Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hjælp med hestekøb - retur
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 13:54

Hej allesammen,

Jeg har får få uger siden købt en ældre hoppe, der er købt til tur og skirdtture. Da hun blev set ved køber var hesten rar venlig omgængelig og nem. Ejeren havde aldrig oplevet problemer og havde haft hesten i 6 år. Der blev fortalt at ny ejer (mig) er nybegynder, haft egen hest for mange år tilbage, men betragtes som urutineret. Der blev oplyst at hesten skulle bruges til skridtture.

Hesten købes for billige penge (12.500 med udstyr) og ejer er med ude og godkende nyt sted. Alt er fryd og gammen indtil ny ejer skal sætte sig op på hesten. Det viser sig at være nærmest umuligt. Hesten flipper ud bakker og bukker og stejler. Med nød og tæppe siddes der op på hesten som så løber afsted for vilde gardiner. Der bliver ringet til forrige ejer der kommer på besøg i går. Hun Bruger 10 minutter på at få hesten til at falde ned og sætter sig så op, og rider roligt rundt på hesten. Problemet er at jeg nu er blevet nervøs for den her hest, og selvom jeg er meget tålmodig, har jeg brugt 14 dage af 3 kvarters tærning på at komme op på hesten, uden held. Så er det frusterende at gamle Ejer er lykkedes med det indenfor så kort tid, og samtidig anklager mig for at være uerfaren. DET VAR HUN JO INDFORSTÅET MED DA HUN SOLGTE. Endvidere oplyser hun pludselig, at det jo er en hoppe, der gerne vil tage styringen og gerne vil bestemme, og prøve af. En hest der kun kan siddes op på af bestemte personer, og som aldrig har redet tur uden for ridebane. At den skulle tackles som unghest. Jeg havde aldrig købt den hest, hvis jeg havde fået det afvide fra start.

 

Jeg har lovet mig selv, at jeg giver hendes råd og vejledning en chance, men jeg er ikke i stand til at tilride en gammel hest på ny.

 

Kan jeg bede dem om at tage den retur hvis det ikke lykkedes for mig inden 14 dage? Der fremgår ingen returret på hesten i kontrakten, men tilbagekøbsret på 14 dage varsel.

 

Eller hvad pokker skal jeg gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rette oplysninger
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 14:00

For at være helt korrekt købte jeg hesten for 14 dage siden men har haft hende hjemme i en uge, så jeg er også klar over at der skal ske noget tilvænning og at det tager tid. Men det var ikke det jeg regnede med, da jeg købte en hest, der blevet beskrevet som nem i alle henseender.

Nogle der ved hvor langt tid der går, før en hest falder til?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 10:44

Du skal simpelthen i gang på din computer og forfatte en brev til sælger, hvori at du ophæver handlen udfra ovenstående, som du i brevet skal citere hende for og sammenholde med kontraktens indhold, hvis ikke denne beskriver det, du ovenfor fortæller, at sælger siger/gør.

 

Du kommer formodentlig aldrig til at ride den her hest igen, fordi du er allerede blevet bange for den - og det kan den altså mærke. Heste er intelligente, og de kan mærke det med det samme, hvis du er nervøs/bange. Nogen heste reagerer altså på den slags og benytter sig af det, og det vil den blive ved med, sålænge at det er dig, der rider den. Her nytter det ikke, at forrige ejer, kan ride den eller for eks. din underviser. Her vil det kun virke, hvis du kan sætte dig op på hende uden sommerfugle i maven, også ride hende selv. Hvis du vil give det forsøget, så kræver det nok en skarp underviser ved din side samtidig.

 

Ellers kan det kun gå for langsomt med at få skrevet til sælger og ophæve handlen - helst inden du har haft den hjemme i 14 dage.

 

Mvh


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider