Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 ROSAMUNDE PILCHER
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 01:59

Hej jeg er lige ved at være igennem min anden bog af Rosamunde Pilcher, og er helt forgabt,


er der nogen af jer derude som har læst nogen af hendes værker?


Den første var "Vejen hjem" og den jeg pt. er lige ved at være færdig med hedder "konkylie samlerne" begge bøger fantatiske, jeg læste dem begge for snart 10 år siden og ville gerne tygge mig igennem dem igen fordi det først og fræmmest kunne være sjovt at se om jeg kunne huske hvad der skete, (det kan jeg så ikke he he he) men også fordi jeg de sidste 10 år har forandret mig meget og mente at bøgerne som jeg så sagents kunne lide den gang, nok ville være anderledes at læse nu!! forstå i hvad jeg mere eller er det bare noget vulapyk?


At bogens indhold pluselig vil give mere mening, eller at jeg berdre kunne sætte mig ind i føelserne pga. min egen livserfaring gennem de sidste 10 år.


Sikkert er at jeg ALDIG smidder disse bøger ud, og at jeg nok om 10-20 eller 30 år tager dem frem igen.

er der andre som elsker en god bog, hvad er jer ynglings forfattere osv.


Jeg er også helt vild med Jane Aamund og har læst rigtig mange af hende bøger


Lotte O


Never Give up.......


Dance like no one see you

Sing like no one can hear you

Love like you have never ben hurt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfattere
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 08:52

Jeg har en del bøger af Rosamunde Plicher, og jeg har læst dem alle. Hun er en dygtig forfatter og hendes bøger kan sagtens læses flere gange. Få fat i Før Stormen og I tvillingernes Tegn - begge værd at læse.


Min bogsamling er temligt omfattende - den har et helt værelse selv - og der er alle genre.


Min danske yndlingsforfatter er og bliver Ebbe Kløvedal Reich, hans bog Fæ og Frænde er det mest fantastiske der er skrevet nogensinde i danmark, og hans Danmarksfortællingerne er noget som alle burde læse en sjov og tankevækkende indgang til danmarks historien.


Af udenlanske forfattere er det Bernard Cornwell. Har lige læst Azincourt, og endnu engang var jeg vildt begejstret. Både Kløvedal og Cornwell skriver historisk med deres egen finurlige humor og sprog.


Men ellers læser jeg stort set alt hvad jeg kan få fat i - både det lette af f.eks. Victoria Holt til det mere snørklede og bizarre af f.eks Anne Rice, og gamle bøger af f.eks George Elliot.


God læselyst


Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 08:57

Jeg har en del af Rosamunde Pilchers bøger. Hvis du er i gang med Konkyliesamlerne nu - må du have fat i September. Det er en fortsættelse, og som jeg husker det - endnu bedre!


Hvis du kan lide Rosamunde, vil du formentlig også blive vild med Maeve Binchy. Det er lidt samme stil, men jeg synes alligevel, hun er bedre end Rosamunde ;-)


Hmm...har ferie i næste uge - måske jeg skulle finde et par bøger frem...


Kh. Britt


Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste


Welsh Cob - mit valg



Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt bestemt
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 11:48

At jeg skal have fat i september så, færdiggorde konkylie samlerne idag, måtte fælde en tåre da gamle Phenelope døde


Jeg har også læst Sne i april og mener også hun har skrevet den.


uh... jeg elsker at læse, men de to her var de eneste jeg hvade med mig fra dk. sidst jeg var hjemme, så nu står den på biblioteket og engelsk, det gør det lidt sværer men ikke mindre interresant.


Lotte O


Never Give up.......


Dance like no one see you

Sing like no one can hear you

Love like you have never ben hurt

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-01-2010 20:27

flere af hendes bøger, og jeg synes det er et eller andet utrolig hyggeligt over hendes bøger. Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg føler lidt at jeg selv er til stede når jeg læser hendes bøger, pga hendes virkelig gode person og natur beskrivelser.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider