Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hjælp til gældssanering
Forfatter: 
Dato:  12-04-2018 13:48

For et par måneder siden fik jeg endeligt samlet mig mod til at forlade min alkoholiserede og voldelige mand gennem 22 år.

 

Nu er min næste udfordring dog, at huset, som røg på tvangsauktion, stod i mit navn, så jeg dermed er efterladt med en større gæld.

 

Min veninde har anbefalet mig at søge gældssanering, men efter jeg har siddet og kigget på nettet, ved jeg ikke, om jeg kan overskue det. På denne hjemmeside, www.raadompenge.dk/gaeldssanering, beskriver de, hvad det kræver, og hvordan man gør, men jeg synes godt nok, at det virker meget omstændeligt.

 

Mit spørgsmål er, om der er nogen herinde, der ved noget om gældssanering, og som måske har været turen igennem? Måske er processen slet ikke så slem, som jeg umiddelbart tror?

 

Tusind tak på forhånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 07:53

Jeg kan desværre ikke hjælpe med gældssanering, men hvor er det godt for dig, at du er kommet videre.

 

Al mulige held og lykke på din vej fremover.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 08:28

Af hjertet tak, Julle :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Py, sikken en omgang
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 09:42

Jeg mener at vide, at det sted, som skal behandle ansøgningen, også er pligtig til at råde og vejlede dig.

 

Jeg ville prøve at ringe til "Retten" i dit område og høre nærmere.

 

Alternativt er der mange steder mulighed for råd og vejledning i "Advokatvagten" (tror jeg det hedder). Det er vist nok gratis, juridisk rådgivning, som har sporadiske åbningstider. Hør evt i din Borgerservice.

 

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kontaktet Skifteretten
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 11:43

Jeg prøvede at kontakte Skifteretten, og du har fuldstændig ret i, at de gerne vil hjælpe mig med at udfylde blanketterne.

 

Tusind tak, Nyagergaard :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille anbefaling herfra
Forfatter: 
Dato:  25-04-2018 15:43

Hej,

Hvor er jeg bare glad for at høre, at du har taget den beslutning i dit liv Men samtidigt også rigtig ærgerlig over at høre hvilken økonomisk situation du nu sidder i...

Jeg ved desværre ikke noget om gældssanering, så her kan jeg ikke hjælpe, andet end at jeg er enig med de andre i at du bør søge professionel hjælp, så du er sikker på at du får søgt rigtigt. Kan godt forstå at en sådan proces er uoverskuelig at skulle stå med alene.
Men jeg skriver egentlig på dit opslag, fordi jeg til daglig arbejder som blogger for en sammenligningstjeneste for lån. Derfor har jeg lidt viden om lån, penge og kreditorer og tænkte at jeg i hvert fald som det mindste lige kunne anbefale dig to ting:

1. at sørge for at du har et godt overblik over banker/kreditorer, lånemuligheder og vilkårene til lån, hvis du får brug for at låne penge for en kort periode. Kan forstå du jo har en presset økonomi, og det er netop ekstra vigtigt at du tager de rette økonomiske beslutninger herfra.

2. og som det vigtigste vil jeg råde dig til at gå i tæt dialog med dine kreditorer og forklare dem din situation. Hvis du inden da har undersøgt dine rettigheder og hvilke vilkår der findes i lånebranchen, så kan det være de kan hjælpe dig videre herfra og at du ved hvilke krav du kan stille til dem

 

Her er et par links til siden hvor jeg/vi skriver om nyttige informationer om lånebranchen, for at gøre det hele lidt mere overskueligt for alle:
fair-laan.dk/laan-penge/saadan- forhandler-du-bedre-rente-banken/
og
fair-laan.dk/laan-penge/hvorfor- boer-man-sammenligne-laan/

 

Vi har blandt andet skrevet om hvordan du forhandler med din bank og hvorfor det er vigtigt at sammenligne lån, inden man tager økonomiske beslutninger. Måske det kan give dig et bedre overblik.

 

Og så ønsker jeg dig al mulig held og lykke i livet og med din økonomi.

 

De bedste hilsener fra mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gældssanering budget
Forfatter: 
Dato:  27-07-2018 17:13

Update

 

Via Skifteretten fik jeg kontakt til en gratis gældsrådgiver, som hjalp mig med at udfylde blanketterne - og heldigvis for det, for der skulle godt nok udfyldes en hel del!

 

Noget af det vigtigste for Skifteretten var mit fremtidige rådighedsbebeløb, og derfor skulle der lægges et budget. Gældsrådgiveren, som jeg hjalp mig, er tidligere revisor, så det var nemt for ham, men bestemt ikke for mig!

Det tog os 4 timer at lægge budgettet, men skulle jeg have gjort det selv, ville det have taget 4 dage!

 

I kan i øvrigt hente et gratis budgetskema her: xn--penge-ln-g0a.nu/budget/ - hvis I selv vil prøve det.

 

Nå, men nu er blanketterne blevet indsendt, og så er det bare at vente. Min gældsrådgiver siger, at det kan tage op til 2 måneder, før jeg hører noget, men det er jo sådan, det er.

 

Ha' det godt alle sammen, og tak for jeres store hjælp.

 

Knus fra mig

5
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt skifteretten
Forfatter: 
Dato:  02-10-2018 21:28

Jeg kan anbefale dig, at tage kontakt til skifteretten og få kontakt til en gældsrådgiver. De vil kunne hjælpe dig med vejledning og guide dig igennem forløbet.

 

Du kan i øvrigt hente et budgetskema gratis her: www.hurtiglaannemt.dk/faa-stoerre- overblik-din-oekonomi-budget/ og samtidig få tips til lægge et budget.

 

Held og lykke med det hele

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider