Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Retshjælp ang. smed!
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 10:29

Hejsa

 

Jeg vil høre om der er nogle derude der kan hjæpe mig lidt i et par juridiske spørgsmål.

 

Meget kort så har jeg brugt en smed der 2 gange i streg har lavet en overordentlig stor gang sjusk med min hest, som har kostet mig over 40.000 i dyrlægerregninger, dertil kommer opstaldning, smed, aflyste stævner osv., osv..

Smeden har erkendt det han har lavet, men mener ikke det er en fejl, påtrods af at der står det direkte modsatte i alle fagbøger om beslaglære og min egen dyrlæge bakker disse bøger op, samt en del artikler om beslaglære, og det åbenlyse faktum at hesten i 7 år aldrig har været halt før han skoede den og har været rengående siden jeg skiftede smed?

 

Anyway, jeg har ikke råd til en dyr advokat, da jeg er i den "lave middelklasse", dvs. en af dem der bliver flået i Skat, men ikke har ret til nogle tilskud, ej heller det der hedder Fri process:-(

 

Jeg overvejer derfor selv at føre et civilt søgsmål, da jeg ikke mener at han skal slippe, desuden har han kostet mig rigtig-rigtig mange penge og en invalideret hest som altid skal gå med specialbeslag og som har mistet mere end halvdelen af sin værdi, hvis jeg nogensinde skal sælge den igen. Og endeligt vil jeg nu godt advare andre kraftigt mod at bruge ham, har en veninde med 4 heste og en pony, som han også har lavet sjusk med, en anden som han beskar til blods og flere andre. De orker bare ikke at gøre noget ved det:-(

 

But how to do? Er der nogen herinde som har erfaring med det?

 

Kh. Søs

0
1
Svar på denne tråd
 
 Fri proces mv..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 22:45

Er du sikker på, at du ikke kan få fri proces? Man tager udgangspunkt i din indkomst for 2011 - den må ikke være højere end 294.000 kr, hvis du har en mand/kæreste så må jeres samlede indkomst i 2011 ikke være over 374.000kr, og hvis du har børn under 18, så skal der tillægges 51.000 kr pr. Barn.

 

Hvis der er tale om en sag, hvor dit krav er under 50.000 kr, så er der tale om en såkaldt småsag,og så er der grænser for, hvad en advokat koster.

 

du skal og så være klar over,at du skal kunne løfte bevisbyrde, både for at smeden har lavet noget der er uprofessionelt, og det har sammenhæng med det tab du har haft, hans dårlige arbejde skal f.eks. Gå ud over værdien af hesten.

 

desuden skal du kunne bevise dit tab, altså hvilke omkostninger du har haft.

Du vil også skulle betale for sagkyndige, som kan afgive forklaringer, som støtter din påstand.

 

skulle du gå hen og vinde, så skal du ikke regne med at modparten dækker alle dine advokatomkostninger.

 

 

kom lige til at tænke på, om smeden ikke har en forsikring, som der kan gøres brug af? Eller har du selv nogle forsikringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nicosilver
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 07:06

Hej Nicosilver

 

Mange tak for dit svar, jeg har tjekket det med indkomst og Fri process, det med de 51.000 pr barn var jeg dog ikke klar over.

 

Vil tjekke både det, min egen forsikring forsikring og det med småsager:o)

 

Jeg har beviser mod smeden, udtalelse fra 2 dyrlæger på Ansager, samt hans egen udtalelse som er i direkte modstrid med alt hvad der står i samtlige bøger om beslaglære og hvad de lærer på KU, og grunden til at min hest gik i stykker.

 

Han har meldt det til sin forsikring, som har ansat en smart-as-klovn af en dyrlæge som bakker dem op i min smeds påstande, påtrods af at der står det direkte modsatte på samtlige af hans kollegaers hjemmesider, tidsskrifter, fagbøger osv., osv.!

Men vil nu mene jeg har rimelig stærke beviser mod smeden, selvom jeg desværre ikke har taget billeder af hans arbejde, han erkender jo også arbejdet, han mener bare ikke det er en fejl!

Og så er der også den faktor i sagen, at smeden, efter og ha lavet fejl første gang, lovede at følge Ansagers anvisninger for skoningen, dette gjorde han dog kun kortvarigt, for igen at forsøge med sine egne ideer, som han jo én gang havde set ikke virkede og hesten gik ned igen. Dette betragter jeg som løftebrud og i den periode smeden fulgte Ansagers anvisninger var hesten faktisk rengående.

 

Men mange tak for dit svar, vil tjekke alle tingene:o)

 

Kh. SØs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 13:49

Bare af nysgerrighed,- hvad har han gjort, altså smeden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marielykke
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 19:01

Marielykke, han har forsøgt sig med at prøve at rette min på det tidspunkt 7 år gamle lettere indfodede hest op, hvilket jeg aldrig har bedt ham om. Udover hans "opretning", var hans ide om at afhjælpe overrulningen en lang tå og lav dragt med en for lille sko, direkte modsat af alle anbefalinger, og absolut forbudt på nogen måde at forsøge og rette benstilling på heste der er ældre end 3-4 md. gamle:-(

 

Han fik desværre chancen igen mod at følge dyrlægens anvisninger om IKKE at forsøge at rette den op og afhjælpe dens overrulning med en kort tå, høj dragt og større sko, dette gjorde han kun få måneder for så på egen foranledning at gå tilbage til sit eget klamphug igen, uden og sige noget:-(

 

Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider