Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Debut i LB2
Forfatter: 
Dato:  18-11-2018 23:10

Så er der lidt nyt fra mig og min venlige kæmpe.

Vi var i dag i Hashøj til dressur stævne. Vi red LB1 for kun anden gang, vi red til 65,33%,der indløb lidt skønheds fejl, bla et fin changememt i den ene galop Øgning he. . He....

Og så havde vi debut i LB2,et rigtig fint program, dog med lidt dumme fejl bla blev begge galop volte lidt for store. Og travøgning knap vist. Vi blev belønnet med 68,33% og så oven i købet, med vores første 8 tal. Det fik vi i den første schinkel vigning.

Vi blev nummer 5 og nummer 3, kun 1% fra en sløjfe i vores LB2 debut, så vi er stolte og glade. Tænk engang for 1 år siden, kunne jeg knap lave en rund cirkel volte. Så der er skisme sket noget, og godt jeg ikke opgav, den gang jeg tvivlede på om jeg overhovedet kunne få styr på hans store krob.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 19:09

Hvor er I bare seje!!!

 

I må ud og give den gas :) - lige pludselig så rider du skisme LA :) :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 LA here er Come.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 21:47

Tak for komentar Svendsen. Ja når du skriver snart LA, så vil jeg da gerne indrømme, at min plan/håb faktisk er, at vi starter LA, når udendørs sæsonen starter igen. Måske før hvis udviklingen fortsætter. Jeg holder stævne pause nu, indtil januar. Vi vil gerne resten af året, arbejde intensivt med, at få bedre styr på Øgninger, inklusiv "frem og ned" både i trav og galop, samt med schinkel vining i trav. Vi er såmen blevet helt gode, til begge ting i skridt.

Han har jo fine grund gangarter, jeg skal bare lære at administrerer dem bedre.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-11-2018 11:19

Stort tillykke, super flot. Når man sammenligner billederne fra nu med dem du lagde op for et pat år siden, så er der sket rigtigr meget på den positive front.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2018 13:30

Mange tak for komentar Charlotte, ja det er skisme blevet noget mere dressur på den "gode måde" nu da jeg har fået bedre styr på kroppen, båden hans og min he... He....


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super flot :)
Forfatter: 
Dato:  21-11-2018 14:40

Stort tillykke med de flotte resultater og med at I er ved at finde hinanden og den udvikling I har gennemgået, må være en fantanstisk følelse :)


Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2018 23:40

Tak for kommentar Maria. Ja der er noget helt særligt ved at nå i mål, efter at have kæmpet med blod sved og tåre.

Selvfølgelig er der stadig masser af mål foran os, men lige nu har vi til 3 stævne i træk opnået vores del mål fuldt ud og lidt til.

Jeg har fundet en god måde til bedre at kunne kontrollere mine stævne nerver, og samtidig have en realistisk mulighed, for at jeg kan føle, at vi har gjort det godt, sløjfe eller ej.

Jeg finder en enkelt ting eller to, som jeg gerne vil opnå, for at jeg syntes stævner har været en succes. Så fremfor at fokusere på, hvordan vi nu klare hele ridtet, eller hvad nummer vi nu bliver, så var det feks denne gang, at jeg bare gerne ville forsøge på, at ride med overblik på opvarmningen, og at mine schinkel vigninger, skulle lykkes bedre, end ved stævnet før, hvor vi red LB for første gang og fik lavet "nervøsites" fejl i dem, nogen fejl vi ellers aldrig laver hjemme.

Og det lykkes til fulde. Vi havde en fin opvarmning.

Og vi red vores schinkel vigninger, til 5,5 og 4,5 første gang vi red LB1.

Og denne gang i LB1 og LB2, red vi dem til 7. 6,5. 7. og 8.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  26-11-2018 19:08

jamen så må vi jo have tålmodighed til en gang i det nye år :)

 

Kan godt gå hen og blive lidt misundelig for min er kun til hyggedressur - det nyder jeg nu også men alligevel kribler det lidt i fingrene en gang imellem for at ride noget rigtig dressur :)

 


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2018 23:10

Tak Svendsen, for din søde komentar. Hvorfor er din mule kun til hygge dressur?


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hyggedressur
Forfatter: 
Dato:  29-11-2018 09:36

hejsa.

Hun er en ældre dame og har "noget" i sin venstre hofte, så det der med at komme ind og sætte sig samt ride mindre volter er no go....

Så vi hygger os med det vi kan og holder hende (og mig selv) i form :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sejt gået....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2018 09:19

Det var da flot og sejt gået - og så er det så fedt at få et 8 tal for en øvelse, for det er jo noget man har trænet/øvet specifikt på. Oghusk alle sidebevægelser i GP starter med at kunneride en god schenkelvigning

 

Jeg synes at LB klasserne er svære end LA1-2 - så det lyder som om at det bliver spændende at se jer næste år efter pausen

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 00:39

Skønt for jer begge svendsen, at I aligevel kan nyde en dejlig ridetur.

Tak for komentar Charlotte, ja det med at LA 1 er lettere end LB programmerne, har jeg hørt før. Og jeg har da også kigget lidt på LA 1 og der er ikke noget i det, som jeg tænker vi ikke kan "gabe over" så vi glæder os til udendørs sæsonen starter, Gilbert er bedst udendørs, og de 10-15% jeg får foræret i energi uden for ride hallerne, skal jeg bruge til at vi får en god tur, når vi våger os ud i LA.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-12-2018 22:05

Hvor er i seje


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh den smukke kæmpe
Forfatter: 
Dato:  27-12-2018 19:32
Dejlige billeder af jer. Ja I må bare videre.

...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2018 17:43

Tak for kommentar Sandra og Oxalia.

Ja vi føler os faktisk også selv lidt seje. Og jeg har virkelig lyst til at udfordre mig selv og min målsætning, det er bare også vigtigt, at vi begge kan følge med, både fysisk og psykisk.

I forgårs løssprang vi, og selv om det er længe siden sidst, så køre han bare derud af. Vi stoppede på 140 cm.

Og i går var massøren forbi ham, og hun sagde, at hun aldrig havde masseret en hest med så løs og afslappet muskulatur. Han havde kun et punkt midt på man kammen oppe på halsen i h side og nede ved skulde fæstningen ved samme forben, hvor hun kunne ane en smule spænding, som kunne masseres væk. Så jeg var godt nok glad for at hans krob fungere så fint nu. Og det kan jeg jo også mærke i ridningen.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider