Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lidt nyt herfra mig
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 16:51

 

Hej allesammen.

Nu det snart 2 mdr siden jeg sagde farvel til min skønne gyldne dreng Fabi. Jeg savner ham helt ubeskriveligt.

Kunne dog hurtigt mærke at jeg ikke ville undvære hesteverdenen så cirka en uge efter jeg sagde farvel til sagde jeg ja til at låne en hest. Det var meget svært for mig i starten. Men prøvede at tænke positivt at Fabi ville nok gerne ha ønsket at jeg ligesom kom videre. Der findes ingen som Fabi. Bare jeg måske kan finde glæden ved igen at have en hest ved min side og det gør jeg...

 

Nå lidt et sidespor. Jeg sagde ja til denne hest. En stor dreng på 1.80m i stang. 13 år gammel uddannet til middelsvær men havde stået stille i 3-4 mdr så vi skulle ligesom trænes lidt op.

Romani hed han. En ret så skøn dreng. Desværre efter de første 14 dage måtte jeg indse at han nok var en anelse for stor til mig. Og lidt for stærk. Den dumme gigtsygdom og fejl i ryggen bliver ikke bedre med årene desværre modsat så jeg har ikke kræfterne til at sætte mig tilbage og få redet ham ordentlig igennem og det fandt han ud af. Så han blev egentlig bare mere og mere stærk jo mere jeg red. Dog fik vi leget med lidt øvelser når han var ordentlig varmet op.

Efter en uge mere måtte jeg sende ham hjem igen.

Men derfor skal i da ikke snydes for ham...

Sig hej til Romani

Traver varm

Billede

Galop galop

Billede

Schenkelvigning

Billede

Igen

Billede

Men fin er han :)

Billede

Og Lidt galop igen her i en schenkelvigning

Billede

Han var en kæmpe til mig...

Så jeg måtte jo prøve at søge videre...

 

Så faldt jeg sørme over en lille vallak på 1.57m i stang. Mig og Mathilde (Fabis part) drog afsted og prøvede den bette dreng.

Jeg faldt pladask for ham.

Han hedder Valentino. Er en oldenborgblanding med Kirsebærgårdens Joker til far. Han er 7 år. Kan lidt La1-2 men kræver stadig en del i galop. Det går liiiidt stærkt hihi... Og så kan han godt blive lidt for dyb for mig men igen træning træning træning så kommer det hele stille og rolgt.

Han er også en lånehest men på ubestemt tid. Og jeg kan købe ham hvis jeg vil. Mathilde er også involveret i ham ligesom med Fabi. Hun nyder ham vist også...

 

Så tag godt imod vores nye hyp Valentino dagligt bare kaldet Valle <3

Se lige det fjæs...

Billede

 

Billede

 

Billede

Total in love!

Billede

 

Billede

Efter undervisning :)

Billede

Så lidt ridning. Og igen blir han momentvis lidt dyb og galop går stærkt :P

Billede

Traver varm

Billede

Igen

Billede

Schenkelvigning

Billede

Afslutnig på schenkelvigning

Billede

Galop...

Billede

Wruuuuum

Billede

Men skøøøøn galop!

Billede

 

Så glæder mig til vi har lært hinanden bedre at kende!

 

Mathilde rider ham jo også...

Billede

 

Billede

 

Så lidt sker der her!

 

Og nu til surprisen!

Kan i huske Alanta. Min skønne dejlige hoppe og kanon gangmaskine...

Hvis ikke så er der her lige et par billeder...

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hun er jo solgt til en Malene fra Fredericia. Hun venter føl her i april efter Donkey Boy. Åh ja hun er jo forresten selv en Akinos/Fanal Prydsholm.

Det blir så spændende... Og gæt hvad.... Så skal hun ifoles igen! Med mit føl :))) Jeg har planlagt Sunny Boy! Så næste år hvis alt går efter planen får jeg følse :) :) Glæder mig allerede!!!

 

Men kan i nu hygge jer!


Nu uden hendes fantastiske gyldne stjerner

Golden Fabia og Golden Destiny

04062000-07022018 03031995-17112008

Altid og forevigt <3<3<3

 

13
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 17:49

hvor er det dejligt for dig!

Men jeg er simpelthen nødt til at spørge - ham Valentino... kommer han fra en der hedder Karina? :D

hvis det er ham, så har jeg mødt ham, og mage til dejlig hest ser jeg sjældent.


Stald Læhegnet
* Med ponyerne Hjalte og Elna *

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 23:32

Dejlige billeder og nyheder fra dig, men sikke en kæmpe hest hvor stor er han? Størrelses forholdet mellem ham og dig, ligner lidt mit og Gilbert så jeg kender godt den følelse. Og fint du så hurtigt indså at det ikke skulle være jer to.

Men tilgengæld er ham din ollebolle dreng jo helt perfekt siger hende, der jo som bekendt mener at en rigtig hest er en oldenborg ham blir du nok glad for at ride

Og skønt med udsigt til føl, der er en fantastisk oplevelse.

Held og lykke med det hele.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  31-03-2018 00:53

Sikke en fil olde - jeg har også lige købt sådan én, og indtil videre er jeg meget tilfreds!

 

 

Åh ja, jeg husker skam Alanta - godt nok en smart sag! Tillykke med følle-udsigter, hvor lyder det dejligt! Går Alanta slet ikke i sporten mere?


 

... Sofie

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt med...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2018 19:05

en update - og skønt at høre, at Fabi har fået en mulig efterfølger; det er store fodspor at træde i...

 

Ham Romani er dæleme også en velvoksen herre - omend du plejer at være fantastisk til de store, og det ser fint ud på billederne, forstår jeg godt, at du i denne omgang kastede hårnklædet.

 

"Lille" Valentino passer derimod super fint, til både dig og Matilde - og så har han da bare det skønneste udtryk, ham glæder jeg mig til at se mere til!

 

/Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2018 09:30

Kathrine

Valentino kommer fra en mand der hedder Alfred :)

men mange tusind tak!

 

Brava

Romani er 1.80 i stang så en velvoksen herre :)

Ja oller er skønne! :) <3

 

Sofie

Tusind tak! Ja glæder mig også til føl. :) :)

Alanta har stået stille pga EB skade i forbenene. Men planen er hun så småt skal til igang når føllet har meldt sin ankomst. Så må vi se om hun holder :) Krydser for hun er så skøn en hest!

 

Dortr

Ja meget store fodspor!! :)

Tak for de søde ord men ja her kunne jeg ikke følge med.

Den anden store jeg red for Margit Ørum - Satzmo - var højere men noget nemmere at ride. Han er solgt nu til min veninde hihi :)

Glæder mig også til at vise mere med Valle <3 :)

 


Nu uden hendes fantastiske gyldne stjerner

Golden Fabia og Golden Destiny

04062000-07022018 03031995-17112008

Altid og forevigt <3<3<3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2018 14:00

er han da en Valle - det er vores Valentin jo også...

 

Og så ved jeg ikke lige, hvorfor "håndklædet" blev til er "hårnklæde" - mon jeg i virkeligheden er skabs-Kjøwenhavner..??

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider