Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

hvem har ret?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:07

Jeg står i den her suitation at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Jeg er løbet ind i et større problem, mener jeg selv og behøver hjælp fra de kloge :)

Det er sådan, at jeg her i April holdt fødselsdags fest for de nærmeste venner og familie, hvilket var yderst tilfredsstillende.

Nu er jeg dog bare løbet ind i et problem med et af familiens nære vennepar. Deres ældste søn, har en kæreste som rigtig gerne ville med, desværre er det bare sådan jeg kun har set pigen en gang i mit liv og det var et møde på 5 minutter, hvilket jeg jo ikke lære pigen at kende på. Aftenen forinden festen, ved en 10 tiden bliver mine forældre ringet op af denne her familie og spørger så om kæresten må komme med. Jeg svare så tilbage, at det var for de nærmeste og om det ikke var okay for dem hun blev hjemme denne gang. Hun skulle trods alt med til Tivoli og København, her til sommer med vores familier.
De siger så bare okay, og ligger på uden at sige farvel eller noget.

De kommer så dagen efter, tre kvarter forsent, fair nok. Festlighederne går i gang, og de melder sig ligesom ud af samtalen. Men tænker ikke videre over det.

Dagen efter ringer de og siger tak for sidst, osv. Da faderen så begynder at diskutere med min far om at det var yderst forkert at vælge sønnens kæreste fra, hun var jo en del af deres familie, deres svigerdatter. Min far forklare jo så, at jeg trods alt kun har set hende en gang - og hun da altid var velkommen, bare ikke på en privat fødselsdag. Så siger faderen så at min fars datter også altid har været velkommen til deres fester osv. Hvilket gør min far umanerlig ked af det, for der er forskel på en svigerdatter igennem 1 måned, og en datter igennem 20 år! eller hvad? - Alt det her realitere så i at vores familier ikke kan så godt længere. Før i tiden tog vi til fester sammen osv. vi gør det stadig men slet ikke i samme humør - vi er blevet adskilte, og jeg føler mig simpelthen så skyldig over jeg ikke bare sagde ja til den kæreste.

Men, jeg har brug for at vide, hvem der i proteten har ret? - var det rigtig at sige ja, eller hvad? - og er vores opførsel over for hinanden færd?

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:15

Det er lidt svært at bedømme, men syntes da du har 100procent ret til at sige at du ikke vil have kæresten med, når det nu var en for de nærmeste. Selv havde jeg nok bare sagt ja (men det er jo noget helt andet) Så syntes ikke de har grund til at flippe så meget ud over det, i skal jo alligevel i tivoli sammen eller hvad det var en anden gang, - og så kan hun jo måske komme med en dag hvor i kender hinanden meget bedere? (ved ikk om jeg forstod det rigtig men altså)

Pernille i)

nogen er perfekte sammen:b<3

0
0
Svar på denne tråd

jdhjsadhksjad
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:20

Tjo syns da det er okay du siger nej til at invitere hende med - men jeg ville personligt nok havde inviteret hende med :)

(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt
Søger Low's fortid:
www.heste-nettet.dk/forum/7/108150/ 108150/

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:24

et nej er et nej - og sådan er det.

jeg er træt af folk der ikke kan forstå man siger nej, og så skal begynde at diskutere om det er korrekt eller ej.

de må ligesom forstå at det er 'din' begivenhed og det er 'dig' der bestemmer, der burde ikke diskuteres om din mening.

men mon ikke de bliver gode igen?

milhbabye

0
0
Svar på denne tråd

fnhdjvhdjksh
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:26

Tag det ikke så tungt.

Det er dem der opfører sig barnligt og tænk at de gider for derved at miste nogle nære venner.

Det er simpelthen for latterligt.

Jeg forstår dig 100 %, selvfølgelig skal der ikke en fremmed pige med til din fødselsdag, hvis du kun vil have de helt nære venner med.

Take it or leave it...

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:27

pernille: ja s: vi betaler alt i tivoli for de to familier, men det jo en anden sag :)

simone: ok

milh: selvfølgelig bliver de gode igen, men man føler sig skam skyldig over ikke bare at have kunne sig ja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:28

numsefisken: tak :)

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:28

emilie: det synes jeg ikke du skal gøre (:

hold hovedet højt og tænk det er dem der er de gale her.

milhbabye

0
0
Svar på denne tråd

oversrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 18:04

milh: :)

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjk
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 18:16

hmm.. Svært at sige.

Altså jeg kan godt se det fra din side af at du ikke kender hende så godt, men dette var måske muligheden for at lære hende bedre at kende? :)

Men på den anden side, hvis du ikke følte dig klar til at have hende med må de fandme også acceptere det. Det var DIN fest!

Så de overreagerer helt klart.

Men men, jeg havde nok selv sagt ja til at hun måtte komme :)

&& Whatever &&
- Soffi ¤ siden 2/5 2005 -
0
0
Svar på denne tråd

mojndo
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 18:20

jeg havde gjordt det samme som dig. min fætters kærste var ikk med til min brors fødselsdag men da vi havde været mere sammen med hende og sådan kom hun med til min. så sys du har ret. en man har kendt i 5-10 min. sys jeg ikk skal med til en fest.

catrine sørensen & maylie selwyn

- en über lækker equipage.

ponyrytter med stil

Tror du på kærlighed ved første blik, eller skal jeg gå og komme igen? ;D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 18:59

Det hænger endelig sammen, sådan at jeg i princippet ikke har lyst til at blive veninder med hende - der er godt 7 år aldersforskel på os :)

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjklæ
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 19:04

Emilie: men derfor kan man vel godt være Høflig ? :)

Prøv at sætte dig i hendes sted. Hun vil gerne med, men hun må ikke komme med. Ville du syntes det var særlig fedt?

- uanset alder er det da aldrig fedt at få at vide at man er uønsket :)

&& Whatever &&
- Soffi ¤ siden 2/5 2005 -
0
0
Svar på denne tråd

fhdhdhdfdhfhf
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 19:23

Din fest, dig der bestemmer. Man kan SAGTENS tillade sig, at sige fra til nogen. Hun blev jo ikke inviteret med i første omgang, og når der så bliver sagt pænt nej anden gang, så må den ligesom være sevet ind.

Jeg ville skide det en lang snemand, hvad de synes er rigtig eller forkert, det er din event, og vil du ikke have fremmede med, er det da helt forståeligt!

De har ingen grund til at blive fornærmede, og de kunne godt have taget det på en mere voksen måde.

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

dsfshfdhsfdhsdfhsdh
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:05

Jeg er så ikke enig med dig FLAVA BC, jeg syntes at en fra eller til ikke kan skade, og jeg ville selv blive virkelig soret!

Liv..;b

TIDLIGERE ;

>>LIV LADY NANNA <<

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:17

Når du ikke kender chicken og ikke føler for at have hende med - jamen så er det dit valg, at du ikke vil have hende med til din fødselsdag ;)

Det omhandler ikke hvem der har ret eller ej, for du har fulgt din følelse af hvad du ville, og det er sku den eneste rigtige.

Louise Nørskov

R.I.P Dilli Dancer

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 22:34

Whatever: Ja, jeg kan da godt sætte mig i hendes sted. Men jeg havde derimod bare accepteret et ærligt nej. Selvfølgelig skal man være høflig, men syntes også der er grænser for hvilken gæster man tager med. Skulle min søster så også spørge om hun måtte tage sin kæreste med, men min søster syntes ikke han skulle med.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:45

Jeg kan godt se at man skal kunne taget et nej for et nej, men jeg ville nok have inviteret hende med!

- I min familie har kæresterne altid været velkomne! Selvom vi ikke havde mødt min kusines kom han da også med til familiefødselsdag. En gang skal jo være den første og man skal jo lære dem at kende.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Wallaballa
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 14:14

Altså - min kusine fik en kæreste for noget tid siden og ham har vi inviteret med lige fra starten af :)

Jeg kan da godt forstå du er lidt skeptisk, men jeg ville ha' inviteret hende med. (;

Sofie & Cappuccino :}

- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L)

Look into my eyes you will see what you mean to me!

0
0
Svar på denne tråd

lålålå
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 14:19

uha et dilemma.
jeg synes entelig det er fint nok at I stod ved jeres nej osv, men i min "papfamilie" bliver ALLE inviteret med, og det er simpelthen så hyggeligt.
jeg bliver da glad når jeg tænker at min kommende kæreste er inviteret med og at han bliver taget godt imod i stedet for at han skal holde lav profil.

- du skal jo møde hende på et tidspunkt, men hvis du ikke synes at hun skulle med, så synes jeg at det er flot a du står ved det.

'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider