Hej Hn`er 
I torsdags mødte der desværre mig et meget grimt syn ude på marken, min lille hest havde et meget tykt ben, helt fra koden og op til yveret, hun kunne ikke gå, hun kunne til nøds bakkes ud fra marken og det var det!!
Hesten er købt med et altid lidt forhævet ben da den engang har haft en blodforgiftning inden jeg købte den, jeg ville være sikker på at det ikke var lymfangitis, så fik den selvfølgelig handlesundersøgt, og snakket med den dyrlæge som har haft behandlet hende dengang, og det var ikke lymfangitis!
Men det har det nok desværre været alligevel, for som sagt stod min lille hest med et kæmpe ben i torsdag, og dyrlægen kom akut ud, og hun blev sat på smertestillende, og antibiotika! Idag er hun så færdig med smertestillende, men forsat på antibiotika! Og det er lymfangitis!! Jeg ringede selvfølgelig til den tidligere dyrlæge og han har nu "skiftet mening" og siger det nok var noget lymfangitis dengang, ahh altså!!
Så nu kan jeg bydes velkommen i de lmfangitisis hesteejeresforening, eller noget! ØV hvor er det bare træls, og synd for lille hest!!
Vi undgik heldigvis en aflivning, selvom dyrlægen bestemt ikke var optimistisk, han havde ikke rigtig set noget lign, og det var næsten et under at hun er i bedring nu!
Imorgen når smeden har været må jeg begynde at skridte hende, da det er et led i behandlingen, hvor hun skal skridtes så meget som muligt for at få hele systemet til at arbejde, og indtil nu er hun blevet trukket med!
NÅR i er noget med så langt, så vil jeg sige at jeg har ikke noget negativt om tidligere ejer, hun har helt sikkert handlet i go tro, og vi har begge troet på dyrlægens ord, og hun har været en meget stor hjælp for mig, i det her forløb som vi er igenmmen pt, hun har stået til rådighed for div spørgsmål, og har været utrolig bekymret for "hendes hest"!
Ahh hvor er det bare blevet så rodet det her indlæg, jeg ved jo slet ikke hvo jeg skal starte eller slutte, også fordi det ikke er ovre endnu! Men måske har jeg bare brug for at læsse af!?! Og måske kommer der mere i løbet af min tankegang bliver mere nomalt 
Jeg har i hvert fald lige et par billeder af benet, "desværre" fik jeg ikke taget nogen da det var værst, for fra billederne er taget, hævede benet yderligere, og det hævede en del, man kan slet ikke forstille sig hvordan det har set ud!! Fx nede ved koden kom der nærmest en gigantisk "badering" omkring som poppede voldsomt ud hele vejen rundt, og yveret var meget hævet samt hele låret... jamen hele benet var jo gigantisk, som sagt helt oppe fra yveret og ned til hoven!!
Forstil jer ved koden, at det nok gik hend og blev en halv gang så tykt oven i hatten!
Hasen, blev også enorm stor efterfølgende...
En fornemmelse af benet, syntes ikke benet ser "ret sort ud" her i forhold til virkeligheden!! og igen, benet hævede en del derligere...
Her kan man ane yveret og inderlåret hvor hævet det er, desværre endte det med at yveret blev så hævet og fik 2 store knuder på størrelse med en håndbold det blver skåret midt over og så lagt på låret!!
Hvis i nåde med så langt, så håber jeg i kunne finde lidt hoved og hale i det hele!! Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre med lymfangitis heste og evt billeder !?!