Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hushandel uden ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 20:59

Hejsa

vil hører om nogen har erfaring eller ved noget om at sælge hus uden mægler.

Det drejer sig om at vi måske får lov at købe en lille ejendom selv og derfor skal sælge vores eget hus. Vi har selv fundet en køber hvis det andet går i orden men hvordan med papirer osv. Hvor meget skal der laves og hos hvem?

Håber i ved noget om hvordan man klarer det og vil dele jeres viden?


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 advokat
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 07:52

man kan sagtens sælger uden om mægler- men jeg turde ikke fravælge en boligadvokat, for denne kan sikre papirene indeholde de korrekte oplysninger for begge parter hvis der efterfølgende skulle opstå en tvist.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mægler
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 11:47

Ved salg af alm. huse skal man huske at der skal foreligge el-rapport, energirapport og tilstandsrapport, samt tilbud på ejerskifteforsikring. Derudover skal der laves slutseddel og skøde, som skal tinglyses digitalt. De 2 sidstnævnte kan en advokat sagtens stå for, men kan I selv sørge for de øvrige ting?

 

Mit forslag er at I sammen med køber vælger en mægler, som kan hjælpe med de manglende papirer. Mine forældre har netop lavet et sådan køb/salg, hvor mæglers regning endte på 15.000 kr. inkl. moms og der var slutseddel og skøde inklusiv. Kun rapporterne skulle der betales for ved siden af. På rapporterne kan der i øvrigt være kæmpe prisforskelle, så shop lidt rundt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider