Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

kvindeting
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 17:25
imorgen skal jeg til lægen med mit bryst,jeg har igennem et stykke tid obseveret at der kommer vædske ud,det er jo lidt underligt når man ikke er gravid!!

nogle der har erfaringer at dele ud af!?

0
0
Svar på denne tråd

Berit.
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 17:37
Nu er det ikke for at være morsom.
Men kommer der spædbørn i dit hjem?

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd

nej og jeg
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 17:39
er sterilliseret og har aldrig kunnet fordrage spædbørn ud over mine egne!

det er kun det ene bryst !!

0
0
Svar på denne tråd

Har hørt om det..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:01
Jeg kender ikke selv til det, men har hørt om fænomenet (fra en veninde, der oplevede det)!

Der er vist noget med, at det er relativt normalt, at der kan komme væske fra brystet selv lang tid efter man har fået børn (og indtil overgangsalderen?).
Hvis væsken er hvidlig eller grønlig, så er det vist ret normalt, men hvis den er mørk (brunlig, blodfarvet) så skyldes det nok nærmere en form for sygdom.

Det anbefales altid at opsøge læge, når man oplever væske fra brystet - for en sikkerhedsskyld!

Men husk, de fleste betændelsestilstande i brystet, skyldes andre sygdomme end kræft! Det har jeg læst!

Det er blot hvad jeg ved, uden dog at være for sikker i min sag!

Jeg håber lægen kan berolige dig i morgen!
(Du har nok allerede også selv undersøgt brystet? (som vi alle burde gøre jævnligt..))

Mange hilsner
Anne Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Læs mere...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:21
Jeg ved ikke lige hvordan man laver et link, men har kopieret denne adresse, hvor du kan læse lidt mere om fænomenet:
http://www.fa.dk/sundhed/A-SYGEHU/HORSHOLM/02-CPK/Vejl-Prak/KN100-2003-Brystlidelser.htm

Sproget er lidt fagligt, og derved lidt svært læseligt på visse punkter!
Jeg fandt siden, fordi jeg selv lige ville undersøge, om det jeg skrev til dig lige før, var nogenlunde rigtigt..

Fik dog ikke undersøgt alle links, der var et tons..
Det er nok også bedre, at du ikke fordyber dig i et selvstudie, der måske hurtigt kan give yderligere bekymringer (når man læser om diverse symptomer kan man jo hurtigt tro man fejler alt muligt ;-) ).
I morgen kan lægen forhåbentlig give dig svar på alle dine spørgsmål :-)

Mange hilsner
Anne Sofie
0
0
Svar på denne tråd

jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:21
så god til at mærke efter,men jeg har fundet en bule,men det kan jo være en muskel infiltration dem er jeg fyldt med i nakke og ryg,så det er nok højest sandsynligt sådan en!!

0
0
Svar på denne tråd

Don't worry!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:29
Jeg har hele fire unge veninder der fandt "underlige" knuder/buler i brystet. Tre af dem røg tilmed videre til en grundigere undersøgelse (mammografi..? Hedder det vist?), og man fandt ud af at det blot var hævede kirtler o.lign. Så nu må du endelig ikke bekymre dig uden grund!

Mange hilsner
Anne Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Up-date...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 19:31
Du må da gerne give os en up-date i morgen :-)
Mange hilsner
Anne Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg kender det...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 20:56
Så jeg vil bare ønske dig held og lykke.

Jeg har selv været den helt store tur igennem med mammografi og hele baduljen 3 gange, 1 gang da min mor fik konstateret brystkræft, 2 gang da hun døde af brystkræft og her for nyligt da jeg fandt en knude i det ene bryst.

Men en hævelse (knude) i brystet kan være mange ting, mit var ikke andet end de normale forandringer i brystet der vil komme med alderen og ved graviditet.

Men du ønskes held og lykke med imorgen og hvis der er den mindste smule tvivl så bed om at få en henvisning til mammografi, det er bedre at vide hvad det er eller ikke er...

Du kan iøvrigt bede din læge om at vise dig hvordan du selv kan undersøge dig selv, så er det lettere til en anden gang.

Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd

Underlige buler???
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 11:25
Få undersøgt underlige buler for Jeres eget bedste.

Jeg har en kollega, der opdagede en bule i øverste del på venstre bryst i slutningen af januar måned.

Den var ikke øm - og hun syntes ikke, at der var noget alarmerende i det, men datteren fik hende til at få det undersøgt.

Det var kræft - men heldigvis kunne brystet bevares.
De kunne nøjes med at fjerne knuden plus nogle lymfebaner.
Nu skal hun så i gang med strålebehandling.

Men hellere blive undersøgt een gang for meget end for lidt!

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

knuder
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 12:31
Jeg har selv 3 gange haft vædske og knuder på størrelse med en valnød. Ikke ømme, og jeg var rædselsslagende.
Jeg blev alle gange sendt til manmografi, og det var hævede kirtler de 2 gange. Og arvæv af en gang brystbetændelse, som jeg intet havde mærket til 1 gang.
Man skal altid få tjekket, når der er ændringer, men det er heldigvis de fleste gange noget helt harmløst.
Hilsen Britta

Bedækning tilbydes med frederiksborghingst, (ikke kåret)

:-D
Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
:-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver sendt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 12:58
til mammografi også,så det er godt nok.

og i samme ombæring satte han så lige min ryg på plads igen igen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider