|
|
| Passende højde på hest ? |
| Forfatter:  |
Sandra (Beauty Star) |
| Dato:  |
24-06-2008 21:11 |
|
Hej ænder  Da jeg har kig på en plag og er lidt i tvivl om han bliver høj nok, vil jeg gerne høre hvad jeres mening omkring en passende højde for henholdsvis hest og rytter er ?  Og skriv også gerne hvad jeres og jeres pony/hests højde er 
- Sandra Skøtt Bakkegårdens Beauty Star. .. nobody will ever take your place girl <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
jeg er en 172, vasjo er en 160, hvis jeg skulle have hest nu, havde jeg nok valgt en på 167 stykker..
.. Mie Cavasjo ♥you're simply the best.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min hest et 137-140 og jeg er 182. Han er en islænder, så det gælder hvis ikke helt 
Men når jeg engang skal købe en stor hest, bliver det en på 170+ Der passer min højde bare bedst. Har haft en hest på 160, som var meget kraftig af bygning, og det så ikke helt harmonisk ud. Så har jeg redet en araberblanding på 157, det ser heller ikke helt godt ud. Det er også svært at bruge schenkler ordentligt, når mine ben bliver så lange til hesten.
mvh Anna med dejlige Topas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 9876567890976 |
| Forfatter:  |
AmalieNørregaard (Fylla) |
| Dato:  |
24-06-2008 21:19 |
|
Fylla er 141cm og jeg er 174cm, men min ponytid er også ved at være forbi nu  En hest til mig skulle være mellem 170-180 
± Amalie Nørregaard. - hende med den lækre pony, Fylla. Vinder af JHN's Dressurchampionat 07 for kat. 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Højde på rytter/hest. |
|
|
Det kommer an på personens benlængde.  May Ray er 156, jeg er - åbenbart - 161,6 (målt for 1½ uge siden, jeg troede, jeg var højere ). Jeg kunne sagtens have redet pony med min højde, men desværre er ponyårene gået..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Sandra (Beauty Star) |
| Dato:  |
24-06-2008 21:24 |
|
Jeg er 159 cm. så hvor høj ville I skyde på en hest til mig skulle være ?  Beauy er 145 cm. og nogengange ser jeg næsten lille ud til hende :b Så hjælp lige lidt ænder 
- Sandra Skøtt Bakkegårdens Beauty Star. .. nobody will ever take your place girl <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvis du er 159, så ville en hest på 150-155 være rigeligt høj.  Min ridelærer er ikke ret høj, omkring 164 vil jeg tro, hun har en hest på 165 og en på 173. Hun ser ret lille ud til begge to, syntes jeg.
mvh Anna med dejlige Topas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123565 |
|
|
Jeg er 173½ og Felix er 168 
Marie & Felix Albæk uden Ceres Mørk siden jeg vil aldrig glemme dig, aldrig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <hehehh |
|
|
Jeg har altid hørt rytterens højde +/- 20 cm. Og det passer vist meget godt. Så hvis du er 165, så mellem 145-185.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfsdfdsfsdf |
|
|
Er jeg den eneste der rider en hest der er større end mig selv?  Jeg er 167 og Sonny er ca. 175-180..
╔══════╗ Trine ╚══════╝ Sonny <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er 175, Arkimedes er 173 Gabriel var 161 og desværre for lille til mig Men nu har jeg også lange ben.
____________________________ Kia; It's hard to give up the one you never thought you'd leave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mr. Malle |
|
|
Synes at det plejer at passe okay med ens ejen højde. (ved godt der er en masse undtagelser) men man er ikke helt forkert på den hvis man har en hest på ens ejen højde..
>> Isabella & Mr. Malle << -Nu med ejen pony! RIGTIGE piger rider DRESSUR! **Med dressurponyen Mr. Malle**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Jeg er 162, og for stor til min pony på 145 
Emilie Watson ♥ Egocentreret blondiebabe -Og stolt af det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
160 ville jeg mene sandra..
.. Mie Cavasjo ♥you're simply the best.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehehehhe |
|
|
. min gamle part var 149 cm og på det tidspunkt var jeg 171 cm.
... amanda karlsen styrke er at give slip
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjhgih |
| Forfatter:  |
Sofie og Aberdeen |
| Dato:  |
24-06-2008 23:22 |
|
jeg er ca 178 cm. og min part er 164 cm
Sagde sofie med sin fantastiske Dansk varmblod part Aberdeen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Sandra (Beauty Star) |
| Dato:  |
24-06-2008 23:49 |
|
Altså ham jeg har kig på, ender med et slutmål på omkring 158-9 i stg., så det passer vel meget godt ?  Har bare altid hørt at små heste ikke kan klare sig imod de større, så er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre :/
- Sandra Skøtt Bakkegårdens Beauty Star. .. nobody will ever take your place girl <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa. |
|
|
Jeg er ca 175 og min hest er 155 stg. Ja han er en lille hest, men er mest til de små 
Med den dejlige traver, Face The Feat - som bare kaldes Findur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æl'''æ'æl |
|
|
jeg har en på prøve, hun er 160 & jeg er selv 150-155 (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
| Forfatter:  |
Helene ♥Speedy♥ |
| Dato:  |
25-06-2008 11:32 |
|
Jeg er 161 cm høj, den pony jeg rider til undervisning er 146 stg. Hvis jeg skal have hest, skal den nok være omkring 160-165 stg.
Hilsen Helene Som desværre ikke rider på ponyen Chanell mere :-( Men nu rider ponyen Sonny:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhkjkjkkjjk |
|
|
Det kommer an på hvad du skal ride, er det dressur kan de godt have det, men det kommer jo helt an på hestens gang osv (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
jeg er ca 166 og min hest er 166 men syner meget mindre (:
// Line Chikitta Roma <'3 & Line Olsen. Oldb. sælges !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalaa |
|
|
Jeg er 173 cm og min nyindkøbte hest er 162 - men vokser nok et par cm da hun er 4 år  Men hun syner større og synes vi passer godt i højden 
Mathilde Fryba » Tidligere mathilde ♥s-bine♥ » nu med »Aggiore«
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er iikke helt sikker på min højde xD.. |
| Forfatter:  |
Nunnih ♥Moi♥ |
| Dato:  |
25-06-2008 16:15 |
|
Jeg er ca. 1,58 - 1,60 . Jeg vil skyde på at den hest jeg rider er lidt over 60.. Så høj er hun heller ikke. xD.. Hvis jeg skulle have min egen hest skulle den max være 1,70 og min. 1,40.. Elsker de småå 
Nunni'h Skrev ^^, Ej gjorde hun? Vær mod andre som de skal være mod dig. Intet andet x']
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
på et tidspunkt i dressur klassener, kan de heller ikke--
.. Mie Cavasjo ♥you're simply the best.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej . |
|
|
Jeg er 1.75 , og Calico er ca 1.60
- Sagde - Nanna - Med plet hesten Calico<3 - Verdens mester i at gøre så beskidt ;b Rid bedst, rid Dressur hest =D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Højden på en hest synes jeg overhoved ikke,kan bedømmes ud fra ens egen højde overhoved. Jeg er selv 1.63 og har nu en 4 års, som efterhånden er 1.70  Ham kan jeg sagtens ride, fordi han har meget mere ben end krop. Jeg har redet heste på 1.68, som bestemt ikke skulle være større, da der var meget mere krop en ben. Det kommer utrolig meget an på hestens type og din benlængde.. Ikke kun på hvor høj du er.
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| thilde |
|
|
jeg er 163, og thilde er 174 (: men det kommer jo også an på hestens bygnig osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12233334 |
| Forfatter:  |
Anja90 |
| Dato:  |
27-06-2008 11:38 |
|
Jeg er 170. Og Joe 187-89. Og Joe er kun lige blevet 3 i år.. Men jeg ser faktisk ikke så lille ud på ham som jeg troede jeg ville..
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg er 156 cm, så jeg er ikke lige den højeste. Mine pony år er forlængst udløbet, men passer faktisk bedst sammen med ponyer.
Min halvpart han er 158 cm, og ham passer jeg fint sammen med. Jeg kan dog godt se lidt lille ud på ham, især for tiden, fordi han er så tyyyk. 
Min egen lille Ja'thopa, på 2 år, er omkring de 146 cm, men regner med at hun bliver mellem 150-155. Perfekt højde! 
Lige et billede af Santana og jeg:

Jeg tror godt du ville kunne passe fint sammen med en hest på 158-162 cm.  Kommer jo an på om du har lange ben (selvom du ikke er så høj). 
Selv har jeg rimelig kortre ben, så de heste jeg rider skal helst ikke være for kraftige, ellers kommer jeg til at ligne en dværg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tutelitu (; |
|
|
25/3 2008 sorgens dag - R.I.P Lucky, du vil altid være i mit hjerte!
Jeg elsker dig Markus, min nye stjerne! Du får mig altid til at smile!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.' |
| Forfatter:  |
Line »Rhapsody« |
| Dato:  |
27-07-2008 23:07 |
|
Jeg er en 157, og Rhapsody er en 154. Jeg synes faktisk at vi passer perfekt sammen (:
Line Rhapsody my soulmate
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Jeg er ca 166 og Epirus er 149 m. sko 
Jeg synes jeg er for stor til ham. Svært at indvirke rigtigt når man skal hive benene op for at nå ham.
'Min' nye hest Estipona er ca 160 vil jeg skyde på og passer noget bedre højdemæssigt (: Hende må i desværre vente med billeder af. Når jeg selv skal ud og have hest engang bliver det en på 165-170 cm +/- selvfølgelig efter hvilken det nu lige er der er hestEN 
... Sofie Støjko - med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus OX Nu også med den fantastiske F.A. Estipona OX
The one and only - Arabisk Fuldblod <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zzzzzzzzzzzzz |
| Forfatter:  |
Jennifers »Præsentation« |
| Dato:  |
28-07-2008 09:48 |
|
Nu rider jeg jo på Mads der er en fjordhest så der betyder højden ikke så meget. Men alle siger at vi passer perfekt sammen. Han er lidt over 150 og jeg er ca. 165. Jeg har desværre ingen billeder men når jeg får taget nogle engang kan i få det at se.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse på hest |
|
|
Jeg er 1,75 m og det samme er Carlos. Jeg synes han er meget stor, men alle andre siger vi passer perfekt sammen i størrelsen :b Nok bare mig der er en kylling 
Christina Buhl .. Nu uden Major<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
Det er jo ikke alene højden men også drøjden. Jeg rider 2 stk. dybt forskellige heste. Alfredo på 1.72 men spinkel. Heiduc på 1.63 men bred. Jeg passer godt på dem begge og jeg er selv 1.80.
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asasasas |
| Forfatter:  |
Lotte ♥Monique♥ |
| Dato:  |
28-07-2008 10:11 |
|
jeg er 171 og monique er 155-158.
LOTTEPOTTE -Nu med fantastiske Monique. -Og ridning på en dejlig Gorba/Balou. ♥Gorba, you will always bee in my heart.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
felix er 168 og jeg er 173½ og meget langbenet . Burde nok have fået en hest der var lidt størrere, men når de for det meste bliver over 170 går gangen lidt af dem . 
Marie med Felix Albæk uden Ceres Mørk Jeg vil aldrig glemme dig, aldrig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vickiz3 |
|
|
Jeg er ca. 165 og jeg har Vicki på 137:  det ser sådan ud xD Så har jeg Black på 136-137, men meget spinklere bygget.  Så har jeg Bertha på 147 cm, det ser sådan ud:  Min 2-års er foreløbig 164 :D
» Signe Holm Victoria .. Black Power .. Harald .. Bertha <3 R.I.P Zenia. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej ænder |
|
|
Jeg er 169 cm. og Pegasus er 145 cm. og Dreamy er 152 cm. 
Maiken med Dreamy & Pegasus The smile on your face R.I.P Lotte <3 /':
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| werwrwerwe |
|
|
Det kommer ikke så meget an på din højde og hestens højde. Men hvor bred hesten er, og hvor lange dine ben er  Vil umidlbart tro at du skal have en ret spinkel hest over ryggen, da du ikke har så lange ben 
Sissel aka Tiss Med Jackie. I look like an angel, but i am a devil. Joy Salina & Toscha, savner jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heheheh |
|
|
Jeg, 153 (vokser ikke mere), hesten jeg rider, 167 Det er noget af en forskel, især fordi hun har gået og lavet nul og niks de sidste år, og ligner hun er i fol. Hvis jeg selv skulle have hest på et tidspunkt ville jeg vælge en på 155 ca. Foretrækker heste frem for ponyer.
Z L N D I E En hver afslutning er en ny begyndelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Maria ♥Anton♥ |
| Dato:  |
30-07-2008 11:51 |
|
Jeg er 165 og Anton er 147 og det ser sådan ud :  Jeg er en smule for stor, men det er også mit sidste ponyår ( øv øv) Hvis jeg skulle have en hest skulle den nok være omkring 163 -165 ( tja, min egen højde ) 
© Maria og Anton © Skyggen og lyset er godt fordelt, men menneskets syn er kort, vi glemmer at tage lyset med hvor skyggen synes for sort H. V. Kaalund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|