Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Kender du din blodtype? information
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 21:44
Har idag fundet ud af, at apoteket sælger et Eldoncard hjemmesæt til ca. kr. 84, der kan vise din blodtype.

For at få samme svar hos vores læge koster det kr. 300,00, så der er penge at spare.

Har selv undersøgt det i forbindelse med kostomlægning til spis efter din blodtype.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, og jeg undersøgte mit
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 21:48
i forbindelse med en biologirapport om blodtyper. ;-)
Jeg fik det også oplyst dengang, jeg troede jeg skulle være bloddoner. Begge dele helt "gratis".

Man kan iøvrigt købe Eldonkort flere steder- også over nettet.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke prøvet.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 21:53
Men har da overvejet det, netop fordi der er så meget oppe omkring det at spise efter sin blodtype.

Er der nogen der har erfarringer med det at omlægge kosten? -Og kan man mærke forskel?

Er det besværligt hvis der i familien er flere forskellige blodtyper? Jeg tænker på om man skal have gang i det helt store køkken-hurlumhej, bare for at lave almindelig aftensmad til hele familien.

Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærligt talt.....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 21:58
så steg jeg af det blodtypespiseri, da jeg erfarede at jeg med min blodtype helst skal spise masser af kød - ydrrrrrk :-(


Jeg vil hellere have masser af grøntsager og frugt frem for døde dyr :-(




Hilsen May-Britt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 jep....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 22:13
jeg kender (har godt nok glemt det lige nu) min blodtype.
Det gør jeg fordi jeg i gymnasiet også var med i tonsvis af undersøgelser, som inkluderede et eldon kort. Desuden lider jeg af lavt blodsukker (hvilket nok har noget at gøre med, at jeg kan spise i døgndrift), så jeg har engang skulle tjekke blodsukker 5 gange dagligt og aflevere blodprøve en gang om ugen, hvor de fortsatte med at finde min blodtype.
jeg har aldrig tænkt over at spise efter min blodtype...jeg spiser bare :-D
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min er
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 22:20


...Rhesus Negativ B
Så jeg er sååå heldig, at 2% af befolkningen har den.. :) :)
Hvad jeg haft AB, så var der kun 1% der havde haft den.. Så jeg er lidt af en sjældenhed... :) :) :) :) :)








Mkh.
Else.







:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D




"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nope og
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 22:48
jeg vil heller ikke betale for at finde ud af det, når man kan komme om ved det uden at give en øre.....

C

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing opdateret 08. 08. 04.


Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mor er sjælden
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 22:53
Hun var derfor også bloddonor i mange år. Jeg deler kun blodtype med 10 % af befolkningen.

Jeg har kigget på blodtype diæten- og jeg har ikke lyst til at skippe majs og tomater eller rugbrød. Desuden er mange af tingene nærmest umulige at skaffe, det der Sankt Judas af jeg-ved-ikke-hvad-brød fx. (Det hedder det ikke). Jeg vil også få meget svært ved at skulle spise vildt og lam ( :-P ).

Desuden finder jeg det teoretiske grundlag mere end spinkelt- asiater har oftest blodtype B, dvs de skulle kunne tåle mælke-kost. Og det kan de faktisk ikke, da mange ikke har lactase enzymet.

Der er heller ingen beviser for, at det forholder sig, som han hævder, at blodtyperne følger en bestemt udvikling, der har med kosten at gøre. Det kan være andre ting- eller tilfældige mutationer. Ligesom rødhårede ikke nødvendigvis er rødhårede af nogen særlig grund. Udover at hår- og hudpigment følges ad- og at lys hud har overlevelsesværdi i solfattige egne. Lys hud er bedre til at syntetisere D-vitamin udfra sollys.
Var blå hud bedre til syntesen, så var vi nok en del blå personer. ;-)

Man skal spise det, man kan lide- det er livskvaliteten i det. Om man så tror på det ene eller det andet er vel ligegyldigt, hvis man får det godt fysisk og psykisk.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 23:14
Da den der blodtype diæt i sin tid kom til landet, købte jeg sådan et "test dig selv" kort, for at finde ud af min blodtype.

Stikke stik i fingeren og pænt vente på resultatet, som viste at jeg var B Rhesus negativ.

Fint og jeg prøvede på at spise som han skriver i bogen, men jeg synes ikke rigtig det holdt i længden.

Så fik jeg mulighed for at blive bloddoner, og som donor for man et lille kort hvor ens blodtype står på. Og nu var jeg blevet til: 0 Rhesus positiv!!!

Ergo jeg har ikke meget tillid til det der test dig selv kort!

Jeg tænkte så at det kunne være jeg lige skulle prøve at spise efter 0 diæten, men det holdt da slet ikke for så vidt jeg husker, så skulle jeg spise kød morgen, middag og aften! (overdrivelse fremmer forståelsen!)

Tja jeg er vegetar og kød har aldrig sagt mig det helt vilde, så det droppede jeg også......

Som sagt, ingen fidus til kortene!

DianaB
0
0
Svar på denne tråd
 
 Biologi, 2G
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 00:45
O Rhesus positiv - jeg er vist ganske almindelig....

Prøvede at spise efter min blodtype, men det var helt umuligt, da jeg ikke måtte spise brød og ca. 1 million andre ting.

mvh
Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har osse prøvet
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 08:15
at kigge på den der spiseplan for blodtyper og da jeg er 0 RH neg. syntes bestemt ikke at den var tiltalende så det blev hurtigt droppet igen....


Rigtige mænd rider western



Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd
 
 B + her
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 09:20
Har bladret lidt i blodtypedietbogen (husker ikke hvad den hedder), og blev ikke imponeret over den. Syntes dens teorier om hvordan kost og blodtyper havde udviklet sig, var meget vage og usandsynlige. Den gik ud fra at mange af de store forandringer i blodtype/kost havde sket for ca 10 000 år siden, og det syntes jeg var alt for kort tid siden. Jeg kan ikke særlig meget om evolutionsteori, men er ikke 10 000 år ganske kort tid i den sammenheng? Det kan ske store ting på 10 000 år, det ved man fra andre dyr, men alligevel...

Dessuden vil jeg spise alle de tomater, kyllingefiletet og majskolber jeg har lyst til :-)

MVH lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik mit at vide
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 09:39
her denne gang hvor jeg ventedejessica jeg fik et kort udleveret md min blodtype på det fik jeg ikek ved rasmus så nu ved jeg min blodtype.

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd
 
 lisbeth
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 10:07
Jo, 10.000 år er meget, meget kort tid at konkludere noget på, når det gælder menensker. Vi formerer os langsomt, sat i relation til de fleste andre pattedyr, så udviklingen sker tilsvarende langsomt.

Mødte vi i dag en mand fra den ældre stenalder, (12500 - 4000 f.Kr.), ville vi ikke kunne skelne ham fra den øvrige af nutidens befolkning, andet end på hans tøj og de skræmte øjne, når han så en bil og et fly ;)

At der så er sket en meget stor udvikling rent materielt fra 12500 f. Kr. og til nu, er en helt anden sag.

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Må spise alt og behøver ikke motion...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 11:24
Hejsa

Ja, jeg er nu også lidt skeptisk mht til blodtypediæterne. J

Jeg er AB positiv og tåler iflg. teorien stort set det meste. Desuden skal AB-ere hellere dyrke afspænding og afslapning fremfor styrketræning.

Fint med mig. Jeg har konkluderet: Spis hvad du vil og drop motionen ;-)

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bliv bloddonar
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 12:04
så kender du din blodtype og får jævnligt tjekket din blodprocent.

Dorte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja bliv donor
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 15:26
Og du bliver tjekket for flere ting :-)

Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 15:34
jo ikke så nemt at blive donor når man er graivd.. :-D Men jeg kan jo bare lige ringe og høre min læge til, hvad jeg har, for sidst jeg var afsted to de en blodprøve for at få mig blodtypebestemt... Det eneste jeg ved om min blodtype er, at jeg er rhesus pos...





Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlægget var ment som
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 16:23
venlig information om, at der var penge at spare, da
mange læger idag tager penge for en masse ydelser.

Fortsat god dag til jer alle uanset hvilken kost i lever af.

Mvh
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 17:30
Chalotte: Indlægget er positivt modtaget. I tillæg blev det et glimrende udgangspunk for en lille debat ;-)

Tina (Wunjo): Ja ikke sandt! Syntes selv det lyder lidt vel utroligt, at kostholdet for 10 000 år siden hos bestemte befolkningsgrupper skulle have den store betydning som bogen tilskriver det. Men det er da lov at komme med alle de hypoteser de vil - jeg tror bare ikke på alle sammen :-).


MVH Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu Må jeg altså!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 09:45
Magen til værre gang bavl, end de dersens blodtypediæter har jeg dog aldrig hørt. Jeg mener at vi alle for fremtiden skal spise efter vores skostørrelse.... Det vil have samme effekt..

Den anden ting... JA.. bliv endelig bloddonor.. men da ikke for selv at blive tjekket, men for at redde andre mennesker.

Jeg arbejder selv i en blodbank, og er også donor, og møder derfor i min hverdag desværre mange, der har en helt fejlskruet opfattelse af det at være donor.. Man bliver jo ikke tjekket for sin egen skyld, og skal derfor ikke bruge det at være donor som et bevis på at man er rask. Det skal man bruge sin samvittighed til.
Derudover vil jeg gerne forsøgsvis mane den gamle floskel om at det kun er folk, med sjældne blodtyper, der "behøver" at være donorer til jorden. Det er jo trods alt de almindelige typer, de fleste patienter har.

Tina




MoonQueen/Tina
B-)
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 MoonQueen, jeg bliver harm
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 21:37
når jeg læser dit indlæg, meninger kan siges på mange måder.

Du er i mine øjne for firkantet i dine holdninger og generaliserer for meget.

Den eneste det går ud over, så længe du ikke stiller dig op over for en "Svag" person i den virkelige verden og hælder dit "bavl" ud, er dig selv! Så det er ok.

Husk på hvor forskellige vi mennesker er og at verden ikke kun er sort/hvid, den er i farver.

Vil du forsøge at sælge ideen til folk med at de skal blive donorer, så er en løftet pegefinger nok heller ikke det bedste salgsargument.

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd
 
 canmax
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 09:24
Du har muligvis ret i at det ikke er en god måde at reklamere for donorvæsnet på. Måske det slet ikke skulle være taget med i den debat om at spise efter sin blodtype. Det er nemlig dette, jeg synes er noget bavl. Hvad folk har af holdninger til deres donation, er jo deres egen sag, men jeg mener bare at det dog ville være mere livsbekræftende, når man går ud af tappelokalet, at sige til sig selv "Så har jeg været med til at redde et andet menneske".. i stedet for "Så bliver jeg tjekket for HIV og diverse andre farlige sygdomme, Pyyh ha så er jeg sikker".... Men det er måske bare mig...

Det jeg egentlig skældte ud på, var denne ide med at spise efter sin blodtype. Jeg har desværre set mange, der udnytter det offentlige system til at få taget en gratis blodtype (hvilket i mit tilfælde er spild af min tid), for derefter at spise efter den, og faktisk blive syge, fordi de kommer til at mangle mange vigtige næringsstoffer...

Jeg beklager at det hele kom vredt ud.. det var ikke meningen...

Tina




MoonQueen/Tina
B-)
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay, MoonQuenn
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 10:24
Fortsat god dag.

Mvh
Charlotte

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sjælden...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 12:02
... for jeg er AB negativ. :-)

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider