|
|
| Vis KNABSTRUPPERE !! |
| Forfatter:  |
Havila |
| Dato:  |
13-11-2012 17:37 |
|
Hej Ænder. Det er vel ved at være tid til en lille knab-tråd... Skriv gerne afstamning med også  Jeg lægger ud med min fantastiske drengerøv.. STALD VESTERBYS SON-GOKU som er efter Thor af Nørregård. Han er 6 år, og min tro følgesvend  Tilbage i 2004, fik jeg denne skønhed efter min 1'er pony, også efter Thor.. IBEN:
Hun nåede desværre ikke at blive mere end 3 år, før en virus tog hende...  Mine to er der desværre ikke så mange knapper på - så vis meget gerne jeres 
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Hedens Ruder Knægt Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Hvordan går det ellers med ham Nanna?  Ja Rasmine kender du jo godt ude fra Anne af  Hun er fra 2001 og er en hoppe på 154 i stg efter Rasmus af Hallundbæk og med Thunder Cloud til morfar.
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * og * Kirstine Vårby *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine.... |
|
|
Jeg har pt 2 stk knabstruppere i stalden, far og datter. Isaiiah Korsholm efter Onassis/Sanders Bounty, han er fra 2008 og avlsgodkendt hingst, jeg har selv avlet ham og håber han kan blive her hos mig altid  Alaiiah Korsholm efter Isaiiah Korsholm/Ragazzo, hun er fra Marts 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine plet ponyer |
|
|
maya på 1,5 år
Maxi min soulmade som jeg bryger til konkurrence kørsel når vi ikke daser
Kato min stjerne på vej 1,5 år my og loppe til stævne med børnene
Hilsner Henriette maincoon killing 1 rød sælges www.123hjemmeside.dk/knabstrupper Bedækning tilbydes ved Majco`Equus-maximus Matrialeprøve vinder 2008 1250,- pluds papir og op ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| med glæde! |
Pippihesten og Cirkushesten |
13-11-2012 19:32 |
|
Her er min dejlige knapstrupper. Freddy er fra år 2005, 143 cm. og min bedste ven  Har haft ham siden 2010, vi har været bidløse i 1 år ca. Vi er lige begyndt at ride western for 2 mdr. siden ca. da engelsk ridning bare ikke fungerede for ham. Men han duer til så meget andet  Undskyld, kunne ikke lige vælge 
Sagde Malene. - Med verdens dejligste ponyer Freddy & Willow Som trænes med tillid og harmoni - og helt uden bid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knab... |
Havila |
13-11-2012 19:33 |
|
Sikke fine - elsker at knabbere findes i alle størrelser... Nøj hvor er ponyerne kære  Og hold da på, hende røde pigen ser godt ud Maja - ærgeligt hun lige mangler pletterne, men rigtig fin type det er hun bestemt  Hej Nina. Jo tak, det går faktisk rigtig godt med ham. Har haft Kim Samuelsen til at gå ham igennem. Og som du kan se, rider jeg ham nu igen på fuldt blus. Han har det rigtig godt, og alt hans stress er faktisk forsvundet efter han nu står i vores egen stald, med kun min plag - og altså ingen fremmede heste til at stresse ham  Vis rigtig gerne flere eksemplarer af denne skønne race 
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Hedens Ruder Knægt Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de dejlige knabbere |
|
|
Jeg har to skønne damer uden så mange pletter: Pixi på 5, efter en hingsteplag og en knab mor (MF er Apollon) men ingen registreret afstamning: Jeg rider hende selv og hun er så fantastisk til alting. Desværre har hun en revne i menisken og står stille de næste måneder. Så er der min nye dame. Friis' Regina efter Mira og Figaro af Hallundbæk. Hun er 6 og den sødeste pige. Jeg er ved at tilride hende og hun synes det er sjovt.
Billedet er fra hendes kåring som treårs og et jeg har fået af den gamle ejer. her på min anden ridetur på hende
ponyen er den eneste med lidt "pletter" - med sin sne på bagparten, men det gode sind har de begge to
I am not young enough to know everything (Oscar Wilde) ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Friis' Perle |
|
|
Her er min knabber på 1½ år. Hun hedder Friis' Perle Mor: Friis' Regina (som er Ane's nye hoppe i ovenstående indlæg) Morfar: Figaro af Hallundbæk Far: Theis af Virklyst Hun bliver nok 165cm plus i stang når hun engang er færdig med at gro  Hun har et fantastisk skønt temperament, rolig, udadvendt, ualminde tillidsfuld og ekstremt opfindsom. Hun er så hurtig til at lære, at jeg har svært ved at følge med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har to .. |
|
|
Jeg har to .. Sartors Simply the Best på 4 år efter Sandro Hit/Bolero Og Rughavens Shadow på 8 år efter Cocos Irish Magic/Tyfon
Mette Stelmach med de skønne pletter Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 RIP Quinar's Lovespot 22.04.00 - 30.05.11 *** Mine Engle ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
Røskva af Kronplet, 7 år og efter Stavsdals Lobi og Baron auf der schützend. hand. Hun er den evige klovn, har meget travlt og er meget modig. Altid underholdende selskab, og så giver hun altid en god tur.
Røskva til venstre, bedstevennen Starlight til højre. Rikke
"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..." (Ludwig Hünersdorf)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores pletheste med og uden pletter |
|
|
Casper fra 1995 efter Xanthos Easypigen fra 2007 Efter Figaro af Hallundbæk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Gaston på 6år efter Figaro af Hallundbæk
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen R.I.P Oxana, du var solen i mit liv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knapstrupper |
|
|
Her er Daltons Dot Com hingst på 1,5 år, efter Theis af virkelyst og Bjørnhøjgårds Gibson som morfar. han er rigtig rar og omgænglig, nysgerrig, lærenem og elsker mennesker! jeg vil tro han bliver omkring 165 cm i stg. MVH Anne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benjamin KNN |
|
|
Han var kåret i KNN - men ved ikke hvornår han døde - er der nogen som evt har afkom efter ham, har billeder af ham. Han var ejet af hestehandler Villy Ellehammer - som jeg red for da jeg var ca 10 år - det var i 1986 - så ja en ret gammel sag. Om Benjamin kan jeg fortælle at han var meget flot hvid med sorte prikker - en rigtig pipi hest - var rar og helt vildt sød at ride på også for et barn - blidere hest skal man lede længe efter - og så havde han hove som kæmpe tallerkner - utroligt hvad man kan huske så mange år efter. Håber der er nogen der ved mere om ham end jeg.
R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009 Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønne.... |
Højgård |
15-11-2012 08:05 |
|
skønne heste allesammen. Men nu må jeg spørge til noget jeg i flere år har tænkt over. Hvorfor er knapstruppere begyndt at blive avlet helfarvet? I min verden er en knapstrupper med pletter. Er det fordi at selv dem der er til knapstruppere alligevel bedst kan li en ren farve? Syns det er en skam at man i mange racer laver om på det der tidligere har været et tydeligt kendetegn for racen. Sku jeg engang ha en knapstrupper sku den være fuld af pletter! 
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De er skønne, alle de prikker.... også dem uden så mange.. Jeg kunne også godt tænke mig, at få lidt mere baggrundsviden om knapperne..... Hvorfor ligner nogen af dem appaloosa-agtige i aftegningerne? og ja, hvorfor er nogen helt uden prikker og i mørke farver? Er der tale om et recessivt gen for prikkerne? Og noget andet - hvorfor har nogle af dem næsten ingen man og hale, mens andre har tonsvis? Vi har den her skønne, skønne pony på 7 år, som vi købte i sommers med det storslåede navn Musse. Hun er halvt knabstrupper. Hendes far var en fin knap, som blev solgt til Norge, men aner ikke, hvem han var. Moren ved jeg ikke, hvad var. Hun har det sidste år været rigtig mange steder, udlånt og solgt en del gange, så hun har virkelig haft brug for ro og kærlig omgang. Elsker bare den bette hyp....
sagde Charlotte med Malú og Musse en oldenborg og en pippipony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knabber og farve |
|
|
Højgård: Med hensyn til farve, jeg tror absolut ikke der er nogle der fremavler helfarvede knabstrupper som en del af deres avlsmål. Jeg tror de fleste af også, der holder af knabstrupper, selvfølgelig kan lide deres type og temperament, men selvfølgelig også kan lide det faktum at vi rider rundt på nogle helt specielle heste hvad angår udseende(om andre så synes de er smukke eller grimmer er jo meget forskelligt ) Men det er således at når man krydser to fuldplettede knabstruppere så er der 25% chance for at få en ensfarvet afkom dvs rød, sort eller brun hest. Der er ligeldes 25% chance for at få en hvidfødt og 50% chance for en plettet (og her snakker vi om alt fra lidt sne over krydset til fuldplettede heste). Hvis man skal være sikker på at man for en plettet hest(og plette er som tideligere beskrevet et vidt begreb) skal man krydse en helfarvet hest med en hvidfødt herved har man 99% chance for at få en hest med pletter. En knabstrupper er ikke bare en Pippi Langstrømpe hest med en masse pletter, de heste du har set i dette indlæg er nok ret repræsentativt for de typer og farve der findes inden for knabstrupper racen. Lige et par billeder af min knabstrupper Moonlight, en hvidfødt hoppe fra 2005 efter Coco's Irish Magic. billederne er desværre fra 2010, men jeg er ikke så god tilat få taget nye billeder.
HILSEN CHARLOTTE du skal ikke forklare noget, du aldrig har sagt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knabstruppere |
|
|
Her er vores to  Rexona efter Battle of Hastings:
Og Hektor, efter Theis af Virklyst  Som du kan se, er der ikke meget ensfarvet her, hvilket bunder i, at både battle og Thies er hvidfødte, og at begge brugte hopper er fuldplettede. Dette giver større chancer for al det hvide 
Én gang Bas, altid Bas <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skønne knabber |
|
|
Hvor er det bare nogle skønne knapper I viser frem  Vores knap er Nisha af Frøsanggård - hun er fra 1999 og 160cm. Vi har haft hende i 7 år nu!! - uha tiden flyver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min knab |
|
|
Her er et par af min højt elskede hvidfødte knab, Rufus  Først rider vi en tur på folden
Så lidt tricks, stadig på folden Jeg bliver altid så glad af at kigge billederne igennem Og fine knabber i andre har (hende Nisha virker svært bekendt )
-hilsen Randi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
Højgård |
15-11-2012 17:50 |
|
Tak Charlotte Okay.. Man blir så klog her på HN!  Kan en helfarvet knapstrupper så kåres?
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja...... |
|
|
En ensfarvet knabstrupper kan kåres på lige fod med de plettede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knabstrupper |
|
|
Sikke nogle fine pletheste i viser frem, ja og så de ensfarvede  jeg viser gerne min plet frem
Funder Nørhedes Columbine årgang 2005, hun er efter Xanthos
Nanna Nu med BOB & FUNDER NØRHEDES COLUMBINE
RIP RISDALENS AMY. DU ER EVIG ELSKET OG JEG ER TAKNEMLIG FOR DEN TID VI FIK SAMMEN, SELVOM DEN VAR FOR KORT. HVIL I FRED, MIN SMUKKE GANGER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelumse |
|
|
Ja en ensfarvet knabstrupper med tavle, kan kåres, den er jo stadig knabstrupper  Nanna: Hold da op hvor er hun fin og speciel! Tror aldrig jeg har set en knabstrupper med blå(t) øjne før  Har selv en Irish Cob med to blå øjne, det er bare så fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knabstrupper |
|
|
Skovbo - Tak, jeg har faktisk heller ikke set en med et blåt og brunt øje. Og jeg elsker bare de blå øjne, synes det er flot! Mange synes hun ser underlig ud, men jeg synes jo hun er gude smuk  Glæder mig til den dag, jeg skal have hingst på hende og se hvad der kommer ud af det 
Nanna Nu med BOB & FUNDER NØRHEDES COLUMBINE
RIP RISDALENS AMY. DU ER EVIG ELSKET OG JEG ER TAKNEMLIG FOR DEN TID VI FIK SAMMEN, SELVOM DEN VAR FOR KORT. HVIL I FRED, MIN SMUKKE GANGER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sjovt |
|
|
at i ikke har set en med et blår øje før, der er to i denne tråd 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golda .. |
|
|
Hvem er den anden ... Har resten ikke "kun" menneskeøjne?
Mette Stelmach med de skønne pletter Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 RIP Quinar's Lovespot 22.04.00 - 30.05.11 *** Mine Engle ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knab knab |
|
|
Her er min dejlige basse, Max. Han er efter Hefaistos og Mona Bøgebjerg. født i år 2000 og er 170 cm i stg. Han er et skønt stort skrummel 
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost. - Dalai Lama *** Med Venlig Hilsen Josefine, mor til Richard.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine pletter |
|
|
Som er små søskende til dejlige Nisha der vises længere oppe...  Frøsanggårds A'Capo: Og lillesøster - Frøsanggårds Grand Illusion (Prinsessen): Og så deres fantastiske mor, som jeg savner hver eneste dag.. Tekla <3 Dejlige knabber i andre har.. (Især hende der Nille-pigen ) Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen) Afskaf fjederled - se HER og HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu en.... |
|
|
Ja så melder jeg mig lige i tråden igen da jeg igår fik endnu en knabstrupper uden pletter, idover en stor en i panden  den bette har ikke fået navn endnu, hun er efter Isaiiah/Urban af Hvarre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benjamin knn |
|
|
Arina, jeg tror ikke Benjamin er i avlen længere eller for den sags skyld lever længere, men han har ihvertfald en kåret søn, Felix, som dog også er død. Jeg har en brun vallak efter Felix, altså med Benjamin som farfar. Den har også flade hove. Felix kan ses her www.knabsalg.dk/lis-gl.hingste/2000/ 002_felix-knn-140_2000.htm Ang. brune knabstruppere, så har jeg to stk af slagsen, begge er efter plettede forældre, de har ikke samme blodlinier, så der er intet tilfælles for deres farve. Hoppen er kåret i knabstrupperforeningen, på samme måde som hvis hun havde været plettet. Og skulle gerne kunne avle lettede føl, ihvertfald med hvidfødt hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blåt øje |
|
|
Det er min pony Golda henviser til - men det er lidt svært at se at hun har et blåt og et brunt øje på det billedejeg har sat ind  Her kan man se det blå i det mindste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for info |
|
|
Nej at Benjamin er død var jeg klar over - ellers ville han vist være tusse gammel - Felix ser også rigtig fin ud og er faktisk avlet 5 km fra hvor jeg er opvokset - lidt sjovt. Er der mon nogen der har billeder liggende af Benjamin - for han var nu egentlig smuk!
R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009 Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovsminde (Josefine) |
|
|
Jeg har også redet en knab efter Hefeistos, lignede din meget, skøn hest  Ja, det var pixi jeg refererede til 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knabber.. |
|
|
Har også en, dog er han ikke helt knab.. Han er oldenborg/knab.. Han er efter Rasmus af hallundbæk
Cecilie J . - Med Horsebjerg Massimou <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maja føllebølle |
|
|
Hej Maja, tillykke emd føllet, ser fint ud! Men er det ikke et ret sent tidspunkt, at få føl på?  Og så vil jeg også gerne vide, hvem knab nr. 2 med blå øjne er, kan ikke lige umiddelbart lure det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo.... |
|
|
Jo det er da ikke lige det mest optimale tidspunkt at få føl, men de har gået sammen siden 1 maj 2011. Jeg havde sån set opgivet hende, da hun 2 gange blev drægtig for så 3 mdr senere at have mistet det, men der skulle åbenbart bare lige et 3. forsøg til for at det kunne lade sig gøre. Så nu må vi bare tage det bøvl der følger med, men det skal nu nok kunne lade sig gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benjamin |
|
|
Arina: en hurtig google søgning fandt frem til dette billede af benjamin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benjamin KNN 100 |
|
|
Ja det billed kunne jeg også finde - jeg er nu mere til private oplysninger og billeder - men tak for det alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blåt øje |
|
|
Skovbo - det er ellers ikke så svært (længere) hvis du læser de indlæg der er skrevet kort før dit eget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blå øjne |
|
|
Ane, har du ikke skrevet Pixie i det første indlæg? Hehe det sidste indlæg med det store billede, havde jeg ikke lige set, ups  Men hun er også ensfarvet i hovedet, ikke at det gør det mindre smukt, er vild med de bklå øjne  Men synes lige Columbine var så speciel, pga. hendes så lyse farve, med mere knablød Men hvad, til side med det  Maja: Ihh tillykke så! Hvor dejligt det endeligt lykkedes!!! Men puha ja, sikke en bøvlet, kold og våd tid at have føl på og det vil vel blive besbærligt mht dens alder, da den allerede pr. 1/1 13, vil blive betegtnet som værende 1 år i passet, ikke sandt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
I passet vil jo stå hendes rigtige fødselsdag og at man så siger at alle heste fylder år den 1 januar ser jeg ikke som det store problem. Skal hun til kåring eller lign vil hun jo alligevel ikke blive stillet før hun er klar og om hun så er 3 eller 4 år på papiret betyder ikke det store.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et par stykker |
|
|
Ja Knabstruppere er nogle dejlige dyr, jeg har 6 stk pt  Her er Majco´s Rimfaxe, vores miniature hingst.
Her er vores 3 års hoppe efter Theis af virklyst og Funder Nørhedes rasmine (hun er til salg)
Vores føl fra i år efter Damgårds Signe og Ejstrups Sirocco (er lige solgt til England), hun er også til salg
Her er Damgårds Sebastian, godt nok et lidt ældre billede, der er kommet noget mere fylde på drengen. Jeg glæder mig meget til vi skal på ryggen af ham her til foråret.
De sidste to har jeg ikke billeder af på denne computer. Og ja en knabstrupper er ikke bare plettet, men kommer i mange farver og nuancer efterhånden. Nogle avler efter farven (altså pletterne), nogle efter at de skal være så rene som muligt, nogle efter de klassiske mål, nogle efter de skal ligne Dv osv osv.
Med Knabstrupper hingsten Majco´s Rimfaxe Sælges: 3 års knabstrupper hoppe, fuld afstamning, dejlig højtstillet og ok gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|