Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Flytning – sikken et cirkus…
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 21:13
Som jeg har nævnt et par gange er jeg ved at flytte – og sikken et cirkus det allerede har udviklet sig til. Jeg har kun boet her i 3 år – hvor KOMMER alle de mange ting fra, der ligger i skabe og kasser??

Hvorfor har jeg aldrig noget tøj at tage på, men har alligevel to sække til genbrug (det bliver dømt til genbrug, når jeg ikke har haft det på i et år) og minimum 2-3 sorte sække der er så kassabelt at ikke en gang hesten får lov at se mig i det? Hvor KOMMER alt det tøj fra?

Og en ting er tøjet – en helt anden de gigantiske kolonier af nullerfanter, der i smug har ynglet i alle de kroge jeg ikke har tilset så tit? Hvor kommer DE fra?

Og så er der bogreolen – selve reolen er udtjent, men indholdet skal jo med. Dem der har SET min bogsamling ved, at det er en nærmest uoverskuelig del af flyttecirkuset. Da jeg flyttede herud for 3 år siden var der godt 17-18 meter bøger – nu er der minimum 24-25 meter (plus det løse) – hvor kom DE fra? (Hvis jeg så meget som NÆVNER Amazon, spejdernes loppemarked, antikvariater eller bogudsalg i de næste par år, må i gerne tale med meget store bogstaver til mig!)

Godt jeg har en hel måned til flytningen – men det er sandelig ikke et øjeblik for meget, når jeg både skal male der hvor jeg flytter ind, male hvor jeg bor, og have pakket og flyttet alt mit habengut.

Og UD OVER at skulle flytte mine gamle møbler, skal der også suppleres op med flere. De skabe jeg har nu er enten nogen der skal blive stående, eller nogen der er direkte indbygget – så jeg har måttet købe nye skabe. Det var så OK – med meget snilde og ved at fjerne noget af kassen, fik jeg to klædeskabe mingeleret ind i Skoda’en.
Men mine nye reoler er en helt anden sag. De er for store til Oda’en, og Ikea er ikke særligt samarbejdsvillige. Jeg har lokket for en af mine bekendte, så han kører mig ned til mit nye hjem på mandag, med en trailerfuld af ting – og så var ideen at vi skulle forbi Ikea efter de nye reoler – men det kommer til at tage 7 lange og 7 brede – for de kan ikke stille bestilte varer parat. Altså skal jeg også lokke ham til at sidde og glo i bilen (og passe på flyttelæsset) – mens jeg render gennem hele Ikea, efter 4 kasser. Gudskelov for tålmodige og hjælpsomme mennesker (og ja, jeg er for nærig til at betale Ikea over 400 kr. for at levere noget, når jeg kører lige forbi)!

Er der nogen der kender en kur mod akut flyttefnidder – og mod ”malerarm”?
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 malerarm
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 21:40
plejer at tage ca 2 dage i fuldstændig rp, hvis du har tid til det. Ellers smertestillende i den lidt mere krasse stil.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 21:45
Kender det kun alt for godt, skal selv igang med cirkuset her om et par få dage... skal have pakket alle mine ting og kørt dem til opbevaring... glæder mig ikke specielt meget... måske vi skulle mødes over en flytte øl og snakke erfaring ;-)

Mit held er, at jeg kun har boet her i 1 år, så det er begrænset hvad jeg har fået samlet sammen...

Akut flyttefnidder, hmmmm, tror bare det er en fase man skal igennem ligesom så mange andre ting i livet...

Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth, din
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 23:10
stakkel ;-) Akutflyttefnider kender jeg intet middel imod, det skal man bare igennem! Malerarmen skal du hvile eller som nævnt i et tidligere svar tage stærke smertestillere.... :-P

Pøjpøj.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus slæges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Malerarmen
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 06:35
.... får desværre ikke hvile foreløbig.

Jeg er knap en trediedel gennem den nye lejlighed - og køkkenet/spisestuen (der er ret stort) skal MINIMUM have 2-3 gange. Og når jeg er færdig i det nye, skal det gamle som jeg fraflytter OGSÅ males!

Så der er dømt kronisk malerarm den næste månedstid - og SÅ kan jeg hvile den - i mit pæne nye nymalede hjem :-)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåååår
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 08:29
stakling - akut flyttefnidder ;-)

Malerarm, der kan vi udveksle erfaringer om en uges tid når jeg er i gang med at male på rideskolen og hjemme i soveværelset *pyyyh*

Hvaa... er der ikke nogle HN'ere der trænger til at male? Der er indtil flere lokationer i Kbh-området der trænger ;-D
Kooom nuuuuu... jeg VED I gerne vil :-P

Charlotte
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 08:31
flytter du dog ?
jeg troede at du var super glad for at bo hvor Baloo står ?


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Karinae...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 08:35
... det var jeg også, men desværre skal ejeren af farmen selv bruge hele sit hus, så jeg er sagt op.

Det positive er at jeg har fundet et nyt sted hvor jeg også kan have Baloo boende - for det ER sådan det skal være.

Jeg havde håbet at bo der et par år til, til jeg havde råd til at købe noget der var mit eget - men jeg må bo til leje et andet sted, og spare op et par år til :-)

Min nye residens er så på sydsjælland, så jeg kommer også ned i et område hvor boligerne er billigere - så det skal nok gå!

(der er et par "før" billeder på min præs - så i kan se hvorfor der skal males så mange gange)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha, kender det alt for godt!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 09:23
Sidder selv i byggeri og planlagte istandsættelser til op over begge ører!

Det eneste jeg kan råde dig til efter nu at have bygget og istandsat i et års tid er, at huske at holde dine pauser.
Lav nogle faste pauser, hvor du holder fri og aftal med dig selv, hvad tid, du har fri om aftenen.
Og husk så at holde fri, når du gør det!

På den måde er det langt nemmere at overskue arbejdet, når man er igang med det og man få mere gå-på-mod. Ellers kan det hele nemt tage overhånd og så "kollapser" man på et eller andet tidspunkt midt i det hele.

Mange hilsener fra
Sarah
0
0
Svar på denne tråd
 
 malerarm
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 09:36
Man kan faktisk godt male med den anden også - så skal man kun flytte stigen halvt så mange gange.

Også en måde at hvile armen på.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stige??
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 09:51
Den slags er der ikke brug for i mit pygmæbo

Der er ikke så højt til loftet at det er nødvendigt – og har jeg høje venner på besøg, skal de huske at dukke sig når de går under loftsbjælkerne.
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad så med job ?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 11:16
godt at balloo dyret flytter med.......hvad så med job er du ikke i jo pt ? sydsjæland er jo et vidt begreb vil du indkredse området lidt ?


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jobbet....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 11:30
... er lige den kedelige del af det.

Jeg har måttet sige op, da jeg ikke kan få transporten herind til at hænge sammen.

Første tog om morgenen er herinde kl 6.40- og jeg skal møde kl 6.15. Så det går jo ikke.

Jeg er selvfølgelig i FULD gang med at finde andet, og har da også et par gode muligheder. Det der foreløbig er mest sandsynligt er at jeg kommer ud og køre post.

Jeg skal nok finde noget - selv om det selvfølgelig ikke er det bedste område til det!

Det er ved Præstø jeg skal bo - eller rettere noget uden for Præstø
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jobbet....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 11:30
... er lige den kedelige del af det.

Jeg har måttet sige op, da jeg ikke kan få transporten herind til at hænge sammen.

Første tog om morgenen er herinde kl 6.40- og jeg skal møde kl 6.15. Så det går jo ikke.

Jeg er selvfølgelig i FULD gang med at finde andet, og har da også et par gode muligheder. Det der foreløbig er mest sandsynligt er at jeg kommer ud og køre post.

Jeg skal nok finde noget - selv om det selvfølgelig ikke er det bedste område til det!

Det er ved Præstø jeg skal bo - eller rettere noget uden for Præstø
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 11:42
jamen de er jo gud ske lov også vikarbureauer i den del af landet......

Men ja til KBH er det næsten en umulighed med det offetlige, så du skal nok nærmre ind til en støøre by i området.


Held og lykke


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun kommer
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 12:38
til at have brænde ovn den heldige tøs ;-) Jeg håber at du finder dig godt til rette nede i det sydsjællandske.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus slæges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lisbeth.......
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 23:30
Uuuh det lyder travlt ;-)

Mht jobbet - fik du så egentligt ikke købt dig en bil - næsten et must alligevel når man skal bo så afsides?

Der er så smukt omkring Præstø - håber du bliver glad for at bo der :-)



Hilsen May-Britt.


Søde, tamme sibiriske dværghamstre, vinterhvid og pearl, søger gode hjem som kæledyr - vi har for mange.
0
0
Svar på denne tråd
 
 bil...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 06:25
Jo, jeg har mig da en bil.
Men jeg vil ikke bude en 13 år gammel bil at køre 2x80 kilometer om dagen - så har jeg jo ikke bil så længe.

Derudover har jeg regnet lidt på det, og med 2 x 80 km om dagen og 6 timers parkering i city hver dag (de første par timer ville jo være gratis fordi jeg møder så tidligt) ville jeg simpelthen ikke have råd til at tage på arbejde herinde. Kedeligt at man ikek kan få en hjemmearbejdsplads - og så kun komme på kontoret 1-2 gange om ugen...

Så der må findes noget mere lokalt - og det skal også nok gå :-) Vikarbureauer er jo EN af måderne at finde arbejde på, og den skal også bruges - og så vil jeg nok også søge ad andre veje :-)

Det er et dejligt område jeg skal flytte til - og jeg er sikker på at jeg bliver glad for at bo der - når jeg først er kommet på plads.
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flytning igen igen
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 15:54
Hej £isbeth,

Så skal du til det igen :-) ja ja - men du ved jo, hvor du kan finde flyttefolk.

>>>Men jeg vil ikke bude en 13 år gammel bil at køre 2x80 kilometer om dagen - så har jeg jo ikke bil så længe.<<<

Jeg byder min 17 år gamle Volvo noget lignende, og den trives fint med det. Faktisk er det ikke kilometrene, der slår den ihjel, det er alle starterne og dem bliver der jo ikke flere af, fordi man kører langt.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 En bil har
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 20:37
bedre af at køre lange ture end korte ture. Det er almindeligt kendt. ;-)

C
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus sælges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørte fra Per...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 16:15
...at du har "indrulleret" ham. To skoda'er kører naturligvis også bedre end én. Du må endelig sige til, hvis du kan bruge hjælp fra en, der BÅDE er bil- og skoda-løs. ;-) ;-D 8-)

Hæ hæ....


VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd
 
 altså Kirsten
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 19:58
... ;-) hvad ER det du insinuerer om vores Skodytter??

Ja, jeg har indrulleret Per - så vi kører ned med et læs i hans Skoda med trailer på mandag. Egentlig ville jeg ikke bede alt for mange om flyttehjælp denne gang, da det jo er noget af en køretur - men tak som byder :-) Vil du med i næste uge og male og samle skabe?? Jeg troede, at jeg ville blive dernede om natten, men jeg skal til fødselsdag i Farum, Lørdag aften, så jeg kører frem og tilbage begge dage :-) (og så kan DU køre Odaen noget af vejen, så jeg ikke får fnidder af at køre så langt 2 dage i rap)

Og Berit og Céleste... jeg ved godt at den nok ikke dør af at køre langt - men min logiske sans sige mig nu alligevel at 2x 80 km om dagen betyder mere end 2x15 km om dagen (ellers ville prisen for brugte biler vel heller ikke falde after hvor meget de har kørt?) Ud over det, så VIL den komme alvorligt til skade når jeg falder i søvn bag rattet af at skulle køre 80 km hjem efter arbejde. Med de arbejdstider og det stressniveau vi har, er det sommetider lige alt det at jeg kan klare de par km der er fra Farum station og hjem, før jeg "besvimer" - og parkeringen i tilgift til de lange ture, ville under alle omstændigheder gøre det til en temmelig dyr "fornøjelse" at arbejde hvor jeg gør...
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slut med malerarm. Sådan skal det gøres...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 20:41
Hvis lejligheden skal have samme farve på loft og vægge, så køber du en babyrulle, en stor rulle (langhåret, da den kan indholde masser af maling), malertape og en rullespand.

Du tapeér dørkarme og fodpaneler ind og alt andet som du kan komme til at male på. ;-)

Derefter suser du rundt med den lille babyrulle langs med tapen. Så er kanterne malet. Derefter tager du den store rulle og stikker et kosteskaft op i enden på den.

Og så ruller du malingen på væggene. Starter ude i siden med lofter og derefter væggene. Husk LANGE rul op og ned af væggene.

Så skulle du snart være færdig. Normalt kan man male en ungdomsbolig på en arbejdsdag. (y)



Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield



0
0
Svar på denne tråd
 
 Den økonomiske
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 01:23
side havde jeg af samme årsag slet ikke fat i! Det er nemlig TÆSKE dyrt at skulle parkere hele dagen inde i centrum :-( Jeg kan da også godt se at det ikke nytter noget når du er ved at falde i søvn bag rettet. Det går ikke.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus sælges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føler med
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 11:08
... dig :-) For jeg skal selv til det samme om ikke så lang tid. Heldigvis flytter jeg ikke så langt væk :-)

Mht. til alle de bøger - så kunne der jo være nogen der ikke var så interessante mere. Dem kan du så evt. sælge her på qxl. Men husk nu: ikke noget med at købe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja i weekenden...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 11:38
...kan jeg jo godt nok ikke. Mine forældre kommer om søndagen, og lørdag skal jeg jo ud til den syge, når jeg kommer fra arbejde.

Han bliver i øvrigt ved med at volde os bekymringer. Ud over at han nu er i genoptræning med ryggen, fik han sig også et spark på folden, der kostede ham en ordentlig flænge i bringen. Tolv sting og endnu et indhug i Kirstens tegnebog. Han har da også en vis evne... :-@


VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 13:12
...det sidste er jo selvfølgelig ligegyldigt. Beklager at jeg ulejligede jer - det skal ikke ske igen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Auchhhhh
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 19:25
12 sting?? Det lyder voldsomt!?!

Det er forhåbentlig ikke for dybt? Der er jo forskel på om det er huden eller helt ned i musklen?

Han ER da også født under en uheldig stjerne den lille Hoffa - men nu må han da snart have opbrugt skadeskvoten!!!!!

Hvordan går det med hans svømmetræning? Kan i begynde at se om der sker noget?

Jeg fik for øvrigt også noget af et kæmpechock i dag. Kom hjem efter at have været til møde hele dagen og fandt en seddel at Trine havde måttet skære grimen af Baloo, da han havde hængt fast med en bagsko!!!!

Jeg har totalt mavekneb over hvor galt det kunne være gået - men som jeg kan se det, lader det til at han er sluppet med at vi må have smeden ud og lægge skoen om (der sidder grime stumper under den endnu) og så får han nok nogle ømme muskler den næste ugestid, så al ridning er aflyst, og så går vi nok nogle ture i stedet.
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 SÆLGE bøger???
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 20:11
Kan man det?

Man kan da ikke sådan skaffe sig af med bøger?!

*Gyser ved tanken!*

Held og lykke med flytningen, £isbeth! :-)
Der ER rarest at have hesten hjemme... :-)


:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirsten:
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 20:22
hvad er det dog du skriver om Hoflingen? 12 sting den stakkel! Bare det er overfladisk så kommer det til at gå godt.

Hoffa: NU er din skadeskvote for livet opbrugt! BASTA!

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus sælges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med 99E
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 21:52
Bøger kan da ikke sælges! (loppemarkeder findes udelukkende for at KØBE bøger)

Jeg OVERVEJER at afskaffe nogen af mine skolebøger fra engang i 80'erne og begyndelsen af 90'erne. Det ER begrænset hvor emget jeg får læst på nationaløkonomien nu - og der er da nok 1½ meter bøger der kan slippes for at flytte på den måde. Men ellers er mine bøger noget der bliver hos mig!

Tænk hvis man vågnede kl 2 om natten med trang til at læse en bestemt bog og den så var VÆK?? Krise og katastrofe (men det forekommer ikke med nationaløkonomibøgerne)!!
Det er derfor jeg ikke na nøjes med at låne på biblioteket men MÅ eje :-) Og derfor de skal stå alfabetisk, så jeg altid ved hvor hvilken bog er, og kan finde den uden at have kontaktlinser på ;-)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 22:51
Og derfor de skal stå alfabetisk, så jeg altid ved hvor hvilken bog er, og kan finde den uden at have kontaktlinser på ;-)

Hvorfor skal du dog kunne finde bogen uden kontaktlinser? Hvordan kan du så læse den? ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 08:15
... jeg kan godt LÆSE den, bare den kommer tæt nok på øjnene. Man skal bare huske at flytte hovedet når man bladrer, så er det ikke noget problem. Men at FINDE den, kan være besværligt uden at have linserne på :-)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se, £isbeth...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 10:48
...DIG ka' jeg li'! ;-)

"loppemarkeder findes udelukkende for at KØBE bøger


:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 18:39
...antikvarboghandleren i Præstø aldrig har åbent og at boghandleren har et elendigt udvalg...

Lisbeth, har du overvejet, at vi kan holde grill-aften i en måned i træk, hvis vi steger bøffer på gløderne af dine kasserede bøger? (Og der er skam også et par gamle papkasser og et æbletræ, der kan blive afbrændt samtidig!)

Men på den anden side; sådan en nationaløkonomi-bog er garanteret så kedelig og tør, at brændeværdien er meget lille...

MUAHAHAHAHA!

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender i det....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 13:11

…lige når man tror at man har styr på det, og ingen grund til stress – så rammer Murphys lov – for fuld kraft!

Nu kørte det hele – jeg havde en plan over hvornår der skulle males og hvad der skulle flyttes hvornår – og aftale med venlige mennesker med trailere.

I denne weekend skulle jeg være kørt ned og have malet – det meste af lørdagen og hele søndagen var sat af, og kasserne pakket til at jeg kunne fylde bilen godt op… Og så stod bilen af! Heldigvis ikke noget alvorligt, sindsygt dyrt eller permanent, men vandpumpen til køleren døde og skal skiftes – og det kan være færdigt til tirsdag.

BANDE - SVOVLE - SVÆRGE - hvorfor lige NUUUUUUU?????

Nå – jeg når det nok, men det er alligevel noget ******



PJ - man BRÆNDER da ikke bøger!!! (undtagen måske et par statistikbøger og nationaløkonomien, og de er - som du siger - nok for tørre)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epidemi........??
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 14:04
Mon det er en epidemi med vandpumper, der ikke har det godt??

Både undertegnede og Scarface har fået skiftet vandpumpen i bilen inden for den sidste måned.

- Og så har jeg lige en udstødning, der skal skiftes.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 BeritH...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 12:12
.... det må være en epedimi - også det med udstødningen.

Men nu er mit udstødningsrør OGSÅ udskiftet - og Oda er blevet NOGET mere lydsvag.

Er i øvrigt helt stolt af mig selv - siden jeg startede denne tråd, har jeg kun købt 5 bøger i alt. Det er da den yderste grad af selvbeherskelse....
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 13:01
...*suk*

FYYYYY!!!

Håbløse bognarkoman!!!

;-D


VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tsk tsk tsk
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 22:25
Er i øvrigt helt stolt af mig selv - siden jeg startede denne tråd, har jeg kun købt 5 bøger i alt. Det er da den yderste grad af selvbeherskelse...


Hahahahahahahahahahahahaha, du er UFORBEDRELIG ;-) FNIIS.

Céleste
Sløjfe/D-stævne i spring i HRK den 17. august for rideklubber i distr. 1 & 2. Tilmelding sidste chance tirsdag den 10. 08. 04.

Se her for flere oplysninger:
under arrangementsforummet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øøhh, Lisbeth???
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 22:34
"Men nu er mit udstødningsrør OGSÅ udskiftet"

HVOR er det lige nøjagtigt, at DIT udstødningsrør sidder??
:-D



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 atengstedt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 06:48
DOOOH...

Jeg vrøvler nok lige for tiden - er ved at nå det tudende stadie af stress. Men nu har jeg også flyttet og malet kontinuerligt i over en måned - jeg GIDER ikke mere...
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 07:01
Brug for hjælp?

Mvh Allan og Jean


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er i søde :o)
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 07:09
Lige nu ligger mit stress mest i at jeg skal have malet færdig i Farum. Lejligheden skal jo afleveres lige så pæn som jeg overtog den.

Men jeg skal også have flyttet Baloo - faktisk den ene ting jeg ikke har fået fod på endnu - kan i køre med trailer? (har traileren, mangler chaufføren og bilen)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvornår
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 07:29
skal det være?


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mandag..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 07:40
eftermiddag/tidlig aften. PJ har en trailer vi kan låne.
Alternativt, kunne det også være søndag - jeg skal bare lige være sikkr på at jeg har smeden på besøg før (har foreløbig en aftale torsdag - hvis jeg kan få et par timer fri) - ak ja, der er meget der skal passe sammen...
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vender tilbage
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 07:47
se overskrift....enten her eller på sms.


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, Nej, Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 09:08
Vi har osse bilen - vi kan låne Peters Avensis (som jo praktisk står i Mern...hvis Allan kan køre?

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd
 
 der kan i se...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 09:34
...Hvor forvirret jeg er…

Det eneste der får mig til at hænge sammen lige nu, er tanken om på tirsdag! Der vil jeg finde ud af hvilken kasse min hængekøje er i, og så vil jeg hænge mellem to træer, med en god bog, og lave absolut ingen ting. (og jeg vil IKKE spekulere på at hele mit indbo står indenfor i et KÆMPE rod af kasser og poser)

(OK – måske vil jeg lige få samlet computeren…. Og et par ting til – men der SKAL bare være tid til at bare ligge og fla’u’)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 09:55
Super at I har bilen....det var den vi lige skulle prøve at skaffe.

Hvis det skal være mandag, skal det være om aftenen.

Er der plads til at Jean og Emilie kan komme med i bilen?

Mvh Allan


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mandag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 10:16
aften er fint :-) Det er jo nok rarest at køre uden for myldretiden – men det er op til hvornår i har tid.

MHT bil og trailer skal det jo aftales med PJ, da bilen er i Mern og traileren i Præstø – og jeg og hesten i Farum…

Det er et større logistisk projekt, men alle de ting jeg har til rest i Farum, kan være i min bil – og så følger jeg efter (hændervridende over at min STAKKELS lille hest skal transporteres… Han er for øvrigt ca. 10 sekunder om at gå op i traileren)


NØJ - det er bare PRAGTFULDT hvis jeg kan få løst dette nu :-)
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og for at gøre det perfekt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 14:14
...er jeg 99% sikker på, at Peter ikke vil af med bilen mandag aften, da han har møder i byen.

Allan, er der mulighed for søndag? Det er nok ret meget lettere at fedte sig til Avensis´en i week-enden.

Der er plads - også til Jean og Emilie - ganske almindelig rummelig personvogn.

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 14:29
Kære £isbeth,

Held og lykke i det sydsjællandske. Jeg har selv kommet meget i/omkring Præstø og boede en tid i jungdshoved. Det er et fantastisk smukt område og jeg er sikker på at i vil falde godt til.

Det er en rigtig hyggelig by :-)

Kh MetteH

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja men
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 19:45
så skal det være søndag eftermiddag eller aften.

Vi kan være i Mern 15.22 eller 16.22, da vi om søndagen kommer fra Køge-siden.

Hvor i Mern bor han?

Mvh Allan


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Allan..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 20:30
På 265 ved krydset Mern/Viemose

Kommer i med bus? Så holder 256 fra Køge lige ved døren (næsten)

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søndag er ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 07:06
... også fint for mit og Baloo's vedkommende!

Søndag eftermiddagstrafikken er nok også mindre end mandag aften.

Aftaler i selv indbyrdes med hvordan og hvorledes med bilen og traileren? Bare jeg ved et tidspunkt er jeg glad - og jeg er kun på nettet i begrænset grad i disse dage (når jeg har et øjeblik på arbejdet)

Hvor er i allesammen nogle skattebasser at være så hjælpsomme :-) Jeg begynder at tro på at jeg måske overlever hele dette flyttecirkus...
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi aftaler
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 18:04
bare med PJ og giver efterfølgende dig besked om tidspunktet.

Jeg har lige sendt mit nummer til hende.

Mvh Allan


Hent Skype og tal med os. Brugernavn: jean_allan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Weeeeiiii
Forfatter: 
Dato:  20-08-2004 15:00
Så er det OVERSTÅET!!!

Jeg er flyttet!

Nala-katten er flyttet (under jammer og elendighed - hun kan ikke lide at køre bil)!

Baloo er flyttet (under lige så meget jammer og elendighed - fra mig. Hesten tog det med ophøjet ro. TAK for flytningen Allan - og for tålmodigheden med mit piveri)

Idel lykke og idyl - jeg er SÅ glad for at vi nu er ved at finde os til rette i vores nye residens.

Nala hygger sig med at jage det righoldige indendørs dyreliv (det følger med når man bor i et gammel stråtægt hus). Hun skal langsomt lære at være udendørsmis - foreløbig går jeg tur med hende i snor.

Baloo er blevet gode venner med PJ's to islænderdrenge, og de har i fællesskab nedlagt hegnene et par gange, så vi ikke keder os. Desværre har han tabt en sko, så der går lidt før jeg kan komme ud og ride, men han er jo på fold hele dagen, og bruger nok også nogle hidtil ubrugte muskler på det, da folden er ret kuperet.

I dag har jeg fået udpakket og opstillet computeren . Dog er den endnu ikke tilsluttet, så dette er skrevet "på nas" på PJ's puter - hun kunne vist se at jeg var ved at få abstinenser, efter en hel UGE offline!

Min lejlighed er stadig et stort rod, og mange af tingene står i kasser, men det bliver bedre for hver dag, og med al det stress jeg har været igennem med en flytning, der varede over en måned, GIDER jeg ikke gøre det store ud af at det tager lidt tid at pakke ud.

Nu skal jeg blot finde et job her i det sydsjællandske - jeg var til samtale på et i onsdags, men fik det ikke.

Og så er det kommet som en kedelig overraskelse for mig, at jeg ikke kan tage NOGEN som helst tv-kanaler med min lille stueantenne. Må lige se hvad finanserne siger - men alt taler for at jeg skal finde på noget med en parabol-dims, inden de lange vinteraftener....
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at høre...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2004 21:31
...at du efterhånden finder dig selv mellem flyttekasserne. TV'et er du jo næsten nødt til at få reetableret - kender jeg dog ret, men som sagt har jeg et par bøger jeg tror, du vil kunne lide. (Når man bor så tæt på Kragevig er Knud H. Thomsens "Degnen i Kragevig" vel næsten obligatorisk læsning? Ud over at hans bøger også er ganske fornøjelige).

Nu behøver du i hvert fald ikke at have stress i en rum tid. Jeg ved, det har været et værre mas for dig. JEG har jo rent personligt hygget mig ved at give dig en lille hjælpende hånd, og jeg glæder mig til at se, hvordan du får indrettet dig, når du får møbleret om (=ingen flyttekasser og tasker op ad væggene).

"Oline" og "Svetlana" tænker - og taler - til på/om dig. Vi ses jo igen, når jeg kommer tilbage efter min lille ferie.

KH
Kirsten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 13:55
at alt er klappet og du nu kan falde til med dine dyr.

C

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing opdateret 08. 08. 04.


Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 22:32
for vinen, Lisbeth. -Du må gerne låne min mand en anden gang!

Er du ved at være på plads?

Giver du snart kaffe?

Kh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 På plads...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 15:01
... er måske så meget sagt - men det begynder da at ligne noget der er egnet til menneskebolig ;-)

Mystisk nok er der stadig ting jeg simpelthen ikke KAN finde - og de KAN ikke allesammen gemme sig i den sidste flyttekasse.

Og så bliver Baloo ved med at forlægge sine sko - han er ikke vant til en kuperet fold.....

Vi må finde ud af noget med en kop kaffe en dag :-)

£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider