Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvad hed filmen?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 10:52

Jeg søger titlen på en film, som jeg så i tv for 20-35 år siden, så håber at der findes nogle seniorer her på alvidende HN, som kan hjælpe.

 

Filmen, som var engelsksproget, handlede om en teenagedreng, der var meget optaget af døden.

Startscenen var en kvinde (hans mor), der gik og støvsugede, hvor man så i rummet kan se en person, der har hængt sig, men hun bliver bare ved med at støvsuge og siger så noget i retning af "kom så ned med dig" til den hængte uden at se op. Det er så drengen, der har arrangeret sig selv i en vældig vellignende, men dog falsk hængning og moderen er vant til at han gør den slags, for han er ekstremt optaget af døden, og arranger ofte sig selv i diverse dødssituationer.

 

Drengen var forholdsvis spinkel, mørkhåret og gik, så vidt jeg husker, altid i sort.

 

Drengen får et både venskabs- og erotisk forhold til et gammel kvinde (70-80 år). Jeg husker en scene, hvor de ligger ved siden af hinanden i sengen. I slutningen dør den gamle kvinde og drengen begynder at åbne op for en jævnjævnaldrene pige, hvilket tidligere overhovedet ikke har haft hans interesse. Det er, så vidt jeg husker, slutningen.

 

Findes der mon nogen her på HN, som tilfældigvis også har set denne rigtig gode film og som kan hjælpe med en titel evt. m.m., så jeg kan forsøge at finde og se den igen?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 15:56

Harold og Maude? Harold and Maude på originalsproget

 


=)
Morten

 

-

????

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 13:33

Det tror jeg faktisk godt kunne være den - youtubede lige og det ser meget lovende ud.

Tusind tak for hjælpen

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen læser det her alligevel
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 14:58

Selv tak

Så er det spændende om den kan stå distancen når du skal se den efterfølgende, eller om den som mange andre ældre film er offer for tidens tand, og huskes bedre end den opleves i dag


=)
Morten

 

-

????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogen læser...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 21:15

Hmmm...ja, det er i grunden ret sandsynligt at man har flyttet sig i løbet af de sidste mange år, så filmen bliver en skuffelse...men jeg tager chancen, så jeg kan få den ud af hovedet - ellers bliver den bare ved med at rumstere


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider