Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nyt fra Frede, kig endelig :)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:04

Hej alle


Så har jeg lidt nye billeder som jeg naturligvis gerne vil vise frem :) min far var lige med ude og tage lidt billeder af Frede mens vi trænede.


Jeg har haft Frederik siden 1. dec, og sidste torsdag kom han hen at stå et nyt sted, som vi er rigtig, rigtig glade for!


Vi har også fået ny underviser, og det kan jeg mærke at han er rigtig glad for. Føler virkelig at det giver mening de ting hun praktiserer, og Frede virker meget mere afslappet end hidtil, efter så kort tid, hvilket er SÅ GODT


Her er først lige et billede fra da jeg var oppe og hente ham d. 30. nov

Billede


Og så er her nogle billeder fra vores tur på gården idag :)


Billede

Tydeligt at se Fredes udvikling synes jeg


Billede


Billede


Billede

Han fælder :P


Billede


Billede

Her er jeg ved at påbegynde "bak"


Billede

Her træner vi "stå". Far tager min fokus :)


Billede

"Stå" igen, hvor far tager Fredes fokus :) Flotte fyr


Billede

Helt rolig er han


Billede

Op med mig


Billede

"Stå" bliver udført på ryggen. Det skal lige siges at vi er i ABSOLUT start fasen. Derfor tydeliggøre jeg min signaler for ham.


Billede

Som jeg bedst kan lide ham :) han slapper bare helt af! SÅ skønt, og KÆMPE forandring!


Billede


Billede

FLOTTE Frede



Tak fordi jeg måtte komme af med dagens billeder. Kommentér endelig!


God weekend :)




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad betyder..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:07

Hvad betyder den stå øvelse? HVis det er stop så er jeg ikke sikker på jeg har forstået den ekstra tydelige hjælp?


Men hold da på en flot hest at se på i forhold til da du hentede ham :)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 han ser skøn ud
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:23

han ser rigtig skøn ud :) og sikke en forskel...


Jeg forstår dog som Rikke, heller ikke helt det "forstærkede" stopsignal...




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:34

Smiler. det stop signel ville få mig til at løbe væk hihi...

Men dejigt med forandring.


Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)


LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG UHØRT BILLIGT

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:37

Sikke en udvikling. Han er super fin


Det er så dejligt når man føler at det går godt... både med træning og det hele.... :)


Hilsen Lærke


Mor til Karl-Emil 8 år og Jonathan 4 år


R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 18:56

Øhm, den stop-knap havde jeg så heller ikke set komme..


Synes han ser ud til at være i noget bedre huld, men bliver altså lide nødt til at spørge. Har han været kommet til skade med sit hovede? Han ser meget bulet, og nærmest "skæv" ud på en eller anden måde. Kan være det er billederne der snyder!!?


Ellers en sød og fin hest..


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak allesammen :)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 19:52

Mange tak for alle jeres kommentare :) jeg synes i hvert fald selv han er blevet rigtig fin!


Og jo, "stå" er stop. Jeg blev enig med min underviser om, at jeg skal finde et udtryk der afviger meget fra andre signaler, og som jeg har det godt med. Så det blev "stååå" :P


Mht. hvordan jeg så stopper ham, så skal det først lige siges, at jeg er ny i disse metoder. Men min underviser forklarede mig det nøje, og det gav så meget mening for mig, men jeg er ikke sikker på at jeg kan gengive det ligeså godt det er noget med, at jeg skal trække op istedet for tilbage, da det gør at jeg for det første ikke skal bruge så mange kræfter, og for det andet undgår jeg derved at blokere hans mund. Han reagerer meget bedre på det, og jeg synes det fungerer godt. Det er jo så ikke meningen at det skal fungerer som I ser på billedet i praksis hver gang og i fremtiden, men overdrivelse fremmer forståelsen og med tiden vil meget lettere signaler være nødvendigt.

Vi rider mod at kunne udføre både stop, bak og frem, for mindst mulige hjælpere. Håber det gav mening :P


Og jo, jeg tror han har banket hovedet op i noget, men han får dyrlæge til hans tænder på tirsdag, så der spørger jeg lige dyrlægen om det mon er noget slemt, eller om det er fordi han vokser endnu :)




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså hvis det
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 00:29

er bulen på næseryggen lige under stjernen der menes, så tror jeg da bare det er sådan han er skabt.


Han ser rigtig fin ud, stor forandring fra da du købte ham.

Mht. stopsignalet kan jeg regne ud du rider efter Andrew McLean´s læringsprincipper......det gør jeg nemlig også, har dog ikke haft brug for at overdrive stoppet SÅ meget



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja præcis
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 10:35

Ja, men der er alligevel kommet en lidt mere komprimeret bule inde på midten , som han ikke plejer at have. Men jeg tror nu bare det er fordi han vokser. Alligevel vil jeg lige se hvad dyrlægen siger :)


Det gør jeg, ja. Det er nemlig rigtigt :P Det kunne jeg jo også bare have sagt. Det er fordi han går igennem een. Altså fra jorden kan han finde på bare at vade igennem en, som om man ikke er der. Og lidt det samme sker der på ryggen som reaktion på de hidtidige hjælpere. Men den nye metode der reagerer han rigtig fint på, og hvis ikke - så bakker vi :)




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 11:00

hehe...ok, så forstår jeg bedre det overdrevne stå signal..stååå bruger jeg også iforhold til alle dem jeg arbejder med.


Fint du er obs på hans facon. Synes han er ligesom trykket (i det mørkere område i hovedet), og også bulet både midt på og længere nede af ansigtet.Nogen heste har bare en lidt anderledes facon, men det kan jo ikke skade at spørge når han nu alligevel skal ud.. Tror ikke det er noget alvorligt.


Han ser bare så sød ud...han har da bare de aller bedste øjne.


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 11:32

Nej det er det nok ikke :) men jeg tror i hvert fald lige jeg hører ham ad, for som man også kan se på det første billede, så havde han ikke den bule da jeg hentede ham.


Og tusind tak :) jeg synes jo også han har de sødeste øjne! er simpelthen så glad for ham. :P


God søndag




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin udvikling
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 09:43

fin hest, dejlig udvikling at se på så kort tid :)


er det ikke ude hos stefan og lisette/stald Egely du står?


Fortsæt den gode udvikling :)


Held og lykke herfra, Tanja


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Egely
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 16:32

Mange, mange tak :) jo det er det nemlig, og det er Lisette der underviser mig. Kender du til stedet derude da?





Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 17:01

Han ser ud til at være en dejlig hest...


Egely er et lækkert sted, med super gode foldmuligheder året rundt, og så den kæmpe ridehal





Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

31/1 Peugeot Rallye 103, 1½ år til syn sælges, veldholdt og pæn, send pb!

0
0
Svar på denne tråd
 
 om egely
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 08:54

ja jeg kender stedet, har selv haft hest der for halvanden år siden ca. kommer jævnligt på besøg, skal vise en veninde rundt her i løbet af ugen, og planen er at min nye hest skal der ud og stå i løbet af sensommeren :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 14:08

hvor er ridehjelmen



Er nu rytter hos Pia Jacobsen ( norringsholm )

Sarah efterlyses men i Tyskland


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pudsigt :)
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 16:33

Det lyder da dejligt. Så kan det jo være vi ses derude. Det er et super sted, synes jeg. Er så glad ved at være der indtil videre.


Min ridehjelm ligger i mit skab den pågældende dag ;)





Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 fremskridt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 21:14

dejligt at se han har fået bedre huld efter han er kommet til dig.


Jeg tror personligt du ville få ridemæssig glæde af at komme ud af dit stolesæde:)


Jeg er en af dem der heller ikke helt kan se fidusen i at løfte hænderne så højt op, selv med min bedste vilje må det for mig betyde, at hesten smider ryggen og bliver bange for sin mund og dine hænder, når de sådan pludselig flytter sig og med en vis kraft endda, ud at dømme fra billedet..


Vil det ikke være mere oplagt at lære ham respekt for dit rum fra jorden først, samt at stoppe, hvor du også bruger et ord, som han kan kende, og derefter indlærer det fra ryggen, måske ved hjælp af person fra jorden, istedet for at skulle rykke ham op??

Blot en tanke


Ellers en fin mule, og fine fremskridt på så kort tid, i er et flot par

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald egely
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 07:34

kunne sagtens tænke vi ses, om ikke andet når jeg flytter derud igen :)


jeg var også super glad for at være der, stemningen er altid god, og der er plads til alle. super fedt :)


Tanja


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 13:50

Calinka : Først tak for de fine ord :)

Mht. mit stop, så skal det lige siges, at det rent faktisk er første gang jeg skridter på ham, efter vi har haft vores første udnervisningstime, i teorier, som er helt HELT nye for mig :) og Frede ikke mindst. Og det vi rent faktisk gør, er nemlig at træne begrebet stop (i vores tilfælde "stååå"), fra jorden, og det går rigtig godt, allerede den første gang han skulle lære det, og det er det samme jeg tager med op på ryggen. Som førnævnt bruger jeg den bevægelse med mine hænder for at undgå at hive ham i munden, altså jeg trækker op i stedet for tilbage, og møder ham derfor et efter min mening bedre sted, end hvis jeg "bare" hiver tilbage, som han ellers ikke har responderet godt på. Han har været typen der bare trækker igen og går videre. Jeg bruger stort set ingen kræfter når jeg laver den bevægelse, fordi han reagerer på det jeg gør, så det er meget kortvarigt indtil han stopper og rosen falder PROMTE med løs tøjle og rosende ord(thumbs op til min far der fangede øjeblikket). Og grunden til jeg kommer så højt op, er jo at jeg rider for løs tøjle. Det er ikke særlig længe jeg skal udfører denne bevægelse, og allerede nu efter en weekend, skal jeg blot lægge an til det, og så stopper han.


Det er muligt at han ser lidt ubekvem ud på billedet, da han havde nogle slemme tandspidser, som dyrlægen har fikset her igår :) :) så nu er Frede god igen og jeg håber det giver ham noget mere behag inde for de næste dage.


Mht. sædet, så har min underviser også sagt at jeg skal have en dressursadel :P så det må vi jo se på. Har ikke den bedste opstilling i springsadlen. I know :)


Håber at det var svar nok.


Tanja: Ja helt rigtigt, det er også mit indtryk. Super sted!




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 10:02

Godt med dyrlægen. Sagde han noget til "bulerne"?


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 22:33

At de var en del af hans charme :P


Det var i hvert fald en del af knoglestrukturen. Så sådan er han altså skabt :) til trods for jeg selv var overbevist om noget andet. Men han har også været meget pelset, så det kan jo hurtig ændre en hel del, når han så begynder at fælde. I dont know. Men det var dyrlægens ord :)




Mvh. Fanny Emilie



Nu med unghest - Pito's Frederik

& Frankie - min smukke Griffon hund



*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 22:44

Det var godt du spurgte. Så er der ikke mere at spekulere over.. Han er sgi da også drøncharmerende..


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot udvikling
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 06:42

Jeg har ikke noget mod din ´ekstra stop hjælp´ men sådanne ting skal du nok overveje om du vil ligge ud på HN, for du skal regne med at der bliver slået ned på alt, hvad der kan herinde ;) jeg synes til gengæld det ser ud til at du har en god harmoni og forståelse med din hest. Han ser tryg, rolig og velnæret ud - sikken forskel fra før til nu - flot!

Dejligt at se, og at du tydeligvis har foræret noget af dit hjerte til sådan en almindelig, brun hest.. meget ser han jo ikke ud af da du hentede ham.. men han stråler allerede som en halv million nu, med lys i øjnene, han har det tydeligvis godt! Dejligt og ros herfra!


Hvis din hest kunne tale - hvad mon den ville sige?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider