Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Belgierhingsten Max på arbejde
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 14:25

Hjemme igen er det blevet hverdag - for en uge siden viste jeg billeder af Max på dyrskue, nu syntes jeg lige i skal se ham hjemme og i arbejdstøjet.

 

Hoppen Luna er nemlig på 30. dagen og skal bedækkes. Hun har et hingsteføl efter Max ved siden...

 


Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede

Tilbage efter dagens arbejde...

 

Vil i se resultatet af noget af sidste års arbejde?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okay.... her kommer det...

 

Først Lunas hingsteføl der er 30 dage gammel

 






Billede




Billede




Billede




Billede




Billede

Han er endnu uden navn.



Frejas hoppeføl Signe der er 12 dage gammel

Billede



- og fuld af spilopper...
Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede


Man kan da sige hun er i hopla...

Billede




Billede




Billede




Billede

Endelig et "normalt" billede af hende...


Billede




Billede




Billede

Mine to yndlings hopper - Freja og Signe


Billede


 

Hingstebassen siger tak for at i kiggede med - nu er det puttetid...

Billede




Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 14:38

Jeg er helt forelsket - hold da op en kraftkal i har der. Mums hvor er han smuk.

 

Sikke nogle dejlige føllebasser - rigtig nuttet..


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 14:53

de smukke at se på! Og i rigtigt pænt huld Synes nogle gange, at folk holder belgiere så fede.

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 belgier
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 15:00

Han er bare så smuk!

 

Har han været udstationeret en kort periode ved Sorø og betjent nogle hopper ved en avler??

Synes nemlig min næsten-nabo har haft en hingst gående i i maj der ligner Max rigtig meget...


Sagde Ditte

Støt Dyreværnets arbejde!

Se mere på www.dyrevaernet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 15:43

Tak for de pæne ord om både Max og føllene...

 

Max har stået i Sorø, hos Bente Olsen og Anders Høgh Hansen. Han har så mange hopper der, at det er nemmere at flytte hingsten end at kører hopperne hjem til os. Desuden vil de gerne have føl tidligere på året end os, så det passer perfekt.

 

Vi gør meget ud af at de ikke skal være for fede, det ødelægger nemlig hestene og forringer deres bevægelse.

Dog kan de godt blive lidt runde når de går på græs

 

 


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 15:56

hvor er de allesammen fine, men ham hingstemand uden navn skal da hedde Flemming *GG*


Gør det så naturligt som muligt.

 

R.I.P lukas

19.04-2012

*SØGER EN SØD PLAG 1-3 ÅR*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Belgier
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 15:58

Jamen, så er det jo ham jeg har set - og han er om muligt endnu lækrere i virkeligheden, der udstråler sådan en ro omkring ham!

 

Er han far til de tvillinger de har fået i år så?

 

Jeg er lidt imponeret over de kan få så mange føl hvert år og tilsyneladende komme af med dem også.


Sagde Ditte

Støt Dyreværnets arbejde!

Se mere på www.dyrevaernet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså det med navnet
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 16:03

Det er slet ikke så nemt med navnet - men svigerfar (som ejer hesten) bestemmer.

 

Sidste års hingst hed Alfred

Tidligere har de heddet Strauken, Tarzan, Albert, Romeo, Bach, Elegant, Juan, Joachim, Marc, Tim, Emir, Gaston, Uman, Bloc, Juno, Utzon, Andre, Jac, Max, Euro, Eufa, Miro, Tacco, Toke, Aske, Thor, Odin og Alexander

 

Ja, 60 år med belgieravl giver et vis forbrug af navne

 

Forslag er velkomne - Svigerfar lytter gerne....


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så stemmer
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 17:10

jeg på Frej, når I nu har haft gang i de nordiske navne tidligere Eller måske Hugin eller Munin. Mjølner? Tjalfe?

 

 

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 far til tvillingerne
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:24

Ja han var far til tvillingerne.. de er desværre begge døde...

 


Billede




Billede




Billede




Billede



Vi får skam ikke så mange føl - i år 2 og sidste år kun tvillingerne der desværre begge er døde. Året før fik vi 2, hvoraf vi har den ene tilbage.

 

Hvis man vil se oversigten over de føl vi har fået kan den ses her - staldolsen.dk/W_oversigt.html

 

 


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 belgier
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:44

Nu var det Anders og Bente jeg tænkte på - de har tvillingeføl gående i år, der lever i bedste velgående, og det er også dem der får en del føl hvert år :-)


Sagde Ditte

Støt Dyreværnets arbejde!

Se mere på www.dyrevaernet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Belgier
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:55

Hold da op en smuk hingst!

 

Sikke nogle fine føl der kommer ud af ham. Jeg er alså ret vildt med de svære heste, eller jeg er blevet det.


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 ;) .....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 19:35

Sorry, ja selvfølgelig....

Bente og Anders får mange føl - og ja i år også tvillinger efter Max.

 

Tak for de søde ord om Max - han har en stor plads i vores hjerter...


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 smuk smukkere...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 21:53

 

 

Elsker bare de belgiere!

 

Min kæreste og jeg har lige reserveret et hoppeføl - hun er BLÅ og en kæmpe! Hun bliver så absolut staldens prinsesse mellem alle varmblodshestene

 

Og Max.. Tjaa sådan en lækkerbuks skal man ledde længe efter, derfor er han allerede 1 valg til når Bella skal ifoles - selvom jeg godt ved der er laaang tid til

 

Et billede af min puttepige

 


Billede



Billede



Glææææder mig til november

 

 

 


MVH Laila

Sælges:

Holstenere: Vallak 2010, hingst 2011.

Pinto: Hingst 2011 Dagens føl med 9 i helhed!

Opstaldning ved Roskilde tilbydes

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så fine..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:01

Hvor er ham Max bare smuk.. Og sååå nuusser de føller er..

 

Jeg har selv lige fået fornøjelsen af en skøn Belgier ved navn Rasmus, som jeg måtte hente i Jylland..

Så jeg kunne få en legekammerart til min Shire plag, der passede godt til hans type.. ;)


Den Stolte ejer af Shirefarm Painted Pegasus

0
0
Svar på denne tråd
 
 flotte kæmper
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:02

Hvor er Max dog smuk og imponerende!!

 

Og hold da fast hvor er føllene egentlig racetypiske allerede fra helt små? Altså hold da op, har selv avle Irish Cob, og de er da store, og har pt. et knabstrupperføl gående, men de belgierbasser der, er jo vilde! Så brede og korte allerede fra start af, hvor er det fantastisk, og hvor er de dog søde at se på!



Hilsen Karina og Willie alias Bas <3

 

Nu også med knabstruppere :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blide kæmper
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:29

Sikke nogle dejlige heste

 

Lige ved det første foto tænkte jeg at det var en KÆMPE hest (eller en meget lille mand)... Men kan se på foto 4 og 5 at manden vist er lavere end de andre mænd på fotoet

 

Og så skal følledrengen da hedde STORM!


Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:37

Skal altså have en wigottenborg hest igen, de er så skønne og har det dejligste sind

Vi savner Alfred hver dag

 

Lillebror kunne hedde Walle

 

og Max er så lækker som altid


Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelsen
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 06:23

Svigerfar er måske ikke den største - men Max måler nu ca 172 cm så lidt stor er han.

 

Her ses han med Peter på Roskilde dyrskue


Billede




Billede




Billede




Billede



Men han er ikke stor i forhold til vores anden hingst - Euforie can Sluishoek

Han måler nemlig ca 180 cm og er 12 år gammel

 


Billede




Billede




Billede




Billede


Han er også importeret og derfor desværre halekuperet. Dette er noget vi tager afstand fra og ikke ønsker, men som desvæære stadig foregår. Derfor køber vi føllene inden de bliver kupere (de var dog lidt for hurtige med Øffe).


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 WOW WOW
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 09:42

Hvor det dog nogle dejlige og veltrænede bamser I har!

 

Tak for kikket.

 

Hilsen

Linda

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for kikket
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 11:01

Hvad laver de smukke hingste så de ikke bedækker?

 

Er de super cool er tændte - syntes tit at jeg møde Belgiere som opfører sig som alt andet end koldblod.

 

Er vild med den sidste hingst



Guldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En RIGTIG dreng!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 16:49

Så er der ellers hingst for alle pengene

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1073829/1073829/

 

Simpelthen så smukke drenge i har :D Dejligt med billeder


Med venlig hilsen

Katrine

og Irish Cob'en Anthony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen ikke noget
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 23:05

Hingstene laver skam ikke noget når de ikke bedækker. Vi har endnu ikke fået redet eller kørt nogle af dem, så de lever bare det fede liv med masser af foldtid og hygge.

 

Så veltrænet kan man nok ikke kalde dem, men nærmere velholdte.

 

 

Vi har flere forskellige hoppestammer - de fleste er rolige, godmodige og nemme men var har også en som er lidt vanskelig. Hopperne her er mere tændte, vågne men også med en bedre bevægelse og udstråling - der er en vis sammenhæng. Så de er højt kåret.

Hingstene vi har er typiske rolige og godmodige belgier heste og avler deres gode temperament videre.


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke nogle dejlige
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 22:14

billeder.... Smukke, smukke heste....

 

 



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget, meget smukke
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:29

Utrolig smukke belgier.

Tænk, jeg vidste ikke at de kunne blive så høje de belgier, men så blev jeg da klogere.


Mvh Maia

- som stadig savner Frøken Stjerneskud (*?.?.1999 til 9.5.2005)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejjj øvvv
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 20:34

at i bor så langt væk. har nemlig en dejlig belgier hoppe som jeg overvejer meget skal i fol :0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 belgiere
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 22:54

Dejlige heste og nogle meget stemningsfyldte fotos :-)


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 14:30

Max er det mest charmerende men i skal da ikke snydes for gamle...

 

Euforie - Øffe på vej ind fra fold...


Billede




Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Max er da
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 18:04

en stjerne!! (må ligge til navnet*S*)

 

Men øffe er da GUD!! hvor er han lækker.. og dejlige føl i har fået..

 

stort tilykke herfra og MUMS!


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


PRE hoppe og hingst sælges. se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 20:40

smukke smukke heste, dejligt at se dem i så fin form.

 

Mvh Naja


 

 

Nu forhåbentlig snart med ifolet hoppe:-)

update, hvis dr dyr har ret er der føl på vej til mig:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jlvkæjkllæ
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 22:44
Jeg har helt tabt kæben, totalt seje heste:-)

Super lækker frieser sælges


Se mere på http://www.stald-hojgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fine Max + familie
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 22:51

Hvor ser han godt ud ham Max! :)

 

Og der er da godtnok krudt i den lille Signe ser det ud til. Tak for kig - dejlige billeder :)

/Kristina


Urbano XVIII - avlsgodkendt PRE hingst
står til avlstjeneste i 2012

www.vildal.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 22:25

Har aldrig syntes, at den "tunge ende" var synderlig spændende, og det var et fejlklilk, der fik mig ind i denne tråd. Men, må sige, at jeres heste har rigtig meget charme og jeg derfor må revurdere min opfattelse af disse, ganske flotte, store heste. Tak for det - altid dejligt at blive flyttet i sin opfattelse. Kan sagtens forstå, I er stolte og glade for jeres "mænd" .


Hilsen Elena

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækre heste!
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 10:22
Der er bare noget over hingste som ingen andre heste har!

Studsede lige over at de ukuperede også har meget korte haler, hvordan kan det være I vælger det?


De skønneste hundehvalpe sælges!

Kleiner Münsterlænder/lab. Sorte med pjuskepels. Tæver.

Søde og tillidsfulde.

3500 kr

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fletningen...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 14:35

Vi rykker deres haler korte når de skal på udstilling - så de kan flettes op på traditionel vis.

 

Når de går hjemme i folden får halerne lov at blive lange.

 

Det er en gammel tradition fra dengang de var køreheste - ligesom man klippede manerne af oldenborg-kørehestene for ikke at vikle sig i seletøjet.

 

 


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider