Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 20:24

hej håber der sidder et par kloge hovede der du der kan jeg hælpe mig. har 2 problemer jeg godt vil har nogle råd det første forsikringe? hvem og hvad. skal har forsikret 2 ponyer og en hund... hvor ville det være godt og billigt at få der gjordt? mit næste problem er nok ikke så nemt.. men nu skal i høre købte en dejlig pony i marts men da jeg havde aftalt at jeg skulle betale ham over flere gang, havde vi også aftalt at jeg fik passet og sådan når jeg havde betalt.. han er nu betalt helt ud men har mistet kontakten med den tideliger ejer. og har ikke fået papirene på ham... hvad kan/skal jeg gøre? kan jeg over hovede gøre ret meget? ps. hved ikke om jeg har fået lagt det under det rigtig emne. og undskyl jeg ikke staver så godt, håber i forstå det jeg har skrevet :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par mugligheder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 21:27

Hej.

 

Jeg ville helt bestemt anbefale tryg som forsikrings selvskab til både hund og ponyer, ellers hvis du i forvejen har en indbos forsikring dækker den hvis hund eller ponyer laver skade på andres ting.

Hvis du vil have en f.eks. uanvendlighed og sygforsikring til ponyerne så er det helt klart tryg jeg kan anbefale.

Jeg mener at kunne huske noget om at jeg gav 2000 kr om året for sygforsikring og livsforsikring, men da hesten i dag er 23 og forsikringen ophørte da han blev 18, kender jeg ikke de nyeste satser.

 

Du skulle meget gerne have fået pas på begge ponyer ved køb/udlervering, for det må nelig ikke tilbageholdes - det SKAL følge hesten i alle suitioner, der i skulle alle oplysninger meget gerne stå, med mindre passet er grønt, for så er afstamningen nemlig ukendt.

Ellers skal du have fat i din dyrlæge, som kan scanne efter chip, når du så har nummerne på ponyerne går du på landscenteret for heste og printer en formular og med dyrlægens underskrift på skal den så sendes til landscenteret for heste og via den vej få oplysninger på dem.

 

Vh

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider