Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Skal du have licens? distr. 1,2,3
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 09:46

Jeg vil forsøge at lave et ridemærke og klar parat start lynkursus i stor kbh.

Kurset vil være for voksne, som gerne vil være parat til at tage licens.

Sted, pris og tidspunkt kommer an på hvor mange og hvor folk kommer fra.


Jeg forventer, at lynkurset bliver afholdt i efteråret.


Er der andre har har lyst til at tage sådan et kursus?


Skriv enten her i tråden eller en pb, så samler jeg det sammen, og planlægger udfra hvornår folk kan, hvor folk kommer fra.


Prisen skal i forvente bliver fra 650 og opefter afhængig af, hvor mange vi bliver.




Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja for søren
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:05

Tine det var da en fantastisk ide! Jeg er helt klart med i allerhøjeste grad.

Jeg bor i Roskilde, men arbejder i Kbh og har bil, så lokaliteten er ikke særlig relevant for mig.


Håber på stor opbakning! Sig til hvis du skal have hjælp med at koordinere nogen ting.


/Louise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 louise...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:17

kan du skriver enten hvornår det bedst ville passe dig eller hvornår det bare ikke skal være for dig?


Jeg har det sådan at bare så længe det ikke bliver i september er alt andet ok. Den først weekend i september kan dog gå an.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridemærke + licens
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:36

Jeg vil også gerne høre mere om det, såfremt det bliver til noget! mangler både ridemærker og licenskurset...


Jeanette

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeanette..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:39

det bliver til noget, hvis der er opbakning.


Det der skal på plads er, at jeg skal vide hvornår folk kan og vil. Hvor folk kommer fra.

OG så glemte jeg at skrive, at alle skal være medlem af en rideklub.


Så snart jeg har en 10 stykker der er interesseret kontakter jeg lærer, drf og et sted hvor vi kan afholde det, også melder jeg tilbage med dato, pris osv osv.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yes...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:44

Det lyder rigtigt godt..


Den er jeg helt klart med på..


Er det så både ridemærke 1 og 2...??


Bor I Ølstykke...


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
Suppi, du vil altid være husket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er hele turen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:47

ridemærke et, to og klar parat start!


Så det bliver en lang hård dag.

Men jeg tænkte med lidt god frokost og en mini rytterfest efterfølgende, så klarer vi den nok


Det kan også være at det måske skal spredes udover en weekend, men som jeg har forstået det, så kan man nøjes med en dag.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er jeg helt klart med..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:56

Så er jeg helt klart med..


Hvordan foregå det så..? Skal man have hest med osv...?


Man kan vist godt høre at jeg aldrig har været særligt meget inde i det her med ridemærker og licens...


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
Suppi, du vil altid være husket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 man skal jo bruge nogle
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:58

heste.


Men så vidt jeg er klar over, er det mest til at vise grundting og ikke noget ridning.


Som udgangspunkt satser jeg på, at i ikke skal have heste med. Men hvis nogen kan tage heste med, tæller det jo heller ikke ned.


Men det vender jeg også tilbage med, når jeg kan se, at det kan blive en realitet.


Pr PB har jeg fået flest forslag til den sidste weekend i august og den først i september. Samt den første i oktober.


Og indtil videre er der 5 der har sagt de er intereserede.


Jeg vil lige op på 10, før jeg begynder at sætte jord og himmel i bevægelse.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:00

Det lyder super.


jeg kommer fra Taastrup, og da det stadig er langt ude i fremtiden (alstå bare weekenden er jo en krig væk) så kan jeg ikke siger jeg har nogle planer, ellers bliver de rykket!


jeanette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:08

Jeg kender nok en pige på 15 der gerne vil være med. Hvor "lang" tid skal det tage?


Knus fra Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 udfra hvad
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:10

drf selv foreslår starter det kl 9 morgen og slutter kl 16 stykker.


Det er selvstudie mht ridemærkerne. Dvs man går ikke til undervisning.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:13

de svar der er kommet ovenover hvar der ikke da jeg begyndte at skrive på et svar. :-) Så jeg er nu klogere. Jeg er ret sikker på jeg har en interesseret dog skal hun lige hjem fra ferie før jeg kan bekræfte.


mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidspunkter.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:21

Jeg har slet ikke så interessant et socialt liv at jeg har planer så langt ude i fremtiden - så enhver weekend i efteråret vil passe mig fint. Dog faktisk med undtagelse af weekenden i uge 36 eller 37.

Sidste weekend i august eller første i september passer mig udmærket.


/Louise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det har jeg heller ikk
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:23
men jeg skal flytte i midten af september...så forventer at have nok at se til deromkring

Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første weekend
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 11:29

Første weekend i september lyder okay..


For så er der også en chance for at jeg har nogle penge, når der er i starten af måneden..


Men jeg er helt klart med på det..


Så må du jo bare lige give besked,når der er noget der er fast osv..




Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
Suppi, du vil altid være husket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 ridemærkerne
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 13:51

Det er en rigtig god idé du har fået der Tine...og jeg håber at der vil være stor opbakning omkring det


Jeg har dog selv samtlige ridemærker samt licens, men hæftede mig blot ved det I skriver omkring ridning.


Jeg har tidligere undervist i ridemærkerne og der skal bruges hest til alle mærkerne.


Til 1. grad skal i kunne en del om farver, aftegn og særlige kendetegn - herunder de 5 mest almindelige brændmærker - der er lidt om skelettet samt en hel del om hestens anatomi hvor I skal kunne det meste. Noget om tænder og en smule om den daglige pasning.

Den praktiske del består i at kunne mønstre en hest på trekantsbane samt ofte vise at man kan løfte ben korrekt og mange gange skal man udpege nogle af hestens anatomiske dele (has, pibe, kryds, hofte, bug osv.)


I 2. grad tager man hul på ridningen. Teoretisk handler det meget om udstyr, korrekt op/af sadling, og lidt om de forskellige voltefigurer.

Praktisk skal der rides et mini-dressur program med skridt og trav i letridning og vise man kan ride en volte


Så uanset hvordan I vender og drejer den kommer i til at tage et par heste med


Og husk så en ting - ALTID ha´ ridehjelmen på...også i stalden under prøverne - ikke noget enhver vil huske på og det er til stor morskab for alle men dommeren kan vælge at dumpe folk på ikke at ha den på i nærheden af hestene


Held og lykke med projektet.




Hilsen Camilla




Skal giftes d. 28.10.06



Kig forbi min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/team-liberty

0
0
Svar på denne tråd
 
 camilla...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 13:55

jeg forventer at vi kan låne heste på stedet

Jeg var skam helt klar over, at man skulle bruge heste...ellers var der da ingen pointe med de prøver (kan man mærke min antipati overfor dem ).


Men hvis man kan få lov til at låne 5 heste, så burde det jo også være til at klare.


Men som sagt, jeg mangler stadig en smule mere interesse fra folk derude, før jeg begynder at planlægge rigtigt.


Det ser meget ud til at blive slut august start september.


Forresten rigtig mange tak for den overfladiske forklaring til hvad man skal lave til mærkerne...jeg kan nemlig ikke finde noget om det på drf?!


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også Mig!
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 14:16

Hej Vicky

Jeg er bestemt også interesseret.
Kan normalt i weekenden, men skal til stævne d. 10 og d.30 September og kan derfor ikke i de to weekender.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd
 
 sarah...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 14:24
du er hermed noteret.

Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 En Fynbo her...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 17:31
- som ikke har råd til broen, men hvis der bliver noget på Fyn eller i Jylland, så er jeg klar... Har 1-3 grad, men mangler de sidste...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil også gerne med
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 17:44

...men det kommer lidt an på hvor og hvornår det blir. Jeg kan ikke første weekend i september og første weekend i oktober, men kan ellers de fleste weekender i efteråret.


Jeg bor i Kbh NV og hesten står i Ballerup. Har ikke bil så det må gerne være til at komme til med bus og tog eller evt cykel.


Jeg har taget klar, parat, start kurset men mangler begge ridemærker.




Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


0
0
Svar på denne tråd
 
 vil også gerne være med...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 17:53

... hvis bare det ikke bliver i august. ellers er jeg frisk. Har dog 1. ridemærke, men det er taget for 15 år siden (pænt gammel at føle sig lige nu).


Og ja kan evt. også tage en hest med som er meget nem at have med at gøre.


Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen så nåede
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 18:25

jeg de magiske 10 interesede (der er faktisk 11 ).


Så imorgen kontakter jeg DRF, og forhører mig hvordan og hvorledes præcist.


Det ser ud til at blive lidt svært med en dato.


Som jeg ser det nu er det enten sidste weekend i august eller fx 2. weekend i oktober.


Set udfra de udmeldinger jeg har fået i denne tråd og pr pb.


Hvad siger i til det?


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sys´ det lyder fint...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 19:41
Sys´ det lyder fint med de tider...

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
Suppi, du vil altid være husket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Perfekt...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 08:45

Det lyder fint med tidspunkterne...


/Louise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 21:01

Jeg tror dit bedste bet er at skrive de datoer op der er mulighed for, og så vi de deltagende til at stemme :-)


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 skriv osse mig på
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 00:10
Jeg kommer fra helsingør og er fleksibel omkring tidspunkt så bare sig hvornår så kommer jeg!!! :D
0
0
Svar på denne tråd
 
 JEG ER MED!!!
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 10:25

Hold da op hvor kanon at du tager det initiativ!!! Jeg har ledt og ledt og ledt efter et sted jeg kan få lov at tage de "forbandede" ridemærkeprøver og klar-parat-test


jeg vil MEGET gerne med, men den sidste weekend i august (26.+27.) kan jeg desværre ikke pga. rejse (rideferie i Bulgarien ) og de 3 sidste weekender i september kan jeg desværre heller da jeg er i USA der... men alle andre weekender er jeg på, skal nok få flyttet hvad der skulle være af arbejde o.l.


Bor I taastrup, men har bil så det er underordnet for mig hvor det bliver, bare jeg kan være med





ja nemlig ja :-D

de plettede krikker har stor personlighed!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 12:50

kontakt med en rideklub igår som muligvis vil ligge fasciliteter og heste til kurset. -Dog kan det først godkendes helt i starten af august, da de jo holder ferie nu. -De var dog MEGET positive overfor ideen. Bare at det også blev slået op for deres egne medlemmer.

Jeg har ikke fanget nogen fra drf endnu, forventer at gøre det mandag. Jeg tror...udfra hvad jeg har modtaget pr pb, at det ser ud til, at den første weekend i oktober er den de fleste hælder til. Men jeg vil også undersøge det med den sidste weekend i august og september. -Det kommer an på, om man kan få dommere ud.


Jeg har snakket med en ridemærke lærer, og hun vil gerne give et forkursus i ridemærkerne. Evt en dag ugen før prøven, så man har en del timer til at spørge og prøve sig frem.. evt med en "prøveeksamen" også.


Det sjove er, at i min rundspørgen har jeg fundet ud af, at det faktisk ikke er så nemt at finde steder der jævnligt afholder ridemærke prøver. Faktisk en del af dem jeg har fanget, har været yderst positive og flere var villige til at stille deres faciliteter til rådighed. Nogle havde så bare flere krav end andre


Men jeg vender tilbage når jeg har noget mere konkret på panelet.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 distrikt?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 22:50

Er det kun for distrikt 1,2 og 3? Da jeg "normalt" hører til distrikt 4. Men hvis jeg så melder mig ind i en klub i distrikt 1,2 eller 3 kan jeg så være med? Er også interesseret :-)


Er dette kursus mevirkende til at man kan få licens efterfølgende?



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 00:05

Jeg + en staldveninde vil også meget gerne med. Så kan du klare 2 stk.'s til?


Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke specielt
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 15:56

for noget specielt distrikt. Det var mere rent praktisk jeg tænkte


Der er altid plads til flere, men indtil videre til jeg har en fast dato, så anser jeg jeres henvendelser som interesserede.

Også må vi se om i stadig kan, når jeg har en dato.


Men det er rart at se, at der er så stor opbakning. Så har man også væsentlig mere lyst til at prøve at få det op og stå.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 super.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 17:53
Ok, det lyder super :-) Men så skal man vel lige have terpet bogen igennem inden? Hvor fåes den?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan søren kan det være
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:50

at det koster 650 kr og opefter når jeg kun har givet 350 kr for det hele?

Det lyder godt nok dyrt.

Jeg godt nok også i Jylland men taksterne for dommere er vel det samme.


Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 lene...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:54

jeg har taget prisen udfra hvad drf viser på deres hjemmeside.

De har sat prisen til 650 i et eksempel på sådan et lynkursus.


Men det er da kun rart, hvis det bliver billigere.


Jeg har desværre stadig ikke fanget et klogt menneske hos drf,så jeg kan ikke være konkret end før.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sign me up!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 13:30

Hej Tine


Rigtig godt initiativ


Jeg er også interesseret! Plus en veninde med ret stor sandsynlighed, da vi lige snakkede om det i weekenden (har først set din tråd nu).


Kan selvfølgelig ikke tale for min veninde, men for mit eget vedkommende kan jeg den første weekend i oktober, hvis det er d. 7.-8. oktober du mener.


Hvis det derimod er d. 30. sept.-1. okt. kan jeg ikke, da jeg skal til kvalitetsbedømmelse i Connemaraforeningen. Det er dog kun lørdag, så søndag d. 1. oktober er fin.





Hilsen Hanne

I don't suffer from insanity...
I enjoy every waking moment of it


www.connemarapony.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 det ser kraftigt
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 13:33

ud til det først bliver oktober, da drf indtil videre, uden at have snakket med den rigtige, skal have så også mange dage til at sende skemaer, dommere osv osv...

Derudover er det svært at fange nogen formænd pt pga ferie.

Og jeg skal selv indlægges i næste uge, så jeg er selv mest begyndt at tro på oktober.

Og hvis det ellers passer med dommere osv osv, så satser jeg på den weekend der hedder 7-8oktober.


Men jeg laver lige en rund spørge når jeg engang bliver klogere...


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 brum brum
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 15:42

Har lige taget 1 + 2. ridemærke men kunne jeg måske komme til lynkurset? da jeg ikke kan finde et sted at tage det.


Super idé du fik dig :D




Anne og Salina


Drømmehesten er FUNDET <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil meget gerne
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 15:57

Jeg vil meget gerne med på sådan et kursus.


Har længe gået og overvejet om det ikke var på tide og få licens.


Starten af okt er fint for mig.


Håber ikke det gør noget jeg kommer fra dist. 4


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 så længe
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:00
folk selv gider rejse, ja så er jeg total ligeglad med hvor man kommer fra.

Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også mig
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 18:56

Hej Vicky


SUPER INITIATIV!!!


Jeg vil også MEGET gerne med! Går med planer om at starte C-stævner til sommer næste år. og så skal jeg jo lige have det Licens!


Hilsen Sabrina


Sabrina & Stald Kelon`s Lerano

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 20:04

Jeg vil også gerne vide, om der er mulighed for kun at tage lynkurset. Jeg har nemlig ridemærkerne.


Er det muligt, er jeg også interesseret, og d. 7.-8. oktober er helt fin.


Mvh. Julie



---


Dansk Oldenborg Avl


LEJLIGHED søges nær Roskilde www.heste-nettet.dk/ma...794&t=1794

Dressur-underviser søges www.heste-nettet.dk/ma...336&t=2336

0
0
Svar på denne tråd
 
 Voksen
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 22:36

Når du siger voksen ?

Jeg ville utroligt gerne med, jeg er 16..


Bor i Ballerup.


Har du en hest i Ballerup som du mangler part på ? Eller et sted hvor jeg kan have en hest stående billigt.. så skriv endelig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oktober
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 08:58

Hej Vicky.


Dejligt at det ser ud til at kunne lade sig gøre. Første weekend i oktober er helt perfekt. Jeg venter spændt på at høre mere fra dig, så den s... licens kan komme i hus :-)


/Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det sådan at der er plads
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 09:04

Er der plads til os alle, ellers kommer nogen på "venteliste"?


Hvornår ved vi om vi er kommet med?


Mange hilsner


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen som
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 09:09

jeg har skrevet tidl, så anser jeg jeres tilbagemeldinger som at i har interesse i foretagendet.

Når jeg har dato, sted og pris, så skriver jeg til alle i denne tråd samt dem jeg har på pb, også er det endelig tilmelding.

Men jeg tror nu der bliver plads til alle


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil meget gerne
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 09:52

også..


Du kan godt skrive mig på også..


Kommer godt nok lidt langt væk fra, men pyt..

Hvad gør man ikke for at få lov til at starte stævner


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er også med.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:44
og jeg har 2 heste som kan bruges i givet fald??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhhh,
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 15:02

Jeg er ikke helt med, når man kommer blank til dette kursus, hvad mangler man så bagefter for at få licens og hvor meget skal man forberede sig?


Conni


Conni & Tinker Kel


Søges:

Ældre meget rolig/børnesikker to'er pony,

gerne islænder

til godt hjem/otium.

Pris: symbolsk

0
0
Svar på denne tråd
 
 man skal forberede
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 15:28

sig til alt det der i ridemærke bogen står skrevet ommærke et og 2.

Mht klar parat start delen så skal man gennemlæse reglementet også er der kursus på dagen.


Bagefter mangler man kun at ringe til drf og bestille licensen og betale den.


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Licensprøven
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 07:55

Man behøver ikke forberede sig til den licensprøve.

Den er nem og man får alt fortalt på det lille kursus der er inden prøven.


Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille forvirrede mig
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:06

Hmm, nu er lille mig en anelse forvirret


Hvad er det rent praktisk det går ud på? Hvor mange dage og hvad skal vi? For jeg har ikke helt fundet ud af om det er et kursus hvor man lærer tingene eller om det er en stor prøvedag? Eller om det er begge ting :-) Undskyld forvirringen, men vil gerne lige høre hvad jeg har meldt mig til og hvor meget jeg skal have investeret i inden jeg møder op :-) Så jeg er forbedret nok.


PS. Det skal ikke forståes som om jeg tvivler på arrangementet :-) Jeg vil blot lige have præciseret hvad jeg skal :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan som jeg
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:31

har forstået det så skal du selv læse kapitlerne til ridemærke 1 og 2 hjemmefra. Husk det praktiske bag i bogen.

På selve dagen skal du så kun op til prøve i ridemærkerne og derefter skal du have et kort licenskursus som slutter med en yderst nem prøve som tager 5 minutter.



Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Simse..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 07:27

Dagen kommer til at bestå af både prøver og et kursus.


Kurset er klar-parat-start-kurset som består af dels et oplæg hvor der bliver fortalt om hvordan man gør når man skal starte stævne, de etiske regler for omgang med heste, reglementeret påklædning osv. Efter dette oplæg er der en prøve som man skal bestå, og det gør alle for den er meget nem.


Ud over det er der 2 andre prøver som man selv skal forberede sig til, nemlig de to ridemærkeprøver til grad 1 og 2. Alt hvad man skal vide til disse prøver står i ridemærkebogen og ellers kan man jo finde nogen i sin egen rideklub der har taget de to første ridemærker og få dem til at hjælpe lidt.


Når man har de to ridemærker og bestået sit klar-parat-start kursus kan man få sin rytterlicens..






Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


0
0
Svar på denne tråd
 
 HVORDAN
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:33
HEJ HVORDAN FÅR MAN RIDE MERKER I ODENSE NV? DA JEG MEGET GERNE VIL HAVE DET KNUS KATRINE
0
0
Svar på denne tråd
 
 ME TOO!!!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 17:22

Hey, du må osse godt skrive mig på, hvis det da ikke er for sent...


m.v.h Sabrina Jeritslev

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er der nyt
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 08:31
Hej
Endelig er der lys i tunnellen.
Jeg har fået Albertslund rideklub til at ligge fasciliteter til.
Jeg vil straks idag gå igang med at finde ud af, hvornår vi kan få en dommer ud.
Kurset vil blive lagt, så der er en weekend da med lyn kursus i ridemærkerne og en weekend dag med klar parat start og samtlige prøver.

Jeg vil gerne vide hvor mange der kan tage egen hest med.

Derfor vil jeg gerne have en tilbage melding om du stadig er intereresseret og om du har mulighed for at tage hest med.
Jeg har sendt en mail til alle der har skrevet i denne tråd(eller pb) samt dem jeg har fået pb'er fra. Hvis jeg har glemt nogen, så må i lige give lyd!
Hurra, hvor er jeg super glad lige nu!


Mvh. Tine


Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan sige
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 11:17

at en del allerede har meldt tilbage om at de stadig er interesseret, og kun en enkelt har ikke mulighed for at tage hest med indtil videre, så det ser ud til at blive en succes.


Bare de dommere snart ville give en tilbagemelding om hvornår de kan...jeg er SLET ikke utålmodig.


Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til dem som
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 16:22

Stadig er interesseret:

Sæt et halvt kryds i kalenderen d. 5/11-06.

Det er endnu ikke 100% på plads, men det ser næsten sådan ud.

Mangler en clearing fra ridemærkelærer, samt ok fra drf mht licenskurset.

Men en ridemærke dommer...det har vi


Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er stadig interesseret..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 17:58

Jeg er stadig interesseret..

Men har ikke mulighed for at medbringe hest, da jeg ikke selv kan transportere ham.. ingen trailer eller BE-kørekørt..


Men hvis der var en der havde mulighed for én ekstra i deres trailer, så kunne jeg godt selv medbringe hest.. Hesten står opstaldet i søsum, ved stenløse..


Wilfred søger en sød part


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
Suppi, du vil altid være elsket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 18:21

jeg er stadig interesseret, men den første weekend i november holder vi rideskolestævne på BAL og jeg er med til at arrangere, så hvis det blir den weekend så blir jeg nødt til at melde pas. ØV!




Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


0
0
Svar på denne tråd
 
 er der stadig
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 22:15

plads på "holdet"??


jeg mangler begge ridemærker men jeg har klar parat start??


krydser finger for at der er plads har ledt efter sådan et kursus længe...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klar parat start
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 18:38

Jeg er MEGET interesseret!! .

Jeg kan sagtens medbringe egen pony .


hilsen Helena

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 19:10

er stadig med


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 osse mig..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 19:20

Du skal osse godt skrive mig på, har skrevet en gang...

Kan ikke medbrige hest, desværre...


M.v.h. Sabrina J.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læsegruppe?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 21:54
Som jeg har mailet med Tine om, lægger jeg gerne hus til en læsegruppe, hvis nogen er interesseret?

Det bliver i en lille "koloni-have-hytte" nær Islevdalsvej i Rødovre.

Desuden er jeg sikker på, at Ljóska ikke har noget imod at blive sadlet op mv. et par gange så de, der er hesteløse til prøven, skal bare sige til.

Mange hilsener fra
Sarah
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil da
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 22:04
gerne låne din hest til prøven Sarah, og læsegruppen er en super god ide, så den støtter jeg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 læsegruppe
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 22:41
jeg er også frisk på en læsegruppe!!!

Caroline B nu med Cocos Make My Day
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm,,,
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 22:55

ville jeg meget meget meget gerne og kender også andre der gerne vil! :).

MEN. du skriver det er for voksne :( Må vi ponypiger på 14 så ikke være med? :(


Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 +++
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 23:04

forretsen synes jeg du er rigtig fed du tager sådan et intiativ, og håber MEGET på der er plads til mig og nogle veninder! For vi mangler det virkelig så vi kan udnytte de sidste ponyår! Vores egen klub laver det nemlig ikke :(

Jeg(og mine veninder) kan godt tage heste med hvis det er :).


Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 +++
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 23:07

iih, hvor jeg hele tiden glemmer at skrive noget :P

men, hvis du er rigtig sød vil du så skrive en privatbesked til mig? For en sikkerheds skyld, hvis nu jeg glemmer at gå ind i indlægget, da det ikke er så tit jeg er på det store HN :P


Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 mht aldersgruppe
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 07:41

og udlån af hest, vil jeg få total styr på det, når jeg har haft en snak med dommeren idag.

Desuden bliver det nok ikke den 5/11 alligevel, da det ikke ser ud til at kunne gå op der.

Men som sagt jeg snakker forhåbentlig med dommeren idag.


Jeg ved, at drf har en uskreven regel om, at dem der deltager på sådan et kvik kursus, at de helst skal være voksne, men igen, jeg snakker med lærer og dommer om hvad de siger til det. -Jeg er principielt ligeglad.


Det er næsten lige før at jeg skal lave 2 kurser. Interessen er enorm!

Heldigvis er der en lille del af de interesserde som er på kun klar parat start, og der ved jeg der er en grænse på 28, så der kan sagtens komme folk løst ind der.


Men jeg vender tilbage, når jeg er klogere.


Mht at skrive til folk privat.

Jeg forsøger sågodt jeg kan, men kig i tråden. Jeg skriver med en anden farve end sort, når der er nyt.

Jeg har omkring 35 stykker på mailen listen (hvoraf nogle er via pb herinde), så jeg har efterhånden lidt svært ved at holde kontrollen



Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm,,,
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 10:28

okay det lyder fint :)

håber det kan lade sig gøre!


Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 os mig
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 22:51
jeg vil os meget gerne være med og kender ca 5 andre os der gerne vil hva ska man regne med af pris
0
0
Svar på denne tråd
 
 stephanie..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 22:53

se længere oppe i tråden.

Men præcis pris vides endnu ikke.



Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har 2 unge piger
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 09:13

Hej !


Jeg har 2 unge piger der meget gerne vil med hvis det er i orden der også må komme unge piger med og det ikke kun skal være voksne. Kontakt mig venligst hvis de må og der kan blive plads.


P.s Der ville nok være en mulighed for medbragte ponyer.



Hilsen Jette






Besøg www.staldrosenkilde.webbyen.dk



med venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 13:39

Kald mig bare dum når jeg endnu ikke har forstået noget..

vil rigtig gerne være med... men hvor kan man få fat i en ridemærkebog???

og skal man have taget nogen kurser inden??? Det må egrne skæres ud i pap!




Hilsen Jeanette

Tjek min hjemmeside
-FCK FOREVER-
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du læser tråden
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 14:12

så finder du svar

Men bogen købes i en rideudstyrsbiks, og nej ingen forkundskaber er nødvendige.



Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 17:55
Jamen jeg ahvde læst bogen igennem... der stod bare at nogen ahvde taget nogen grader i forvejen... så blev lidt i tvivl... så må jeg fluks ned og købe den bog i weekenden og se havd det drejer sig om...

Hilsen Jeanette

Tjek min hjemmeside
-FCK FOREVER-
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm,,,
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 15:49
Har du fundet ud af noget? :).

Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 plads til mig??
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 16:19

Mon der er plads til mig?

der bliver sjældent lavet sådanne ting på bornholm,så vil helt vildt gerne med..


jeg har dog kun ridemærke 1.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Status...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 16:13

jeg for dagligt beskeder om hvad status er:

Status er pt at jeg skal have fat i 2 dommere, og det er mere end svært. AT fange en dommer er nemt nok, men at fange 2 til en dag, det er svært.

At fange dommerne er også en sag for sig Men de er vel ligeså meget i stalden som os andre.


Så status er, at der abselut ikke er sket en dadel.




Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 HURRAAA
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 07:36

Det her er da den bedste ide nogen har fået meget, meget længe...Jeg har ledt og ledt, for jeg skal bruge den der licens til mig og min dejlige springhest og har ik liiige lyst til at gå til ridemærkeundervisning sammen med børnene ;o) ( ridemærkerne fandtes slet ikke, da jeg var i den alder ;o)...rolig...jeg er kun 33 ;o) )


Jeg kan sagtens tage egen hest med. Kan ikke d. 17 - 20/11, og d. 7-8/10 (stævner), men er ellers åben for alt.


KH


Helle & Obsession

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 09:39

men dette er kun for at jeg kan slå den mail funktion fra når der er kommet nyt indlæg.

Mange gange undskyld..


Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tæl også mig med...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:43

Jeg er også meget interesseret og jeg har noget et par veninder der også er interesseret.


Jeg har en gammel ridemærkebog fra 1985, mon jeg stadig kan bruge den eller er der meget stor forskel på den og den nye?


Ellers må jeg jo tage den med ned i forretningen til sammenligning.


Vi øver os hjemmefra lige så snart vi få en dato, og vedr. læsegruppe, så er jeg med.


Glæder mig til at høre mere.



Med venlig hilsen

Bolette


~~Hastvære er lastværk~~


Skønt hingsteføl sælges

www.heste-nettet.dk/ma...is/115204/


www.stald-westphal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 13:04

Hej igen


Læsegruppen er jeg osse med på, hvis jeg ellers kan de dage den mødes ;o)


KH


Helle & Obsession

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere plads eller flere hold?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 16:34

Ridemærke og rytterlicens...det fik jeg aldrig taget dengang jeg red på rideskole, men nu har jeg endelig fået egen hest og vil meget gerne have licens, så vi kan komme i gang på stævnepladserne.


Er der stadig plads på holdet?


Jeg har desværre ikke mulighed for at tage krikken med, da jeg ikke har bil med trækkrog...Men hvis nogen alligevel kommer fra Hillerød og har plads i en trailer, kan det godt lade sig gøre.

Kh, Trine og Hallech

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg skal præcisere...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 19:00

at der ikke er tilmelding, så spørgsmål via mail eller pb om der er plads kan jeg ikke svare på.


Det ser ikke ud til at jeg kan få det til at gå op med dommere osv i dette år. Jeg har stadig en livline, ellers bliver det skudt til næste år. Håber så på januar/februar. Så hurtigt som det kan lade sig gøre ihvertfald!


Har i nogle spørgsmål så skriv dem her i tråden. Jeg kan simpelthen ikke overskue at svare alle privat, da stort set samtlige spørgsmål handler om det samme


Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rytterlicenskursus i LØSR
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 08:55

Jeg har netop i weekenden fundet ud af, at der bliver afholdt rytterlicenskursus i LØSR, som jeg er medlem af.
Det forgår på Gammelgård i Ledøje.

Der er opstartsmøde i aften, hvor forløbet planlægges, jeg tager ud og ser lidt på det



Mange Hilsener fra
Sarah

Kolonihaven - Rødovre
Lykkelig ejer af Ljóska fra Freersvang
Medlem af DI, Lokalklubben Hrimnir og Distancerytterforening.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridemærker ?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:07

hej Sarah


Er det kun licens eller osse ridemærke 1 og 2, som i tråden ? Jeg mangler nemlig de to ( de var ik opfundet da jeg var ponyrytter ;o))) ) for at kunne tage licens


KH


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:55

Hej Helle


Det ved jeg faktisk ikke, tror det er den fulde pakke. Jeg mangler også ridemærkerne.


Hov, så lige, at det er det hele! kig her: www.loesr.dk/



Mange Hilsener fra
Sarah

Kolonihaven - Rødovre
Lykkelig ejer af Ljóska fra Freersvang
Medlem af DI, Lokalklubben Hrimnir og Distancerytterforening.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridemærker igen
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 10:29

Hej Sarah


Kan se man skal være medlem af løsr... Men det skal jo ik være det der vælter læsset, så melder jeg mig bare ind.


Jeg kan ikke komme til det møde iaften ;o( Kunne jeg ik få dig til at høre på mødet om der er plads på kurset, hvis jeg skynder mig at melde mig ind og hvis ja, så ksrive mig på til kurset ??? ? Jeg gider jo ik betale for et års medlemskab og så ikke kunne komme med på kurset.

Det ville bare være SÅ super. Jeg mangler vildt den licens, så jeg kan komme til distrektstævner, der er ved at være langt mellem de interessante klubstævner.


min mail er hekn1973@yahoo.dk... Det er nok lidt nemmere end det her ;o)


Kh


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:30

Hej Tine


Er der mon sket noget nyt i sagen?




Hilsen Hanne


Connemara selvfølgelig


0
0
Svar på denne tråd
 
 eventuelt
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 17:11

måske kan nogen have interesse i at jeg laver tilsvarende i D4?

Se link... lige nu er der venteliste men der kan måske blive ledige pladser og så er det efter først til mølle princippet...


Maria & Sigøjnertrommen Samson

Ridemærkeprøve 1+2 31. marts og 1. april, distrikt 4- venteliste

Rytterlicenskursus/ prøve 14. april 2007, distrikt 4- stadige ledige pladser.

Se min profil for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej tine
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 21:50

er der fundet frem til en dato, og er der plads på ventelisten jeg vil meget gerne med jeg er voksen rytter...


på forhånd tak smil fra naomi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 12:24

Jeg syntes ellers jeg havde skrevet,men nej.

Desværre er det stort set umuligt, at få støtte fra en rideklub.

Derudover er det umuligt, at planlægge ridemærker pt da der kommer nye til sommer.


Jeg har valgt at lade det ligge på is, indtil de nye mærker kommer. Både fordi de er langt mere "fornuftige" og fordi, jeg håber der så måske er lidt mere engagement fra div klubber.




Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider