Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hønsegård
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 17:49

Jeg synes ikke at den hetz der kører mod Patrick Kittel yder ham retfærdighed. Han er faktisk en meget dygtig rytter på en meget talentfuld hest. Der er flere videoer på you tube af ham hvor han træner og så er der denne her fra Windsor hvor han rider kur.

www.youtube.com/ watch?v=K0FMs7Kd7Qw&fe...PL&index=9


Dette er ikke et oplæg til endnu en diskussion om hvorvidt man er til bag lod ridning, taktfejlsridning ell. rollkur. Det er der oceaner af tråde om og der er vist ikke ret mange der er i tvivl om holdningen hos størsteparten at de aktive debatører her på HN.

I de træningsvideoer der er på you tube lige bortset fra "Eponas Reklamevideo" går Skandic faktisk med en rolig/lukket mund og har ikke tungen ude. Jeg har set ham til et stævne hvor han pludselig, midt under programmet får tungen ud. Jeg ved ikke hvorfor og det tror jeg heller ikke der er andre end Patrick der ved, men på daværende tidspunkt red han i hvert tilfælde ikke rundt i rollkur.

Til slut vil jeg gerne pointere at jeg ikke er "rollkur fan". Jeg ved ikke hvorfor de rider sådan, men jeg har forståelse for at man i situationer hvor man rider i en overfyldt opvarmningshal omgivet at "papararzi fotografer" og og "barriereryttere", kan se sig nødsaget til at have lidt godt fat i "strikkerne. Det er ingen nyhed at en del af H-Nderne aldrig ville komme i sådan en situation, for de er jo alle eksperter i at intallere "start og stop knap" på Deres heste og i at ride dem rundt i en ekstaselignende tilstand, hvor intet kan "stresse" dem.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nådadada
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 18:07

Jeg håber da, at du har det lidt bedre nu, hvor du har fået presset noget skidt ud mellem sidebenene?



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 18:21

Nu er jeg spændt på hvornår uddeling at "tudekiks" "cowboy toast" og lignende følger.

Jeg ved godt at ikke er alle debatørerne på hestenettet der mener at det er den rette "HN ånd" at en sag bliver belyst fra 2 sider men mit håb er at der trods alt er nogen der mener at det er nødvendigt, før man stiller sig til dommer over andre mennesker.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bliver lidt nysgerrig...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 18:27

...efter at få at vide, hvem er de debattører, som du "ved" ikke mener, at det er "...den rette HN ånd" at en sag bliver belyst fra 2 sider"?



Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 gokgokgok
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 20:12

Man kan også vælge at sige det på en lidt mere diplomatisk måde. Der er ikke ligefrem tradition for at man lader tvivlen komme toprytterne til gode.

Herunder er der en træningssekvens:


www.youtube.com/watch?v=NPAK_cc5P3g


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Likewise
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 20:58


Der er faktisk også en del HN'ere, der heller ikke lader tvivlen komme hestene til gode.


M.h.t. links til dygtige ryttere:

Denne sekvens har nok snart været vist de første 50000 gange her på HN, men jeg synes stadig, at den er ret imponerende, - totalt kontrol uden hårde hænder, stærke bid, hesten bliver ikke bange og stikker ikke af, når pubikum jubler og larmer osv osv:


www.youtube.com/watch?v=hoW4cwf507g



Og så er der da også denne (også vist en del gange på HN), som - når det nu skal være noget med top-dressur - er til at holde ud at se på (for mig):


www.youtube.com/watch?v=8T3AcvnEuMw



Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurra for Epona
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 21:17

Karen, du skriver..."Der er ikke ligefrem tradition for at man lader tvivlen komme toprytterne til gode"...hvad er der at være i tvivl om i det indslag fra Epona?


Når det så er sagt så synes jeg også det er helt forkert, at der bliver kørt personlig hetz mod Patrik Kittel, for som Epona så rigtigt skriver..."For at være helt ærlige troede vi ikke, at det ville sætte sindene så meget i kog. Det er meget uheldigt for Patrik Kittel, som slet ikke fortjener det, at så meget had vendes direkte mod hans person. Der er mange, mange internationale ryttere der gør det samme, og værre, mod deres heste"...men det er nødvendigt med mere end "bare" roll-kur i dag for at få folk til at reagere, og det leverede Patrik ved ikke at slippe tøjlerne, men blot proppe den blå tunge tilbage i hestens mund og så fortsætte roll-kuren i et par timer mere.

Selvfølgelig er det yderst uheldigt for ham, at Epona filmede det, men godt for hestene i fremtiden - håber jeg...


Karen, du lægger virkelig også op til en sober debat .





MVH Louise



Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.








0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 21:55

.....Jeg kan rigtigt godt lide den signatur, du har.

Jeg synes virkeligt, at den rammer lige i plet midt i problemet!



Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:00

Rosalina

"...hvad er der at være i tvivl om i det indslag fra Epona?


Det taler da sit eget sprog, i godt et minut, ikke engang en hel volte, går hesten med tungen ud af munden. Så snart Patrick bliver opmærksom på problemet retter han det og hesten går med lukket mund og tungen inde den resterende tid.

Jeg og de fleste andre her på HN var ikke til stede og derfor er der ikke nogen af os der ved om det er rigtigt at han red på den måde i 2 timer ej heller ved vi hvordan manden træner derhjemme. Alligevel bliver han straks udråbt til hestemishandler. Det er derfor jeg tillader mig at kalde det for "hønsegård". Disneys tegnefilm med "the sky is falling" illustrerer fint hvad det er der sker.

Det er meget uheldigt for Patrik Kittel, som slet ikke fortjener det, at så meget had vendes direkte mod hans person. Julie T. er jo absolut ikke dum så derfor sørger hun da for at holde sin "sti ren" så hun ikke bliver udråbt til at være den der startede rygterne.

Linda apropos Alerich og Klimke så skal der ikke herske tvivl om at han var en dygtig rytter, jeg har bare lidt svært ved at se at Alerich går bedre end Scandic, man kan da også finde taktfejl og manglende indundergriben på den video du linker til. Hvis du hentyder til det faktum at Alerich ikke går så dybt og hvis du mener det er altafgørende for om en hest går godt, så forstår jeg godt hvad du mener. Jeg har aldrig set hvordan Klimke trænede sine heste og derfor kan jeg ikke udtale mig om hvorvidt han trænede på en mere hestevenlig måde end man gør i dag.

Karen


0
0
Svar på denne tråd
 
 En sympatisk rytter...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:36

En sympatisk, dygtig rytter....


Tja.


Baade i Wiesbaden og i Hagen tidligere i aar gik Scandic med purpur-violet tunge. Det gjorde han ogsaa under opvarmningen til Grand Prix Special torsdag i Windsor; jeg stod ved hegnet og saa det.


Dette er - skammeligt - aldeles ikke et 'engangs foretagende'.



Portrætter males efter foto.


Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)


"Riding is - and remains - an education in Humanity."

www.xenophon-classical-riding.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 00:00

....for mig at se, er du lige præcist inde og har fat i noget af det helt essentielle ang. vurdering/bedømmelse at dressur, gang og hestens bevægelser, når du skriver: "...jeg har bare lidt svært ved at se at Alerich går bedre end Scandic..".


For hvad er godt og hvad er skidt?? Hvad er pænt og hvad er grimt? Hvad smager bedst, æbler eller pærer?

Det afhænger jo bl.a. af øjet, der ser, samt af hvilken baggrund man har eller vælger at have for at synes noget.


Når det kommer til et valg netop ang. smag, og om hvem der synes, hvad der er pænt at se på, så KAN ingen blive enige.

Problemet med dressur er netop, at nogen synes, at det og det er flot, mens andre synes at noget andet er flottere.


Så er det jo meget nemmere med springning. Der kører det på antal nedslag, tid, refuseringer osv. Det er klokkeklare og helt konkrete målinger, der er til at tage og føle på uden noget "smags-dommeri" til at forplumre resultatet.


Det er vel netop fordi dressur opleves meget "subjektivt" af enhver, som kigger på - inclusive dommerpanelet, at FEI har vedtaget de fordringer, som alle dressurklasser skal dømmes efter.


Problemet er bl.a. bare, at


a) det er hundesvært - selv for dommerne - at se selve hesten og dens normalmotorik bag de stadigt mere spektakulære og stadigt mere outrerede bevægelser,

og

b) så længe hestene "gør, hvad der bliver sagt" på stævnebanen, er der en tendens til fortsat at presse dem yderligere uden smålig hensyntagen til deres eventuelle medfødte normalmotorik og adfærd. Og jo yderligere de forskellige ryttere kan presse hestene til ekstreme bevægelser sådan a la Pinnoccios "Der' ingen bånd, der binder mig", des mere begejstring vækker de tilsyneladende hos dommerne og stor del af publikumsmængden.


Det, der så er sket i de seneste år, er at mange forskellige personer med mange forskellige faglige baggrunde er dykket ned i denne nye "dressur-stil" og har gennemanalyseret den, netop på¨baggrund af viden om normal biomekanik og normaladfærd hos heste.

Og de personer har så observeret og analyseret sig frem til, at den "moderne" dressur, som vi i dag ser den udøvet af nogle af rytterne til de store stævner, ikke tyder på at have en særligt gavnlig indflydelse på den enkelte hest, tværtimod desværre.




Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 2 timers roll-kur!!!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 00:20

Karen:..."retter han det og hesten går med lukket mund og tungen inde den resterende tid"...ja, han retter den, ved at holde et konstant pres, mens han propper/putter hestens blå tunge ind i dens mund igen...fantastisk hestevenligt - vi må lade tvivlen komme den stakkels mand til gode, og regne med at det er super rart at være hest i hænderne på denne følelsesforladte rytter.


Jeg vælger altid at lade den mindste tvivl, og her er jeg ikke i tvivl, komme hesten til gode.


Karen: ..."Alligevel bliver han straks udråbt til hestemishandler"... det er mishandlig. FEI har skrevet det, men trukket det tilbage.

Fra Epona ..."I et referatet fra et møde i veterinærkomiteen den 10. april stod der blandt andet: "FEI fordømmer hyperfleksion i enhver hestesport som et eksempel på psykisk mishandling."...


..."Men lige før OL blev afsnittet om rollkur imidlertid fjernet fra mødereferatet på FEIs hjemmeside efter klager fra rideforbund og ryttere"...


..."Der er dog bekymringer om hestens velfærd, hvis teknikken ikke bliver udført korrekt. FEI tillader ikke overdreven eller langvarig hyperfleksion i nogen ridesport, og har en streng steward-ordning for at beskytte sportsheste i alle discipliner", siger FEIs sportschef David Holmes nu, ifølge Eurodressage.

Det hele kan læses her: epona.tv/dk/nyheder/vis/browse/23/ artikel/fei-rollkur-alligevel-ok-1/ ?tx_ttnews[backPid]=27...793fb018ec


Beklager, men nu kom det ud alligevel. Jeg er så harm over at man som rytter, kan reagere sådan på problemet og bare ride videre...det værste er dette her ..."Der er mange, mange internationale ryttere der gør det samme, og værre, mod deres heste"...


Og jeg forstår dette sådan, at Epona ikke billigerer, at sagen bliver personlig, fordi rigtig mange, mange ryttere gør det samme eller værre - ikke fordi de mener, det er forkert det de har vist med Patrik - den video taler for mig (og åbenbart også mange, mange andre) sit helt tydelige sprog.


Læg mærke til hvor "følsomt" han lige korter sine tøjler yderliger, mellem 2:55 - 3:05 - www.youtube.com/watch?v=8hIXGiV4N4k




Og jeg vælger at tro, at Epona ikke skriver, at det foregik i 2 timer, hvis de ikke har dokumetationen i orden.

Fra Epona..."Hvordan kan I skrive, at opvarmningen foregik I to timer, når I kun har lagt fire minutter ud?


Vi stod i arenaen i to timer, mens vi filmede. Nogle gange var kameraet på andre heste, som blev trænet på samme måde. Og der bliver naturligvis skiftet bånd undervejs. Men på lydsporet kan man høre ryttere og klasser blive annonceret, og ud fra det kan det dokumenteres, at vi filmede i to timer, mens Patrik Kittel red sin hest i en mere eller mindre hyperflekteret holdning"...






MVH Louise



Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.








0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 08:44

fortrækker du, at man belyser en sag fra to sider Karen?


Ved at frembringe et nyt synspunkt og herefter gøre sig umage for at få de uenige til at fremstå som fanatiske fjolser?


Jeg synes, at det er fint, at du vil pointere at du har oplevet opgældende rytter ride pænt. Men hvorfor skal det pakkes ind i spydige kommentarere?





Jannie




Hvor der er hjerterum er der husrum


0
0
Svar på denne tråd
 
 kommentar
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 09:23

Nu har det at hesten rækker tungen ud af munden alle dage været et rideproblem - så der har Kittel ikek så meget at kunne forsvare sig med. Når tungen så OVENIKØBET er blå hvilket er EKSTREMT smertefuld for hesten - kan jeg næsten ikke se andet end det har en vis boomerang effekt på dem der forsvar.


Epona har jo heller ikke OPFUNDET det med de blå tunger, det har været talt om gennem flere år, bla. af bladet sct. george som Nina har henvist til flere gange. Dyrlægerne kender også til problemet som du kan se her:


Blå tunge skyldes iltmangel

"Når vi ser dressurheste med blå tunger skyldes det, at der er nedsat blodtilførsel til tungen. Når der er nedsat blodtilførsel, opstår der iltmangel i tungen og den bliver blå", forklarer dyrlæge Marianne Dahl Jensen til EPONA.tv, og uddyber:


"Forklaringen ligger i hestens mund og det er kandaren, altså stangbiddet, og trækket i tøjlen, der er årsagen. Når en hest ikke har bid på er tungen afslappet og fylder hele mundhulens højde. Tungen er et meget bevægeligt og følsomt organ. Med en veltilpasset kandar kan hestens tunge stadig være afslappet og udfylde mundhulen, når tøjlerne er helt løse. Når der trækkes i tøjlen ændres stangbiddets vinkel i forhold til mundspalten og trykket på tungen øges. Tungen, der består af muskler, bliver anspændt, og den trykkes flad. "


"Hvis trækket er kraftigt - det vil sige, at der er tydelig ændring af stangbiddets vinkel i forhold til mundspalten, og hvis trækket bibeholdes over længere tid, kan der opstå nedsat blodtilførsel og iltmangel i hestens tunge. Tungen vil misfarves og blive blå eller blålig. Hvis stangbiddets kæde er stram, vil presset på tungen øges. Hvis hesten går med en stram næserem, så den ikke kan åbne munden, vil trykket på tungen være endnu kraftigere."


"Iltmangel i væv som for eksempel muskler et ekstremt smertefuldt. Det er derfor fuldstændig uacceptabelt, at udsætte heste for ridning der forårsager, at tungen farves blå på grund af iltmangel", mener Marianne Dahl Jensen.


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 11:24

Alexandra


En sympatisk, dygtig rytter....


Jeg mener ikke at have skrevet at Patrich er sympatisk, det kan jeg af gode grunde ikke vide, jeg kender ham ikke gør du?

Forøvrigt så synes jeg ikke dit store forbillede Laura Bertolsheimer på Mistral, red særligt hestevenligt sidst jeg så hende starte i England, kan ikke huske hvor det var men det var absolut ikke lethed der prægede ridtet.

Det siger jeg ikke for ar nedgøre hende for hun er også en dygtig rytter men det viser bare at det er levende dyr vi har med at gøre og at det ikke er rimeligt som udeforstående at "dømme" folk.


Jannie jeg synes at mange af de komentarer der er fremkommet viser en høj grad af fanatisme, jeg har ikke skrevet noget om at de er fjolser, det er din fortolkning.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fanatismen
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 17:33

ligger hos folk, der med næb og klør forsvarer denne ubehagelige måde at ride på 8-)

Ikke hos dem, der påviser, at det eksisterer....


:-) fra NinA



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål er nogenlunde beskrevet i

'FORDRINGER I DRESSUR & BEDØMMELSESGRUNDLAG' (2001)


www.epona.tv ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke fanatisk
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 18:39

men det der er ikke okay ridning. Uanset om han resten af tiden red med fløjsbløde hænder og tøjler som sytråd og hesten gik let og elegant med næsen fremme til biddet, så er det bare ikke i orden at volde den i munden på den måde: blå tunge eller ej. Der burde være sanktioner mod alle de ryttere, der på den måde volder deres heste. Det er ikke okay at volde, bare fordi man i 95 % af tiden rider pænt.


Men jeg er enig med Karen i at der ikke bør køres hetz mod rytteren, for han er en af mange. Nej, hammeren burde falde over samtlige af de ryttere, der udøver vold mod deres heste på den måde. Og jeg tror på at det sker, FEI kan ikke fortsat ignorere den behandling af hestene.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 21:47

Karen: Hvad skete der lige der?


Bechstolsheimer har aldrig vaeret mit 'store forbillede' - heldigvis, eller jeg skulle vaere blevet endnu mere deprimeret af at se saa voldsom og uskoen ridning, som hun praesenterede i Windsor.

Jeg respekterer, at hun udviser et langt stoerre oenske om at forstaa sin hest end alt for mange andre mennesker.



Som mit forbillede er Pat Parelli nok et bedre bud.


Mange tak.






Portrætter males efter foto.


Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)


"Riding is - and remains - an education in Humanity."

www.xenophon-classical-riding.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oh at være en høne...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 22:26

Høne eller Hitler ?


Epona.tv skal åbenbart enten devalueres eller dæmoniseres.


Heldigvis siger devaluering / dæmonisering mere om afsenderen, og det er da dejligt at opleve, at det ikke lykkes.


Især er det dejligt, at debatten har fået så meget fat i udlandet - det ser ud til, at er for hver dansk underskrift kommer mindst 10 fra udlandet


Lad os håbe, at det denne gang lykkes at få FEI til at stå fast ved deres modstand mod hyperflexion. Nu er der jo heller ikke et OL lige om hjørnet ....


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt link
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 22:39

Her er et godt link om rollkur - der er mange gode og saglige informationer - og nogle skrækkelige billeder


www.youtube.com/watch?v=O0hyOmMULYA


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 22:52

...ikke læst alle indlæg, men hvorfor "se sagen fra den anden side", når man én gang har set manden mishandle hesten på det groveste?


Hvis din kæreste slog dig, ville du så også se det fra den anden side og kigge på alle de gange, han har været sød ved dig, før du tog beslutningen om at skride fra ham?


Ja, undskyld sammenligningen, jeg siger ikke, din kæreste slår dig, men jeg fatter ikke, hvordan man kan forsvare nogen som bare én eneste gang har gjort det dér!


Og ja, jeg har uden tvivl også hevet min hest i munden, men aldrig i to timer i træk og absolut kun, hvis jeg, som den elendige rytter jeg er, ikke har kunnet stoppe hende med sæde, ben eller stemme.



Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


Jeg vægter hovskægget højt, men bygning og temperament højst!


Tinkerhoppeplag med pas sælges!

Hoppeføl med SUPER gang sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehehe
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 22:56

Hvem var det, der sagde hønsegård :-D


Der var vist lige noget, der blev slettet der ;-)





:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 09:47

Det første link du har lagt ind, der render hesten altså også rundt med åben mund og tungen ude.... Og det er jo ikke pga. bid og snærende tøjler....


Jeg er udemærket klar over at der er forskel, men uanset hvad, så gør den det....


Måske de heste der bliver redet med bid, bare en gang imellem, også bare "tænker og lytter", når de åbner munden og man kan se deres tunge.... Det behøver jo ikke at betyde mishandlinger HVER gang.



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 10:52

Nina

Ja i min iver for at forklare Alexandra hvorfor jeg havde opfattelsen af at hun var "Bechstolsheimer" fan, kom jeg til at citere hende for noget hun havde skrevet til mig på PB. Det er klart det ikke er i orden men jeg vil stadig påstå at hun i april 2009, gav udtryk for at hun synes rigtig godt om ekvipagen!



Zamangah


Det første link du har lagt ind, der render hesten altså også rundt med åben mund og tungen ude.... Og det er jo ikke pga. bid og snærende tøjler....


Jeg har forgæves forsøgt at få fat i sådan nogle "fejlfinderbriller" som du og dine "trosfæller" er i besiddelse af men det er ikke lykkedes endnu. Jeg er derfor ikke i stand til at se at Scandic går med åben mund og tungen ude.

Karen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen (zafera)
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 11:37

Eeeeeh..... Har du opdaget, at mit indlæg var henvendt til LindaKW? Det handlede slet ikke om Scandic.


Desværre er jeg ateist og dermed bekender jeg mig ikke til nogen trosretning inden for ridningen, hverken det ene eller det andet, da jeg mener der er gode, fornuftige og brugbare ting inden for alle retninger, som man jo lige så godt kan anvende i samspil.....


Men jeg hælder da mest til ganske almindelig gammeldaws dressur, hvis der skal være noget der er dominerende.... Så tror sørme at du har fejlvurderet hvilken side jeg står på....



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 måske er de videoer
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 12:16

flot ridning, men det gør jo ikke det vi har set med ham mere rigtigt. Det med roll kur i ca 2 timer, og blå tunge der hænger ud af munden er bare ikke okey. Og det at han jo kan ride så fint og flot, gør jo bare at jeg slet ikke fatter hvad pokker den anden form for ridning skal gøre godt for.

Jeg er langt fra fanatisk, hade faktisk mennesker der er så hjernevasket at de kun kan tro en ting, og slet ikke er villig til at se ting fra en anden vinkel, og på den måde måske ricikere at lære noget nyt og godt.

Jeg ved ikk eom roll kur er skadeligt, det er jeg simpelhen ikke klog nok til, og har ikke sat mig nok ind i. Selvom min egen ridning kan resultere i at hesten ikke går i den rette form, er det altså den rette form jeg stræber efter, og ikke formen var kræet går med mulen i bringen. Det ser alt andet end sundt og naturligt ud, og når eksperter mener at det kan være skadeligt, fatter jeg ikke man ønsker at udsætte sin dyre hest for det, og samtidigt er der mange af de samme rytter/ ejer der ikke lukker deres heste på fold, for tænk hvis den kom til skade????


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 12:31

NU ved jeg godt, du skriver til Zamangah, men når du skriver sådan her:


"Jeg har forgæves forsøgt at få fat i sådan nogle "fejlfinderbriller" som du og dine "trosfæller" er i besiddelse af men det er ikke lykkedes endnu. Jeg er derfor ikke i stand til at se at Scandic går med åben mund og tungen ude."


Du behøver vist ingen 'fejlfinderbriller' for at se det her: Video med blå tunge


Og hvis du mod forventning heller ikke kan se det her, er briller nok ikke tilstrækkeligt til dig ;-)


Men jeg er godt klar over, at du og dine 'trosfæller' må have visse problemer med synet :-D



:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 12:38

Zamangah

Det har jeg sørme også, det må du meget undskylde jeg er lidt slem til at overse hvad der stå i "overskriften".

Jeg var lidt hurtig på tasterne fordi jeg har undret mig over der ikke er nogen der har komenteret de You Tube videoer med Patrick Kittel, jeg har sat ind. Da der så endelig kom en komentar, så var det "en" der påstod at Sandic rendte rundt med tungen ude og åben mund og det fik mig op af stolen.

Sorry!!!!!

Jeg må vist også beskrive mig selv som ateist hvad angår ridning.


Jeg synes det er fint der er nogen der kæmper en kamp for bedre hestevælfære men at putte enkeltpersoner i "gabestokken", uden at vedkommende er "dømt" for noget, det synes jeg er meget forkert. Der er så vidt jeg ved ikke nogen der ved om Patrick har "overtaget" hesten fra en anden rytter hvor tungerækker problemet allerede var til stede. Der er ikke nogen der ved om Scandic er extremt "hingstet" og om det er derfor at han bliver redet så dybt på den overfyldte opvarmningsbane. Jeg ved at hans far (Solos Carex) var meget hingstet og meget ofte fræk, når Morten Thomsen startede ham og at hans nuværende svenske ejer har kastreret ham, muligvis af samme grund.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 pspspspsps
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 13:24

Og når jeg nu nævner Morten Thomsen så vil jeg lige understrege at han faktisk har været en af foregangsmændene for at arbejde med hestene fra jorden bla.i at "installere start og stop signal". Han holder ligefrem kurser i det. På trods af det så var Solos Carex ofte meget ulydig på banen. Dette skriver jeg ikke for at kritisere Morten og Carex men for at fortælle at man ALDRIG kan helgardere sig når man har med heste at gøre !!!

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hingsten...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 13:24

...ikke kan rides på en overfyldt opvarmningsbane uden at blive alt for hingstet, hvis ikke den næsten bliver kvalt til døde, ja så er det da bare at tage den ud af sporten! Længere er dén ikke!



Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


Jeg vægter hovskægget højt, men bygning og temperament højst!


Tinkerhoppeplag med pas sælges!

Hoppeføl med SUPER gang sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zamangah.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 13:40


Gudskelov, at alle heste ejer evnen til frivilligt at række/stikke tungen ud, ellers ville de nok ikke overleve i mange uger efter, at de var kommet til verden.


Men at en tunge, der stikkes ud, er BLÅ???

Come on...


Hvordan ville du mærke det, hvis du havde en blålilla farve i f.eks. din hånd igennem længere tid?? Nej, vel?



Og husk også lige på, at tungen ovenikøbet er et af de mest følsomme områder hos mennesker og pattedyr.



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 13:54

Og udsagn som dem Anne Sofie Jørgensen kommer med illustrerer tydeligt hvilken gang "hjemmestrikket" anatomisk viden og hvilken følelsesladet tilgang hun har til emnet.

Anne Sofie en hest bliver ikke kvalt til døde fordi at der bliver klemt nogle blodkar i tungen og heller ikke fordi man rider Roll kur på den. I så fald så ville rollkur rytterne nok have svært ved at finde nogle sponsorer!

Det er en avlshingsts lod at vise de evner den videregiver til sit afkom, kan den ikke det så forsvinder dens eksistensberettigelse.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha - så
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 14:24

man kan tillade sig hvad som helst for at vise en hingst frem ?:-) Der er vel grænser ?:-)


Faktisk har jeg utallige gange omtalt en undersøgelse foretaget af en tysk FEI-dyrlæge, Fachtierarzt Dr. Peter Witzmann, som påviser at hestens tunge simpelt hen bliver blå, når man anstiller kandartøjlen lidt mere end den normale svage bue....


At det fremkommer fordi blodtilførslen hæmmes, ligesom hvis man har en for stram elastik om sit håndled - og hånden derfor bliver blå 8-)


Det er ikke spor hjemmestrikket - ingen grund til at være spydig :-D


Anne Sofie vidste måske bare noget, som du ikke vidste? ;-)


:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 MIn hest
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 14:27

er efter samme hingst og tydeligvis er det derfor den er så fræk og for nylig løb ud af folden Så gik der lige et lys op for mig, det er afstamningen der bærer skylden. Så må jeg hellere begynde at ride roll kur


I øvrigt, så har jeg redet nogle meget hingstede hingste til show og aldrig har jeg haft brug for at volde dem ind til bringen med snuden. Aldrig. Det er ikke for at klappe mig selv på skulderen, men eftersom jeg ikke er nogen specielt gudsbenådet rytter, så kan andre nok gøre det samme uden at krølle hesten SÅ voldsomt sammen. Jeg kan forstå at en hest kan være oppe og køre og at man må korte tøjlen for at få styr på den. Men så må man da få den ned på jorden og så ride videre, ikke bare bruge vold og kræft for at få den rundt. Nej det er bare ikke i orden.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 14:34

Nina


At det fremkommer fordi blodtilførslen hæmmes, ligesom hvis man har en for stram elastik om sit håndled - og hånden derfor bliver blå


Det er ikke spor hjemmestrikket - ingen grund til at være spydig

Det var jeg da udmærket klar over!


Anne Sofie skriver dette

, hvis ikke den næsten bliver kvalt til døde



og så vidt jeg ved så bliver man ikke kvalt til døde fordi at blodtilførslen hæmmes, gør man? I så fald så ved du og Anne Sofie noget som jeg ikke ved.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er der
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 15:11

jo ting, der ikke skal tages helt bogstaveligt ;-) ;-)


det er jo let at se, at hesten ikke falder om og dør - og så er det nok en talemåde, ligesom at sige, at man har ventet på nogen 'i 100 år og en madpakke', hvilket jeg heller ikke håber, at nogen tager for pålydende :-P

-----


Til gengæld er det bogtaveligt ment, at hestens tunge er blå, og at det af en anset dyrlæge er påvist, at ikke kun Patrik Kittels hests tunge, der er blå 8-)


At alle heste, der rides med lidt mere end anstillet kandartøjle, har blå tunger 8-)

- Og at dette anses for at være stærkt ubehageligt for hesten.


Det er så bare kun Patrik Kittels hest, der stikker tungen ud, så vi kan se det....




:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt om ham selv
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 16:30

Patrik Kittel er Svensk landsholdsrytter. Han har sin egen stald i Tyskland. Han har uddannet 30 Grand Prix heste. Har mere end 50 sejre i Grand Prix på 10 forskellige heste. Har vundet Nordisk mesterskab.


Såfremt der er nogen der skulle have lyst til at høre Patrick's udlægning af sagen, så se her. Han fortæller blandt andet at han selv har uddannet hesten.


This morning I had the opportunity to speak with Patrik Kittel about the 4:26 video excerpt of his ride aboard 10 yr old Dutch stallion Watermill Scandic, at the World Cup dressage qualifier in Odense, Denmark.


When did you first hear about the video?
The person who took the video contacted me after the show and after she had posted it on line. She did not lodge a complaint against me at the show, nor did she confront me privately or at the press conference.

What was your reaction when you saw it?
My reaction was more about the text and the video put together, which basically present that I was riding my horse cruelly for 90 minutes, which is utterly not true.

I watched the slow motion, the editing, the decision to post only those few minutes of my ride and not my warm-up, or walk breaks, and how neatly the images supported the accompanying text - all presenting me as abusing my horse.

What was happening with the horse's tongue?

Scandic got the tongue between the bits or over the bit, as horses occasionally do. It took me about a half a round to notice it and then I corrected it. Of course the circulation to the tongue is compromised for those few seconds, but I corrected it the moment I saw it, as any other rider would do if their horse got his tongue over the bit. For the rest of the video, you can see that the mouth is completely closed and the horse is foaming.

Do you understand why people are so upset about the video?
With the way that the video and text are put together, I understand why people get upset. This video is a very brief clip taken totally out of context and the accompanying text is inflammatory and untrue.

How long did you ride Scandic for that session?
I didn't time my ride, but rode as was needed on the particular day. ALL of my rides include a walk warm-up, a slow trot to warm up his muscles, long and low stretching and walk breaks. None of that was included in the video footage, nor mentioned in the accompanying text.

I love all my horses and Scandic has a special place my heart. He has an incredible personality and I would never ever try to break his spirit - it's what makes him so special and such a great partner. I have educated him myself and he has always been there for me. I hope everyone will try to view my kur from Odense. You will see his spirit and his happiness to perform and you will understand our special bond.


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget interessant
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 16:44

Karen, men kan man mon anmode om en kildeangivelse på dit indlæg???


For uden det er det jo lige lidt svært at tage alvorligt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Længere klip
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 16:56

Der er så nu kommet et længere klip, som ligger under det ovenfor omtalte www.youtube.com/watch?v=Zo8W2fUjdM4

Her ser man ca 10 minutters kraftig rollkur samt en halvåben mund noget længere henne i indslaget.


Hans skridtpause foregår i øvrigt også i rollkur - på intet tidspunkt i løbet af de knap 10 minutter slipper han tøjlen.


Jeg synes det er rigtig sørgeligt, at Patrick Kittel mener at hesten har det fint


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Christ....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 17:00

"Overdrivelse fremmer forståelsen" - bare ikke på HN, tydeligvis!



Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


Jeg vægter hovskægget højt, men bygning og temperament højst!


Tinkerhoppeplag med pas sælges!

Hoppeføl med SUPER gang sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kildeangivelse
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 17:06

Marianne sommerlund

Nu har jeg jo ikke ligefrem for vane at "bære ved til Eponas bål" så "kilden" må du selv finde. Jeg har fundet den på internettet. Jeg har ikke nogen som helst interesse i at fylde folk med løgn!

Google er din ven, søg og du skal finde!

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt Karen
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 17:18

Kan du som avler påstå at du ville finde det okay hvis et af dine hjemmelavede heste blev reddet rundt på den måde???


Jeg nød den tråd du oprettede på avl om jeres hjemmelavede GPstjerne der nu er gået på pension i en alder af 20 år. Især fordi jeg netop syntes at det er dejligt når avlerene følger lidt med i deres hjemmeavl.


Desværre må jeg indrømme at glansen sgu går en anelse af Marie, når jeg gang på gang læser dine meget tomhjertede/hjernede forsvarstaler af den her form ridning som vi her, ser udvist af Patrik Kittel..


Er du som avler efterhånden så skruppelløs at du glad og fro avler heste til en lignedende skæbne som vi ser på disse videoklip...


Lad os antage for et øjeblik at dette er taget totalt ude af sammenhæng og de klip vi ser er " dårlige momenter". Mener du så stadigvæk at det kan forsvares at hesten bliver behandlet på pågældende måde????


Ville du med disse klip i baghovedet, lade en rytter som Patrik Kittel kravle på nakken af din elskede Musse???

Velvidende at han mener at Roll Kur er vejen til præmierne???


Jeg håber at der et eller andet sted sidder en ejer/avler af denne stakkels hest og får en dårlig smag i munden, for den viste ridning kan da vel ikke være hans mål med avlen....




"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 17:20

Ganske almindelig debatskik at underbygge sine indlæg med en kildeangivelse- ellers kunne det jo meget nemt tyde på en hjemmestrikket forsvarstale til " lejligheden"



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 17:37

Marianne som jeg skrev i starten af tråden


Til slut vil jeg gerne pointere at jeg ikke er "rollkur fan".


Jeg forsvarer ikke rollkur men derimod så forsvarer jeg det faktum at man man skal høre en sag fra to sider før man dømmer nogen.

Den "folkedomstol" der er her på HN er mig i den grad imod.

Hvad nu hvis det var en fra Epona banden der blev hængt ud, her på HN. ( jeg har faktisk en temmelig interessant video der tilsyneladende viser en af de flittige debatører herinde som absolut ikke rider specielt hestevenligt) Synes du det er i orden at gøre det eller er det kun toprytterne der er fri jagt på.

Jeg kunne aldrig finde på at gøre det, kunne du?

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh lige som jeg ikke trode du kunne
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 18:05

Lige som jeg troede det ikke var muligt for dig at komme tættere på børnehaven trykkede jeg på F5 og vupti, så var der et lille indlæg for Karen, hvor hun igen insinuere end hel masse, uden at sige en flyvende fis alligevel.


Karen for det første er det ikke sandt at folk ikke kommentere dine videoer. De siger blot ikke hvad du vil høre. Der er faktisk op mod en håndfuld der siger, at lige meget hvor pæn man kan synes den ridning på de links er(på trods af ikke eksisterende bæring og samling), så vil det aldrig kunne ophæve at han behandler sin hest 100% uacceptabelt på Epona linket, uanfægtet om det så kun var i 3 min det kunne bevidses at han gjorde det. Det er ikke i orden at behandel et dyr sådan, selvom det så kun er en gang i mellem man gør det. Godt ophæver ikke dårligt i dette tilfælde.


Hvis du trække vejret dybt, ikke fokusere på at det er epona der har udgivet ´linket, forstiller dig at det bare var dig, på opvarmningen der så det. Ville du så synes det var i orden.(og jeg har læst du ikke er fan, det er ikke det jeg spørg om).


Og nej måske bliver den ikke kvalt, men dens luftrør klæmmes da lidt(meget) og med tanke på hvor stor forskel det gør for en hest med 1cm3 ekstra luft(de udvidde næsebor ved to præstation) så må det da ikke være rart. Det får ikke hesten til at falde om, men det gør da helt sikkert ikke noget godt for et eneste sted i dens krop. Det kan vi vel godt være enige om?!


Men Karen, et sidste spørgsmål. Hvorfor føler du dig nødsaget til at forsvare noget så usympatisk?!



En ting er også helt sikkert. Hvis PK er helt 100% sikker på Epona ikke kan underbygge deres påstand, så sagsøger han dem, og kan de så ikke bevidse det, så høre vi nok om det!!!!


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 PS. JA!!!!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 18:06

Ja jeg synes det ville være i orden at ligge en video ud, hvis du mener det har noget formål!


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se en sag
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 18:10

fra to sider - det gør vi jo hele tiden, fordi vi ser en hel masse ridning, som ser nogenlunde acceptabelt ud, omend ikke lige præcis efter Fordringerne :-P

Det kan man jo også se Patrik Kittel præstere, altså ikke-rollkur ;-)


Problemet er, om man kan acceptere, at ridningen ikke er acceptabel hele tiden - men kun en del af tiden ?:-)


Og det løser slet ikke det problem der er med, at stor set alle hestene sandsynligvis har blå tunger 8-)


Som én skriver ovenfor: hvis du nu kun bliver slået af din mand engang i mellem, er det så acceptabelt ?:-)


Men iøvrigt tror jeg, at alle jer, der synes det er så forargeligt at Patrik Kittel hænges ud nu, godt kan slappe af (y) - han vil nok ikke være alene længe ;-)


Medmindre de nu allesammen pludselig skulle begynde at varme op på en pænere måde? :-P






:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt Karen
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:29

Hvis vi ser bort fra personfnidder debatten, er det vi ser på videoen så en type ridning som du bifalder?????


Og hvis vi så igen vender blikket imod den famøse rytter der udfører ridningen, er det så en ekvipage som du finder hamonisk???


Ville du som avler af den pågældende hest være stolt over at se din hest blive fremvist på denne måde???


Hvis du kan svare ja til ovenstående spørgsmål, er jeg fuldstændigt overbevist om at du da vist totalt har misforstået konceptet dyrevelfærd....



Ja, det er da sikker smaddersynd for stakkels Patrik Kittel at han nu bliver anvendt som skrækeksempel, især taget i betragtning af, at der med garanti er dem der behandler deres heste værre end han gør.


Men ved du hvad, det RAGER mig ganske enkelt LANGSOMT.

For min sympati ligger uddelt hos den stakkels hest.


Hvis dette indslag er medvirkende til at FEI får øjnene op for debatten omkring denne slags ridning, tja så har indslaget efter min mening tjent sit formål..



Dog, skal det nævnes at hvis denne debat er medvirkende til at Patrik Kittel ligger sin ridestil om og begynder at ride som han "prædiker", så skal jeg gerne være den første til at rejse mig op på tilskuerpladserne og klappe ad ham, men indtil videre ligger han som han har reddet!!!



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er det et oplæg til?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:36

"Dette er ikke et oplæg til endnu en diskussion om hvorvidt man er til bag lod ridning, taktfejlsridning ell. rollkur."


Hvad ér det tænkt som et oplæg til?




Jeg kan ikke helt gennemskue, om andre har spurgt, fordi der er ret meget snak, der ikke handler om Patrik Kittel men alt muligt andet fnidder, som jeg - hånden på hjertet - ikke rigtig orkede at nærlæse ;)


_______


... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...



www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 BTW, Karen
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:39

Så er det mig en gåde at du vælger at sende linket på dit ovenstående citat pr pb???


Det er da med garanti ikke kun mig der ville være interesseret i ophavsmanden for den såkaldte samtale mellem PK og en eller anden ved navn Bonnie der er indehaver af en blog????


Det kunne jo så vidt jeg ved jo bare ha været en opdigtet samtale mellem en eller anden og, tja lad os bare sige Anky?????




Forresten kom da endelig ind i kampen med den der video- Du kan jo evt oprette en seperat tråd til den..


Bare så det endnu en gang ikke lykkes dig at afspore en debat!!



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Kilde..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:49

Karens kilde er en flink, canadisk dame ved navn Barbara Fogler, som har sin helt egen blog på hestesitet Barnmice. Jeg har talt i telefon med hende i dag, fordi hun ringede for at få Eponas kommentarer til hele balladen om Patrik Kittel, da hendes læsere åbenbart har linket til vores FAQ, fordi hun var kommet til at bringe nogle citater fra Kittel, som ikke var sande :)




I det PKs interview faktisk indgår i vores indslag fra Odense, er det lidt svært at forestille sig at indslaget skulle have været lagt på nette, før Kittel blev ringet op med henblik på kommentar Det er altså enten en løgn eller en lille misforståelse. Barbara var meget undskyldende, da jeg påpegede det for hende. "Jeg skrev jo bare, hvad han sagde", sagde hun. Sådan kan det gå, når ikke-journalister laver interviews. Det er okay.



Barbara er også kommet til at citere Kittel for at have beskyldt os for at lyve, uden først at indhente vores kommentar - ironisk, for det er jo netop den samme fejl, hun beskylder os for at have begået :D Hun har lovet at bringe vores kommentar i forbindelse med en mere specifik redegørelse for Kittels kritikpunkt - han mener ikke at have redet sin hest i 2 timer på samme måde, som man kan se i det 10 minutters klip, der ligger på youtube. Det er fair nok - det ville vi have citeret ham for, men han ville jo ikke udtale sig. Eponabrugere vil dog bemærke, at Kittel ikke protesterer under telefoninterviewet, da jeg foreholder ham, at han har hyperflekteret Scandic i to timer.



Nå - så er Barbara også kommet til at skrive, at vi har beskyldt Kittel for mishandling og dyrplageri. Det har vi jo ikke, så det har hun lovet at berigtige.



Karen lærer måske en dag, at vi har sagerne i orden :) Vores vinkel er, at Scandic efter længere tids hyperfleksion havde blå tunge, og at rytteren, da han opdagede det, red videre uden så meget som at slække på tøjlen. Den historie har Kittel ikke benægtet. Og hans anklage om at vi skulle have manipuleret med vores optagelser har vi tilbagevist ved at lægge sekvensen ud på youtube i uredigeret form.




Mvh



Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie du er og bliver dejlig!!!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 19:58

Åhh Julie, elsker at du altid har svar på rette hånd. Se det er en rigtig journalist! ;)


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se det er
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:01

Så derfor der som regel følger en kildeangivelse ved de fleste citater i en debat


Mange tak for opklaringen, Julie



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Pænt billede.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:01


i hvert fald markant bedre.

Ikke at det for mig gør nogen som helst forskel i forhold til videoen fra JBK.


Men det er da rart at vide, at han på et eller andet tidspunkt har redet på en måde, hvor hestens bagben kunne bære mere fornuftigt end de ser ud til at gøre nu.

Dermed tror jeg så heller ikke, at et roll-kur-forbud ville betyde, at han står fuldstændig uden muligheder.

I bund og grund ér der såmænd nok slet ikke så meget at tage på vej over. ;-)



_______


... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...



www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 En hyldest til Karen Zafera
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:19

Hil dig Karen for altid at skrive gode saglige indlæg


Hil dig Karen for aldrig at komme med person fnidder


Hil dig Karen for aldrig at ville så lus i nogen skindpels


Hil dig Karen for aldrig at være snæversynet


Hil dig Karen for aldrig at føle dig trådt over tæerne


Hil dig Karen for aldrig at opføre dig tøsefornærmet


Hil dig Karen for dit rummelige sind


Hil dig Karen for dit nuancerede virkelighedssyn




- Matilde og Shalu :-D-

"Science flies you to the moon.
Religion flies you into buildings."
- Dawkins


thehorrorhorseshow.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arh hold nu op
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:35

med at synke til dét niveau, folkens!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg red
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:48

også en gang for mange år siden i ridehus sammen med en, som KUN slog hesten ud for hvert bogstav 8-)


- hvis man tog et billede imellem bogstaverne, så det virkelig nydeligt ud ;-) Han sad så smukt :-)


Og så kan man også sige, at de billeder, der var taget ud for bogstaverne, hvor hesten sparkede ud efter pisken (for det gjorde den mærkeligt nok HVER gang), jo nærmest bare var taget i nogle uheldige momenter :-P



:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen gsims
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:50

Husk nu at tråden simpelt hen hedder Hønsegård :-D


:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan jo
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:54

spekulere i, hvad der får sådan en mand til at ændre sig. Forventning om et mere spetakulært ridt??


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller måske
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:56

skift af træner ?:-)


:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller lysten til præmier!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:04

:)


- Matilde og Shalu :-D-

"Science flies you to the moon.
Religion flies you into buildings."
- Dawkins


thehorrorhorseshow.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen i og med
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:09

at manden tilsyneladende i sine yngre år har redet anderledes, så er det vel et spørgsmål om, at det honoreres at ride sådan som han gør nu.


Prøv at kigge på mandens hjemmeside og lav billedsøgning på google. Det er helt vildt tydeligt, at der med tiden sker noget med måden hestenes bagben arbejder på; også selv om det (i min hjerne) ikke er perfekt til at begynde med.

Det er en meget markant ændring.


Jeg gentager gerne mig selv: jeg er dybt forarget over den video. Sådan gør man bare ikke - og da slet overhovedet ikke på kandar. At det på andre tidspunkter (der ikke vises på eponas klip) ser pænt ud, når han rider, retfærdiggør det på ingen måde!

At manden stopper en blå tunge ind i munden på hesten, og ellers filer lystigt videre i munden af den, viser - i min verden - ikke, at han har nogen særlig stor omtanke for sin hest.



Men i og med, at han tilsyneladende også kan ride en hest på fornuftig vis, bør det ikke være nogen katastrofe for ham, hvis det bliver forbudt at ride, som han rider nu. Det klarer han sig såmænd nok igennem.



Tråden hedder, ganske rigtigt, "hønsegård", men faktisk står der intet om, hvad hensigten med tråden er (kun hvad hensigten ikke er - og det er vel nøjagtig dét, der er gang i?). Er det intentionen at starte et skænderi, så burde tråden vel i alt fald ligge et andet sted - eller slettes?


Jeg ærgrer mig blot over, at ellers velformulerede og velovervejede debattører lader sig irritere så voldsomt, at der pludselig flyder nogle voldsomme blækklatter ud af pennen.


_______


... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...



www.epona.tv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved det, jeg ved det
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:09

Det er sgu da trangen til prestige, præmier og PENGE....



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:21

Tråden er låst for yderligere indlæg, da nogle debattører finder det for svært at holde en sober tone.


Med venlig hilsen

Anne

Ryttersnak-moderator

0
0
Svar på denne tråd
 
 Låst..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 20:54

...er den blevet låst op igen eller er det her en fejl?


- S a g d e

Møjsenkøjseren


- Jeg vil hellere hades for den jeg er, end elskes for den jeg ikke er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå, men hvis
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 02:09

den virkelig er åbnet igen, vil det vel være passende at linke til de andre tråde, hvor emnet diskuteres for tiden ;-)


Hesten med den blå tunge


og til denne her


Harmdirrende over World Cup




:-) fra NinA


Ledig boks i hyggelig lille stald

ved Uvelse/Lystrup Hegn


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 13:43

Som jeg også skriver, så er jeg udemærket klar over, at der er forskel.... Og jeg har da på intet tidspunkt nævt at det er i orden at en hest går med ude og at den er blå.... En tunge skal være lyserød (med grønt skær, hvis den er fuld af græs).


Det jeg tænker er, at det jo ikke behøver at være ensbetydende med ubehag HVER gang en hest med bid i munden stikker tungen ud eller smasker... Den kan jo gøre det af samme grund som den du linker til.... Simpelthen fordi der "foregår noget i hovedet af den". Selvfølgelig skal tungen ikke hænge og dingle konstant ude af munden på hesten og selvfølgelig skal den ikke være blå.


Men jeg har så, måske for nogen underligt, valgt at forholde mig til de link og videoer der ligger i denne tråd.



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor ros til
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 23:11

Moderationen for at vælge at genåbne denne tråd



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 00:46

Hvor blev Karen af?



***Melanie***


SUPER 3 ÅRS HOPPE EFTER ROSENTANZ SÆLGES. FORVENTET STG. 168. BRUN MED BLIS. EN STJERNEHEST

SKRIV EN PB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er lige her
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 09:47

Melanie, jeg har lidt travlt med min hobby "hestene" for tiden. Som du ved så er vinteren temmelig tidskrævende derfor er der ikke så meget tid at bruge på HN.

Jeg blev ikke helt klar over hvem det var der ikke kunne holde en sober tone i tråden. Såfremt det var på grund af Mathildes "smædedigt" den blev låst, så kan jeg fortælle at jeg ikke på nogen måde følte mig såret over det. Det bekræftiger mig blot i min "hønsegårdsteori" og illustrerer præcis hvilke metoder der er nogen der bruger i den "middelalderlige" heksejagt der foregår her på HN og mange andre steder i hesteverdenen.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe -Karen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 12:54

Det var da dig, der begyndte i det allerførste indlæg ;-)


:-) fra NinA


2 par lange ridestøvler sælges,

str.39, brede lægge, 500 og 600 kr. Skriv PB :-)



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 12:57

Jeg har som "godnatlæsning" fulgt en diskussion på "Chronocle of the horse" og der er kommet interessante ( men udokumenterede)oplysninger frem. Flere nævner at Scandic allerede havde et tungeproblem før P.K. overtog ham, bla. er der en bekendt at Scandics tidligere groom ( i en tråd der bliver linket til)der fortæller det. Man kan jo kun gisne om hvorfor P.K. ikke står frem med det, men det er sikkert at det ikke ligefrem får hestens værdi til at stige at den har et tungeproblem, så mon ikke sponsoren har givet ham "mundkurv"på


Diskussionen på Chronnicle er lige nu omkring det faktum at en/flere af de debatører der har meget imod rollkur, er fan at ridning som man ser på videoen herunder.

www.youtube.com/watch?v=AMLUEZhNP- k&feature=related


Det oplever man også her på HN og sjovt nok så er det meget sjældent de flittige anti rollkur debatører fra "træning" har nogle kommentarer til de videoer hvor hestene tydeligvis bliver udsat for overgreb. Bla. tråden "tyr angriber hest".

Skal man gøre noget ved sagen så kan det ikke nytte noget kun at tage fat i en enkelt gruppe af ryttere. Hvad med hestevognskørsel, forhindringsløb med firspand. Skyklapper, skarpe bid og stort stressniveau er hverdagskost for disse heste. Western ridning, springning, travløb, gallopløb, ponygames, military m.m.(der kunne Epona uden tvivl også få nogle grimme billeder)


Lad os få dyrlægerne til at have meddelelsespligt når de støder på skader forårsaget af bid, pisk og sporer. Det må nok være anonymt for ellers risikerer de at miste Deres kunder.

Lad ós få laver noget statestik over hvor store problemerne er, så man kan få lavet nogle bedre regler og kontrol instanser, det tror jeg gavner hesten mere, end at sætte enkeltpersoner

i gabestokken i offentligt tilgængelige foraer. Så har man noget konkret at gå efter i stedet for en masse følelsesladede betragtninger.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:52

..den her tråd er altså for komisk ...


Held og lykke med at forsøge at få folk til at fare i flint - du arbejder hårdt på sagen kan jeg læse ....





MVH Louise



Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.








0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 16:25

da ridningen på den video er ligeså grim, som den video af Scandic. Hesten bliver skræmt og er redet alt for snævert og helt forholdt. Men gør det det okay at Scandic rides grimt, fordi den givne hest på dit link også gør? I min verden er ingen af de to ridt i orden.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditto her
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 17:17

Jeg er helt enig med Janne - det ser rigtig grimt ud

Jeg klikkede faktisk ind på tråden med tyr angriber hest, men klikkede så straks ud igen - det havde jeg simpelt hen ikke lyst til at se på. Jeg synes i det hele taget, at tyrefægtning er modbydelig, men det er altså ikke der, jeg vil lægge mit krudt.


Der er rigtig mange steder i verden, hvor dyr behandles dårligt - og herhjemme er der også rigtig mange dyr, som ikke har det godt. Svinene, burhønsene, minkene etc. etc. Personligt støtter jeg, hvor jeg kan - spiser og drikker økologisk osv. osv.


Der er også mange andre heste, som ikke har det godt - og jeg glæder mig da over, at epona med deres saglige kritiske blik har taget fat på flere af de ting, du nævner ovenover, Karen


Men selv om flere af de indslag nok har været lige så oprørende som indslaget med Patrick Kittel, har netop det indslag åbenbart virkelig ramt noget meget aktuelt. Og den måde, det bringer sindene i kog, ser ud til at være verdensomspændende.


Selv om vi selvfølgelig ikke skal glemme alle de andre, som behandles dårligt, er det nu altid en god idé ikke at åbne et felt alt for meget op på én gang - så bliver energien diffus, og målet ryger af sigte. Det vil jeg personligt ikke bidrage til, så derfor vil jeg holde mig til det aktuelle og håbe, at det kritiske oprør mod FEI kan få konsekvenser


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tunge....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 18:25

Karen, du burde altså selv læse de artikler, du linker til. Du går jo glip af alt det sjove. I bloggen på Barnmice.com, fortæller PK jo netop, at han selv har uddannet Scandic, så måske er det derfor, han ikke spiller kortet om at den altid har rakt tunge ;-)



Bortset fra det er det helt utroligt, at der stadig er nogen, der tror, at historien handler om at hesten stak tungen ud af munden, eller hvor længe den gjorde det. Historien handler om at tungen var blå, og det kunne man så se ret tydeligt, fordi den hang ud.



I øvrigt kan jeg godt imponeres over hvor lydige sådan nogle tyrefægterheste er, selv om jeg synes, at tyrefægtning burde forbydes.



Mvh



Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har faktisk
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 18:30

deltaget i en del rideskoleheste-tråde ;-)


Men jeg synes den helt store forskel ligger i, at ingen jo har lyst til at eftrligne en rideskolerytter, der endnu ikke er blevet dygtig til at ride godt og behageligt for hesten - mens alverden naturligt nok gerne vil ride ligesom eliten :-P


Derfor er det uendeligt meget vigtigere at få udbredt den viden, at heste i eliten ikke nødvendigvis ride korrekt og dyrevenligt.


Det er ikke det samme som at sige, at alle eliteryttere rider ubehageligt, men at ubehagelig ridning findes - også på eliteniveau 8-)


Men jeg føler mig nu også forpligtet til også at lægge mærke til andre heste, jeg ser blive behandlet på en ubehageligt måde!


:-) fra NinA


2 par lange ridestøvler sælges,

str.39, brede lægge, 500 og 600 kr. Skriv PB :-)



Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (2001)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen vil du ikke svare en gang i mellem
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 20:28

Karen du stiller så mange spørgsmål, og svare vi ikke er det fordi at vi ikk ehar styr på noget som helst.


Men når man stiller spørgsmål til dig kommer der sgi aldrig svar. Og når det viser sig at det fakta du citere er løgn værdiere du det ikke engang en bemærkning. Måske det er derfor du altid skaber en hønsgård omkring dig, fordi det er så frustrerende at diskutere med folk, der ikke følger de mest simple komunikations "regler".


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:02

Julie fordi P.K. udtaler sig om at han selv har uddannet Scandic, hvilket jeg forøvrigt også har skrevet længere oppe i tråden, er det ikke ensbetydende med at hesten ikke har været redet før han overtog den og derfor kan "tungeproblemet" da sagtens have været der fra den tidligere rytter.

Jeg skrev dette

Såfremt der er nogen der skulle have lyst til at høre Patrick's udlægning af sagen, så se her. Han fortæller blandt andet at han selv har uddannet hesten.


så før du beskylder mig for ikke at læse de artikler jeg linker til, så skulle du nu tage at læse hvad jeg tidligere har skrevet.

Mathilde

.Og når det viser sig at det fakta du citere er løgn værdiere du det ikke engang en bemærkning.


hvad er det for fakta jeg citerer der er løgn ?

og helt ærligt Mathilde, så synes jeg ikke jeg skylder dig svar på noget som helst!

Karen

hvis søn bliver 20 år i dag og derfor har haft huset fuld af fødseldagsgæster.

Jeg beklager hvis jeg ikke har fulgt de simple kommunikations regler men der er af og til gøremål som ikke har noget med HN at gøre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej Karen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:20

Du er da vist en anelse for træt efter den fødselsdag ..


Det er altså Sarah der har skrevet det citat...



"Mod Rollkur kæmper selv guderne forgæves"






0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:34

Nå for søren, det er også rigtigt. Du vidste godt, at han selv havde uddannet hesten. Javel, ja ;-)




Mvh



Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 22:37

Jeg ved ikke om Mathilde lige pludselig er blevet et skældsord for alle der mener noget andet end du i denne tråd.


Hvis ikke er jeg lidt i tvivl om hvad det er du citerer mig for at skulle ha' skrevet...


Skal du citere mig, fejlagtig eller ej, må du da også gerne stave mit navn korrekt. Nu når jeg lige er igang med at krakilere ;)



- Matilde og Shalu :-D-

"Science flies you to the moon.
Religion flies you into buildings."
- Dawkins


thehorrorhorseshow.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 23:28

Julie T.

Jeg skriver dette

Jeg har som "godnatlæsning" fulgt en diskussion på "Chronocle of the horse" og der er kommet interessante ( men udokumenterede)oplysninger frem. Flere nævner at Scandic allerede havde et tungeproblem før P.K. overtog ham, bla. er der en bekendt at Scandics tidligere groom ( i en tråd der bliver linket til)der fortæller det. Man kan jo kun gisne om hvorfor P.K. ikke står frem


Altså jeg skriver udokumenterede oplysninger.

Jeg laver et nyt indlæg med et link til Topdressage hvor Teovanbruggen bla skriver at: tidligere rytter og hestepasser til Scandic har fortalt at han har et tunge problem.

Han skriver også at han kender Scandics ejer!

Karen


Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 23:33

Her er linket:

Skribenten hedder Theovanbruggen

www.topdressage.tv/phpBB3/ viewtopic.php?f=9&t=224


Godnat fra

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wow....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 23:43

Tak for link, Karen. Dejligt at se at vi også har fans i det store udland ;-)


Igen: Vores historie er ikke afhængig af årsagen til at hesten stikker næsen ud. Selv om din uverificerede anden- eller tredjehåndskilde skulle have ret, er vinklen STADIG, at tungen var blå og slap, hvilket hestens forrige rytter vel næppe kan klandres for.



Mvh


Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tungen...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 23:56

Tungen, ikke næsen. Den pågældende hest kunne vist aldrig finde på at stikke næsen ud :P




Mvh



Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 07:25

Julie

Min uverificerede anden eller tredie kilde er så vidt jeg kan se administrator på Top dressage. Jeg tvivler på at en mand som ham tør bringe løse rygter til torvs.

Det var så vidt jeg husker også på Top dressage jeg fandt de mange gamle videoer der viste at topdressur i gamle dage, ikke var en pind bedre end i dag( jeg synes det var værre)

Her er et link til nogle videoer af Patrick og Scandic:

www.topdressage.tv/phpBB3/ viewtopic.php?f=49&t=242


Karen

som nu vil tage på arbejde og derfor ikke skal genere jer yderligere, de næste mange timer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 10:25

Aaahh... selektiv kildekritik. Så er jeg med :D ;-)


I øvrigt er links til knap så god, gammeldaws dressur ganske og aldeles spildt på mig Længe før du dukkede op på HN med dit knivskarpe vid og dine solide argumenter, var det skam mig, der pointerede, at alting ikke nødvendigvis var bedre i gamle dage. Når det er sagt, må man konstatere, at vinderheste for 30 år siden lå tættere op ad FEIs erklærede idealer end det er tilfældet i dag. Blandt andet havde de faktisk nakken som højeste punkt, når de gik deres program, hvilket man nu synes at have afskaffet.


Mvh


Julie




Mvh


Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har endnu
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 10:49

ikke blandet mig i denne debat, men bare lige et lille pip. Alle videoer der hidtil har været vist af Patrick Kittel, udover Eponas, har været af selve showet og ikke af opvarmningen. Jeg synes ikke man kan sammenligne showvideoer og træningsvideoer, som jeg synes der er en tendens til at gøre med i sær rollkur udøvere.




MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Nu katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 11:21

God pointe, Trine. Inde på banen kan man trods alt stadig risikere, at blive straffet for at være grov i sin tøjleføring :P




Mvh



Julie



The question is not, can they reason? Nor, can they talk? But, can they suffer?

Jeremy Bentham (1748 - 1832)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 16:39

Karen, helt ærligt. Flere gange i denne tråd har du nævnt at du har andre gøremål end at sidde på HN. Altså tror du ikke vi andre har det? ER det en undskyldning for ikke at svare på folks spørgsmål?

Du skriver jo trådens længste indlæg, så hvad med at svare på det folk spørger om istedet for at bringe nye emner på banen og angribe alle andre som har en anden mening end dig, eller dem som er lidt rystet over dine holdninger. Fatter ikke hvordan du er havnet i den grøft.... *tar mig til hovedet hver gang der er nyt indlæg fra dig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ooookay...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 16:57

...jeg er bestemt ikke enig med Karen i ret meget i denne tråd, men jeg synes efterhånden debatten er blevet ret personlig mod Karen, og dét er ikke fair.

Når hun skriver, hun har andre gøremål end at være på HN, er det nok fordi der længere oppe var en der beskyldte hende for ikke at have noget ordentligt svar, fordi hun ikke havde svaret længe.

Synes sg* ikke I er helt fair. Man kan jo godt være uenig på en ordentlig måde!



Med venlig hilsen


Anne Sofie Jørgensen


www.kijofreg.dk


Jeg vægter hovskægget højt, men bygning og temperament højst!


Tinkerhoppeplag med pas sælges!

Hoppeføl med SUPER gang sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen du skylder mig intet
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 17:19

Du skylder mig absolut intet Karen, heller ikke selvom du kalder mig MatHilde. Men det jeg mener er blot at hvis vi ikke forholder os til det du siger, så er det fordi du har ret, kan vi så antage det samme den anden vej, at når du ikke kan eller vil besvare vores seriøse svar, så er det fordi vi har ret?


Du brugte de svar PK havde givet på bloggen som en sandhed, og da Julie så fortæller at de rent faktisk har talt med den pågældende blogg ejer, og at der er nogle misforståelser/løgne imellem, så afholder du dig helt fra at forholde dig til det. Så er det jo nemt at finde beviser på det modsatte, hvis man ikke forholder sig til om det er sandt eller falskt.


Anne Sofie jeg tror måske det kommer sig af de angreb Karen normalt selv kan komme af med! bla mod Epona, som normalt bare går på Julie som person.


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 gokgokgok
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:40

Anne Sophie tak for din medfølelse. Du har ikke grund til bekymring, jeg morer mig kosteligt over tråden og synes at hønsene arter sig præcis som jeg havde forventet. Da tråden er på OPSLAG, BILLEDER OG VIDEO så får I lige et link mere:


www.youtube.com/watch?v=LYgOFqpRIlA


Jeg synes ikke jeg stiller ret mange spørgsmål, jeg prøver at give udtryk for min mening og den er der tilsyneladende rigtig mange der anfægter. Jeg synes det er rimeligt at folk ser en sag fra to sider og det har jeg forsøgt at give dem mulighed for her. Det jo ikke træningsforummet dette her og det var faktisk et bevidst valg at jeg oprettede tråden her på opslag og billeder. At der er gået hønsegård i det, det må stå for indlægsskribenternes egen regning.

Jeg beklager at jeg tog fejl af Mathilde og Sarah i et tidligere indlæg, jeg er så heldig at være udstyret med et "støvsuger virus filter", som af og til får mig til at skøjte lidt let hen over visse skribenters indlæg.


Karen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mening og mening....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 20:04


På mig virker det mere, som om du lufter dine fordomme væsentligt mere, end du giver nogen egentligt mening til kende.



Hilsen Linda.






Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 23:44

Karen, tror du at tungen bliver mindre blå fordi Patrick Kittel propper den ind i munden på hesten?

Det er noget af det mest usmagelige jeg har set... hvad synes du, helt ærligt? mener du at det er iorden over for hesten? Og synes du at det er noget så synd for Patrick Kittel...? (som du tidligere har giver udtryk for)

Kunne virkelig godt tænke mig at du svare på disse spørgsmål helt enkelt...!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen her...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 07:50


...er et link , så du kan svare på de spørgsmål der så pænt bliver stillet ovenover KLIK



MVH Louise



Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.








0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 13:40

jeg venter stadig spændt på svar fra Karen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ¨Så kommer du til at vente længe
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 20:20

Tror endnu aldrig jeg har fået et klart svar fra Karen, så tror du kommer til at vente længe! ;)


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 21:15

Tror jeg også...

Hun har jo nok en masse gøremål og altså en del andet at lave end at sidde på hn hele tiden.

Men om ikke andet så fik vi da afsluttet Karens højr*vede facon.

Hilsen HØNEMOR

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 01:13

Nå, men eftersom jeg kan se at Karen flere gange har været online på hn, så konstertere jeg at hun ikke har n*sser nok til at svare.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 08:51

Jeg tror det var dette ridt jeg så med Patrick Kittel hvor jeg faktisk synes at han var en nogenlunde kompetent og sympatisk rytter!



INDTIL... Jeg så videoen fra opvarmningen!


Hesten knækker jo selv flere gange ind til bringen - Er det måske noget den har fået en idé om bare at gøre?



Jeg synes det er rigtig ærgerligt at der er nogle i hestesporten, der kan se det opvarmningsklip fra World cup'en, og så ikke væmmes eller synes det er hård ridning.


Jeg synes.. Ja undskyld mig, slet ikke at de mennesker høre til i hesteverdenen, hvor det er HESTENE'S ve og vel der burde være i højsæde. Men desværre, er det ikke det. Det er præmier, prestige og sponsorpenge!


Selv mine veninder, som ikke aner noget om hesten, spurgte om det var sundt for hestens krop at den skulle gå "helt derinde"

De aner ingenting, men synes stadig at det var grim ridning.



Og desværre er størstedelen af det man ser på toppen. GRIM ridning!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider