Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Gulplade-biler?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 23:39

Sidder og kigger på biler, og drømme mig væk i den ene store bil efter den anden, men ak prisen er jo høj..


Skal bruge en bil som kan trække trailer plus hest/heste og som er hundevenlig (Læs: plads til hundebur med retriever - Muligvis 2) Behøver ikke at bruge bagsædet til passagerer.


Vil jeg kunne købe en gulpladebil med tilladelse til privatbrug? ELler skal man ind over et firma først? Og hvad kræver det, for at en bil kan være på gule plader til privatbrug?


Har læst inde på skat ang. gulpladebiler, men synes næsten jeg blev mere forvirret derinde


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb en volvo-
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 08:31

Jeg har altid brugt volvo, når der skulle være plads til både barnevogn, klapvogn, hund, 2 autostole til ungerne, plads til både manden og mig og træk der kan klare en heste trailer.


Bund stabil bil, der uden problemer klarer det hele.

Jeg er nu, efter 30 år som volvokører, på min 4 volvo. nu hvor ungerne er store og selv har bil, er det ikke mere en stationcare men en alm. volvo personbil.

Alle mine volvoer er købt brugt og har alle været disel biler.





IMC

0
0
Svar på denne tråd
 
 Papegøjeplader
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:22

I dag kan du ikke købe en gulpladebil som privat, private biler vil være på det der hedder papegøjeplader.


Vi har en Toyota Sportsvan, den vil også dække dit behov. Den må trække 1500 kg. Vi gav knap 50.000 for en 8-9 gammel velholdt bil, købt privat.


Mvh.
Charlotte


Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 15:13

Vi har en citroen c5 fra 2002. Der er en person bil så ingen problemer med de gule plader. og billiger vægtafgift.

En citroen c5 fra før 2005 (mener jeg) må vejes om så den må trække 1900 kg. det er vores. Der er ingen der har kunne svare mig på hvorfor de ikke må trække 1900 kg fra starten af, får der laves ikke om på bilens vægt, normalt når man vejer om må bilen laste mindre.

Der er ikke særlig mange der ved at en ældre c5 må vejes om, det var et rent tilfælde vi fandt ud af det. Og vi har stået kos en citroenforhandler som ikke troede på os.


Venlig Hilsen

Anni og Sava!!



Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges.

Avls/ridehoppe og føl sælges.



Stald Dunkans


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mitsubishi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 02:49

Jeg har en mitsubishi Grand Pajero (den korte model) fra ´03.

Den må trække 3300kg og der er 4WD.

Det er kun nyinregistrerede biler der får papegøje plader på(gul/hvid) Min har det flotte klistermærke fra SKAT med at bilen må bruges privat. Det vil blive siddende, også hvis jeg sælger bilen. Det er kun hvis jeg vælger at gå på motorkontoret og give 1100kr for at få de nye plader på, at dette skal pilles af.

Da jeg købte min bil havde den kørt 78000km og kostede 160000kr, skulle jeg sælge nu ville den koste omkring 110000kr

Du skal altid kigge efter biler, hvor der er betalt afgift...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mercedes Vito
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 12:11

Vi kører en mercedes vito kassevogn med 3 sæder og masser af plads bagi til udstyr - hundebur m.m


Den kan trække en trailer med 2 heste .


den er fra 1999 så den er på gule plader med klistermærke i baggrunden fra SKAT - så den må gerne bruges privat.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 16:58

Vi har en Mitsubishi Pajero fra 1995 som er på gulplader og må bruges til privatkørsel. Bilen har kørt 190.000 km. og havde altid stået inde og passet med alt. Så der skulle gerne være mange gode år i den endnu.


Vi valgte at kigge efter en ældre model, så vi ikke skal betale den høje misundelsesafgift.

Vores bil må trække 2800 kg. og der er god plads bag i bilen til f.eks. hundebur.


Vi fik ikke udleveret noget klistermærke da vi hentede nummerpladerne hos SKAT (den stod uden plader da vi købte den).

Kan ikke lige huske begrundelsen, men det var vist noget med, at det kun er gulpladebiler efter en bestemt årgang, der skal have dem.



Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 21:08

Tak for jeres mange svar.. Der er helt klart kommet nye muligheder til!


Et tillægsspørgsmål: Hvis bilen er på gule plader/papegøjeplader, så er vaægtafgiften vel den samme, som hvis den var på hvide plader?


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 21:43

Nej den er billiger på hvide plader. men hvor meget kommer an på hvornår bilen er fra.


Venlig Hilsen

Anni og Sava!!



Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges.

Avls/ridehoppe og føl sælges.



Stald Dunkans


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2010 10:00

Nej vægtafgiften er bestemt ikke den samme for biler på hvide plader og på papegøjeplader. Når bilen er på papegøjeplader skal du betale den såkaldte misundelsesafgift oven i vægtafgiften, hvilket betyder at det kan blive en temmelig dyr affære - f.eks. betaler vi 9700 kr om året for min mands pegeuot expert - og for de helt tunge firhjulstrækkere er afgiften endnu højere, så undersøg det lige inden du køber bil for det kan blive en temmelig kedelig overraskelse når den første opkrævning på vægtafgift kommer. Du kan se afgiftssatserne på skats hjemmeside.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2010 21:09

Nåh for søren da.. Ja det giver jo et andet billede - Så hellere spare lidt mere op og købe en bil på hvide plader!!


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2010 12:43

Ja, eller find en gulpladebil fra før 6. måned 1998 - der betaler man ikke den høje misundelsesafgift


Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ObsObs
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 15:30

Lige en bemækning, til sidste kommentar. -samt er under 2 tons i vægt. Samlet vægt.


Kører selv gulplade bil, en citron...*s*;) Xsara, fra 99, kørt 250000, med træk. Gav for 1 år siden, 20.000 for den, forsikring med kasko 2200 pr år, vægtafgift 2200 pr år. Alt i alt i rep 3500 på over et år. Kører 16,7 på en L. benzin. Så ja alt i alt en super bil, som nemt kan flytte mine ponyer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alla kan købe en gulplade bil...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 05:43

Hvis du er privat, skal momsen bare være betalt ind på den. Men det er der masser af gulplade biler der er.


Hvis du holder dig til biler fra tidligere end 2/6-98 slipper man for straffafgiften.

Hvis du køber en Benziner er den endnu billigere i vægtafgift end samme bil i Diesel.


Klistermærket til gulpladebiler der er frikøbt til privat kørsel har også en eller anden skæringsdato (senere end 29/12-97) for min bil har gule plader, må bruges privat, har ingen klistermærker, ingen papagøje plader, og ingen straffafgift, samt lav vægtafgift da den er på Benzin.

Det er en Toyota GX90 3,4L.


Den er suveræn til at trække trailer.. Trækker fantastisk, kører næsten det samme pr litter som ved almindelig kørles (nemlig ikke ret meget), har 4wd.

Kan man høre jeg er vild med min bil?


Mvh
Jackpot


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider