Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Low Länder - Rød vallak, 10 år??
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 19:19

Jeg prøver lykken igen, men det nyt indlæg, omkring min ponys fortid


Jeg købte tilbage i 2004 et rød vallak af en pige i Jylland. Hun viste ikke så meget om Low, andet end fra tidliger ejer (kristine), at hun kaldte ham for Lalle, og havde købte ham fra hans "føde" sted, og at han var en pony der vist havde haft en meget hård start på livet.


- Low er en rød vallak som sagt født den 1-4-1998 (ihvertfald hhvad vi fik afvide), men en lille hvid sok på højre bagben, og en stor hvid sok på venstre bagben, har en lang gemmenløbende blis som også går ned på hans underlæbe og så er han omrking de 144.


Jeg fik da vi købte ham nogle billeder med, fra hans tidliger ejer, og et brev - dette er nogle af de billeder:

1 år ca.


Taget i 1999


- Håber måske nogen mindes en lille rød vallak fra deres tid, og måske kan komme med noget :) Mange flere billede kan ses på min profil.


(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er ikke sikker men,
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 20:51

Jeg tilred engang en pony som hed LowLander og som så ud som din. Ejeren (for en kort tid) hed Kristina. Ponyen blev også kaldt for Lalle og jeg kaldte den for Flegel.


Det er selvfølgelig svært at sige om det lige er den samme pony. Men "Lalle" blev redet til i Vestjylland og så ved jeg faktisk ikke hvor den blev solgt til....


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 HOLD DA OP
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 21:55

Mik27: Jeg er helt sikker på det er den sammen vi snakker om Jeg købte Low af en pige som boede i Henne over i jylland, hvor hun havde købt ham af en der he kristina som sagt, og det lyder jo meget som samme historie du fortæller..


- Du kan ikke fortælle noget mere om ham måske, hvordan han avr dengang osv :)


(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo det kan jeg da:-)
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 18:02

Altså såvidt jeg husker, så var Kristina gravid. Og kunne ikke rigtig lave noget som helst. Og hun havde ponyen opstaldet hos min veninde Tine. Jeg er faktisk ikke sikker på om hun solgte ponyen til Tine eller hvad hun gjorde.

Men jeg havde en hest gående samme sted på græs helt gratis, for så til gengæld at ride Lalle til.

Den var faktisk ret medgørlig. Første gang jeg var oppe at sidde på den var uden sadel hvor Tine og hendes kæreste holdte ved den. Den gav lige nogle sjove hop og det var så det.

Så fik den ellers sadel og trense på og jeg prøvede at ride den lidt med det i longe. Og sådan gjorde vi nogen tid.

Den blev faktisk ret hurtig tilredet og jeg kunne ride den rundt selv.

Så kom der vist en hestehandler som hed Ruth? Jeg er ikke sikker. Men jeg mener at hun købte Lalle for så at sælge den som ridepony.


Det er det eneste jeg lige kan huske


Men det er da godt at høre at den har fået det godt


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 LOW LÂNDER
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 18:17

Mik: Mange mange tak for de oplysninger :) Du kender ikke hende Kristina stadig vel?


(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt
Søger Low's fortid:
www.heste-nettet.dk/forum/7/108150/ 108150/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, sådan da
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:12

Jeg kender hendes navn og ved at hun bor i Esbjerg. Jeg kan sende dig hendes fulde navn i en PB hvis du vil, så kan du selv slå op i de gule sider


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 LOW LÂNDER
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 20:26

Mik: Det måtte du da meget gerne prøve, for kunne godt tænke mig at prøve at finde ud af lidt mere :)


(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt
Søger Low's fortid:
www.heste-nettet.dk/forum/7/108150/ 108150/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider