Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Første stævne.....
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 19:54

Hej alle. Jeg har nu redet western i en måneds tid, og er helt vildt nysgerrig efter, at komme ud og opleve lidt. Har tilmeldt mig til trail/trec/military-dag på Langå militarybane, og er også ved at planlægge mit første stævne den 16. august.

 

Jeg vil gerne starte showmanship at halter, med en 4-års quartervallak. Det lille program man skal igennem, hvor findes dette? Er det altid det samme, eller er det noget stævnearrangøren selv laver? Er der andre vigtige ting om westernshows og stævner jeg bør vide?

 

Jeg har startet stævner i både spring og dressur, men gør mig mange tanker om, hvilke forskelle der er ved westernstævner :-)


Det er ikke et dårligt liv - blot en dårlig dag..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 showmanship
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 14:09

Programmerne er noget enten arrangøren eller dommeren laver, så det er forskelligt fra gang til gang.

 

De sværeste øvelser er nok at lave et 360 graders turn samt at bakke lige.. så det kan du da øve.

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er et link
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 14:10

til nogle patterns

 

www.showhorsepromotions.com/ showmanship.htm

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 21:18

Mange tak for hjælpen. Jeg har også læst western regelbogen. Har i dag trænet turns og at han sætter direkte i trav, når jeg gør det. Det er dog en såkaldt "grønskolling"-klasse jeg starter. Meningen for debutanter i westernverdenen :-)


Det er ikke et dårligt liv - blot en dårlig dag..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 showmanship
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 09:47

Så enkelt er det nu heller ikke. Kan anbefale at du får undervisning i denne disciplin såvel som alt andet man gerne vil lære. Men her er lige nogle tips du kan huske på:

 

Du må ikke røre ved hesten under programmet

Du er "på" også når dit program er færdigt. Dvs. at din bedømmelse kan ændres sig alt efter hvordan du håndterer din hest når i er lined up.

Du må ikke skifte hænder på linen, og du må ikke have den i en hånd.

Øv overgange fra trav til skridt, så de bare flyder uden at du skal have fat i hesten.

Husk at komme den rigtige vej omkring keglerne, ellers er du off pattern.

Øv opstilling, dvs. at hesten står lige og hestens ben står i en firkant med et ben i hvert hjørne :-)

Lær at flytte dig korrekt for dommeren under opstilling.

Derudover skal både du og hesten være groomed (ikke et hår må vende forkert :-) ) Husk at få købt sort hovlak, det er ikke alle steder du kan få det.

 

Derudover skal dit pattern være så let og flydende og med så små signaler som muligt. Du bliver bedømt på hvordan du fremstiller din hest. Som lidt inspiration kan du gå på u-tube og søg på world show+showmanship at halter.

 

Welkommen i western verden og held og lykke med det.

 


Hollywood Cheri Pine

 

født d. 12 august, 2012

 

Quarter Horse Mare

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider