Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Hvad anbefaler i?
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 21:48

Godaften HN! :)

 

Jeg har altid været rigtig interesseret i Nordisk Mytologi, synes bare det er dødspændende!

Lige pt har jeg svært ved at gear'e ned når jeg skal sove. Jeg har altid elsket at læse, og plejede at læse inden jeg skulle sove.

Men jeg er rent faktisk løbet tør for læsestof, jeg anede ikke engang hvilke bøger jeg skulle ønske mig til jul, synes jeg har "tømt" markedet :P

 

Og jeg har så meget nemmere ved at sove, hvis jeg har puttet med en bog først :)

Det slog mig at jeg faktisk aldrig rigtig har læst bøger inspireret af Nordisk Mytologi, kender i nogle gode?

Jeg har hørt om en triologi om Freja, Sagaen om Valhal, kan i anbefale den?

 

Alt inden for det emne ville være godt :) det kan også bare være noget andet, som foregår "i det kolde nord". Jeg har fx været glad for Sølvhesten og Skammer-serien.

Skønlitteratur er bedst :)

 

Kender i nogle gode bøger? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Idun..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 22:09

Hejsa

 

Jeg har læst den der hedder Idun, det er vist den midterste i den triologi du nævner. Jeg kunne godt lide den, så hvis det bare er hygge godnatlæsning, så kan den godt anbefales.

 

Jeg selv er totalt med på det skandinaviske krimiflip der er rigeligt at tage af. Men kan ikke læse om aftenen, da jeg falder i søvn efter en kvart side hihi. Men har gået meget hjemme pga operation så har goooodt nok fået læst meget på det sidste.

 

 

 

:0) Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Fionavar- trilogien"
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:19

Af Guy Gavriel Kay. Han er noget inspiret af Tolkkien, og bruger også nogle elementer fra Keltisk, Kong Arthur mv.

 

Ellers er der sådan en som Lars-Henrik Olsen, det er nu mere ungdomsbøger.

www.denstoredanske.dk/ Nordisk_Mytologi/Andre_tekster/ Erik_Menneskes%C3%B8n-serien

 

Hvis man er til det keltiske er der Alan Garner, der desværre kun er oversat i nogen få bøger. "Månen over Gomrath"- er en fortsættelse på en (uoversat bog), så selvom den er elementært spændende, virker den sært ufærdig. Her bruger Garner "Herlatings Einherjar"- der er "Den vilde jagt", som Kay også bruger. Det er også ungdomsbøger, men gode.

 

("Elidor" er mere keltisk, og "Uglestellet" også, men den sidste kræver måske en lidt mere voksen tilgang, -og viden om myten bag. Det er ikke dårlige bøger! )

 

Den vilde jagt er nordisk.

 



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider