLESAMMEN sende vores aflagte pander til hende? Hun vil blive ENORMT glad!

Gitte C
www.gila.dk
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

Køkken chef
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 00:06

Hej

Har lige købt en køkken chef titanium pande i Føtex til 100,- kr på bud som er rigtig fin, den kan tåle at komme i opvaske maskinen og stege uden fedtstof om det skal være, den er ret kraftig og er ret lækker, især hvis man vil lave fedtfatttige retter er den rigtig god, dog er den slags pander ikke velegnede til brunede kartofler, men det er der nu ingen slip let pander der dur til, da sukker massen øderlægger den slip let effekt panderne har fordi det bliver overophedet, der skal man bruge en gammel gammel pande uden slip let eller en gryde.

Men prøv at tjek Føtex, de har denne uge køkken chef panden til 100,- kr

0
0
Svar på denne tråd

scan pan
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 16:02

køb scan pan det er bare det bedste af det bedste www.scanpan.dk

0
0
Svar på denne tråd

scan pan
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 19:03

Har jeg også og kan anbefale dem som det bedste.

Intet brænder på,lette at rengøre og man kan stege uden fedtstof.

Annette

Sælges:

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom.

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

vidste I
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 09:06

at bla scan pan har 2 kvaliteter ??

Den ene sælges i bla bilka og føtex, den anden til den proffe isenkræmmer !!

Så skodtilbud i bilka er ikke lig med "god kvalitet" !

Jeg har 11-12 pander, de 2 er fra Ikea og selvom de har været billige så er de smadder gode!

- og de ryger lige med i opvaskeren :-D

men min gamle støbejerns pande som jeg bruger til steaks og bøffer, den får bare en aftørring og så ud i skabet.

Det bedste man kan gøre er at have en pande til stegning af bacon og pandekager, det drøjer på brugen af "de gode" pander fordi netop stegning af bacon er meget hårdt ved panderne.

June

0
0
Svar på denne tråd

de skal varmes op
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:21

Hej. Vi har haft samme problem. Vores stegepander holdt ca ½ år. Jeg kan godt lide de der slip-let stegepander, hvor man ikke behøver at bruge så meget fedtstof på. Men efter ½ år var de alt andet end Slip-let og alt brændte fast, og det der slip-let materiale var også forsvundet.

Til sidst gik vi i en isenkram og spurgte hvad problemet kunne være og om hvilken pande vi skulle købe for at den holdt mere end ½ år. Den søde sælger spurgte hvordan vi brugte den. Det viste sig at problemet var, at vi bare skruer op på fuld drøn med det samme. DET MÅ MAN IKKE. Man skal først skrue op på halv styrke og så når den er varm, kan man skrue helt op hvis man har lyst.

Hvis man bare fyre op på fuld styrke med det samme får panden et schok og bliver brændt af. Det kan det der slip- let slet ikke tåle.

Ang. hvilken pande vi skulle købe, fik vi at vide, at til almindelig madlavning, så var de billige ganske udmærked. Det var ikke nødvendigt at give 600 kr for en Jamie Oliver model, hvid det bare var til almindelig hverdags brug.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider