Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hvordan står jeg med returret osv
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 19:03

hej

jeg har købt en hest d 7 januar

Hvordan står jeg med disse problemer

 

der står i kontakten

".. tidligere-tidligere ejer at den har strubepibe mild grad. (Han har grad 3 og skal oprereres) dog ved jeg at tidligere-tidligere har jeg talt med og hun har altid sagt grad 3.

".. så skulle han have to vorter på bringen og en på inderlåret, som ikke er vokset/været i udvikling siden tidligere ejer og hos hende"(det er sarcoider hvilket jeg ikke er oplyst)

 

Fandt ud af det her i fredags

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 23:53

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil med indlægget? Ønsker du at retunere hesten pga disse ting - som du har accepteret ved at underskrive kontrakten? Eller mener du sælger har løjet i kontrakten og gjort strubepibningen miledere og vorterne uden betydning?

 

Har du haft hesten igennem dyrlæge inden købet? Hvis ja - hvad skrev han/hun så i attesten?

 

Umiddelbart kan man nok ikke bruge hvad tidligere-tidligere ejer oplyser - strubepibning kan jo udvikle sig over tid, og om det generer hesten afhænger også en del af hvad hesten bruges til/skal bruges til.

 

Vorter - altså helt ærligt - hvis jeg havde en hest med vorter som ikke ændrede sig, så ville jeg ikke være bekymret overhovedet - og jeg ville heller ikke tænke over hvad de hed...

 

I øvrigt (dette er ikke et angreb på dig TS ) - så er der altså gået lidt rigeligt "sport" i at købere vil returnere heste på bagateller.

 

Alle bør jo lade hesten undersøge af en dyrlæge før køb - og siger han ok for den, så må man jo stole på det. Man har jo selv mulighed for at gå hesten igennem med en tættekam før købet - og finder man vorter, eksem, mug, overben, skævheder osv. som man gerne vil have undersøgt nærmere, så er det jo bare at bede dr. dyr om det ifm handelsundersøgelsen...

 

Trine (Faxa)


4
0
Svar på denne tråd
 
 Enig i meget
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 20:18

Hej TS :)

jeg er heller ikke helt med omkring hvad du spørger om i dit indlæg?

 

Trine (Faxa), jeg er helt enig med dig i at der er meget fokus på at finde fejl, mangler og anden dårligdom ved hestekøb og mulighed for returnering osv.

 

Uanset hvad tænker jeg ikke at man kan forudse alt eller finde alt ved en dyrlægeundersøgelse. Ligesom ved mennesker kræver det lidt nogle symptomer at spore sygdom. Så hvis man minutiøst skal gennemgå en hest fra hale til mule, op og ned med alt udstyr til rådighed, vil jeg tro at vi også nærmer os en heftig dyrlægeudgift og måske stadig ikke være klogere på om der ER noget galt eller forudse om der KAN BLIVE noget galt i fremtiden.

 

Så i virkeligheden kunne man ønske at købere tog mere ansvar og ligesom gjorde op med sig selv at der er en chance eller risiko om man vil når man køber et levende væsen.

 

Jeg ved egentlig ikke om der findes en form for ejerskifte-forsikring ved hestehandel som ved fx huskøb, men har aldrig hørt om det. Så hvis der forventeligt ikke gør, så er det nok fordi der er en alt for stor risiko for selskaberne da det er svært at gardere sig...

 

Jeg tror at jeg ville spørge mit forsikringsselskab efter sådan en forsikring hvis jeg skulle ud og købe en hest for et betydeligt stort beløb (rent hypotetisk, da jeg nok aldrig vil købe hest i den prisklasse). Ellers vil jeg gøre som nu - jeg afskriver de penge med det samme som jeg har købt hest for og holder mig selv ansvarlig for hvad der måtte komme af udgifter til helbred og vedligehold fra det øjeblik hesten er min.

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider