Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Sende ny hest retur.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2018 17:43

Hej Alle.

Jeg har for 5 uger siden købt mig en ny hest. Den har nogle problemer under ridning hvor den pludseligt kaster med hovedet. Daværende ejer virkede ikke til at have synderligt forstand på heste (hun troede blandt andet at den var blind på det ene øje, selvom den så helt fint), hvorfor jeg tænkte at adfæren skyldtes dårlig håndtering. Jeg havde den igennem en fuld handelsundersøgelse med fuld røntgen. Da jeg bor på sjælland og hesten boede i jylland, var jeg ikke til stede ved handelsundersøgelsen. Dyrlægen ringede til mig efterfølgende og forskikrede mig om at hesten var aldeles sund og rask. Jeg vælger så at købe hesten. Dyrlægen skulle jo så sende røntgenmateriale til forsikringen, hvilket han var en helt måned om og jeg ringer flere gange for at rykker, hvor jeg ikke kan få fat i ham. Det sker endelig og så viser det sig så at der er noget forandring mellem det to sidste halsvirvler. Forsikringen vil tage forbehold og jeg tænker strakt at det måske kan være årsag til hestens adfærd. Er der nogen der ved hvordan jeg står og hvad jeg kan gøre, når nu det er dyrlægen som har fejlindformeret mig?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 10:07

Du må tage kontakt til den pågælende dyrlæge. Det er dig der har bevisbyrden, så du skal samle alle beviser og foreligge dem tidligere ejer. Du skal have udtagelser ang. røntgenbillederne.

 

Få flere forskellige dyrlæger til at lave en udtagelse ang. røntgenbillederne.


** Nu med Scarlett og Bøgegårdens Lord**

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 10:52

Som udgangspunkt, så er dyrlægen erstatningspligtig, hvis han har lavet en fejlvurdering. Men når det så er sagt, så er det dig, der skal kunne bevise, at det forholder sig sådan - og det skal du naturligvis have fagpersoners hjælp til.

For at du kan det, så skal du bruge den skriftlige attest, som dyrlægen har udfærdiget i forbindelse med røntgenundersøgelsen, og som du jo får en kopi af, dernæst skal du bruge røntgenbillederne, som skal bruges op imod attesten, hvor det helst skal samstemme naturligvis.

Ansager kunne være et bud på en uvildig vurdering af sagens billeder op imod attesten, og de vil muligvis være fordelagtige at have med på en evt. sag.

 

Men hvis du kan bygge en sag - så skal du opgøre samtlige dine omkostninger, og det er samtlige - og du skal bruge bilagne som dokumentation + hestens evt. værdi, når du evt. fremsætter dit krav.

 

Mvh


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider