Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Forbandede flyvende dyr!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 14:31

Ohøj!

Er der andre end mig der er ved at blive sindsyg af alle de her fluer/myg/hestebremser osv? Der hvor jeg rider er der en super skov der desværre om sommeren bliver total propfyldt med alle disse flyvende irritationsmomenter. Glemte jeg vidst lige at nævne at mit pruhdyr slet ikke kan tage det. Har prøvet alt både med spray og også maske. Intet hjælper.

Når vi er i skoven kan han slet ikke styres og bliver total vild. Han kan slet ikke stå stille og små tripper hele tiden - super Jeg synes det er synd at tage ham med i skoven da ingen af os nyder turen, overhovedt.

Der er desværre kun en udendørs ridebane der i den her hede bliver helt uudholdelig og støvet.

Hvad gør i andre ænder her i sommervejret for at bekæmpe de små irriterende nogle?

Rainbow

- my one and only -

www.Trichia.dk

0
0
Svar på denne tråd

134567
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:47

jeg hader hader hader ALLE sumsum dyr!

på mit gamle ridested har de voldmange af de der blinde fluer

og mine forældres terrasse er fyldt med hvepse!

og i baghaven er der bier...

mine heste har altid bare været fyldt med alt muligt gå væk insekter spray . hvidløg virker på mennesker så kan være det skal prøves på hest engang.

men syntes ikke alt der der gøgl man kan få virker, så jeg forsøgte bare at ignorere det og baske dyr væk hvis de sad steder på hesten jeg kunne nå.

kan godt se det ikke er særlig fedt, men tror bare du blir nødt til at prøve at igronorer hesten blir irriteret af smådyrerne.

heldigvis har mine aldrig været vildt plaget af det. ponyen var mest og det gjorde ikke så meget hvis den begyndte at skabe sig over det. med sine kun 132 er der ikk så langt ned hvis det skulle gå helt galt.

:: Egoise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:59

Der er bare ikke noget værre. Jeg prøver at ride så tidligt som muligt, der er ikke nær så mange af dem, og så godt med spray på - man må prøve sig frem til man finder noget der virker.

Nu rider jeg ikke tur andet end lige op og ned af markvejen når jeg skridter for og af men dengang jeg red tæt på skov og ofte red tur måtte vi også næsten droppe det om sommeren fordi hestene led sådan under det. Det er simpelthen for synd.

Mht. banen, så er der igen ikke andet for end at komme ud af sengen og igang Rider man om morgenen er det altså til at holde ud. Så må man lægge mange skridtpauser ind og korte træningen lidt ned.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Morgen og aften
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 17:25

jeg rider om morgenen omkring kl 4.30 og igen kl. 22, der er de fleste af dyrene væk - for resten af dagen står hestene i en stor klump under vores største træ og ser sure ud pga. alle insekterne.

All the scene girls will know my name!

I only came to make some noise, I only came to dance.

"jeg er underlagt censur i et demokrati"

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 19:52

eurotrash : woow halv 5. er det ikke lige tideligt nok for hestene ?

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

for tidligt?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 02:50

jeg har endnu ikke oplevet at nogen af dem sov, når jeg kom ud på folden - og selv hvis de er trætte må de sove resten af døgnets 22 timer

All the scene girls will know my name!

I only came to make some noise, I only came to dance.

"jeg er underlagt censur i et demokrati"

0
0
Svar på denne tråd

eurotrash
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 12:05

når ja fair nok :P men hold da op, syntes det sejt du kan holde til at stå op så tideligt!

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider