Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 smed til reininghest?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 20:12

Hvem kan I anbefale til at sko reininghest på Fyn?

Del meget gerne ud af jeres erfaringer og anbefalinger, og også gerne det modsatte....

 


Maggie


Boons Black Betty

American Quarter horse

0
0
Svar på denne tråd
 
 berger
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 17:02

berger. Jeg anbefaler det fordi en slidingsko rykker til balancen i hoven, så det er ret vigtigt i min verden at hesten ikke bliver stillet forkert i dragterne, for at glide en ekstra meter, men bliver holdt i balance så hesten holder. Vores danske baner er iøvrigt også ret små, så skoen må ikke være for glat.

Nå men Berger har ihvertfald flere slags slidingsko og han lytter meget til ens opfattelse af hesten og dens måde at bevæge sig på og så ved han en masse om anatomi og funktion. Han underviser også andre smede og dyrlæger.

 

Må man spørge hvilken hoppe din hest er efter (boons black betty)?

Hilsen en der selv har boons babes

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boons Black Betty
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 21:25

er efter en nu afdød hoppe, der hed Miss American Jackie, hvis far hed Mr XL Jackson.

mvh Margit


Maggie


Boons Black Betty

American Quarter horse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boons babe
Forfatter: 
Dato:  05-03-2014 10:42

Perlen, hvilken Boons babe har du? :)

 


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 boons babe
Forfatter: 
Dato:  07-03-2014 18:43

Vi (min bedre havldel og jeg) har en hoppe der hedder Boon Bright Pearl efter sweet fancy (e. holey docs farin) og en vallak der hedder Boons Black Magic efter miss son dee watch.

Maggie; er det Anette midtgaard der havde den hoppe ? Tror godt jeg svagt kan huske, hvis det er den

Sjovt med de boons babes. Jeg kan se at du også har et par stykker Line skal i have føl i år også ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Miss American Jackie
Forfatter: 
Dato:  07-03-2014 20:49

tilhørte Annette Midtgaard, og jeg købte min hoppe som 1/2 år gammel føl hos hende. Tak for svar mht. smed Perlen.

 


Maggie


Boons Black Betty

American Quarter horse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boons babes
Forfatter: 
Dato:  08-03-2014 05:52

Ja, det er vist ikke en hemmelighed at vi er lidt af nogle Boons baby fans herhjemme ;)

Vi får desværre ingen føl i år, da Mischi ikke kom i fol sidste år. Det var andet år vi prøvede uden held, så i år får vi lavet en biopsi for at se hvad der sker derinde :)Og så må hun besøge Boons hele sommeren hvis det er det der skal til. Heldigvis er Lilli glad for Mischi ;)

Vi fik en Boons sidste år efter vores anden hoppe, Timber Ranch Shilooh, som jeg har købt til mig selv :) Han er en charmør.

Jeg er begyndt at træne halter med den ene 2 års (den anden har vokseværk lige nu) og hun er simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig oplevet så trænbar, kvik, arbejdsvillig og klog en hest. Hun forstår tingene så hurtigt. Jeg smed en sadel på hende den anden dag og hun var bare prof. Det var ligesom at sadle en meget velredet hest op, selvom hun aldrig havde haft hverken underlag eller sadel på før.

Billede

 

Ups, nu kom dt vist til at handle om Boons


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 boons B
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 21:19

Ja, man bliver hurtigt afhængig Jeg kunne også godt tænke mig en mere, men nu skal vi lige komme lidt længere med de to vi har, så jeg håber Boons tager en del år mere

Min kæreste har også en solid paint fra en anden avler og man kan tydeligt se forskel på hendes hjerneaktivitet vs. de to andres. Hun er sød, men hun er altså ikke ret kvik i forhold til de to Boons unger . Alt skal observeres, undersøges og kanøfles (også vandbaljen ). Fugle cuttes med og jages til sidst ud af folden og kattene skal også skynde sig, hvis de bliver opdaget ( men de rør dem aldrig og i stalden gnider kattene sig op ad deres ben, mens hesten bare holder godt øje med ikke at træde på dem). Vi kan også mærke, at hunde har samme effekt på de to Boons unger.

Paint hesten kunne aldrig finde på at kanøfle vandbaljen eller andre ting. Hun holder afstand med store øjne, klar til at flygte, hvis det nu skulle blive farligt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende ting
Forfatter: 
Dato:  12-03-2014 04:42

Ja den kender vi godt herhjemme ;)

Billede

 


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mikel dawson
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 12:57

Fra vejen, super dygtig og rar ved heste(min hest).

Jeg har brugt ham i alle år og alrdig haft problemer, på nær den ene gang mikel var syg og jeg måtte kontakte en anden smed, det gør jeg aldrig igen..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider