Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Palominoungen grumsegul...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2018 01:55

Thjaaaa, palominoungen kan altså ikke just prale af at se supersoigneret ud her om vinteren Nærmest selvlysende hvid lang ponypels og en forkærlighed for at rulle sig går bare ikke i spænd (heller ikke selvom jeg ikke ejer mudder andet end lige udenfor stalden - og det bruger han trods alt ikke til at rulle sig i - endnnu...)

 

Nå - men først et billede taget med mit uovertrufne skodkamera nytårsaften. Billedet er taget imens hele verden omkring os eksploderede - i baggrunden BURDE der være en hel masse flot fyrværkeri - men nej, det oversteg kameraets evne...

 

Billede

 

Grumsegule er en STOOOOOOR hingst - eller bare et forgroet fjalet ponyføl

 

Billede

 

Mor røde + en forholdsvis ren gulemule - ponymål gulemule PONYMÅL!!!!!!!

Billede

 

Underholdning er godt - aflaster både mor røde og undertegnede staldslave! Gulemule ELSKER sin blå bold - som nu er afgået ved døden da gulemules gebis og hove i fællesskab har kreeret en "mindre utæthed"

 

Video

 

Egentlig sker der jo ikke så meget i udviklingen andet end ganske almindelig opdragelse... Så ikke en masse spændende historier...

 

Trine (Faxa)

 


11
0
Svar på denne tråd
 
 Så sød, den gule
Forfatter: 
Dato:  14-01-2018 07:30

Han er så fin, din gule dreng :-) Fuld af liv og glade dage!


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja de lyse farver
Forfatter: 
Dato:  15-01-2018 19:15

Ja, de lyse farver er jo noget udsatte.

Da min gamle palomino Calle i hine tider var en årings hingsteplag, gik han på en fold, hvor der var et læ-sted med høje graner. Der stod han gerne i ruskvejr - hvilket resulterede i en yndig lys pistacie-grøn farve på ryg, man, hale og pandelok.

Jeg huskede, at forevige det per billede, men det er analogt og sidder i et album - så I må nøjes med at forestille jer det.

 

Din gule-mule skal da vist på ungdomslejr senere på året. Ellers kommer han da vist til at styre matriklen....


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grumsegul
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 20:36

CCallie - tak og du har HELT ret - tror stadig på at han bliver mere rolig med alderen (eller når dr. dyr har været forbi med "knibtangen" )

 

Heldigvis er han faktisk meget ned at have med at gøre ellers - dejligt når de tilsyneladende forstå forskel på at være på arbejde eller have frikvarter

 

Tina - jeg kan lige se det for mig (og er såååå glad for at jeg kun har en enkelt række grantræer som han ikke kan komme ind under )

 

Ungdomslejr er på tale - om det bliver aktuelt kommer helt an på hans opførsel Men jeg har heldigvis en god kammerat som har en flok store oldenborgunger som nok skulle kunne sætte sig på den lille gule og vise ham hvor skabet skal stå

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor er han....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 10:46

Ej hvor er han skøn med sin legebold

 

Og ja det er en SÅ smuk farve palominoer(og skimler ) har.....de der to dage om sommeren, hvor det er tørvejr, men ikke tørt nok til at det bliver støvet, og ikke græs nok til at give græspletter, og ikke en hestelort i nærheden til at komme til at ligge sig i...

 

Er der mon nogen der fornemmer at jeg har haft en skimmel en gang

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 HELDÆKKEN...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 18:58

...Charlotte - heldækken

 

Jeg er dælme heller ikke stor fan af lyse heste fordi de så sjældent er RIGTIG rene og pæne. Men jeg må erkende at min grænse for hvornår en hest er beskidt er blevet mere large siden grumsegule kom til

 

Nok ret heldigt eftersom der er risiko for at røde får en skimmelunge senere i år

 

...og ja, jeg bliver nok snart nød til at overgive mig og købe en ny bold til ham - for ingen tvivl om at han har en fest med den, og den der bådplastikdims er bare ikke lige så sjov (men billigere og mere holdbar )

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2018 14:10

Hvor er han sød

 

Lyse heste er flotte, men ganske upraktiske.

Jeg ejede på et tidspunkt TRE skimler. Suk

Nu er der kun en tilbage, og da hun er eksemhest, er der dømt dækken året rundt, døgnet rundt, så det hjælper lidt på det

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 skimler...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2018 14:26

...må man spørge hvad dit årlige shampoo budget lød på

 

Da jeg var ansat hos Velin snakkede jeg lidt med en norsk pige der var hestepasser i Tyskland, om fordele/ulemper ved Selle francais mod de tyske springheste. Vi var enige om, at kunne en hest hoppe 160 banen rundt fejlfrit - så måtte den have den afstamning den lystede... Men en klar fordel er at SF sjældent er skimler - hun havde 6 (seks!!!) skimler med til stævnet

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det boldspil er da en fornøjelse at se
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 06:55

Jeg sidder da og overvejer at donere min pilatesbold til min skarnsknægt. Måske det oven i købet kunne fjerne fokus fra den forkærlighed han har fået for de andres dækner

 

Farven er måske ikke så praktisk, men hvad gør det, når man er lækker og desuden har en staldslave til at soignere sig, når det gælder?

Han bliver så fin og selvfølgelig holder han ponymål.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 16:02

Han er mindst ligeså fin IRL, min lille hest

 

Tak for kigget!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Info...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2018 15:04

...pilatesbolde DØR - hurtigt!!!

 

Jeg er jo jydenærig, så da jeg faldt over en pilatesbold i en genbrug tænkte jeg "hmmm, gulemule synes bolde er skægge, men gulemules sidste bold kostede næsten 500 kr. - den her koster 35 kr - æ prøver sqi "

 

Gulemule synes pilatesbolden var ok - så ok, at den i løbet af en nat lå i strimler på hele folden Heldigt at den var skriggrøn - så var det da til at finde alle stumperne SUK...

 

Så - nærigjyden må finde penge til en RIGTIG bold igen - den holdt trods alt godt 4 måneder før den omkom

 

Heldigvis kan han godt lide at blive nusset, klippet, striglet - STOR fordel med den farve skind

 

Mrsheaven - fin og SULTEN he he - godt du overlevede besøget hos "lille Jaws"

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2018 18:12

Man har godt nok for mange penge, hvis man giver 500,- for en bold, som ofte fåes i bla Aldi og Rema for under en hund

 

Altså, havde et par nærdødsoplevelser, på folden - men det gik

 

Jeg er fuldstændig in loooooooove med hans farve også lidt ham


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nærigjyden...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2018 21:23

...må bare erkende at det materiale som de billige menneskebolde er lavet af - IKKE er det samme materiale som de dyre hestebolde er lavet af

 

Ihvertfald er de dyre ca. 159 dage længere tid om at blive slået (eller bidt...) ihjel

 

Men wannabe-ejeren kan jo altid sponsorere

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 14:30

NÅÅÅÅÅH... troede sq du havde givet 500,- for en gymnastikbold - eller pilatesbold - men det var så heller ikk liiiige sådan det hang sammen - sorry

 

En af fordelene ved at være wannabe ejer er at man kan nyde og ikke behøver sponsorere en disse

 

Jeg har alle dage været mest til de lyse heste - men nu er jeg heller ikke just hysterisk mht om der er en ekstra plet, som ikke skulle være der


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider