Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 God unghestebog
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 09:56

Hej HN'er :)

Ville høre om der er nogle af jer, som kender til en rigtig god unghestebog.

Den skal helst omhandle optræningen af en unghest, og hvor hurtigt man kan og må gå frem.

Hilsen Sofie


Kun hvis man som rytter tænker positivt og konstruktivt, kan man skabe noget hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt nytår
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 01:38

waldemar seunig har skrevet "ridekunstens glæder" du kan købe den på nettet antik for en 50'. Bogen er min bibel- man uddanner sin hest efter de gamle principper-og det tog tid, men uden rollkur og lign.

Han har også lavet en om horsemanship.

Efter min mening burde alle ryttere tvangslæse denne bog!!!


HUSK!!!

HESTE ER LEVENDE DYR

- IKKE ROBOTTER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Andrew McLean
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 15:28

Andrew McLeans bog "Hestetræning - på hestens præmisser" beskriver i detaljer hvad og hvordan hesten bør lære. Bogen tager hensyn til hesten og hvordan heste indlærer bedst, og jeg synes det er rigtig rart for en gangs skyld at kunne læse en bog hvor alt er skåret ud i pap, i stedet for at man skal gætte sig til hvordan de nu lige kom fra det ene skridt til det næste. Den beskriver i detaljer hvordan du lærer hesten alm. god opdragelse, vænner den til trense og sadel, og tilrider den, ink. hvordan hesten lærer at gå fremad osv. Kan fås i de fleste boghandler og koster et par hundrede kroner.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig gode bøger
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 13:13

Jeg har læst Kelly Marks bøger Gode Manerer og Perfekte Partner de beskriver let forståligt intelligent horsemanship, jeg har lånt dem på biblioteket, men må da købe dem selv nu hvor jeg har læst hvor gode de er :-)



MVH Lisette.



Venter føl efter Uno Don Diego og BH Don Schufro i April 2010.



http://www.fortunen-xst.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 20:01

Hej Capse. Mange tak for svaret. Ved du evt. hvor den kan købes til en 50'er?


Kun hvis man som rytter tænker positivt og konstruktivt, kan man skabe noget hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 20:03

Mange tak for svaret Randi. Ja, man mangler nogle gange bøger hvor der ikke er nogen tvivl om hvad de mener.. Endnu en gang tak.

Sofie


Kun hvis man som rytter tænker positivt og konstruktivt, kan man skabe noget hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider