Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Vandafledningsafgift?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 15:32

Jeg skal snart til at have heste opstaldet hjemme hos mig selv, og er derfor interesseret i at vide om man også skal betale vandafledningsafgift af det vand man bruger til hestene, da det jo ikke skal afledes igen, når de drikker det?


Vi har offentligt vand.


Så et sted at der var en der skrev at man skulle sætte en måler op, men kan ellers ikke finde noget om det.


Nogen der ved noget om det?




Med Venlig Hilsen

Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 17:33
Ja du kan sætte en bi måler op i din stald. derefter meddeler du dit vandværk at den er sat op og de kommer så at tjekker og blomberer den. Når du så skal aflæse vand skriver du måler standen op fra begge målere så trækker de selv det fra på bi måleren så du ikke kommer til at betale vandafledning afgift af det tal der står på bimåleren. Håber du forstår for det blev vist lidt rodet skrevet.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl


Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afhænger af kommunen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 19:19

Vi har bimåler på stalden, men ved forespørgsel hos både skat og kommunen, har jeg fået at vide, at vi ikke kan slippe for vandafledning, da noget af vandet bruges i vandspiltov, rytterstue etc. Så hvis man skal slippe helt, skal der måler på det vand der går i vandkopperne og kun der.


Jeg gør så det at jeg fratrækker 5 kr pr kubikmeter over momsindberetningen, da det er det som man skattemæssigt kan fratrække for vand anvendt processmæssigt.





Mvh

Mette & Lunapigen



www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandafgift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2018 13:48

Skal det forstås sådan, at man så heller ikke kan slippe for afgift for det vand der bruges på folden. og kan man kun slippe for det i stalden hvis man har vandkopper.


Gør ik´ting svære end de er.

Logik er tit en løsning.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider