Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Stævne og billeder af dressurplet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 18:00

HN er vist ikke så livligt, som det har været, men alligevel smider jeg et par billeder herinde af min fine Alberto A Kila på nu 5 år.

 

Der er nemlig fantastisk nyt om min hest, der ellers stod skadet næsten on/off et helt år med forskellige UHELDIGE skader De ungheste altså

 

Kun 3-4 mdr i ridning inkl. genoptræning, fys osv. efter rigtig skidt tilpasset sadel - og en meget sur og fornærmet ejer, der har kastet penge til så mange behandlere m.m. og nu købt op til 3 forskellige sadler til min hest i år - men @!#$ det hele, hesten virker nu, sadlen virker, og det kører bare på skinner Hvad skulle mine penge også stå på kontoen og kede sig for

 

MEN vi startede et lille e-stævne, og plettemand kom ganske fint rundt i sit 2. stævne (1. stævne var inden alle skaderne sidste sommer), og har red hele 66,48% og blev nr. 4 ud af 16 starter. Og fik en fantastisk kommentar fra dommeren om, at der var mange flere point at hente, når han fik lidt mere rutine og styrke

 

Nyd lidt billeder af min fantastiske hest fra den sidste måneds tid - jeg er så uendeligt glad for ham, og han er simpelthen så sej og arbejdssom! Plet er indkøbt hos Stald Kila som 2 års, hvis nogen kan huske vores tidligere poster

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

Seje plet får 4. pladsen :) Og ligger pt. nr. 2 til klubmesterskab i vores nye klub :) Lidt sjovt, når man sådan er i byen med en hest, man selv har uddannet for en af de første gange :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Vi bliver stadig lidt dybe indimellem - og jeg synes, opvarmning var RIGTIG svært. Vi står et sted med meget ro og rigtig fine forhold, så en lidt skæv, tung bund og en masse andre ryttere, det er nok til at gøre især piloten lidt forvirret Så han var SLET ikke på plads som derhjemme - bliver fedt, når den er, for så rider den da høje procenter, når vi fik 66,48% med en del kiks

 

 

Og hvis nogen kan huske ham, så var det ham her, jeg købte for over 3 år siden, som bare er blevet stooooor :)

Billede

 

 

Der er LANGT igen, men for søren hvor er vi godt på vej. Det vigtigste overhovedet er min enormt arbejdsglade hest, der overrasker mig hver dag En udvikling og koncentration, jeg sjældent har oplevet. Fantastiske heste de pletter dér

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Told you...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 19:08

... at de gror fra alle deres unghesteskavanker - men for F. hvor det er anstrengende indtil det sker

 

Han har altid været fin - men han begynder jo rigtigt at ligne en voksen herre nu!

 

I øvrigt - hvor er det skønt med en dommer der giver lidt mere feedback end påkrævet! Ingen sag at komme over 70% jo, når man som du siger kan ride 66% med en del fejl/svagheder

 

Held med ham fremover - og bliv endelig ved med at smide billeder/indlæg herind...

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 08:22

Meget meget smuk ekvipage og det skal nok komme med styrke ,ro og øvelse på dressur banerne


Stor smuk og blid Østerhovs Blue Star.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2018 00:01

Smukkeste plethesten.

Dejligt at i på vej tilbage, og skønt med en god følelse efter en stævne start, på trods af diverse udfordringer.

Jeg bliver også så glad, når en dommer giver en lille bemærkning med, som man kan bruge positivt.

Og ja, det er helt fantastisk at have været med fra starten af uddannelsen af ens stævne makker.

Keep Up the good work og held og lykke med ham.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2018 10:41

.... sikke en fin hest - og I ser meget elegante ud sammen

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 smukke pletter
Forfatter: 
Dato:  31-10-2018 08:55

Hold fest han har virkelig vokset sig smuk og utrolig harmonisk!!!

 

Stort tillykke med det fine dressur resultat - håber du vil fortsætte med at holde os opdateret - I er et virkelig harmonisk par!

 

Nyder at se noget andet end "brune musser" - ikke at de ikke også er utroligt skønne - men det er bare dejligt med forskellighed :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  01-11-2018 11:55

Tak for jeres søde kommentarer til plettemand

 

Håber han er groet fra alle skaderne - pt. skal vi så lige have tjekket, om der er en låsning, for synes han er noget stram i bagbenene, og min smed var enig. Altså altså de heste

 

 

Tusinde tak Ja, det var skønt med en dommer, der også tydeligt kan se, at det netop bare er en ung hest, der er ved at vænne sig til at skulle ind på fremmede dressurbaner, og som ikke er ulydig eller forkert redet, men som simpelthen bare endnu mangler noget styrke til at holde sig selv hele vejen rundt Han bliver jo lidt dyb til tider, men det er simpelthen, når han har svært ved at holde sig selv fortil. Ellers står han faktisk rigtig flot, men ja efter kun 4 mdr, der kan vi selvfølgelig ikke stå 100% i fronten

 

 

Det ér nemlig rigtig sjovt, at der er nogle forskellige heste. Jeg må så også sige, at noget af det, jeg har skulle vænne mig til både på hjemmebane og nu også til stævnerne er, at sådan en hest tiltrækker sig godt nok opmærksomhed Hold nu op, hvor folk kigger - og Alberto giver den gerne hele armen med grynt og hingsteprust, så han er sikker på, at alle vender sig om for at se, hvem i al verden, der har taget en gris med til stævnepladsen Fnis.

 

 

Og mange tak til dem af jer, der roser os som samspil - Alberto var noget lille, da jeg købte ham... der følte jeg mig faktisk liige langbenet nok til ham. Men hold da op, hvor er han blevet kæmpe Og kæmpe bred ikke mindst. Så nu er jeg faktisk meget tilfreds med hans størrelse og det, at han er dejlig kort - så er der lidt mindre hest at holde styr på. Det er rigtig rart. Han var kun 1.60, da jeg købte ham, og nu har vi målt ham til 1.68. Sjovt

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 09:50
Jeg kigger stadig herinde fra tid til anden og nyder at se tråd fra bla dig, så lov mig, at blive ved :)

Han er super nice at se på!!!!! (rart med fotos fra begge sider)

Tak for kigget, det var en fornøjelse!!!!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Altså da.....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2018 09:14

Altså jeg er normalt ikke til pletheste - men ham her måtte meget gerne bo på min fold - han er SÅ lækker både af eksteriør og med lige præsis hans form for pletter - mums.

 

Og ja så er der bare noget med ungheste og deres evner for at skrabe skader til sig - noget man glemmer, når man kun har voksne "fornuftige" heste

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  17-12-2018 11:36

Mange tak for søde kommentarer :)

 

Ja altså det med de skader Man får grå hår! I samarbejde med dyrlæge og fys/osteopat besluttede vi at prøve en ny taktik - fortsat mange foldtimer og så skulle jeg ride... HVER dag. Så en fridag for ham er nu blevet til ca. 30 min skridt eller en gåtur med kort longering. Og for søren, hvor det virker! Han er blevet så glad, og han elsker at lave noget. Jeg har 7-9-13 INGEN skader haft siden! Havde en stor opgave til uni, så han fik en fridag = dagen efter kommer jeg og skal ride, og så har dyret smidt en forsko. Sikkert en tilfældighed, men jeg kunne tydeligt se og mærke på ham, at han ville UUUUD. Han hader at få fri - og fyssen siger, hans krop har godt af at blive holdt mildt igang.

 

Så det gør vi. Og det virker kanon :) Vi rider også en del løsgørende, så det er selvfølgelig ikke sådan, at jeg skamrider min hest hver dag! SLET ikke :) En ridetur for os kan sagtens være 10 min arbejde og 25 min skridt. Jeg har bare altid tidligere givet ham 2-3 fridage om ugen afhjængig af alder, fordi jeg er så bange for, at han skulle få ondt i ryggen af at slæbe rundt på mig, når han kun er en ung fyr... men det mener hverken dyrlæge eller fys er en reel bekymring længere, (og de grinte begge to ).

 

 

Vil da lige smide et billede fra hans 3. stævne, hvor han leverede så fin en LA1 igen - dog med lidt dyre fejl. Men med kanon opvarmning, og han var der i grundformen i trav og skridt MEGET bedre for mig. Desværre kiksede vi kontragalloppen, (og lavede to fine chancementer ), og kom til at springe an i en øgning - det har han ALDRIG gjort for, hverken til træning eller til stævne, så jeg skal også lige lære, hvor meget/hvor lidt, jeg kan bede om, når vi er i byen MEN smuk er han - og han blev alligevel nr. 3 i klubmesterskab dressur for hest. Det er da lidt sejt

 

Billede

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækkermås
Forfatter: 
Dato:  17-12-2018 21:54

det er altså hvad han er!!!!!!

 

hi hi - og ja nogle heste skal altså bruge de små grå hver dag for ikke selv at finde på sjov og ballade :) - Du skal bare være glad for at du har så arbejdsglad en hyp!


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider