Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Købt brugt bil privat
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 13:53

Jeg har købt en brugt bil, eller rettere sagt, min mand har købet en brugt bil privat, betalte og kørte bilen hjem den 17. maj.


Sælger oplyste, at bla airconditionen var i orden. Sælger virkede ærlig og reel.


Et par dage efter, tog manden og bilen en tur fra Nordsjælland til Fyn og retur. På vejen hjem lød der underlige lyde fra bilen så vi turde ikke andet end aflevere den på værksted.


Følgende konstateres:

Hjulene foran var ikke fastspændt korrekt.

Aircon, virker ikke.


Dette har vi nu gjort sælger opmærksom på.


Værkstedsregningen, bare for reservedele vedr aircon, løber op i kr. 6.100,-. Dette vil vi da meget gerne har "dækket".


Hvordan er det med reglerne når bilen er handlet privat og når sælger oplyste (mundligt) at aircon virkede.


Kan vi sende "regningen" for reservedelene til sælger eller anmode og en % del, evt. 50% dækning af reservedelsregningen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 12:16

Nej det tror jeg desværre ikke at i kan, da du oplyser, at det er en privat handel. Dog undtagelsesvis såfremt du har en dokumenteret garanti med fra sælger på at han evt. står inde for div. dele på bilen i x antal måneder, som en form for privat garanti.


Mvh


Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Importeret Cremello varmblodshingst af super afstamning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tin ahar ret
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 13:27

I har egentligt ingen rettigheder med mindre i kan bevise at sælger har handlet i ond tro. Dvs at han med vilje har "snydt" jer. Og det kan altså blive meget svært at bevise og en advokat vil nok koste en del mere end 6000 kr.


Det er desværre den risiko man løber når man handler privat.


Det eneste jeg mener man har som rettighed er at man kan aflevere bilen retur indenfor 24 timer hvis den ikke er i orden. Efter 24 timer hæfter man selv.


Man kan jo også sige at ved privat handel har køber selv pligt til at få undersøgt bilen ordentligt inden køb.


Tror desværre i må betragte dette som en dyrt betalt erfaring.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 vrøvl... ^
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 21:45

Kan du bevise at der en fejl der var tilstede på købstidspunktet, så kan du få et afslag i prisen svarene til udbedring.


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg købte
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 18:54

brugt bil skrev jeg under på en kontrakt, hvor der stod at jeg købte bilen som beset uden nogen form for garanti.


Men nu ved jeg jo ikke om I har skrevet under på noget ?



MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider