Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Små fluer i potteplanterne - Hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 09:59
Jeg er ved at blive tosset! Der er sådan nogle små irriterende fluer alle vejne efterhånden synes jeg. Små sorte bæster :-*

De bor i mine potteplanter. Er der ikke nogen herinde, der ved om man kan få den væk (uden at droppe potteplanterne 8-)). Jeg er faktisk ret glad for mine planter.

Jeg har prøvet at tørre potteplanterne noget ud mellem vandingerne, for at se om det hjalp - men de sværmer stadig, møg-fluerne.

Og helt ærligt, det er ikke særligt charmerende - det er jo sådan nogle, der plejer at komme, når man ikke tømmer skraldespanden, lader opvasken stå alt for længe og sådan noget.

Hjælp mig inden jeg bliver så tosset, at alle planterne ryger ud!!

Tricks, tips, gode råd og alt sådan noget modtages med kys hånd (y)

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 flue gift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 10:05
stik dem en gang fluegift eller pot dem om.. så længe de lægger æg kommer der flere fluer... kender en der engen tog den formuldede mødding ind som pottemuld LOOOOL uuuuum tænkte alle flueæggene vand og varme..pop pop og stuen var proppet af staldfluer..uarkkk

Sussie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluegift.
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 10:20
Det lyder som en god ide :-*

Jeg har pottet dem om, men der gik ikke længe før de små bæster kom igen >:-(

Hvilket fluegift skal man bruge, og hvor køber man det?

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 10:55
stalchok eller kill`it.. du kan få det i foderstoffer eller måske i brugsen ..tror jeg

Sussie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 11:00
Staldchok og Kill'it - det lyder i hvert fald som noget der virker! ;-D

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 det har da
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 11:06
taget et par hvepseboer her hos os.. en veninde har brugt det til lus, da hun var ved at få flip af at de ikke forsvant... så jo det er kradse ting loool... hvad med trælaster måske de har det



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil lede
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 11:11
Jeg vil lede efter det. Så skal de få en ordentlig omgang! :-*

Såkadelæredet!

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft præcis...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 11:11
samme problem og købte en flue-/hvepsegift hos farvehandleren. Den er ret effektiv. Bar giv planterne en god omgang, de kan godt tåle det. Men husk at lufte grundigt ud...

Kan desværre ikke lige huske navnet på sprayen....
Tina & Anastasia
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 sørgemyg
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 20:38
Hvis det er de små irriterende nogen fra poteplanterne der er lidt mindre end bananfluer, så er det sørgemyg. De lægger æg i potteplanterne og hvis du tager pottejorden op og skiller ad, kan du se nogle små glasklare larver der vrider sig.

Man kan få noget gift til at vande ned i jorden, men jeg ved ikke hvad det hedder. -spørg en gartner :-))
0
0
Svar på denne tråd
 
 sticks
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 20:39
jeg mener bestemt, at min venindes far købte sådanne nogle sticks til pottejorden, de dræbte larver/æg..
Prøv i en plantehandel.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Adddd.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 10:28
Små glasklare larver, der vrider sig! Så skal jeg i hvert fald ikke skille pottejorden ad! :-@

Har startet med at købe sprayen (hos farvehandleren - de er nemmest at finde her på Nørrebronx ;-)), hvis det ikke virker, må jeg forbi en gartner og købe mere gift! Sådan nogle sticks lyder ret smart!

Ad, får helt kuldegysninger ved at tænke på, at der er larver, der vrider sig rundt lige bag mig i potteplanten...

Men endnu engang tak for hjælpen allesammen :-)

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 sørgemyg larver
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 11:19
De der larver er altså ret små :-D

Sarah
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ad alligevel.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 12:18
Ad alligevel - selvom de er små :-D

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider