Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Regler for opstaldning mod betaling
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 21:05

Jeg synes ikke at kunne finde noget lovmæssigt på nettet omkring lovgivning for opstaldning af heste mod betaling. Vi overveje at købe et nedlagt landbrug, så jeg jan have min hest hjemme, men er interesseret i at udleje bokse og få andre heste ind. Men hvordan skal det registreres? Er der tale om "erhverv"? Og skal det betales skat af den indtjening man evt. ville få? Er neget interesseret i at høre hvordan andre gør der udlejer bokse og evt kan linke til noget materiale omkring det?


Lene Jensen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepension
Forfatter: 
Dato:  30-06-2013 18:21

Jepp.... Du skal betale skat af det, da det er en indtægt. Du behøver ikke at være moms reg, da udlejning er fritaget for det. Du kan selvfølgelig trække nogle drift udgifter fra, men du kan ikke trække momsbeløb fra. Jeg ville tale med revisor, har selv hestepension og ville ikke undvære min revisor for alt i verden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 13:04

Må jeg lige hægte mig på??

 

Når man har erhvervsmæssig opstaldning, findes der så nogle regler for hvad der skal forefindes alt fra staldregler til toilet.

 

Hvis opstaldes hund løber på 2. mands mark er man så ansvarlig?

Hvordan med hegn, hvem har ansvaret for det er godt nok?

Hvad med pakering?

Syge heste ejer ikke tilkalder dyrlæge til, kan man holdes ansvarlig?

Syge heste (kværke) der lukkes ud af opstalder 1½ meter fra naboens, uden der gives besked, hænger udlejer så på dyrlægeregningen?

 

Jeg har nemlig fået mig en nabo, jeg er liiiidt træt af . De er nu oppe på 9 faste opstaldere og bygger flere bokse.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skat !!!
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 16:19

Skat har en side hvor det hele er beskrevet . du skal blot skrive i søgefeltet på google , Hvem skal moms regristreres. . jeg kan bare ikke lave et link nu , for min PC vil ikke ind på skats hjemme side .. jeg tror min pc er bange for skattefar :-)


Sagde Rikke Jensen .

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Linket
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 16:34

Sagde Rikke Jensen .

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange regler
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 20:38

der er utrolig mange regler du skal overholde jeg vil foreslå dig at kontakte en landbo forening hvis du skal have mere end 3 heste på ejendommen.

 

skal du have 4 hest og opefter skal du for det første søge om tilladelse til at have heste opstaldet, så skal du opfylde både krav ang. miljø, den nye heste lov osv.

 

mht. skat så skal du betale både skat af ind indtægt og den er ikke fritaget for moms hvis du så meget som sætter en slik sten ind i boksen.

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 
 dyreenheder
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 06:57

Er det ikke 3 dyreenheder man skal holde sig på, for ikke at være registrert ?

1
0
Svar på denne tråd
 
 heste.........
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 07:36

heste går ikke ind under 1 hest = 1 dyreenhed. mener der er to heste pr dyreenhed som det udregnes efter.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er beregner..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 07:46

www.soroe.dk/everest/ showdoc.asp?id=1208071...1&type=doc

 

jeg har 0,7 dyreenhed i alt i min samlet bestand af heste.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hesteloven...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 07:33

beklgaer men hesteloven gælder alle stalde i DK ikke kun dem med mere end 3-4 heste.

 

Men kontrol kommer der mest på de registerede steder....

 

 

Vi byggede i 2007 ny stald og skulle fra dag 1 af overholde alle reglerne mht boks str, lofts højde, lysindfald etc- og byggede kun med plads til 4 bokse og er ikke reg.

 

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 13:53

Karina..... Det er jo fordi det er ny-byg. Så snart det er en nybygget stald, skal den "nye" hestelov overholdes.

 

Men nogle af punkterne er jo med en vis "tilpasningstid", så hvis det er en allerede etableret stald med et allerede etableret hestehold gælder reglerne fra forskellig dato frem til år 2020.

 

Er det en allerede etableret stald men hvor der ikke har været heste i over 3 mdr, gælder de nye regler også.

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider