Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

And og alt hvad dertil hører...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 15:45
Hej alle I kloge ænder.

Vi skal jo selvfølgelig have and i morgen aften, men spørgsmålet er hvor mange vi kan invitere. Jeg har købt en hjemmeslagtet moskusand på 2,7 kg. Hvor mange voksne er der til (når vi selvfølgelig skal have hvide og brune kartofler, rødkål, chips, sovs og det sure til)

MVH
Alice.
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil mene...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 16:10
jeg vil mene seks max otte... men det afhænger jo af hvor meget man spiser... hvos den er på 2700 gram så er de 1000 nok ben og skrog, så er der 1700 g kød tilbage. Jeg vil mene man skal regne med ca 300 g pr pers. og det er ca. 6 personer. men regner du med 200 g i stedet for så passer det jo bedre med otte...

når du trancherer anden (skærer for) vlle jeg dele brystet i seks eller otte stykker afhængng af hvor kødfuld anden er. to stk overlår, to stks underlår, og to vinger.
Nogle gange kan man få et par ekstra stykker fra ryggen. Eller hvis man som jeg er helt vild med gumpen så er der også et stykke der. Men husk lige at skære talgkirtlen fra inden anden ryger i ovnen.

Men hvor mange havde du tænkt på at invitere??

Jeg har det sådan at når vi skal have and, så SKAL der bare være nok og helst ekstra til dagen efter også, og så syntes jeg minimum der skal to stykker kød pr. person.

Men god fornøjelse.

Hilsen
Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Max. 4 personer
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 16:22
Til sådan en lille and .

Vi skal have gås , det er jo gæssene der skal strraffes for at have sladret om hvor Morten gemte sig .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Som Illum
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 17:06
Jeg ville heller ikke bespise mere end 4 pers. når anden ikke er større.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Billetter til Herning sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde tænkt...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 17:10

Jeg har inviteret to udover Ras og jeg. Men hvis de ikke kan komme, ville jeg evt invitere mine forældre og min bedstefar. Det vil give ialt 4 eller 5 mennesker.

MVH

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Gåsesteg
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 17:17

Mhhh vi skal også have gåsesteg, men dog først fredag. Vi har selv haft 7 gæs gående siden foråret og de mistede hovedet i går.

Vi bliver 7 til gås og spiser den mindste af dem der vejede 4,5 kg, så der burde være nok til alle.

Resten af gæssene skal fortærres af venner og familie til jul.

Jeg kan forøvrigt fortælle at det tager pænt lang tid at plukke 7 gæs. I det hele taget er det rimeligt hårdt arbejde at hive betrækket af gæs og pille motoren ud. Heldigvis havde vi god hjælp. Og jeg var på arbejde det meste af dagen mens de andre knoklede. Så nu satser vi bare på at sådan nogen hjemmedyrkede gæs smager godt så de er besværet værd.

Illum hvordan tilbereder du sådan en gås? Det har jeg ikke lige forsøgt mig med før. (Svar fra andre end Illum som ved hvordan man gør en gås spiseklar modtages også med glæde.)

-Dorthe

Magister Mundi Sum
0
0
Svar på denne tråd

Propper den
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 20:05

Med æbler og svedsker . Salter den indeni og gnider den uden på med masser af salt .

Jeg kan ikke lige huske hvor længe den skal have ,tjek endelig ,men ca. en ½ time pr. kg..

Men jeg giver den heller en smule mere tid i ovnen for en laver varme . Og så bruger jeg en ske til at hælde skyen over af og til under stegning .

Illum

0
0
Svar på denne tråd

vi har taget
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 23:23

3 store 3000g ænder op til 4 mennesker.

nøøøj der skal smovses!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider