Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 hus der hælder?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:02
Ak ja... så kommer der nok et boligindlæg fra den "altid på udkig" hussøgende.

Siden sidst har vi fået en vurdering fra anden bank, og den var da i det mindste noget højere end hvad første bank kunne gå med til. Så er det jo bare med at komme ud og se hvad pengene så kan række til.

I dag så vi så et hus hvor beliggenheden faktisk tiltaler os en del, problemet er så - huset er fra 1928, og den ene gavl er sunket så meget at det tydeligt kan ses - også når man står inde i huset. Det skråner ca. 8 cm..... Nogle som har geniale indslag med:

1. Hvad sker der evt. ved en sådan hældning? Braser huset sammen om 2 år?

2. Hvad skal der evt. gøres for at rette op på dette? (og hvad kan det i så fald koste?)



Camilla med heste-hunden



Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 kan i se om
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:28
det er noget der er sket fornuelig eller om det er en gammel skade, er det fra "huset´s tid" vil det sikkert ikke synke mere.

men skyldtes det en modernisering af huset eller en ny omlagt vej eller noget i den dur vil jeg nok havde mine betænkeligheder!!

gamle huse er skæve og til tider meget endda

jeg ville kontakte en murer, ikke en af de lokale i området men en fra andet sted tage ham med ud og vudere om det er en ny skade og evt. pris på at rette det op, få afslag i pris for det.

heldigvis levede morfar da vi købte vores første hus så han var vores personlige rådgiver :-)

mvh.berit
hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her



hjemmesiden
0
0
Svar på denne tråd
 
 berit....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:34
Ja jeg vil umiddelbart tro at det er noget gammelt.

taget er godt nok moderniseret i 70'erne, men huset har været beboet af samme mand i 50 år og er IKKE moderniseret :-)

Der er 2 revner løbende fra lige over sokkel til tag, men det er ifl. ejendomsmægler hvor man har taget en dør ud og ikke muret ordentlig til bagefter.. disse revner er ca. på kanten af hvor huset virkelig begynder at hælde. Der er ellers ingen revner at spore i "det gamle @!#$".... heheheh


Camilla med heste-hunden



Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 så ville jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:40
være betænkelig, men nu har jeg jo også en gør det selv mand*G*

men stadig er det en god ide at få en murer med ud og kigge.

berit
hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her



hjemmesiden
0
0
Svar på denne tråd
 
 1223456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:55
Jeg ville overveje det meget.

Tag en mure med ud og se på det, hvis i kender sådan en, en tømmer kan også se ting i ikke kan se.

-----MARIA-----



:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Man skal ikke skyde hønen før bjørnen har fået fjer.
0
0
Svar på denne tråd
 
 få en murer med ud
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 22:57
og kigge...

Vi bor i et hus fra 40erne,vi har bost her i 18 år.
Det slår revner, gang på gang, de samme revner, bliver repereret og repereret og repereret.

Det er købt af kredit foreningen, en tvangsaktion, så der er intet at gøre, det blev købt som beset.

Det er også sunket i det ene hjørne, og der siges at det er efter der blev drænet, da de skulle bygge længere nede af vejen,

Det passer med at de tre huse der ligger på stribe, har det samme problem, og det er møj ærgeligt...ca.hvert 3die år skal revnerne repereres, og heldigvis for os, er begge sønner murer.

Så få en håndværker med ud og kigge på huset inden i ryger på et eller andet, der konstant koster jer penge.

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 emmara...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 23:00
UPS - den er træls.....

Ja vi må vist hellere finde en murer der kan komme med ud at kigge....


Camilla med heste-hunden



Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad være
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 08:25
Er det ikke lidt ligesom med heste?

Hvorfor købe et "sygt" hus, når der nu er så mange "raske" derude? :-) - ingen grund til at købe sig til udgifter...

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 I skal IKKE
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 10:19
stole på ejendomsmægleren!

Det er omtrent som at give en økonomisk kriminel sin kode til bankkontoen :-P

Da vi købte vores nedlagte for snart 3 år siden - efter at have kigget i 2 år -og været udsat for 4 forskellige ejendomsmæglere og flere løgne end jeg kan tælle til ..

- blev konklusionen til sidst at man har kun sin egen fornemmelse og håndværkernes vurdering at gå ud fra...

Vær realistiske omkring HVAD I selv har evnerne - og ikke mindst økonomien til at lave - og gør det klart for håndværkerne, hvis I har nogen begrænsninger i egne evner..

Med disse råd i bagagen bør man kunne undgå de værste fælder :-)

Det er svært når først man har fundet "drømme beliggenheden" men jeg lover dig at drømme kan ændre sig og idag er jeg glad for at vi ikke købte nogle af de andre huse vi kiggede på..

June



:-D SOMMER SOMMER OG SOL.... :-P :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores ruin....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 11:55
Vores hus er skævt.

Gavlen ligner, at den er på vej ind på loftet.

Huset synker med ca. 6-10 cm i den ene side. Det kan ses, når man kigger op igennem stuerne.

Det regner ind i den ene stue.

Der er fugt i nogle af væggene.

Badeværelset er en 2 m2 kasse, hvor fliserne kun sidder fast i fugen.

Der er et glas i vinduerne, som er sunket, så der kommer en dejlig frisk brise ind om vinteren.

Men vi elsker at bo her og huset står her endnu, som det har gjort de sidste 100 år. :-D




Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke murer men ingeniør
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 14:43
Hej

Jeg tror først og fremmest du skal få en bygningsingeniør til at se huset igennem. Det lyder som om den gavl kan vold problemer. Og så kan der jo være andre skader I ikke kan se, men en faglært kan se. Det er jo b.la. bygningsindgeniørens arbejde!

Helene
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider