Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Må jeg se din bane med muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 06:22
Er der en i nordjylland eller midtjylland, der har en ridebane med muslingeskaller, som jeg må komme ud og se i det nye år?
Jeg skifter mening om hvad vi skal have på vores ridebane hvert andet øjeblik, så jeg vil gerne se og mærke :-)

 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen bane
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 09:51

men jeg har prøvet at ride på en nyanlagt bane.. og af en eller anden årsag er mine heste bare ikke begejstret for den bane..

 

Mit første forsøg med banen var at hesten trak blodspor hele vejen hjem.. han kunne heller ikke lide lyden at gå på dem.

 

min datters pony vil heller ikke rigtig gå på banen..

dem der bruger den dagligt har ikke oplevet de problemer jeg har oplevet.. eller også har jeg været meget uheldig.

 

min datter faldt af sin pony i et for skarpt sving i sommers letpåklædt og hun slog sig rigtig meget..

 

og så har jeg ladet mig fortælle den slider meget på hovene..

nu har mine heste ikke sko på til orientering..

 

jeg har desuden efterfølgende ladet mig fortælle at det ikke længere anbefales at lave en ren bane af skaller, men det er bedre at blande den med sand.

Jeg har en veninde der har haft en bane med skaller i mange år og sagde det var utroligt vigtigt at den blev tromlet NOK FRA START.. hun har nu blandet sand i banen og så vidt jeg kan forstå er hun rigtig glad for den løsning..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 muslingebane
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 11:49

Hejsa..

Er godt nok fra fyn... men vi fik lavet bane med muslinger for 2 år siden..

 

Vi fik lagt dræn, knust beton, godt stampet, og herefter 7 cm sand med en smule ler i, og herefter to læs muslinge skaller.

 

Jeg elsker banen... i år har den virkelig sat sig godt..

 

Det vigtige ved en muslinge bane er at få dem knust godt fra start... så er der ikke meget larm, og banen bliver super stød absorberende. Jeg har aldrig oplevet nogen af mine heste har revet sig i hovene, har heste både med og uden sko.. :) så jeg kan kun sige GO for it.. :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider