Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Gammel bog om en dyrlæges dagligdag
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 08:35

Hej Ænder.

 

For mange år siden lånte jeg en bog af en bekendt. Jeg kan ikke huske hvad den hed, jeg mener måske at den var grøn på forsiden. Det er en gammel bog.

 

Den handler i grove træk om en dyrlæge hvor man følger hans dagligdag på landet. Som jeg husker den var den rigtig godt skrevet, og vist nok også lidt humoristisk ind i mellem.

 

Er der nogle af jer som måske kender denne bog? SÅ ville jeg bliver meget glad!



Hilsen Helle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Folk og fæ?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 01:19

Måske en bog i serien Folk og Fæ? bibliografi.dk/ content.php?page=autho...alue=11420

 

 


Salvia

 

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 15:16

Jeg ved ikke om det kan være denne bog du tænker på.

 

www.saxo.com/dk/item/kai-knudsen- dyrlaege-i-en-brydningstid.aspx



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser



Vallak tilsalg, bliver 3 år til april

Tjek min præsentation og Herkules´profil.

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kunne
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 17:01

Det kunne lyde som James Herriot. Det er hans bøger der er baggrunden for tv-serien "Folk og fæ".

 

Han har skrevet flere bøger. Jeg har dem selv på engelsk - de er lette at læse - og jeg har læst dem i laser.


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udover James Herriot
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 06:54

Der er vældig god!

 

Er der også bøger af David Taylor, han er nu mere til vilde dyr/zoo dyr, men også morsom (selvironisk). "Pagegøjebid og æselspark" fx. Og "Læge for vilde dyr".

 

Gerald Durrell har skrevet en del (delvis selvbiografiske) romaner ("Min familie og andre dyr" bla.), og noget faglitteratur ("Den overfyldte ark") for zoo-gæster. Han er meget morsom, omend noget "blomstrende" i sproget i sine skønlitterære værker.

Han har også skrevet en af de mest uhyggelige spøgelsesnoveller, jeg nogensinde har læst. I månedsvis turde jeg ikke se i spejlet, når jeg var på toilet om natten. ( Den er i "Skovturen og andre viderværdigheder" den sidste novelle).

 

Endelig har David Attenborrough også skrevet bøger om dyr (han var med på nogen af Durrells ture), men de er nok antikvariske. Dem, der er udgivet på dansk.

 

Dansk er desværre et lille sprogområde, så kun de bedstsælgende bøger af udenlandske forfattere kommer på dansk.

 

Hvis, du kan læse engelsk- og er til katte, kan jeg meget anbefale www.messybeast.com/moggycat/ moggycat.htm

 

"A very purrculiar practice" og "Tales about a catcrazy household"- Sarah Hartwell skriver i den bedste (sjove selvironiske) engelske stil.

 

Hvis du "bare" har hund- er historien om de 4 hunde og en lille tortiekat sjov

 

 

 



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider