Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 hvad kan jeg tage ind og udlukning
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 11:19

hej og tak for du kigged forbi

håber du har et godt råd



min veninde og jeg har lejet en stald sammen det er selvpasser stald

vi står 4 opstaldet og de sidste 3md har jeg lukket ind og ud gratis

det ligesom blevet en selvfølig for alle


jeg selv dårlig til at sige fra

og muger og ja gør stort set alt

vi betaler 750kr hver for stå der men jeg foder som sagt og lukker ud

joov det billig fullpas


men nu vil jeg gerne have et par håndøre for at lukke ud og ind

hvad kan jeg tillade og ta for vil heller ikk være grådig jeg bruger trods alt noget tid på lukke ud ind og give vand og wrap


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 11:28

Tjaaaaa - det er jo en opgave du ganske uopfordret, helt frivilligt har påtaget dig at gøre, så det kan du vel i og for sig ikke tage noget for. Men du kan jo stoppe den gratis service stille og roligt. Ingen kan vel klandre dig for at bruge din tid på din egen hest og lade det blive ved det.

Husk tager du honorar for en ydelse, så skal det opgives som indtægt til skattefar.


Mvh


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard


Cremello varmblodshingste af super afstamning til rådighed fra 2012. Alle vores avlshingste er røntgenfotograferet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjooovvvvvv
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 11:29

det behøver du skam ikk bekrymre dig om jeg oplyser til skattefar


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 melde ud
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 11:58

Hvis jeg var dig ville jeg melde ud til de andre at du synes at du godt kunne blive tilgodeset lidt for dit ekstra arbejde. Ved du betaler mindre for opstaldning og de andre lidt mere og så sammen med dem finder en fair pris. Så behøver du jo heller ikke opgive til skattefar. :-)

Har selv stået med en stald hvor vi skulle skiftes til at lukke ud også lige pludselig var vi kun tre der hang på alle hverdage til tolv heste og tilsidst bliver man altså træt af at stå med det meste selv især om vinter hvor vandkar skal slæbes ud og fyldes op osv. det to gerne 1,5 time. Og man ville jo også gerne i stalden om eftermiddagen for ikke at miste det sociale så lige pludselig fylder stalden 4-5 timer om dagen og det blev for meget for mig.

Meld ud tror også gerne de vil betale lidt ekstra for den service det betaler man jo også alle andre steder.

Knus Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmannge tak
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 12:02

takker for dit svar


også en del der har sagt til mig at jeg skulle

tage lidt for alt mit arb i stalden men self ikk dem der stå i stalden

jeg er kørt såå surt i den stald

at jeg har overvejet flytte derfra og selv flytte til sted med fullpas


men jeg må tage en snak med dem igen


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 12:24

Nu er det ret mange år siden jeg havde en hest opstaldet, men i weekenden skulle vi selv sørge for ind/udlukning og hvis vi ville have staldpersonalet til det, så kostede det 10 kr om dagen pr. hest. Men i dag er 20-30 kr pr. dag måske mere passende, afhængig af hvor lang tid, man skal bruge på det, og om der er dækken-af/pålægning m.v.


Men du kan jo foreslå de øvrige i stalden, at I lige laver et lille møde med kaffe og kage, for at få fastlagt en rotationsordning, hvor I alle skiftes til de opgaver, der nu er i stalden, da det jo er en selvpasserstald. Hav en kalender hængende i stalden, hvor det bliver skrevet, hvem der i pågældende periode er ansvarlig for de forskellige opgaver, så I aldrig er i tvivl, og så man kan bytte, hvis man er forhindret en dag. Eller evt. købe dig til opgaven for en fastlagt pris. Hvis det sidste er tilfældet, så fastlæg at betalingen forfalder forud, når tjenesten bestilles/aftales, så du ikke skal gå og rykke for pengene. Sæt reglerne op på staldtavlen, så folk ikke er i tvivl.



Lækker 5 års vallak med stamtavle sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/265046/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ind- og udluk
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 15:39

De steder jeg har stået, hvor man har betalt for ind- og udluk på hverdage har jeg givet 300 kr. pr. måned. Weekenden måtte man så selv klare. Denne pris var ikke incl. dækkenskift mv.


Altså jeg ville syntes det var rimeligt om de andre gav 3-500 kr. pr. måned for at du lukkede deres heste ud og ind samt fodrede. Er udmugningen incl. så skal de af med endnu mere....


Alternativt så skal man jo hver især skiftes til at gøre det, så man har dage alle sammen.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 tttaakkkkeeerrr
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 16:07

takker for alle gode råd


jeg har nu skrevet på tavlen i stalden

om vi kunne holde staldmøde lør ell søn



så må jeg se hvad sker ændre det sig ikk

så må jeg flytte


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 16:52

De steder jeg har stået, har vi betalt omkring 400 kr om måneden for ind og udluk samt fodring.


Det kan da godt være at du er flink og hjælpsom, men jeg synes godt nok at du bliver udnyttet hvis der ikke foreligger en klar aftale om at du sørger for de nævnte ting - de andre er vel helt med på at det er en selvpasser stald.


Hvis jeg var dig, så ville jeg foreslå at der bliver lavet en klar fordeling af arbejdsopgaverne, hvor alle tager deres tørn, og hvis det ikke kan lade sig gøre, så må de enten til pengepungen (hvis du altså er villig til at gøre arbejdet mod betaling) ellers må du melde ud at du for fremtiden kun sørger for din egen hest.


Bare fordi du har været flink i en periode behøver du ikke lade dig udnytte til tid og evighed, så jeg synes sagtens at du kan tillade dig at tage penge for det, synes faktisk at det er frækt at de andre ikke selv har tilbudt det.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 21:59

Meld klart ud at du føler dig udnyttet og at det gider du ikke mere. Hvis de andre af uvisse grunde ikke kan lukke deres heste ud og ind, har du mulighed for at gøre det. Det koster 100 kr om måneden for udluk og 100 kr for indluk. Fodringen få de så med oveni hatten. Dem der ikke vil betale - ja de må klare sig selv.


Det bedste ville da klart være at finde en turnus ordning, hvor man hver især jo kan bytte, hvis der kommer noget i vejen, men er det ikke muligt ser jeg kun det andet som en løsning. For du skal sku ikke gøre det gratis - det er ved gud at udnytte folk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 serviceordning.. - kun mod betaling
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 22:04

der hvor jeg står opstaldet koster det 300 kr for ud og indlukning om måneden og 200 for kun udlukning. Det er kun i hverdagene - i weekenderne må man selv ordne det.


Hvis det skal være inkl weekender for både ind og udlukning, så vil jeg sige 500 kr om måneden..


Men ellers må du jo bare sige til staldmødet at du ikke lukker hestene ud længere, men du gerne vil gøre det hvis de betaler dig.


De bliver sikkert mopsede, men det må du tage som det kommer. Folk bliver jo altid sure når den service de er vant til bliver taget fra dem.



** Stavefejl er gratis **


ALBION DRESSURSADEL KØBES, 17,5 og wide bom

0
0
Svar på denne tråd
 
 takkkkerrrrrr
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 09:30

det glæder mig så mange har gide svare på mit indlæg


jeg har et par gange brokket mig og så har der blevet hjulpet et par dage og har så været det samme igen


jeg har intet imod at hjælpe

men ikk at jeg direkte hænger på det som jeg føler jeg gør nu


jeg fik fat i x derover igår og vi snakket lidt frem og tildbage om at de kunne lukke ind aften og jeg om morgen


men nu må vi se jeg har lidt kigget på

et opstaldningsted her i nærheden


da aftaler før ikk er holdt




rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 udlejer
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 12:18

Altså der må jo være nogen af lejerne der ikke forstår hvad selvpasser indebærer.......... men hvor er udlejer henne i denne forbindelse, for det er vel ham/hende der har opsat "regelsæt" for deres udlejning, og det har de vel også en vis pligt til at følge op på bliver overholdt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med at slå en seddel op
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 16:05

Ud og indluk tilbydes pr 1/9. Pris 200 kr pr måned feks.

Hopper de på alle 3 har du næsten gratis opstaldning.

Men du skal selvf. kun tilbyde det hvis du kan/vil og alligevel lukker din egen ind/ud.


Ellers kan du foreslå på staldmødet at i hver især får faste dage.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider