Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Fortrydelsespille?????
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 23:38
Sidder lige og er lidt rundt på gulvet.

Bo og jeg har haft "6" idag og kondomet sprang dælme, lige idet han "kom" - dvs. at "det hele" havnede inden i mig.

Min sidste menstruation startede ca. 5 februar og jeg har derfor regnet ud (på netbaby.dk) at min ægløsning skulle finde sted ca. mlm den 16 og 20. februar - plus minus et par dage.

Som min læge siger, så er jeg MEGET frugtbar og blev gravid i første hug med Filippa (som er knap 9 mdr) - så vi skal passe meget på.
Vi har dog talt om, at vi alligevel ville droppe præventionen her en gang i løbet af sommeren for at lave en bror/søster til Filippa - men altså først om et halvt års tid, sådan at Filippa næsten når at blvie 2 år inden den lille ny ankommer.

Nu sidder jeg her og aner ikke hvad jeg skal gøre - skal jeg lade som ingenting og tage en evt. graviditet hvis den kommer, eller skal jeg tage på apoteket og hente en fortrydelsespille i morgen?

På den ene side vil jeg gerne være gravid og på den anden side er det lige en anelse for tidligt - samtidig ved jeg ikke om jeg har lyst til en fortrydelsespille selvom det var et uheld!

Puha, sikke noget jeg skal have besluttet inden i morgen, hyl!

Hjææææælp!

TinaR
~~ Smil og verden smiler måske til dig ~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 f-piller....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 23:53
Ja det skal gå stærkt med en fortrydelsespille.... senest 72 timer. Men helst længe før de 72 timer.

GIBben


0
0
Svar på denne tråd
 
 håber...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 00:48
ikke jeg lyder for kynisk nu ? :-(

For så vil jeg hermed undskylde på forhånd..

Men hvis du er i tvivl om det er NU du vil være gravid ville det bedste måske være at "udskyde" den,altså tage "just-in-case" pillen ?

Du siger du er MEGET frugtbar (Y)

man må jo derfor formode at din næste graviditet vil blive nem at få "sat i gang" hvis du kan følge mig? :-D

Ved ikke om du kan følge mig?

håber ikke jeg forklarer mig alt for utydeligt-dette er bare min mening..

Det er KUN dig(og din kæreste/mnd :-) ) der kan tage beslutningen...

Held og lykke med hvad du/I beslutter og husk det var det rigtige for dig/jer på det tidspunkt :-)
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det var mig.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 08:41
Så ville jeg se om jeg var gravid, og så tage det med hvis det var.... du vil jo egentlig gerne,,,, sådan forstår jeg det ihvertfald....

Men hvis du ikke vil, så kan du sagtens tage de f-piller, men vær opmærksom på at de ikke altid virker... vi kender en som tog dem, og alligevel fødte hun 9 mdr. efter.

Men igen det er jo kun jer der kan beslutte om i er klar til endnu en lille en....

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige være obs
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 09:16
Hej

Jeg kan hverken råde dig til det en eller andet. Inde i dig selv ved du nok hvad du har lyst til lige nu.
Jeg brugte dem engang for mange år siden da jeg også havde en lille en på ca 6 mdr og beskyttelsen røg. Jeg tog dem dagen efter.

vil bar give dig en lille advarsel. Jeg blev hundesyg i 2 dage af de tabletter. Mavepine, opkastninger og bare såååå dårlig.

Det er ikke altid lægen fortæller om det, så bare vær forberedt på at du kan få det skidt af dem. Har hørt om en del der ingenting mærkede men andere havde det ligesom mig.

Jeg tilbragte i hvertfald et par dage i sengen :-P

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad gør et halvt år fra eller til
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 10:34


Hvis du vælger at få nu:

.. Du har så et barn på 1½ år... + en lille ny, der tager tid... men det kender du jo tl, at de gør, sådan nogen små nye nogen, så det skulle ikke kunne skræmme dig væk..

Du har så også et barn som ikke er renligt + en lille ny...

Hvis du vælger at vente ½ år:

Hvem siger, at den store bliver renlig som 2 årig, så har du stadigt to blebørn, selv om du venter ½ år... :)

Ved godt at man bedre kan forklare et barn på 2 år noget, end et på 1½ år... MEN fremtiden, den skal man også tænke på... Børn der er født rimeligt tæt, siges jo også at få et godt tæt forhold som ældre...

Og så er der ellers alle de andre for og imoder... :) :)
Hvor mage tunge imoder du kan finde, vil jeg gerne vide... :) :) :)

Vælger du trods alt "imod". Så skal du bare vide, at du kan risikere, at blive så høne-, hunde-, hammer- syg af de lorte piller... Og du kan risikere at de ikke virker, andet end på babyen, så du ikke lige giver den, det bedste startsskud her i livet... :( :( :(

Så prøv lige, at læse dit eget indlæg igen... Og læs det med hele hjertet... Du er da tydeligt "for", er du ikk´!!!!... :) :) :) :) :) :) :)



M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil give Else ret
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 10:39
Jeg er ikke imod fortrydelsespiller mv, men jeg synes at du burde gøre op med dig selv om du vil tage en pille og ødelægge et evt liv, bare fordi du gerne vil vente 3-4 mdr !

Tag det som det kommer, er du ikke gravid, så er det det og er du, jamen så tillykke med det:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 syntes ikke...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 11:13
hejsa

hvis i alligevel har tænkt jer at få et barn mere og starte med det om et par mdr så ville det efter min mening være forkert at tage en fortrydelses pille nu.

hvad betyder et par mdr fra eller til ?

tror da også at det psykisk vil gå en på at tage en fortrydelses pille det er jo en tidlig abort.

og mon ikke der er en lille mening med at det skete :-)

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror jeg vill gøre det!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 12:49
Altså tage det som det kom og se om der var "kage i ovnen" ;-)

Som de andre skriver læser jeg dit indlæg med stor overbevisning for at du rent faktisk gerne vil men ikke er sikker på om tiden er rigtigt..

Jeg ser det lidt sådan at tænk nu hvis du om 4-6 måneder ikke kan blive gravid for sådan noget kan også ske. Men altså.. jeg har selv taget en fortrydelses pille engang for 3 år siden og jeg mærkede intet til det, blev hverken syg eller noget bare for du også ved man godt kan undgå det!

men valget et dit helt og holdent - og hvad end du/i beslutter Jer er det helt sikkert det rigtige valg for Jer!

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør sådan her
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 16:57
Mener det er Piet Hein der står bag, måske et Gruk, her kommer det:

Slå plat og krone. Når mønten lander og du ser resultatet - så ved du inderst inde hvad du i virkeligheden gerne vil.....

Håber du kan følge ideen og finder det rigtige svar.

Hilsen
Bluebell
1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 20:45
Bo og jeg fik talt sammen idag - det tog under 30 sekunder at beslutte og blive enige om, at vi ikke vil tage en pille.

Ingen af os kan bære tanken om at afbryde et evt. nyt og lille spirende liv - især ikke når vi alligevel gerne vil have en til om ikke så længe.

Så det er hermed besluttet, at vi ser om der er sket "noget" - er jeg gravid, ja så er vi lykkelige og tager det udelukkende som noget godt - er jeg ikke gravid, så håber vi at de næste kondomer holder og så laver vi en lille ny senere på året.

TinaR
~~ Smil og verden smiler måske til dig ~~
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2015 09:41

Den nysgerrighed - hvordan gik det dig? Som du havde håbet? ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 09:08

men eftersom at tråden er 11 år gammel..... sååå er jeg ikke sikker på at bruger er på HN mere


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan da sagtens
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 16:56

Man kan da sagtens være her efter 11 år. Jeg har har været 15-16 år.

 

Men ja, en noget gammel tråd at trække af stalden.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 16:35

Kommer der ikke sådan en advarsel op, med "tråden er xxxx antal dage gammel"?? ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider