For mig er der STOR forskel på frem og ned(ikke bag lod), og frem og ind(bag lod)..
Når en hest går frem og ind vil den gå bag lod, og vil ikke strække sine overlinje rigtigt. Den vil hænge i de sener der sidder i halsen, i stedet for at bære sig selv i musklerne.
Et billede af frem og ind:

Og frem og ned er for mig det vigtigste i min ridning:)
hesten vil gå med næsen foran lod, strække sig i hele overlinjen, bære sig selv i musklerne, og bruge sig korrekt bagtil. Rytteren vil også kunne mærke en STOR forskel på hesten når den får som den skal, taler af egen erfaring:)
Her lidt billeder af frem og ned:




Som man kan se er hesten meget mere frigjort i hele kroppen på de sidste billeder, og går langt mere ind under sig end på første billede..
Billederne er af samme hest, min egen:)