Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Opdatering fra os efter lang tid
Forfatter: 
Dato:  05-02-2018 00:15

Kan se det faktisk er ved at være 1,5 år siden jeg har lavet et opslag her inde. Tiden går sgu stærkt. Så måske er det på tide jeg laver et lille opslag her igen.

 

Sidst havde vi lige flyttet ind på ny stald igen, igen. Det var 4. stald på under 6 måneder. Jeg stod i Agust -16 med en hest var alt, alt for tynd på grund af stress og nogle dårlig opstaldninger der slet ikke ønskede at tage hensyn til de behov min hest havde. Som hingst og kun 4 år gammel blev han stort set benadlet som han var farlig og helst skulle isoleres fra de andre heste. Samtidig flyttede min hoppe til Fyn og han blev alene. Vi havde flyttet ind på en stald der lovede os han ville komme ud til de andre heste. I stedet blev han smidt ind på en lille bitte sygefold helt alene og med en hest i boksen inde ved siden af ham hver dag forsøgte at gå til angrep på ham gennem træmmerne. Efter 2 måneder hvir vi til stadighed blev lovet han nok skulle komme ind med de andre blev vi smidt ud. De gad sgu ikke hingst ligevel.

 

Han kom på sommergræs med nogle andre unghingste hos er rigtig sød dame. Det gik supergodt de første 14 dage, så gik den ene til angreb på ham. Det blev så slemt han til sidst kom på enefold og det første han gjorde var at smide sig ned og sove. Man kan lige se den ene sår på hans skulder. Her var han kommet alene og det var helet meget op, men der var 16 af dem på hele kroppen.

Billede

 

2 måneder fik vi her inden vi fandt en ny stald. Denne gangen ude ved en veninde af mig. Til trods for han havde gået på sommergræs var vejret så dårlig den sommer at han tabte sig helt vildt. Han var slet ikke min glade lille hest mere. Men jeg håbet jo han ville trives her på det nye sted.

Billede

 

Desværre valgte også her en af hans foldmakkere at gå til angrep på ham. Denne gang havde jeg bare ikke nogle stede at flytte ham. Jeg håbede dog den ville holde op efter nogen tid når de var faldet til men den blev ved til den flyttede. Men så fik vi endelig ind nogle heste til ham som han blev glade for. Og så var der enedlig ro på.

Billede

 

Eller en slag ro, for stille stod de aldrig. Små damp børn. De tonsede rundt stort set hele dagen og var stort set meget glade for hinanden.

Billede

 

Jeg fik også ind lidt ridning, men jeg holder mest af at ride tur så det går nu ikke ligefrem stærkt fremad. Dog er han en fantastisk turhest, til trods for han er så ung. Jeg har altid været tryg ved at ride ud på ham, selv uden andre heste. Om det er i skoven eller nede i byen er så ligegylden, han er bare kold at ride. Han synes det er så sjovt at komme ud og lave noget

Billede

 

Da palominoen blev sendt på hospitalet for at kastreres blev min dog igen gående alene. Denne gang kunne han ikke klare mere. Han blev vildt stresset og lavede udfald mod de andre heste gennem hegnet, han stod aldrig stille og tabte sig på nyt. Vi forsøgte alt for at få ham til at trives igen men hans hjerne havde fået nok. Den 1. Maj valgte jeg at lade ham kastrere i et sidste håb om at give ham lidt fred. Der gik meget langt tid inden han faldt ned igen, det var først ved at være november inden han var ved at være sig selv igen. Han var bare træt. Træt af at blive flyttet rundt, træt af at blive angrebet uden grund, træt af at miste sine venner. Og jeg kan godt forstå ham men livet giver en bare ikke altid de valg man gerne vil have. Jeg skulle ønske jeg kunne tilbudt ham noget bedre tidligere og jeg kan godt se alle mine fejl med ham nu. Men man lærer jo af sine fejl.

 

Dette er de sidste billeder der blev taget af ham som hingst. Tag ikke fejl, hans stress var kun synlig ude på marken. Havde man fat i ham så var han den sødeste og nemmeste hest i verden.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Der kom dog til sidst ro på ham og i september var han model for en super dygtig fotgraf fra Skive; www.facebook.com/ AgneteTillemannPhotography/

Det kom der nogle lækre billeder ud af

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nu har vi så været her i godt 1,5 år. Så længe har vi aldrig stået stille før. Men nu har vi også et sted hvor vi begge har det godt og hvor det bliver taget hensyn til de behov hver hest har. Jeg har endelig min glade og sjove hest tilbage. Jeg skulle ønske vi havde fundet det her sted tidligere, måske kunne det hele have været undgået og han ville haft det nemmere. Men nu nyder vi endelig at have fundet vores sted og at der nu er fred. Og så vil jeg endelig i gang med at nyde min skønne hest

 

Billede

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest
Forfatter: 
Dato:  05-02-2018 21:34

Tror det var en en rigtig klog beslutning, at du valgte og kasterere ham. Det er de færreste steder der kan tilbyde hingste optimale foldophold. Af samme årsag kasterede jeg også min connemarehingst for mange år tilbage.

 

Super biller du har fået taget af din smukke hest.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2018 23:12

Jeg ved det er mange stede der ikke tilbyder gode forhold til hingste, langt de fleste stede jeg har været ude ved har slet ikke været egnet til heste generelt efter min mening. Det der gør mig virkelig sur er når nogen tilbyder en ting og så trækker det tilbage. Efter man er flyttet ind. Det er ikke fair overfor hesten, også en unghest der kom fra store, gode folde med andre heste.

 

Tak, jeg er så tlfreds med de billeder hun har taget af ham


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  07-02-2018 21:40
Hvor er det en dejlig opdatering. Sikke fin han er blevet!!
Og godt at I endelig har fundet jeres sted.
Håber at se lidt mere til din skønne hyp

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 11:48

 

Øv en omgang I har været igennem. Det er altid nemt at være bagklog, men man gør jo hvad man kan i den situation man nu står i. Og det gør det jo heller ikke nemmere, når folk ikke holder hvad de lover. Men så dejligt at høre, at I endelig er landet det rigtige sted, både for ham og for dig

Og de billeder er der kun en ting at side om: WAUW Han er simpelthen bare så smuk


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 flyv tid flyv
Forfatter: 
Dato:  10-02-2018 15:53

Ja tiden flyver sgu.

 

Godt i fandt et sted hvor i begge trives.

Fejl laver vi alle. Nogle gange flere gange i træk - det nytter jo ikke at slå sig selv i hovedet med det.

 

Han ser super glad og veltilfreds ud på de sidste billeder. Så det var nok bare den rette beslutning at han fik snippet kuglerne.


Mvh

Charlotte

 

T-shirt-butikken.dk - også t-shirts med hestemotiv

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 16:35

Bedre sent end aldrig - godt du fandt det perfekte sted og det hele gik godt!!!!!!!!!!!!!!!

 

I ser ud til at være et godt par!!

 

Charmen oser ud af billederne!!

 

Tak for kigget!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han blevet flot
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 19:18

Dejligt at han trives nu.

Jeg syntes at kunne mindes at du ville bruge ham som avlshingst, og så er det jo ærgerligt at han skulle kastreres, men jeg tænker at det er en billig pris at betale for at kunne være sikker på at kunne tilbyde ham et ordentligt hesteliv sammen med andre


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider